Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Wymiana M395, na co ?


cinek1987cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym wymienić hamulce w moim Talonie. Obecnie mam fabryczne SHIMANO M395 z tarczami 180mm/160mm [na 6 śrub]. Przejechałem na nich z jakiś 1000 km i moim zdaniem średnio hamują. Co byście polecili dobrego i w przyzwoitej cenie ? SLX, XT ? I czy tarcze mogą zostać czy generalnie komplet do wymiany ? Wymiana tarcz na centerlock raczej nie wchodzi w grę.

 

Z góry dzięki za odp.

Edytowane przez cinek1987cinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kase mogę dozbierać. Na razie i tak amor mam na gwarancji, nie spieszy mi się z wymianą, ale chciałem obadać. Myślę nad M615, opinie dobre. Ale teraz mam tarcze 180 na przodzie, duża różnica będzie jak założę 160 ? I co z adapterami... ? Wydaje mi się, że mam mocowanie Post mount... albo IS - kurde nie mam roweru przy sobie :P

Edytowane przez cinek1987cinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle że chcę, lecz pytam czy to dobry pomysł ? Chcę wymienić zaciski z klamkami na wyższy model i nie wiem co z tarczami, też wymieniać czy podpasują ?

Źle mnie zrozumiałeś :)

A może jakieś Avidy ?

Edytowane przez cinek1987cinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz tarczę 180 to po co ją na 160 zmniejszać? Hamulce według mnie są najważniejszym elementem w rowerze (w sumie w każdym pojeździe) bo lepiej się szybko zatrzymać unikając nieprzyjemności niż się rozpędzić i szybko się zdziwić :P A co hamulców to zależy jak mocno "katujesz" swój pojazd. Do lekkiego XC 615-stki spokojnie wystarczą ale jak lubisz sobie pośmigać w górach gdzie masz dużo zjazdów to lepiej doinwestować i kupić coś lepszego typu SLX czy nawet XT. Co do Avidów to się wypowiedzieć nie mogę bo nie jeździłem na nich ale co człowiek to opinia o nich - podobno są bardziej wymagające od użytkownika i bywają kapryśne ale to tylko usłyszane albo przeczytane opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLX ma większą odporność na fading dzięki tłoczkom ceramicznym, możliwość zamiany zawleczki trzymającej klocki na śrubkę, mocowanie przewodu typu banjo (można ustawić kąt wyjścia przewodu z zacisku) i regulację odchylenia klamki pokrętłem.

Z Avida w tej cenie można dostać nowe Elixiry 7. Wg mnie warto o nich pomyśleć, bo są sporo lżejsze od Shimano (ponad 60g na jednym hamulcu) oraz po odpowietrzeniu klamka jest sztywna, a w Shimano lubi być gumowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bublowatość avida chyba przeminęła ... ale niesmak pozostał. Avid i shimano to 2 różniące sie płynem hamulce. Znam ludzi którzy nie trawią hamulców olejowych z jednego powodu, podatności na mróz i jak faktycznie jeździć poniżej -10 stopni to może zastanów sie nad czymś na DOT. Jak nie to wybór masz otwarty.

 

Od siebie bo miałem avidy a teraz mam SLX. Na pewno Avid ma twardszą klamką, mój miał naprawdę twardą i jak klocki doszły do tarczy ciężko było ja bardziej wcisnąć. SLX ma w miarę miękka klamkę, jak sie uprze dociśnie ja do kierownicy.

 

Czy to szkodzi ? Nie bo przy takiej sile wystrzeli nawet nosorożca. DO turlania sie w XC do fajne hamulce z nawet coś działającym free stroke :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Nie jeżdżę aż tak wyczynowo więc modele powyżej SLX to raczej mi nie potrzebne.

Co do SLX to czy model M665 będzie dobrym wyborem, nawet jak kupię używkę w b. dobrym stanie bez tarcz i adapterów czy lepiej nówkę M675 ?

Edytowane przez cinek1987cinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Inaczej, 666/675 to to samo, różnice kosmetyczne(klocki), 665 to zupełnie inny hamulec. Gorszy.

 

Dodatkowo 675 = 785. Dokładnie, 0 różnic, inaczej są pomalowane, XT ma śrubkę od free stroke a slx zaślepkę ale można tam wkręcić śrubkę.

785 bardzo podobny do 985, xtr ma monolityczny zacisk, inaczej sie go rozbiera i ma 2 wersje ( albo i wiecej) z servo i bez. Poza tym bez większych różnic w jakości, sile czy modulacji.

 

SLX to jak kiedyś w korbach mocny złoty środek miedzy ceną, jakością a użytecznością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem fabrycznie 395 z tarczami do nich /SM-RT54/ , wrzucilem 675, tarcze pozostaly i zatrzymuja moje 100+ kg jak chce i kiedy chce. Z tarczami nic sie nie dzieje.

Porownujac do starych Juicy 7 na EBC Gold /klocki srednie moim zdaniem/ to nie sa jakos duzo gorsze, sa inne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę testował po zakupie i założeniu.

Rozumiem że aby założyć na przodzie do tarczy 180 wystarczy ten adapter co mam?

I szkoda że moje manetki Deore 3x10 nie mają I-Spec :) fajnie by się zgrało, a kupować nowe np. SLX to kolejny wydatek.

Edytowane przez cinek1987cinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniasz tarcze 180 na 180, to wymieniasz tarcze i nic wiecej. Co do manetkek SLX 2014 i porownujac je do starych Deore SL, to stare chodzily.....plynniej. Ciezko okreslic, bardziej maslano, SLX chodza bardzo zero-jedynkowo, "metalicznie", twardo. Poza tym, sa znacznie wieksze i z boku wygladaja jak stare Acery.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to czy przy wymianie zacisku będę miał jakieś problemy, ale chyba nie. Dwie śrubki i po sprawie :)

Co do manetek to jest ok. Te Deore pracują elegancko i są małe. Ale przy hamulcach SLX będą zajmować więcej miejsca na kierze bez tego i-spec. No cóż, coś za coś.

I chyba mnie przekonałeś żeby zostać na deorkach :)

Edytowane przez cinek1987cinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...