Skocz do zawartości

[ 1800-2100 zł ] 29er


kwiczol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chce skorzystać z posezonowych wysprzedaży i dlatego też szukam  29er w jak najlepszej specyfikacji w w/w kwocie . Mam możliwość zamówienia sprzętu w Niemczech. Mam 178 cm wiec rozgadam się za 18 lub 19.

 

Z góry dziękuje za podpowiedzi :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm w tej cenie to ciezko bedzie znalezc cos z amorem powietrznym. Tu taki Kross

 

http://allegro.pl/rower-kross-level-b6-2013-rozm-m-warszawa-i4977462505.html

 

lub Cross

 

http://allegro.pl/rower-mtb-29er-cross-traction-deore-hydraulika-i4950158581.html

 

tu masz powietrzny amor ale rama 17" moze być za mała na Twoj wzrost :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze takie techniczne pytanie wyjaśniające zagwozdki dotyczące  rozmiaru kół otóż...

 

rower 26 ma koła 26" i opony jakieś tam

rower 27,5 ma koła 27,5" i opony jakieś tam

rower crosowy ma koła 28" i opony jakieś tam

rowery 29er mają koła 28" i dodatkowy cal uzyskuje się poprzez wyższe opony zgadza się ?

 

pytam bo mam rower 26" i tak się poważanie zastanawiam nad zmianą na 29er .Moim celem jest łatwiejsze ,lżejsze pokonywanie dłuższych dystansów na asfalcie jak i również przez lasy itp czy 29er mi to zapewni ? Crossa nie chce bo są moim zdaniem mniej uniwersalne niż rowery mtb .Czy różnica między crossem a rozmiarem 27,5 wynosi tylko 0,5 cala czy to jest jakaś inna różnica .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle ze warto dopłacic 200 zł do king cobry. 

Amor XCM może byc, dobry naped na deore, myśle ze za 2300 zł to naprawde bardzo dobra propozycja. W tym przedziale cenowym wg mnie warto.

na pewno lepszy od bushtail'a chocby ze wzgledu na lepszy naped. Warto doplacic te 200 zł. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz . Jeśli chcesz łatwiej pokonywać trasy po asfalcie po co Ci 29 " ?

Do takiego zastosowania są ( owszem na dużych kołach ) crossy i trekkingi . Trekkingi teoretycznie tylko do spokojnej jazdy  po asfalcie ale crossy to rowery terenowe ( ale nie górskie ) .

Zapytam co wg ciebie wpływa na ,, lekkość " jazdy w ogóle a szczególnie po asfalcie ?

Moja odpowiedź - WAGA KÓŁ . Zorientuj się ile ważą koła i wielkie opony w 29 calowcach . Owszem lekkie też są ale nie w rowerach za 2 k zł .

Oczywiście możesz założyć do takiego roweru cieńkie opony od crossa ..... ale po co w takim razie kupować 29 tke .

Podsumowując 29 ery to rowery górskie . Na asfalt lepsze będą rowery na wąskich oponach . Na crosówce można jeździć i po asfalcie i w lekkim terenie .

Skoro masz rower 26 "   to kup  do niego wąskie i lekkie opony . Są takie . Zobaczysz jak waga kół wpływa na jazdę .

Aha samo duże koło nie daje ani prędkości ani łatwiejszej jazdy . Owszem na większym kole można jeździć szybciej ale wymaga to większego wysiłku . Inaczej mówiąc jeśli na swoim rowerze jeździsz na najtwardszych przełożeniach i kręcisz ,,młynka " to powinieneś pomyśleć o dużych kołach . W innym przypadku lepiej kup lekkie wąskie opony .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam 178 cm wiec rozgadam się za 18 lub 19.
19" może być za duża, podaj długośc swojej nogi mierzonej od wewnętrznej strony od ziemi do klejnotów :P Najlepiej jakbyś podszedł do najbliższego sklepu z rowerami ( najlepiej w Decathlonie) i sie przymierzył do dużego koła w rozmiarze 19" bądź 18" i 17". Jakby 17' ci podpasowała to masz tu dobrą ofertę Rometa. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem, mierzyłem, jeździłem ... i jaki głupi byłem to taki zostałem 
1 rowerem był Romet Rambler r-line 1.0 rozmiar 19"- rower pasował  i było jak najbardziej ok (niestety nie było żadnej 17 żeby zobaczyć różnice )rower w super specyfikacji i nie taki brzydki jak to na zdjęciach wygląda masywne opony też  od razu poszły by w odstawkę .

2 rowerkiem był Romet Orkan 1.0 rozmiar 21" i też było ok... powiem nawet, że jakoś łatwiej się go napędzało nie wiem czy to efekt węższych kół czy napędu ale zrobił pozytywne wrażenie.

Pytanie do kolegów bo mam mętlik w głowie- jeżdżę ogólnie większość po asfalcie ale...jak mnie najdzie potrafię się wkopać w teren bo nie ma innej drogi oczywiście lasy itp sprawy. Czy dobrym rozwiązaniem było by kupno 29er i wpakowanie do niego opon 1,75-1,8 ? I jeszcze kwestia rozmiarów czy 17 nie będzie za mała ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę ogólnie większość po asfalcie ale...jak mnie najdzie potrafię się wkopać w teren bo nie ma innej drogi oczywiście lasy itp sprawy

Pytanie co rozumiesz przez teren :) Kamienie, korzenie czy mniej lub bardziej ubite ścieżki ? Jeśli myślisz o jeździe w trochę trudniejszym terenie to kup górala i ewentualnie do niego jakieś dobre uniwersalne opony.

 

P.S. 21'' musi być na Ciebie za duże :) Nie opierałeś się klejnotami o górną rurę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerek otrzymałem tak jak wcześniej pisałem wybór padł na Rometa model Rambler R-line 3.0 za 2550 zł trochę ponad budżet ale było warto bo rower robi naprawdę dobre wrażenie . Rozmiar 17" bo tylko już takie zostały w posezonowej wyprzedaży, mimo moich wielkich obaw na mój wzrost(178 cm) wydaje się że jest raczej wszystko ok,  różnica w wysokości górnej rury między moim starym rowerem (kross level a2) wynosi ok 5 mm więc różnica jest symboliczna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie zaśmiecę trochę temat ale montując w dniu dzisiejszym licznik zauważyłem ,że hamulce tarczowe jakie posiadam to model shomano br-m447 zaś w opisie roweru powinny być br-m505 czy między obydwoma modelami są jakieś istotne różnice (działanie czy cena) ?

PS w przednim kole klocek trze o tarcze, jak to sprawnie wyregulować? dopowiem, że wcześniej było ok ale zdejmowałem koło i po tym wszystkim zaczęło to trzeć o siebie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...