Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

 

Od pięciu lat nieprzerwanie jeździłem na złożonym przeze mnie Krosie, na którego wtedy wydałem ok. 2500zł. Jest on na osprzęcie Shimano Deore i RaceFace Ride. Przez te lata sprawował się świetnie, jedyne co w nim zmieniłem w tym czasie to klocki hamulcowe i smar na łańcuchu i w te wakacje kasetę i łańcuch. Pomyślicie sobie, że go pewnie nieźle zmęczyłem, praktycznie nie odświeżając w nim bebechów. No i macie rację. Gdyby kaseta i łańcuch nie odmówiły posłuszeństwa w tym roku to prawdopodobnie dalej bym jeździł na 5-cio letnich częściach. Zauważam już zmęczenie komponentów w praktycznie każdej części roweru, dlatego też rozważam sprawienie sobie nowego roweru. Poniżej mniej więcej przygotowałem listę części jakie mnie interesują. Chciałbym mieć rower na osprzęcie Shimano XT, ale jednocześnie nie przepłacić. Chciałbym wydać jak najmniej, ale jednocześnie mieć dobry sprzęt (mimo wszystko 5000zł to nadal sporo pieniędzy). Części zamawiałbym z allegro a niektóre w TWRze w Krakowie, jednak wciąż nie jestem pewien co dokładnie powinno wchodzić w skład mojego przyszłego roweru. Głównie nie jestem pewny amortyzatora, jest to dla mnie ciężka sprawa, ponieważ słyszę często głosy, że powinienem na ten cel wydać minimum 1000zł a najlepiej jeszcze więcej. Chciałbym na widelec przeznaczyć jakieś 750zł i swego czasu myślałem o SR Epicon, ale w tym momencie jest mi ciężko wybrać ten odpowiedni. Co myślicie o mojej wizji, czy jest w ogóle sensowna, czy nie lepiej po prostu szukać gotowych rowerów w cenie 5000zł albo nawet złożyć rower na niższym/ wyższym osprzęcie?

Planuję w tym roku wystartować w paru maratonach i wiem, że mój dotychczasowy rower nie dałbym już rady i pochłonąłby dużo środków na ewentualną rewitalizację. Jeśli macie jakieś uwagi, propozycje, pytania to śmiało piszcie. Pozdrawiam

 

Kross R8 Rama 1000       Shimano XT Korba 500               RF Ride Kierownica 125          Shimano MT15 Koła 450

Widelec 750                     Shimano XT  Manetki 280           Shimano XT Hamulce 600        Shimano XT Przerzutka P 100

Shimano XT Przerzutka T 200       Shimano XT Kaseta 150          Pedały 150         Shimano XT Łańcuch 90

Siodełko 150        RF SniperLO Rączki 140        RF Ride Sztyca 120                       RF Ride Mostek 120

======4925

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wszystko na XT a "sępisz" na amorek?? Trochę to nie logiczne. Jakieś poważniejsze wyjazdy w teren??

 

Co do sprawy to nie składa się roweru dla oszczędności bo są inne powody. Masz możliwości i nie mały budżet więc czemu nie.

Z XT nie kupował bym tylko hydrauliki bo to samo jest w SLX'e i nie bawił się w piasty na kulkach tylko kupił dobre koła na maszynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, czyli ile taki amorek, 1200zl? Aha, zapomniałem o najważniejszym, chociaż o tym sobie raczej osobno poczytam. Ale mimo wszystko zapytam; jest warto jeszcze składać rower na 26 kołach? Bez większego badania tematu jak musiałbym iść już do przodu to wybrałbym 27.5, jednak w praktyce nie miałem do czynienia z większymi kołami (mam 178cm wzrostu).

Wow, Marcin, świetna propozycja, nawet kierownica jest taka jak chciałem, zastanowię się nad tym poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście polecam Koła 29" i Epicona pod 29 " za 850 zł skok 140 mm 

 

 

Chłopie przeczytaj jeszcze raz to co tu wyskrobałeś i mocno się zastanów jak masz udzielać takich durnych rad. Nawet zakładając hipotetycznie, że zainteresowany chce ramę pod 29er to chcesz tam wepchać wideł już pod enduro o skoku 140mm. Może w swoim geniuszu wyjaśnisz co gość zrobi jak trafi na kilku km techniczny podjazd?? Jak taka obrzydliwa hybryda w ogóle będzie się prowadzić w trudnym terenie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że składam rower w podobnym budżecie co Ty to pozwól, że się wypowiem. Nie oszczędzałbym na Twoim miejscu na amortyzatorze i kołach bo to obok ramy podstawowe elementy. Jeśli nie zależy ci na wadze to  w okolicach 700 zł możesz mieć koła DT, co prawda na piastach 370 i podstawowych obręczach, ale wytrzymają więcej niż te Shimano i powinny ważyć mniej niż 2kg/kpl. Za 1100 zł masz już całkiem ciekawy komplet na piastach DT350 i obręczach DT X392 (niezawodny zestaw o wadze ok. 1,6 kg). Amortyzator to minimum Epicon, za 1100 zł masz najwyższy model, ewentualnie podstawowy model bez manetki i regulacji niskiej kompresji powinien być jakieś 200 zł tańszy.

Z napędu możesz pokombinować z Deore, SLX i XT, z XT na pewno bierz manetki bo tutaj warto dopłacić, cała reszta jeśli nie zależy ci na wadze to bierz SLX, będzie taniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...