Skocz do zawartości

[1500] zakup roweru do miasta hybryda FIT500 B'twin czy cross Kands Maestro/Lazaro Intergral V3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zamierzam kupić rower głównie na dojazdy do pracy dziennie około 32km.

Będę jeździł tylko w mieście (Warszawa - trasa Wilanów <-> Wola) 5 razy w tygodniu.

Mój budżet to około 1500PLN.

Wzrost to 182 cm i waga 85kg.

Czytałem przez jakiś czas forum i zastanawiam czy kupić Hybryde w wyjątkowo obecnie dobrej cenie Fit500 za 1500 pln czy raczej crosa i tutaj chyba już bez znaczenia czy Kands Maestro czy Lazaro Integral.

Prośba o Wasze rady czy hybryda taka jak Fit500 będzie odpowiednia na moją trasę czy raczej brać crosa?

 

Fit500 specyfikacja:

http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-fit-500-id_8239798.html#anchor_ComponentProductFeatures

 

Z góry dzięki za rady.

Pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Ten fit500 jest naprawdę godny uwagi i jeśli chodzi o rower typowo na szosę to trudno będzie znaleźć lepszą opcję - plusy to napęd 9rzędowy, widelec karbonowy, osprzęt Sora. Dodatkowo decathlon daje wieczystą gwarancję na ramę także nie będzie problemu z wymianą, serwisem itp.

 

Cieżko zdecydować co będzie lepsze - cross będzie bardziej uniwersalny mówiąc o jeździe po ścieżkach, krawężnikach, nierównym chodniku itp. Szybkościowo wygra szosa, ale cross nie będzie zbyt mocno odstawał, jednak na pewno z większym trudem będzie można na nim utrzymywać prędkości 35+. Także jeśli jeździsz typowo asfaltem to bierz tego fit'a, jeśli te dojazdy to ścieżki rowerowe/chodniki to cross sprawdzi się lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za odpowiedź. Jeśli chodzi o osprzęt to fit500 raczej jest dużo lepszy niż wspomniane crosy. Duża część mojej trasy to ścieżki i zazwyczaj asfaltowe. Chyba pojadę obejrzeć tego fit500 i zobacze czy ewentualnie da się do niego założyć szersze opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża część mojej trasy to ścieżki i zazwyczaj asfaltowe.

 

No to chyba nie pozostaje nic innego jak pojechać i obejrzeć - zadowolenie raczej gwarantowane, kiedyś byłem i widziałem ten model na żywo i mnie się podobał bardzo :)

 

EDit : Na te obręcze, które są tam fabrycznie myślę, że nie wejdzie nic więcej jak opony w rozmiarze 28c ale pewności nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam takie pytanie do użytkowników szosówek - czy jeżdżąc ścieżkami rowerowymi często Wam się zdarza uszkodzić kolo, złapać gumę ?

Znalazłem post , który poniekąd odpowiada na moje pytanie, przez co nabrałem nieco wątpliwości co do zakupu fit500. Może jednak kupie crosa.

http://www.forumrowerowe.org/topic/162013-btwin-fit-500-jakie-opony-do-miasta/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez myślałem o tym ficie, ale dla mnie oponki okazły się zbyt cienkie (23). Ja po poszukiwaniach nabyłem Silverbacka scento 2 z 2013 roku za podobne pieniądze do tego fita. Silver ma szersze opony (28) ale ma widelec aluminiowy, poza tym tez jest na sorze.

28c do miasta według mnie jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszą opcją byłby jakiś fitness jak np; Pulso 1 lub Pulso 2 od Kross'a - konstrukcja bardziej wytrzymała, możliwość założenia troszkę szerszych opon, geometria wymusza bardziej wyprostowaną pozycję...ale w budżecie 1500zł trudno będzie znaleźć coś interesującego - jedynie szukaj używki w swojej okolicy.

 

Druga opcja to kupno Maestro i założenie sztywnego widelca, innych chwytów lub całkowita zmiana kierownicy na baranek i będziesz miał rower zarówno na szosę jak i miasto/ubite ścieżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam takie pytanie do użytkowników szosówek - czy jeżdżąc ścieżkami rowerowymi często Wam się zdarza uszkodzić kolo, złapać gumę ?

Znalazłem post , który poniekąd odpowiada na moje pytanie, przez co nabrałem nieco wątpliwości co do zakupu fit500. Może jednak kupie crosa.

http://www.forumrowerowe.org/topic/162013-btwin-fit-500-jakie-opony-do-miasta/

 

 

"Gumy" się zdarzają, przy czym dętki w szosowych oponach, o małej pojemności i wysokości, są bardzo narażone na tzw. "snejki", czyli uszkodzenia spowodowane dobiciem do obręczy, np. podczas energicznego natarcia na ostry krawężnik. Przypadki te można ograniczyć, nakładając solidne opaski na obręcze, dbając o wysokie ciśnienie w oponach i przewidując zagrożenia/przeszkody. Ja np. w czasie pierwszej tegorocznej przejażdżki już niestety złapałem "snejka" (opony 700x25), ale z powodu własnej głupoty, nierozważnie skacząc z jezdni na krawężnik /a ważę jeszcze 10 kg więcej/. Wiele zatem zależy od uwagi i wyobraźni cyklisty. Uszkodzenia zewnętrzne opony to rzadkość, zagrożenie jest moim zdaniem zbliżone jak w przypadku większych rozmiarów.

Więc moim zdaniem jazda na Fit 500 po mieście jest jak najbardziej ok, choć ze względu na jednak nieco zróżnicowane warunki jazdy optymalnym wyborem byłby zapewne lekki cross/hybryda... Szersze opony, to większe bezpieczeństwo (zwłaszcza w niepogodę, gdy robi się ślisko) i beztroska.

Jeśli możesz nieco dołożyć, to spojrzałbym na miejskiego crossa Medano Vanity VT3 - być może ciągle można go obejrzeć w "Trybiku" na Dzielnej.

 

http://www.trybik.pl/vanity-vt-3.html

 

Bardzo fajny osprzęt, tylko taka specyficzna, niska rama (rozmiary tylko 18 i 20 cali), trzeba by się przymierzyć...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem używanego fita od focusa za 700 zł.
Śmigam nim gdzie popadnie, wliczając w to ścieżki po polach i gumy jeszcze nie złapalem. Moim zdaniem to jest idealny rower na dojazdy do pracy. A gumy zawsze można założyć szersze, choć ja bym się tutaj akurat nie trapił tym zbytnio, bo jak sam nie dołozysz do pieca zanadto, to sama z siebie raczej nie strzeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego fitnessa zawsze można założyć opony Schwalbe Marathon 25C lub 28C (zależnie, co wejdzie) i problemu z przebiciami nie powinno być (oczywiście pomijając jakieś specjalistyczne dziury w jezdniach, jakie czasem się zdarzają ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fit500 świetny rower zważywszy na to, że jest na przecenie i można go kupić za 1500zł. Sam bym go kupił ale nie ma mojego rozmiaru (wogóle zostały się tylko jakieś malutkie 51) więc wezmę Tribana 300. A co do opon to maxymalnie wchodzą 28c więc trochę komfort można sobie podnieść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...