Skocz do zawartości

[piasta] problem z piastą na łożyskach maszynowych


jerzychiller

Rekomendowane odpowiedzi

Witam całą brać rowerową/forumową!
 

 Jest to mój pierwszy post na forum, jednak nie jestem jakimś totalnym laikiem w kwestiach kolarstwa, ale do rzeczy:)
Ostatnio nabyłem rower commencal, który wyposażony jest w piasty na maszynach sygnowane również tą marką, jednak w internecie doczytałem iż jest to nic innego jak popularne Joytechy.

Piasta przednia ma luzy, toteż chciałem ją rozkręcić, jednak nie mam zielonego pojęcia jak to uczynić. Przeszukałem cały internet (no dobra, polski i angielski :)) i nie ma tam kszty jakiś wskazówek. Konusy wyglądają jak na zdjęciach poniżej, nie wkłada się do środka żadnego imbusa, ośki są gładkie, kręcą się niezależnie od siebie (jak się mocniej chwyci to konusami można kręcić jednym w przód drugim w tył) i nie chcą za nic pozwolić mi dostać się do środka... 
Szczerze mówiąc wygląda to jak jakaś jednorazówka, no ale w to nie chce mi się wierzyć...

Zdjęcie przodu:
Z26SPBV.jpg

F6t15ax.jpg

 

 

 

 

 

 

I zdjęcie tyłu:

nrr9VbB.jpg

 

Czy z tyłu rozkręca się piastę tą małą śrubką w konusie?
Z góry dziękuję za uwagi i dobre rady! Naprawdę pierwszy raz jestem w takiej technicznej zaćmie...
Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stożki/konusy w przedniej to po prostu osłonki, wciśnięte na taką gumową uszczelkę, która ciasno wchodzi, robi dystans, trzeba po prostu na hama ściągnąć, no chyba że masz z któejś strony śrubkę jak z tyłu


tył-odkręcasz małą śrubkę imbusową i ściągasz jak przód jedną stronę, a reszta jak w piastach novateca (a takich poradników jest pełno na necie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm... 
Czyli młoteczkiem podziałam i zobaczę :)
tak tak, do novateców jest od groma, do tych nie moglem ani jednego znaleźć:/
Dzięki za odpowiedź!
 


a jeszcze jedno pytanie!