Skocz do zawartości

[Rower 2500zł] uniwersalny góral


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)  chciałbym kupić sobie w końcu nowy rower  górski! , ten co mam to góral  superior z 1997r za to solidny w teren dość mało awaryjny ale trochę ciężki/toporny i trochę stara konstrukcja dobija mnie w nim brak jakiejkolwiek amortyzacji jak z niego schodzę to jak połamany od wstrząsów i drgań , mam 179cm wzrostu i 69kg  ,rocznie robię około 2 tys km na rowerze  mieszkam na dalekich przedmieściach , więc rower w 60% będzie wykorzystywany do jazdy na co dzień po tutejszych wertepach pagórkach  ścieżkach itp. tak rekreacyjnie by się wyżyć w terenie i mnie właśnie solidny góral interesuje  , ale również chciałbym żeby można nim pojechać do miasta czy na jakąś  trasę nad jeziorko itp. więc interesuje mnie rama obowiązkowo z możliwością montażu bagażnika i sakw , i dobrą amortyzacją nie wiem jak jest z amortyzacją tylnego koła , czy są takie rowery co by ją miały i możliwość montażu bagażnika czy trzeba z niej zrezygnować , jak czytałem dopytywałem się to do mojego wzrostu wagi jest dedykowany rowery z ramą ok18cali i koła od 26, 27,5,28 cala ,  interesują mnie  te koła 27,5” tylko jakoś mały wybór rowerów na nich mi się wydaje , byłby to chyba złoty środek do jazdy w terenie i po ścieżkach rowerowych/drodze  , większe koła to nie wiem czy by rower nie byłby zbyt masywny /toporny do jazdy a  jestem dość drobny :P, nie mam nic na razie konkretnego na oku dopiero się rozglądam co tu wybrać na nowy sezon i liczę  że mi coś doradzicie :)  myślę wydać coś około 2500zł  jak byłoby to warte uwagi ,mówiąc krótko chciałbym po prostu żeby to był uniwersalny góral do wyżycia się w terenie i na drogę   Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z w miarę solidnych w tym budżecie:
http://www.mudserwis.com/kross-level-r6-2014
http://allegro.pl/romet-rambler-650b-3-0-deore-slx-xcr-air-wyprzedaz-i4936786875.html

http://allegro.pl/mtb-27-5r-silverback-slade-deore-xcr-air-wyprzedaz-i4935406008.html
Szczerze nie wiem co bym wybrał dysponując takim budżetem. Według osprzętu prezentują się bardzo podobnie: 1. Romet, 2. Kross, 3. Silver. Warto się przymierzyć, obejrzeć, przetestować co najwygodniejsze i co się najbardziej podoba.

Interesują Cię rowery crossowe? 28 cali, półterenowe. Tam jest możliwość montażu bagażnika i sakw, ale ich zdolności terenowe są niższe. Co do amortyzacji tylnego koła: dobry full kosztuje z 10 tysięcy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie do Twoich preferencji polecił bym rower typu cross na 28" .

Zwykle możliwy montaż bagażnika z sakwami.

Za 2500zł będzie można poszukać czegoś na grupie Deore .

http://www.t-bike.pl/kross-evado-4.html

http://www.axel-sport.pl/rower-kellys-mash-17-2014.html

 

Warto wybrać się do miasta , popytać w sklepach czy mają jakieś promocje , często w tym okresie można zdobyć fajny rabat na rowerki z 2014r.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podając swoje „parametry”:P  wzrost wagę itp. to dobrze dobrałem rozmiar ramy ? ,i  jaki rozmiar  koła  byś cię polecili się zdecydować  ?  te duże rozmiary wydają mi się trochę duże jak na mnie i czy nie za delikatne w teren?  ,  czyli amortyzacja tylnego koła odpada ? tak się domyślałem  , choć to dziwne bo widziałem takie nawet za 800zł ale pewnie nie ta jakość , a w sklepie słyszałem o jakiejś  już nie pamiętam nazwy  ramy  typu flex :icon_confused:  czy coś co podaje się ugina minimalnie i nie czuć tak wstrząsów może wiecie o co chodzi , no przymierzałem się do paru tylko tyle tego jest że nie wiem na co się zdecydować jak wspominałem lubię jak rower jest dobry w teren ten co mam teraz to jadę jak czołgiem:P nie patrząc na drogę korzenie ,dziury krawężniki nie są mu straszne nigdy koła nie skrzywiłem a lubię poszaleć i wyskoczyć w trasę też,

 

A ten romet rozumiem że jest i tak składany na podzespołach innych marek?  , można mu ufać czy to nie jakaś chińszczyzna pod naszą starą legendą….

:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A podając swoje „parametry”  wzrost wagę itp. to dobrze dobrałem rozmiar ramy ?

 

Na ciebie będzie 18" lub 19" zależne od geometrii ramy...musisz przymierzyć i zobaczyć co będzie wygodniejsze

 

 

 

i  jaki rozmiar  koła  byś cię polecili się zdecydować  ?
 

 

W tej chwili każdy doradzi Ci, by iść w stronę 29era lub 27,5" - teraz można już to nazwać standardem. 26" powoli odchodzą do lamusa, niektórzy producenci już teraz nie produkują lub produkują w małych ilościach w tym rozmiarze koła, dodatkowo z czasem będzie coraz trudniej znaleźć części do 26". 

 

 

 

A ten romet rozumiem że jest i tak składany na podzespołach innych marek?  , można mu ufać czy to nie jakaś chińszczyzna pod naszą starą legendą….

 

Od pewnego czasu Romet robi bardzo dobre rowery wbrew powszechnej opinii, że to "tania marka". Mają dobry stosunek jakości do ceny, nie mają złych opinii. Ten model podany wyżej według mnie jest najlepszą opcją podaną do tej pory ze względu na dość przyzwoitej jakości napęd deore/slx, taperowaną główkę ramy, powietrzny amortyzator (rewelacją to on nie jest ale przynajmniej to nie zwykła wersja XCR)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozmiaru ramy to chyba bym się zdecydował na 17, max18” no bo nie jestem zbyt duży :P , a nie chce żeby był zbyt toporny ,muszę to wszystko na spokojnie jeszcze poprzymierzać , a koła te 27,5” też mi się wydają byś złotym środkiem jak na mnie i w teren i na drogę , max ewentualnie te 28” ale to muszę się jeszcze zastanowić , te 29” za duże to i   toporne jak na mnie  odpadają raczej, z tymi 27,5”  w przyszłości nie będzie problemów? jak pisałeś o tych 26” będą nadal rozwijane itp.

 

Kiedy waszym zdanie najlepiej coś kupić teraz czy jeszcze poczekać będzie większy wybór np. okolice marzec /kwiecień …

 

Pisałeś że ten romet to najlepsza opcja choć żadna rewelacja  , a za coś fajnego rewelację  to ile trzeba dać 2700zł też mało ? , a ta rewelacja czymś znacząco się różni ? , a te amortyzatory co one mają to nie na sprężyna/ gazowe czy coś? dobre są  ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przyszłości nie będzie problemów? jak pisałeś o tych 26” będą nadal rozwijane itp.

Do rowerów w w standardzie 650b jest na pewno dużo więcej produkowanych części niż do 26", także nie będzie problemy, ten rozmiar jest po prostu w tej chwili standardem i przez długi czas nim zostanie a o dostępność części nie ma co się martwić.

 

Kiedy waszym zdanie najlepiej coś kupić teraz czy jeszcze poczekać będzie większy wybór np. okolice marzec /kwiecień …

Myślę, że nie warto czekać do okresu letniego zważywszy, że podobno końcówka lutego, początek marca ma być cieplutki :) :). Począwszy od jesieni sklepy rowerowe robią obniżki i przeceny swoich towarów, gdyż muszą zrobić miejsce na nowe modele, jak najbardziej lepiej kupić teraz.

 

Pisałeś że ten romet to najlepsza opcja choć żadna rewelacja  , a za coś fajnego rewelację  to ile trzeba dać 2700zł też mało ?

W tej cenie ten Romet to najlepsza opcja i trudno będzie znaleźć coś dużo lepszego. Na pewno sprawdzi się idealnie w  terenie, w którym jeździsz. Dokładając kasy wiadomo dostajesz lepszy osprzęt i tutaj nie ma co się rozpisywać.

 

a te amortyzatory co one mają to nie na sprężyna/ gazowe czy coś? dobre są  ...

 

a te amortyzatory co one mająto nie na sprężyna/ gazowe czy coś? dobre są  ...

 

W tym Romecie masz powietrznego XCR'a, ten amortyzator jest często montowany w tej cenie roweru, ogólnie zwykły przeciętniak i nie można oczekiwać od niego jakiejś wysokiej kultury pracy...plusem względem innych podanych rowerów jest możliwość dopasowania go pod swoją wagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba czasy się pomyliły, bo nie jest a dopiero może być, jako że produkcję jednego się po wielu wielu latach kończy, a drugiego dopiero zaczyna z większym rozmachem. Także póki co to jednak ilość części pod 27,5" jest znikomo mała w porównaniu z uśmierconym starszym standardem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z łożyskowaniem  kuł/piast w tych nowych rowerach?, bo w tym co mam to jego właśnie najsłabszy punkt to  w kółko   obrabiające  się konusy/rozlatujące  łożyska i ciągły luz  to element przy  którym musiałem ciągle dłubać :icon_confused:  i chciałbym tego uniknąć w nowym rowerze w tych nowych to jakoś dopracowali? …. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha to inny typ niż te konusy  co po każdej dłuższej przejażdżce wysiadały :( , czyli te w tych są dobre?:)  ,  a sorki za głupie pytania :002:  :P  ale nigdy nie miałem roweru  z amortyzacją , czyli  jak jest z tą amortyzacją widelca on też po jakimś  czasie się wyeksploatuje  ? chodzi mi czy cały, czy jakaś jego część się wymienia , bo pisaliście że nie jest jakoś specjalnie dobry , to sobie pomyślałem by wziąć taki rower a po kilku lata/przebiegu go wymienić na coś lepszego jeśli będę miał ochotę no i czy się tak da swobodnie wymieniać na innej klasy podzespoły/ma sęs  ….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec powinien być przeglądany co najmniej raz do roku przy serwisie (samodzielnym np. według filmików) czy u mechanika. Amortyzator najprościej określić tak - wytłumia prawidłowo = działa, nie wytłumia wystarczająco = potrzebny serwis :) Ważne jest czyszczenie goleni po każdej ostrej lub brudnej jeździe.
Co do kół i osprzętu - mam już drugi "lepszy" rower niż marketowy (Krossa Hexagona X6 za 1400zł, poprzednio V6) i nigdy z nimi nic poważnego nie robiłem. Pierwszy wyjeździł ze mną w 2,5 roku 3200km - ukradli w idealnym stanie, wymieniałem tylko dętkę i opony i raz na czas byłem na myjni - nigdy w serwisie. Drugi (obecny X6) przejechał ze mną ~1700km od kwietnia, serwic robiłem jeden: rozbiórka przerzutki tył z czyszczeniem z powodu złej kultury pracy. Więc rower na dużo lepszym osprzęcie od moich nie powinien sprawiać problemów jeśli się go używa jak należy. (I nie, tych kilometrów nie robiłem tylko jak było lato i słońce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe rowery nadal w większości mają piasty na normalnych kulkach, ale dużo lepiej spasowanych i uszczelnionych niż te marketowe.

Pierwsze co się rzuca w oczy przy serwisie markowej piasty to to, że po złożeniu regulacja trwa dosłownie chwilkę, a nad marketowymi zwykle trzeba było porzucać "jasnymi" żeby znaleźć te idealny punkt (która i tak zwykle idealny nie był tylko "do przyjęcia"). To samo jest ze sterami, hamulcami i przerzutkami wyższej klasy, o ile nie bawimy się w jakieś ekstremalnie niededykowane zestawienia.

 

Rowery w większości nie mają jakichś udziwnień w konstrukcji, ale warto zwrócić uwagę na parę smaczków takich jak np. taperowana/stożkowa rura sterowa amortyzatora. Standard ten coraz bardziej dominuje i coraz trudniej będzie znaleźć widelec wysokiej klasy z prostą rurą dlatego warto wybierać rower z ramą przystosowaną do montażu takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i'm back :) :)

 

 

Chodząc dzisiaj po tutejszych lokalnych sklepach osiedlowych  dowiedziałem się parę niusów ,muszę je jeszcze skonfrontować  z opiniami z jakimś  innych dużych sklepów sportowych jak się wybiorę do dużego miasta ale i te  dobrze wyposażone są i sporo różnych rzeczy się dowiedziałem, ciekaw jestem waszej opinii  również   :) , Mianowicie    bardzo mi odradzali    krossa  podobno mają największy odsetek reklamacji i zażaleń co do nich i podobno że ramy mają od jakiegoś chińskiego dostawcy :icon_confused:   co mają po jakimś  czasie tendencję do wyginania się lub nawet pękania że kiepski materiał i słabe malowanie itp.  , o  materiałach eksploatacyjnych się gościu dużo nie wywodził bo mówił że to kwestia dobrania i złożenia i się dublują  też  u innych producentów , też zachwalał rometa że chce wejść  na rynek z dobrą opinią i mi go polecał że   dobre są godne polecenia   i mają własną fabrykę i nawet malowanie mają lepsze  jakoś utwardzane itp.  i sami to wykonują mają nowoczesną nowe zakłady  , choć   mówił że jak planuję kupić coś konkretnego i w takim budżecie to by za bardzo  się nie zastanawiał nad jakimiś pseudo Polskimi wynalazkami ,czy inną manufakturą   :icon_confused: ,  tylko można już dostać już coś konkretnych firm i mi polecał bardzo gianta , treka ,  mówił że to  czołówka jeśli chodzi o producentów rowerów co sami faktycznie coś robią i ma z nimi naj mniej problemów , postawił mi  obok siebie krosa, rometa i gienta ,  to muszę  przyznać ze najbardziej  zacnie wyglądał   spodobał mi  gent najbardziej mi wpadł w oko  tak dość solidnie wyglądał , choć romet  nie wiele  gorzej wyglądał  też super , niestety jakoś naj mnie  wśród nich podobał mi się właśnie kross ale to tylko moja  organoleptyczna opinia  może to tylko kwestia tego że akurat na stanie miał przypadkowo te modele do pokazania  może nie, nie wiem :icon_confused:  ,

 

 

 

  jeszcze go się dopytywałem o te piasty jak tutaj i konusy to mi mówił  że w tej klasie to już będą jakieś „pakiety”  i nie mam się czym martwić że one są trwałe i bez obsługowe że to nie taki badziew jak ten standard, 

 

 

jeszcze co się dowiedziałem że ramy rowerów  na kołach 26” i 27,5”  są do siebie bardzo podobne bliźniacze   jakby producenci włożyli  do tej samej ramy większe koło zamontowali :icon_confused:  , bo się go pytałem o ten montaż bagażników to mi właśnie powiedział że na rowerze z kołem 27,5” też da się ino  montaż  dodatkowych akcesoriów jest przez to utrudniony :(  , że mniej przestrzeni  pomiędzy opona a konstrukcją roweru/ramy  widelca i że jest ciężej coś dobrać , i  proponował mi że jak chce górala w teren  z bagażnikiem to żebym pozostał przy tych 26” kołach a do tego wziął ramę 19” że w tedy rower nie będzie na mnie za mały a będzie równie uniwersalny jak ten stary i zwinny a  jest ogrom akcesoriów i łatwość w ich montażu, że te nowe wielkości są jeszcze mało popularne i droższe  ..

 

 

sorki że się tak rozpisałem i tak enigmatycznie ale tyle tego i tych wszystkich informacji na raz że już połowę  tych nazw nie pamiętam mam nadzieje że się w tym połapaliście hehe zdrówko :D   :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu chodziłem po sklepach tym razem  trafiłem do  sklepu : dobrerowery.com do ich placówki i trafiłem na fajnego gościa co widać było zna się na rzeczy i  chwalił się że sam startuje w jakiś tam zawodach, i proponował mi :  Treka   X-caliber  7 , za 2900zł z rabatem przed sezonowym ale że ja chce bagażnik błotniki to mi zaproponował 3tyś plus do tego siodełko da mi takie na którym będzie mi się naj wygodniej siedziało i jakiś mostek kierowniczy łączący z kierownicą mi dostosuje do moich preferencji/geometrii   by było komfortowo ,ogólnie dużo Bajerów   a rower wygląda super i porządnie przyszłościowo, co wy myślicie o tym pomyśle warto się czymś takim zainteresować ? dobre są te treki ? i ten model bo i cena spora to się zastanawiam , ale to indywidualne dopasowanie roweru do użytkownika i te warunki gwarancji  są ciekawe i gdzie indziej mi tak nie proponowali , co wy na to? ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego http://skleprowerowy.bydgoszcz.pl/trek-x-caliber-7-2014-b-r chcą ci sprzedać za 2900 ? z tego co widzę to katalogowa cena 2999 zł więc trochę słabo się postarali.

 

Wydaje mi się też podejrzane, że chcą Ci siodełko i mostek tak z marszu zmieniać, ciekawe czy na lepsze ;)

 

Nie widzę nic w tym rowerze co by było warte prawie 3tys, chyba że jest jakaś niesamowita rama i super gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno trek   ma dobrą ramę i gwarancję dożywotną + gwarancja na opony i smarowanie nawet łańcucha ,  choć jak chodziłem dzisiaj po innych sklepach to potwierdzają  że trek  to dobra firma  i nie mają do niej większych zastrzeżeń  ,ale że się ceni i przez to  rama może byś super ale że osprzęt słabszy, proponowali mi :

 

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.2.ltd/18870/76354/#specifications

 

lub

 

http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_275_20,10,668,14071,2015.html

 

co wy na to ?,  ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek oprócz tej ramy (w moim odczuciu słabe malowanie z paskudnymi kolorami :P), nie oferuje nic specjalnego. Sam osprzęt na miarę roweru za 1500-1800zł (przeceny modeli zeszłorocznych). 500zł kosztuje tu chyba sama nalepka TREK i z 300zł ta dożywotnia gwarancja :P

 

Pozostałe dwa...

Romet ma nieco lepszy wideł i wspominaną tu i ówdzie "przyszłościową" główkę tapered.

Wybrałbym Gianta. Pozostałe komponenty raz tu minimalnie na plus, a raz tam... Mimo wszystko 600zł różnicy w cenie katalogowej to chyba niemało... No chyba, że sprzedawca proponuje podobne ceny :) Wtedy próbowałbym Rometa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Talon nie mam skoku do Rometa. Powietrzna amortyzacja, korba ze zintegrowaną osią i lepsze hamulce. Piasty Acera, ale to i tak mogą być lepsze niż w Giant'cie. Romet chce wejść na rynek przebojem, więc jego obsługa gwarancyjna raczej nie będzie ustępowac Trekowi. No o ile cena będzie porównywalna to brałbym Rometa.

 

Temat kupowania tanich modeli znanych marek przejawiał się tutaj nie raz i nie ma się co łudzić, że producent da nam w prezencie super ramę identyczną jak w modelu za ładnych kilka tys. zł. Co do gwarancji to też można poczytać o takich niuansach jak wykręcanie się producenta, bo założyliśmy bagażnik do roweru MTB, a on jest przecież do tego nie służy (a mocowania to ozdoba). Każdy nawet mały producent musi podchodzić do klienta poważnie, a czasem nawet bardziej się starać niż moloch.

Rama Ci trzaśnie po paru miesiącach to prawie od każdego dostaniesz nową, ale jak trzaśnie po paru latach to nawet i w przypadku Treka życzę powodzenia - dożywotnia to nie znaczy do końca Twojego życia, ale do końca życia ramy, czyli w przypadku aluminium jakieś 5 lat (zmęczenie materiału).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecyduj się może ile chcesz wydać bo chciałeś do 2500 a dochodzimy do 3500 :)

 

Z tego co widzę, to umiarkowanie dużo jeździsz, i nie jest to bardzo ciężki teren więc każdy z tych rowerów da radę i powinieneś byc zadowolony co najwyżej w niektórych dopłacisz za markę. Im więcej włożysz teraz kasy tym dłużej Ci posłuży a przy okazji komfort z jazdy Ci się podniesie.

 

P.S. Choć ja jestem fanem dopłacenia za markę to tego Treka bym nie brał. Drogo, chyba że jakiś rocznik 2014 i znacznie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Trek  to ma być tego roczny rocznik co podałem w linku , czyli pod względem technicznym najlepiej wychodzi  romet mustang 27,5 2.0. ? a całościowo jakościowo piszecie że wychodzi na jedno,czyli  marka tu nie ma aż tak dużego znaczenia. .no chciałem się na coś zdecydować a każdy co innego poleca i zgania jeden na drugiego hehe:) ale młyn w tych rowerach no chciałbym zacząć trochę więcej jeździć tego roku planujemy z chłopakami większą wyprawę.

 


Teraz to zauważyłem jeśli się nie mylę to  żaden z nich : Silverblack, mustang i giant nie mają mocowań na bagażnik jeśli tak to te modele odpadają znowu :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...