Skocz do zawartości

[Rower] Rower przełajowy do 3000 zł


Alsew

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Niebrzydki ten Fuji... Tylko te obręczowe heble :sick:

 

Aktualnie, przy tak słabej złotewce ciężko polecac zakupy zagramaniczne, gdyż są dużo, dużo droższe...

 

A ten Gienek wisi na Alle już od około 2 miechów przynajmniej. Zawsze mozna spróbowac podbic do sprzedawacza i zagaić...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie ciekawi jak się ma geo tych przełajów na stali do CX-One. Typowe przełajki to przecież rowery sportowe i taka jest rama Accenta. A ten Fuji nawet w nazwie ma "touring".

 

Sam teraz składam przełaja na ramie Accenta i się zastanawiam czy dobrze robię. Tylko, że ja chcę przecinaka do lasu  :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedź da Ci odstęp tylnego koła od pionowej rurki, nazwa 'touring' ma tutaj uzasadnienie ;)

CX-ONE to w moich oczach taka tanie minimum , chociaż jak na 'nowy rower'  to trochę bez sensu moim zdaniem pchać się w heble obręczowe, szczególnie w mokrym lesie będą drzeć klocki jak szalone i będą słabo wydajne

 

wymieniony wyżej Gienek Ci nie pasuje  koncepcyjnie / kwotowo / rozmiarowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Fuji Touring to bardziej rower turystyczny niż sportowy, wskazuje na to także wysokość główki ramy. W chwycie prostym zapewne pozycja rowerzysty jest dość mocno wyprostowane. Nie zmienia to faktu że jest to ciekawa propozycja i dowód na to, że można dziś zrobić rower cr-mo w normalnej cenie. I jeszcze jedno pytanko... ramy węglowe mają tendencję do pękania. Znajomemu taka rama mtb pękła po dwóch sezonach mimo, że wcale nie jeździł wyczynowo w terenie. Czy widelce karbonowe też pękają, czy są robione z grubszego tworzywa i przez to bardziej odporne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na razie chodzi mi o takie "tanie minimum". Sporo części będzie z "przydasi" które walają się w piwnicy. Myślę, że całość zamknie się w kwocie 1500zł.

Jak mi się spodoba przełajowa jazda to kupię węglowy wideł i może o tarczówkach się pomyśli :) Chociaż ponoć w przełaju się nie hamuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do meritum, przespałem się z tematem i tak sobie myślę, że w moim przypadku, na początek zabawy z rowerem przełajowym, najsensowniejszy będzie zakup używki w dobrym stanie za max 2000 zł (może być amelinium) i przekonanie się na własnej skórze czy tyki rower mi rzeczywiście odpowiada... a jeśli okaże się że tak, to wtedy rozstanę się ostatecznie z moim mtb i pójdę 'ostrzej' w rower przełajowy.   Np dziś na allegro skończyła się aukcja  http://allegro.pl/fuji-cross-3-0-przelaj-cyclocross-56-cm-stan-bdb-i4977836317.html jak dla mnie trochę za duży ale to znaczy że warto szukać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jak dla mnie przełaj, w wersji MonsterCross to najuniwersalniejszy sprzęt pod słońcem. W moim aktualnym położeniu geograficznym oblecę na nim 75% tras. 25% zostawiam na fullasa, poważne wyrypy, górska rabankę...

 

Oczywiście powszechnie wiadomo, że N+1 to Rówanie Absolutu, ale jak bym miał teraz wybierać i ni-dy-ry-dy, nie dałoby się inaczej niż max 2 rowery, miałbym fulla i Potwornego Przełaja...

 

... nie wykluczone, że także miałbym do niego 2 czy 3 różne widelce i ze 3 zetawy kół ale rama jakotaka byłaby jedna...

 

Szacunek..

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Fuji Touring to bardziej rower turystyczny niż sportowy, wskazuje na to także wysokość główki ramy. W chwycie prostym zapewne pozycja rowerzysty jest dość mocno wyprostowane. ?

Akurat w tym modelu wysokosc glowku jest raczej standardowa. Na pewno nie okreslilbym jej jako wysoka-zobacz ile podkladek pod mostkiem tam naciułali.

W mojej przelajowej (w sumue to nie wiem czy jest przelajowa?) ramie "60" glowka ma 205mm. Jak chce sie wyprostowac to gorny chwyt. Jak pochylic to dolny... gdybym mial 160mm jak w Fuji to bym byl pochylony albo w piz...du pochylony;)

Wiadomo kazdy woli co innego. A jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi to co ma.

 

No i fakt ze do szczescia brak temu misiu tarcz. Ale za ta cene v-ki tez bada hamowaly.

Absolutnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Accent CX One jest dalej na widelcu, to może zamiast roweru kupić w kawałkach?

Rama 700 pln i widelec 330 pln lub od razu węgiel za jakieś 600-800 pln, resztę z piwnicy wygrzebać i do tego sora lub claris na poczatek wystarczą. Zmieścisz się w budżecie i będziesz miał od razu rower taki jaki chcesz mieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownanie do innych tarczowek niestety nie mam.

 

Na poczatku bylo slabiutko z sila hamowania.

Doregulowalem klocki tak, aby bardzo lekko obcieraly o tarcze i tak jezdzilem przez ok 50km. Po tym czasie poluznilem linki, aby zaciskaly sie w polowie skoku klamki.

Od tamtej pory nie mam zastrzezen. Hamuja elegancko, tylko troche piszczą.

 

Ogolnie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RafalxM a co myślisz o tym Fuji Touring? Rozumiem, że brak tarczówek to nie atut ale to zawsze można dołożyć...

Coraz bardziej rozmyślam o składaniu takiego roweru samemu. Koszty wtedy rozkładają się w czasie i tak nie bolą, a do tego to niezła zabawa... mi tak bardzo się nie spieszy mój ATB wiernie mi służy, chociaż na dzisiejszej rundzie rozpadła się przednia przerzutka i przez chwilę miałem ochotę go zezłomować :verymad:  Wracając do tematu. Zostaje kwestia znalezienia ramy... i tu szukam cr-mo... na 176 i noga 80 czyli coś w okolicach 50.      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RafalxM a co myślisz o tym Fuji Touring? Rozumiem, że brak tarczówek to nie atut ale to zawsze można dołożyć...

Coraz bardziej rozmyślam o składaniu takiego roweru samemu. Koszty wtedy rozkładają się w czasie i tak nie bolą, a do tego to niezła zabawa... mi tak bardzo się nie spieszy mój ATB wiernie mi służy, chociaż na dzisiejszej rundzie rozpadła się przednia przerzutka i przez chwilę miałem ochotę go zezłomować :verymad:  Wracając do tematu. Zostaje kwestia znalezienia ramy... i tu szukam cr-mo... na 176 i noga 80 czyli coś w okolicach 50.      

 

Touring nie jest przystosowany do hamulcow tarczowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alsew - w ramie ani widelcu nie ma mocowań pod zaciski

 

przy nodze 80 , licząc poziomą górną rurę  idealny będzie dla Ciebie rozmiar 52-53cm ,

dla mnie przy nodze 79   właśnie taki rozmiar wyszedł idealny   - jeśli chodzi o wysokość,

ale w zasadzie przy tej rozmiarówce to już rura pozioma raczej nie będzie za długa 'nigdy'  chyba że byś kupił ramę trekkingową wtedy tak

 

chwilowo niestety na allegro nie widzę chyba nic godnego uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Ja bym tam nie wyciagał zbyt pochopnych wniosków. To, że jakieśtam rozmiary sa sugerowane nie znaczy, że są idealne. Ja na ten przykład 179 i 81 nie widzę siebie na niczym innym niż 57-58cm górnej rury.

 

Przetestowane, sprawdzone i zatwierdzone...

 

Kwestia osobninczych upodobań...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tam nie wyciagał zbyt pochopnych wniosków. To, że jakieśtam rozmiary sa sugerowane nie znaczy, że są idealne. Ja na ten przykład 179 i 81 nie widzę siebie na niczym innym niż 57-58cm górnej rury.

Właśnie dlatego biorę jeszcze pod uwagę możliwość kupna roweru z ramą która fajnie sprawdzi się w rowerze przełajowym, ale zanim wpakuję w niego kasę to będę mógł sprawdzić na własnej skórze czy mi rama pasuje, a może i trochę pośmigał zanim dozbieram kasę. Wpadł mi w oko, ale chyba za duży  http://allegro.pl/kona-dr-dew-hydraulika-kolo-28cali-deore-i4992225073.html Obecnie śmigam na ATB rama 20 cali i taka mi odpowiada, ale 21 cali byłaby już zdecydowanie za duża. Myślałem nawet swego czasu żeby mu wrzucić większe kola i tarczówki ale też chyba niestety byłby za wysoki... w kroku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faaajna ta Vaya. Taka Potwornicka :)

 

Jak widzę Bozia wzrostu nie poskąpiła...

 

Szacunek...

I.

No pewno ze fajna ;)

 

Co do kony dr dew to dobrza ja wyszperales. Oryginalnie jest to rower typu fitnes, ALE rama jest na tyle rozwojowa, ze z czasem mozna zmienic toto w prawie kozackiego monstercrossa (prawie bo jednak glinoleum). Przyjemnie wysoka glowka, tarcze, szeroki paput, baranek. Poza tym fajne klasyczne proste rurki, podobna mnie wszystko, gdyby nie ten glin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kony dr dew to dobrza ja wyszperales. Oryginalnie jest to rower typu fitnes, ALE rama jest na tyle rozwojowa, ze z czasem mozna zmienic toto w prawie kozackiego monstercrossa (prawie bo jednak glinoleum). Przyjemnie wysoka glowka, tarcze, szeroki paput, baranek. Poza tym fajne klasyczne proste rurki, podobna mnie wszystko, gdyby nie ten glin.

  Znalezienie takiego cr-mo w logicznej cenie będzie chyba graniczyć z cudem, a ta kona z węglowym widelcem... ale i tak jest mi za duża  :sweat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...