Skocz do zawartości

[Ramy]Budzetowe aluminium w rozmiarze 650b ~1000 zł


Pixon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Sezon powoli nadchodzi, chciałbym zrobić rozeznanie w dostępnych ramach.

 

Od ramy oczekuje:

- cena nie więcej jak 1000 zł

- gwarancja nie tylko na papierze

- sportowa geometria, czyli wszelkiej maści rowery dedykowane pod amortyzator 100 mm

- masa ramy max. 1750 gramów

- mocowanie hamulca tylnego PM

- główka ramy tapered 1 1/8 => 1 1/2

- byłoby miło jakby miała szlifowane spawy (gładkie) - warunek mało istotny :)

 

 

 

Force Tron 650b 519 zł

Brzydki, ciężki, nigdzie nie znalazłem geometrii.

http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/czesci/ramy/force/37293/tron_650b

 

Accent Peak 650b cena nieznana, premiera nieznana

 

Kross R8 650b 999 zł

Pękająca seria

http://www.kross.pl/pl/akcesoria/komponenty/ramy/level-r8

 

Author Egoist 650b 899 zł

 

 

Co jeszcze jest dostępne na rynku polskim/zagranicznym o w miarę sportowej geometrii i budżecie nie przekraczającym 1000 zł

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat i ja jednak czekam na Accenta, ma być na początku lutego, malowanie inne niż na targach (m.in. czarny mat/połysk), cena ok. 800-900 zł.

 

Ostatnio nawet zastanawiałem się nad Meridom Big Seven 900 (do kupienia za 1150 zł i jest ze sterami) -> http://www.bikeatelier.pl/ramy-widelce/ramy-mtb-sztywne/rama-merida-big-seven-900-2014 ale waga 1950g mnie ostraszyła.

 

Ale gdyby ktoś znalazł coś ciekawego w rozsądnej cenie to też byłbym ciekaw. A ktoś wie gdzie można dostać ramy Superiora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobny dylemat. Zastanawiam się nad zmianą bajka i wpadłem na pomysł żeby złożyć coś na kołach 27,5.

 

 

Jestem tylko ciekawy ile waży ta rama Kross R8 bo nigdzie nie znalazłem informacji.

 

Model na 2014 waży 1970g. Więc sporo.

 

A wygląd naprawdę fajny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale to jest rama budżetowa więc podejrzewam, że gwint

 

hmm, pozwólcie że OT,

ale zupełnie poważnie - gwintowanie i frezowaine mufy wychodzi drożej i jest bardziej czasochłonne  w procesie produkcyjnym  niż zastowowanie gładkiej mufy pod press-fit'a , skąd zatem   wniosek   'budżet -> gwint'?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat. Zastanawiam się nad zmianą bajka i wpadłem na pomysł żeby złożyć coś na kołach 27,5.

 

 

Jestem tylko ciekawy ile waży ta rama Kross R8 bo nigdzie nie znalazłem informacji.

 

Model na 2014 waży 1970g. Więc sporo.

 

A wygląd naprawdę fajny...

ta rama Krossa wygląda identycznie jak model z 2014r. więc zakładam że waga też będzie taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę im się pomyliły rozmiary, w cennikiu jest S-M-L, a w załączniku do geometrii M-L-XL. No i według mnie ta geometria to strzał w kolano, bo osoby mojego wzrostu (1,70) lub mniej będą miały problem z przekrokiem, bo długość to od biedy można mostkiem skompensować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na stronie Velo już się pojawiła rama Accent Peak 27.5 w cenie 789zł.

Jeszcze niedostępna na ich magazynie ale można już zobaczyć malowanie i geo...

 

http://velo.pl/czesci/ramy/accent/peak-275

 

Mnie za wypuszczenie takiego gniota do Klienta/ów spotkałaby niezła bura. Średnio to wygląda. Spodziewałem się większego szału. Szkoda, że od dwóch lat jakby spoczęli na laurach i klepią cały czas to samo bez polotu graficznego i bez takiego "łał"

Z drugiej strony jestem ciekaw tej czarno-czerwonej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W S'ce mniej niż 1550g ze sterami. Amor jest zwykły tapered, goła rama jest sprzedawana ze sterami pod standardowy amor, tylko gotowe rowery mają 1 i 1/4 u góry ;)


Bardzo ładna ta rama hi-end ;) tylko budżetowe aluminium za 1500 zł to już się trochę robi coś nie teges. Mimo wszystko super ta ramka jest. naprawdę bardzo ładna :)

 

Też z początku wydawało mi się to dużo, ale rama to kręgosłup, według mnie warto dołożyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W S'ce mniej niż 1550g ze sterami. Amor jest zwykły tapered, goła rama jest sprzedawana ze sterami pod standardowy amor, tylko gotowe rowery mają 1 i 1/4 u góry ;)

 

Też z początku wydawało mi się to dużo, ale rama to kręgosłup, według mnie warto dołożyć ;)

 

Już pomijam, że w tytule jest napis budżetowe. Wiadomo każdy to inaczej rozumie, ale dodatkowo jest informacja o kwocie ok. 1000 zł. Zaproponowany XTC jest o 1,5 x droższy. Nieważne... ;) Kwestia jest taka, że za 1500 zł jestem w stanie już kupić coś karbonowego z chin co się według mnie bardziej kalkuluję niż celowanie w aluminium. Choćby niewiadomo jakie to by było prestiżowe alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, zawsze ktoś rzuci propozycje przekraczającą budżet.

Ale nie przesadzajmy. XTC jest tylko o połowę droższy a nie 

o 1,5 x droższy

 

bo wtedy kosztowałby 2500zł.

 

Może i da się kupić coś karbonowego ale nadal będzie to jak sam mówisz 

coś karbonowego z chin

na co ja osobiście bym nie wsiadł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie przesadzaj,  nie masz podstaw by twierdzić że ten carbon za 1500 jest do bani, sztywna rama za takie pieniądze to nieopłacalna inwestycja moim zdaniem, nie ma w niej nic prócz loga i tej sztywnej osi a jest o połowę droższa od accenta ale to moja ocena tylko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...