Skocz do zawartości

[rower] Carbon Cube Reaction GTC Pro, Haibike Freed 7.15 czy może coś na alu?


bociek28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W nadchodzącym sezonie mam zamiar zmienić rower, do tej pory alu ok 11kg. W tej chwili zastanawiam się nad ramą carbonąwą, do wydania ok 7500. Za te pieniądze mogę mieć albo coś takiego:)

http://www.haibike.d...620,detail.html

albo takiego

http://www.cube.eu/u...reynwhite-2015/

tyle że reaction trochę taniej i zmiana hamulca, oraz napędu na 2x10

 Co sądzicię o tych rowerach?

Dodam że przeznaczenie to 40% góry 50% lasy,polne drogi i asfalt i 10 % amatorskie starty.

Jako że nie miałem wcześniej do czynienia z ramą z włókna zdaję się na Was, duzo się czyta o pękających więc lepiej się poradzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę wideł czyli Marvela celował bym w Cube. Hydraulika jest bardzo mocna ale jak chcesz wymienić to czemu nie.

 

Osobiście nie uznaję węgla tylko ze względów "estetycznych". Nie ma się czego bać a jak walnie to kupuje się nową tyle że więcej kosztuje niż alu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak walnie :) No właśnie to po co płacić tyle kasy za taką rame skoro poprostu może walnąć :) jak jest z tym carbonem, jak często ramy pękają ?

Waże ok 75 kg wiec nie za dużo:) Jak wygląda sytuacja w przypadku cube-a i haibike-a?

Mógłbym kupić meridę, focusa itd ale osprzęt dużo gorszy a i pwnie ileś tam procęt ceny to opłata za markę :)

beskid

haibike osprzętowo trochę lepszy :) Co do marvela to chyba kultura podobna no może fox bardziej komfortowy tyle ze w marvelu pełna blokada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem carbonu z sztywnymi oskami i foxem. Zajarany byłem ale sprzedawca zamiast wcisnąć GTC SL polecił poszukać czegoś z lepszą ramą.

A że z Ghosta i Gt w moim pułpanie cenowym nic nie było to się pożegnaliśmy.

Cube daje 3 lata, zabrania tranżera, bagażnika dachowego i wagi +110kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy bagazniku montowanym do ramy to normalne:) cube zabrania też startowania rowerami nawet alu w jakichkolwiek zawoda:) idąc tym tokiem to po co mi rower za 8000 skoro bede mógł pojedzić nim po chodniku :)

gt w cenie do ok7000 odstaje :) ghost to tylko 29 i przy cenie 8000 jest z czego wybierać 27,5 dno:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realia gwarancyjne są jakie są i tego się nie zmieni. Zadaj sobie proste pytanie czy do tyrania sprzętu w trudnym terenie potrzebujesz węgla. Na ściganie się to mogę zrozumieć ale inaczej to dla mnie bez sens. http://velo.pl/rowery/gorskie/cross-country-275/author/sector-275-2015 osprzętowo bez zarzutu tylko nie wiem jak będzie z dostępnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie nie trzeba mi węgla:) teoretycznie:) w alu z 27,5 z dobrym osprzętem i dobrą waga ciężko szukać czegoś ciekawego:) tyle że jak już się ścigać to na czymś lekkim :) i bądź tu mądry co wybrać :)

skakać na rowerze nie skaczę chyba że przez progi odwadniajace ułożone w poprzek górski dróg:) głownie wypady beskid:) czantoria, stożek, skrzyczne, orłowa itd:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały śmiech polega obecnie na tym, że sprzęt na alu ramie jest równie lekki jak ten z węgla w tej czy podobnej klasie. Różnice są śmiesznie małe dlatego jak ktoś kupuje węgiel to z kwestii gustu, praca ramy w terenie plus jej sztywność. Nawet sobie taką pierdołą jak waga nie zawracaj głowy chyba, że zwiększasz budżet x2.

 

Co to znaczy dobry osprzęt?? Osprzęt powtarzam do tyrania w góry a nie jakieś tam maratony musi być solidny, pancerny. Waga schodzi na dalszy plan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, Tylko targaj na pod orłową na rowerze który waży 16kg na takim który waży 13 a na takim który waży 10. Mój obecny ważył na starcie przeszło 13 teraz waga wynosi ok 11 i różnica jest dosyć mocno odczuwalna( może dla tego że pojawiły się nowe koła które toczą sie 1000 x lepiej od tych które zaproponował producent:))

No tak sprzęt waży podobnie tylko ze w rowerach z alu np merida a nie daj boze taki spec:) cena roweru z reconem czy reba na sprzęcie slx gdzie pare gram się nazbiera wynosi tyle co u innych mniej rozreklamowachych na pełnym xt.

Co do fulla to raczej nie, kolega kupił meride za 8000 który wazy ok 16 kg cieżkie to jak diabli:) jestem przyzwyczajony do ht:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale patrzyłeś na wagę tych z alu bo dajmy na to taki Romet za ponad 5 tys wazy z trochę ponad 11 kg. Author Egoist blisko 12kg. Dalej można by wymieniać. Popatrz teraz na wagę tych z węgla w okolicach 7-8 tys i co tam widzisz??

 

Gdybyś rower składał to pole manewru z wagą jest spore. Na nówce z węgla urwiesz tyle co nic.

 

Nie wiem co tam twój kolega kupił i czy to nie bardziej sprzęt DH ale obecne "endurówki" to realna waga w okolicach 13 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że canyony to tylko 29:( nie powiem waga jest ważna, nie mam zamiaru znowu zmieniać kół i innych dupereli a tymsamym dopłacać do interesu :)

będe musiał poszperać i poprzeglądać te modele na ramach ale a potem przymierzyć sie w sklepie:)

musze sprawdzić jak ma sie geometria w ramach alu, bonp taki cube ma zupełnie inną w reactionie niż np w alu ltd sl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszperałem trochę i znalazłem tak na alu:

bulls copperhead 3 RS - na rebie, hamulce 615 i 3x10

Focus black forest - na foxie, hamulec 615 i 2x10

superior XP947- reba,h615,2x10

orbea alma h10 - fox,2x10

head - X-Rubi IV - reba, 2x10

 

sprzętowo chyba najlepiej wypada bulls, focus i orbea, ale teraz czy fox czy reba ?

 

Jeżeli chodzi o carbon to:

haibike freed 7.15 - fox pełne xt, 2x10

Fuji SLM 27,5 2,1 - Marvel exp, h615, xt/slx 2x10

Focus raven 4,0 - fox, xt/slx, 2x10

KTM aera 27 pro - reba, slx, 2x10

 

Co wybrać w kategorii alu oraz carbon. Nie wiem jak się maja do siebie poszczególne ramy carbonowe( no are skoro w podobnej cenie to pewnie jeden czort )

Po konsultacji z sprzedawcą ze strony haibika mieli na razie tylko jedno pęknięcie ramy ale freed to nowy model i nie wiedzą czego się spodziewać :) a i haibike daje 5 lat gwarancji. Niestety nie wiem jak pozostałe firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem chwilkę i zrobiłem takie porównanie ;)

http://katalog.bikeboard.pl/porownaj,rowery,14093%3B14131%3B19252%3B19260%3B18234%3B18371

 

osobiście mam od paru dni lapierre pro race 327 2015 ale gdybym miał tysiaka więcej to poszedłbym w fulla i to nawet aluminiowego ;) bardzo mi się podoba canyon al nerve 7.0 (27.5") ale za tą cenę można mieć pięknego scotta  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zastanawiam się nad fullem od kilku dni tylko że cena:) w miarę dobry to ok 10000, i poostaje jeszcze kwestia jak takowy full radzi sobie na podjazdach przy dużym nachyleniu, znajomy mający fulla 29 tam gdzie ja na 26 jechechałem ostatkiem sił i kładąc się na kierownicy już dawno pchał rower:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak :) ja jestem przyzwyczajony do sztywniaka i też nie narzekam na zjazdach też jakoś idzie:) szkoda że w beskidach nie ma wypożyczalni gdzie można by sprawdzić fajny rower w terenie:)

lubie też amatorsko wystartować w lokalnych maratonach, a tutaj full sie nie sprawdzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Również wpadł mi w oko tytułowy Haibike Freed 7.15. Zastanawia mnie jedynie skąd taka (duża) waga jak na karbonowy rower? Koła, które były by od razu do wymiany?
 

Może trochę dziwne porównanie ze względu na ceny, ale przedstawioną ceną treka prosze się nie sugerować.

Osprzętowo są prawie identyczne. A jak się ma Trekowy SID do Haibike'owego Foxa?

 

Oczywiście mówimy o treku również w wersji z kołami 27,5".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że trek z kołami 27,5 tylko w ramie 15. Co do wagi to czy ja wiem czy aż taka duża, całkiem podobna do rowerów w tej samej cenie. Tak trzeba brać poprawkę na to co podają producenci:). Oczywiście da się zbić wagę na kołach tyle że trzeba wybulić ponad 1000 i zaoszczędzisz kilkaset gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat trek z tego co patrzałem to jest tak pomiędzy Haibikiem 35cm a 40cm ze swoimi rozmiarami :)

Z tego co ludzie podawali to trek waży w okolicach 10.6 (z dętkami i bez pedałów).

 

Nie wiem tylko czy warto mimo wszystko "zaoszczędzać" kupując Haibike'a, gdyż koła poszły by raczej od razu do wymiany, a nie bardzo wiem co jest warty ten Fox - bo co do Sida to chyba nie ma co mieć wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiekszość rowerów w tej cenie jest na foxa-ch, cena wyjściowa freeda to 8400 jeżeli chcesz wymieniać koła to kup sobie rower w okolicach 10000 i nie bedziesz musiał nic wymieniać a waga spadnie do 10,3 tylko czy to się opłaca??? zawsze te pare gram możesz zbić ,mniejszym kosztem na siodełku sztycy kierownicy czy oponach. A jak koniecznie chcesz sida to jeszcze cube go ma i grand canyon na osprzęcie srama, którego uważam za lepszego od shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...