Skocz do zawartości

[3000-4000] MTB XC 29er


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

poszukuje dla siebie roweru (jak w temacie), który gwarantowałby najlepszy stosunek cenny do osprzętu oraz byłby odpowiedni do mojej budowy ciała. Mój wzrost to 196 cm, waga około 120 kg. Rower użytkowany będzie w 70% w mieście, w 30% w terenie.

 

Początkowo na rower chciałem przeznaczyć około 2-3 tys zastanawiałem się nad poniższymi:


Odradzono mi wszystkie powyższe ze względu na stosowane w nich amortyzatory - nie na moją wagę oraz hydrauliczne zamiast powietrznych.

 

Z racji tego, że moja wiedza nt. techniki rowerowej nie jest za duża proszę o pomoc przy doborze roweru i podesłanie jakiś propozycji. Może ktoś mi podpowie na co zwracać uwagę? Czy zmieniać od razu obręcze ze standardowych na wzmocnione? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MTB XC i 70% w mieście? A te 30% terenu to co dokładniej? Może praktyczniejszy będzie jednak cross lub przełaj/fitness, choć 29era można w razie potrzeby nieco "ucrossowić".

Linki do Meridy i Krossa nie działają. Giant specyfikacją nie powala, takie "a la MTB do jazdy po parku" i chcesz jednak wydać mniej niż 3000zł, ale skoro ma być głównie do miasta, tylko znowu po co do tego taki kloc i wracamy do punktu wyjścia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MTB XC i 70% w mieście? A te 30% terenu to co dokładniej? Może praktyczniejszy będzie jednak cross lub przełaj/fitness, choć 29era można w razie potrzeby nieco "ucrossowić".

Linki do Meridy i Krossa nie działają. Giant specyfikacją nie powala, takie "a la MTB do jazdy po parku" i chcesz jednak wydać mniej niż 3000zł, ale skoro ma być głównie do miasta, tylko znowu po co do tego taki kloc i wracamy do punktu wyjścia ;)

 

Jak nie miasto to lasy, ale w większości bardziej płaski teren niż pagórki. Rower może faktycznie nie byłby w pełni przeze mnie wykorzystywany (kto wie czy z czasem nie złapałbym również bakcyla na częstszy offroad?), ale zależy mi na jego solidności i trwałości. 

 

Od lipca do października ubiegłego roku na pożyczonym rowerze od kolegi (wspomniany rower - http://www.decathlon.pl/nework-3-id_8222474.html) zrobiłem ponad 900 km. W międzyczasie wymieniałem tylną piastę, 3x centrowałem koła, wymieniałem pedały. Koła znów proszą się o centrowanie (lub wymianę), dodatkowo mam przeskoki łańcucha po mocniejszym naciśnięciu na pedały. Rower jeździł tylko w mieście, poza miasto się nim nie wybierałem.

 

Wiem, że to marketowy rower, marketowa cena i marketowa jakość, więc nie ma co za wiele wymagać - ale teraz kupując rower chciałbym cieszyć się jak najdłuższą bezawaryjną jazdą. Jest ze mnie kawał kloca i nie wiem czy rowery do 3 tys to na dłuższą metę to gra warta świeczki. Rowerem poza zimą zamierzam poruszać się codziennie.

 

Podsyłam raz jeszcze linki:

http://www.rowerymerida.pl/produkt856/bignine-100-rower-merida.html

http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b4

http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_29_10,10,668,14070,2015.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jest sporo lepiej wyposażony niż modele, które podałeś : http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-2-xt-recon-air-wyprzedaz-i4951756940.html.

 

Jeśli chodzi o cross'a to może coś z Unibike - dopuszczalna masa do 140kg, mają naprawdę solidne ramy, szukaj modelu Zethos lub Xenon http://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-unibike-xenon-2014.html

Druga opcja to Evado 5.0 http://www.goride.pl/kross-evado-50-2014-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-1230.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zrobiłem rachunek sumienia i bilans potencjalnych wyjazdów rowerem MTB w trudniejszy teren i teraz już wiem, że jeśli brałbym MTB to tylko ze względu na jego zwiększoną wytrzymałość na moją wagę. Nie wiem czy jest to słuszne rozumowanie i czy nie dyskredytuję niepotrzebnie crossów? Na obecną chwilę zbijam wagę, która do rozpoczęcia sezonu rowerowego powinna oscylować w okolicy 110 kg.

 

 

Przeglądałem oferty rowerów crossowych i spodobały mi się. Mam jednak trochę pytań. Czy, któryś z producentów ma swojej ofercie crossa na kołach większych niż 28? Czy któryś producent oferuje rower z amortyzatorem o większym skoku niż 63 mm? Jak sprawują się amortyzatory o skoku 63 mm przy wadze jak moja? Czy waga nie spowoduje, że amortyzator będzie pracował w pełnym zakresie co chyba nie jest wskazane? Czy będzie cokolwiek tłumił?

 

 

Fitnessy fajne, ale trochę za cienkie koła i v-brakei. No chyba, że nie udało mi się znaleźć innych?

 

 

Z racji tego, że ILC przedstawił rower Krossa jako warty zainteresowania poprzeglądałem sobie inne rowery z ich oferty:

 

 

Evado 7.0 2015 http://www.kross.pl/pl/cross/evado-7-0

 

Evado 5.0 2015 http://www.kross.pl/pl/cross/evado-5-0

 

 

Evado 7.0 2014 http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0

 

Evado 5.0 2014 http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-5-0

 

 

Czy przybliży mi ktoś, który z tych rowerów wypada najlepiej? Czy warto dopłacać do 7? A może rynek oferuje coś lepszego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu przypadkach lepszym wyborem będą modele z 2014roku.

 

Wygrywa Evado 7.0 gdyż niewątpliwym plusem jest napęd 10rzędowy, przerzutki dwie klasy wyżej, lepsza korba, hamulce, piasty. 

 

 

 

Czy waga nie spowoduje, że amortyzator będzie pracował w pełnym zakresie co chyba nie jest wskazane? Czy będzie cokolwiek tłumił?

 

Nie, amortyzator zarówno w 7.0 jak i w 5.0 jest powietrzny i solidny, dostosujesz go bez problemu pod swoją wagę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś mi przybliżyć, które z elementów siódemki przemawiają na korzyść rocznika 2014? Gdzie jest pozytywna różnica?

 

Mam możliwość zakupienia nowe evado 5 z 2013 roku (http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-5-0) za 2649 zł lub nowe evado 5 z 2014 roku za 2799 zł. Jeśli chodzi o 7 to po cenach katalogowych z obu roczników.

 

Jestem jednak gotów zapłacić nawet te 4200 za 7 z 2015 jeśli tylko jest warta swojej ceny.

 

A czy rynek oferuje coś lepszego do kwoty 4 500 zł? I jak z tymi kołami? Czy tylko 28 są stosowane w crossach? Czy do evado dam radę dam wsadzić 29 lub szersze 28?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś mi przybliżyć, które z elementów siódemki przemawiają na korzyść rocznika 2014?

 Porównaj sobie wagę tych rowerów ^_^

 

nowe evado 5 z 2014 roku za 2799 zł.

Tylko z tego rocznika 5.0 posiada powietrzny amortyzator.

 

A czy rynek oferuje coś lepszego do kwoty 4 500 zł?

Ten Radon bije wszystkie te Krossy na głowę  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza wagą co rozróżnia 7?

 Evado 7.0 z 2015 ma klasę niżej przednią przerzutkę, słabszą kasetę i to wszystkie różnice.

 

ale chyba w żadnym polskim sklepie nie idzie sie do niego przymierzyć?

Niestety, zakup tylko u niemiaszków.

 

A coś oferowanego przez polskie sklepy?

Ten Cube ale ponad Twój sugerowany budżet. Jeżeli dobrze będziesz negocjował cenę ze sprzedawcą to masz szansę kupienia go do 20% taniej. Dostaniesz go jeszcze tu i tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem co ma niby dać przymiarka w sklepie: siądziesz sobie dotkniesz nogami pedałów, rękami kiery(oby nie odwrotnie:)) , zrobisz kółeczko pod sklepem  i co wszystko będzie ok?
żeby wyczaić rower trzeba trochę pojeździć i do wszystkiego podchodzić metodą prób i błędów, to dać dłuższy mostek to zaś dać na - albo +, może by szersza kiera może prosta, może krzywa albo zaś siodełko cofnąć każdy sobie sam musi znaleźć ułożenie na rowerze i na to potrzeba czasu a nie 5 min pod sklepem, przynajmniej takie jest moje zdanie.

 

Czy tylko 28 są stosowane w crossach? Czy do evado dam radę dam wsadzić 29 lub szersze 28?
 
crossy są na kołach 28 tak samo jak w 29er (obręcze mają taką samą wielkość mogą różnić się szerokością, a różnica tylko że opona z większym balonem zmieści się w rowerze (opona nie będzie ocierała o ramę) 
dysponując taką gotówką pomyślał bym o 29er niż o crosie, osprzęt tu i tu taki sam tyle że w 29er władujesz szersze kapcie które znacznie zamortyzują wagę (ale wpłyną na szybkość jazdy) i do tego w mtb amor (koniecznie powietrzny) o skoku 100mm a nie 80 czy mniej jak w crosie 
jako że nie jesteś typowym użytkownikiem pod którego robi sie rowery (masa i długość, bo wiekszośc robią dla chuderlaków 60kg i 170cm :) ) proponował bym zacząć kombinować i złożyć coś sobie samemu na mocnej ramie, kołach i hamulcach i słabszym osprzęcie który z czasem jak złapiesz bakcyla zaczniesz wymieniać 
złożyć jak nie wiesz jak to nie problem bo ważne byś kupił klamoty odpowiednie a w sklepie ci złoża i wyregulują 
mam kumpla twojej postury gość 2 metry i ze 120 kg :) i jak dosiada mojego 29er na ramie 21 to wygląda jak by mi się rower skurczył :) i mam wrażenie że koła zaraz by się miały rozjechać, sam mam ok190cm i 100kg 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dysponując taką gotówką pomyślał bym o 29er niż o crosie

 A czytałeś w jakim terenie chce jeździć @@momosik, :icon_question:

 

 

Rower użytkowany będzie w 70% w mieście, w 30% w terenie.  

  Po jakiego... mu MTB do jazdy po mieście ^_^

 

Z racji tego, że ILC przedstawił rower Krossa jako warty zainteresowania poprzeglądałem sobie inne rowery z ich oferty:

Kross ma DMC 105 kg cyt: "Rowery crossowe: 105 kg (125 kg dla zestawy: rowerzysta + rower + bagaż)" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie rozumiem co ma niby dać przymiarka w sklepie: siądziesz sobie dotkniesz nogami pedałów, rękami kiery(oby nie odwrotnie:)) , zrobisz kółeczko pod sklepem  i co wszystko będzie ok? żeby wyczaić rower trzeba trochę pojeździć i do wszystkiego podchodzić metodą prób i błędów, to dać dłuższy mostek to zaś dać na - albo +, może by szersza kiera może prosta, może krzywa albo zaś siodełko cofnąć każdy sobie sam musi znaleźć ułożenie na rowerze i na to potrzeba czasu a nie 5 min pod sklepem, przynajmniej takie jest moje zdanie.

Podzielam Twoje zdanie i wiem, że z samej przymiarki do roweru wiele się nie wywnioskuje nt. przyszłej jazdy na rowerze, ale moim zdaniem ważnym jest zobaczenie roweru na własne oczy jeszcze przed jego zakupem. Zdjęcia producentów są podrasowywane i potem człowiek może się zdziwić jak faktycznie wygląda lakier roweru w świetle słonecznym. Jeśli zaś chodzi o propozycję Radona, którą przedstawił @@rodszyld69, to miałbym problem językowy w dogadaniu się ze sklepem i ew. później z producentem.

 

 

 

Ten Cube ale ponad Twój sugerowany budżet. Jeżeli dobrze będziesz negocjował cenę ze sprzedawcą to masz szansę kupienia go do 20% taniej. Dostaniesz go jeszcze tu i tu

Przesłane linki dotyczą roweru z 2015 roku. Chodziło właśnie o ten czy o rocznik 2014? Czy istnieje w ogóle szansa zbicia ceny roweru przewidzianego na nadchodzący sezon? Jeśli chodzi o rok 2014? To czy mógłbym Cię prosić o porówananie Evado 7 z 2014 i tego Cuba z 2014? 

 

A teraz czas na pytania: Czy do crossa jeśli zechcę dam radę wrzucić amor o skoku 80/100 mm? Nawiązując do mojego pytania 2 posty wyżej to z tymi szerszymi oponami to nawet jeśli mi się uda to pewno nie za dużo szersze?

 

A jeśli chodzi o rower i jego przeznaczenie - to jeśli dobrze rozumuje za te 4 500 zł dostaje zarówno rower corssowy i mtb na podobnym osprzęcie(poza amortyzatorem)/podobnej klasy, tyle, że mtb będzie średniakiem wśród rowerów górskich, a cross to już prawie "maksimum" wśród crossów? Tylko czy tak już wałkowałem rama, koła i osprzęt crossa wytrzyma moją wagę? Preferuje nieco agresywniejszą jazdę po mieście - wskakiwanie i zeskakiwanie z krawężników bez zmniejszania prędkości, jazda po wystających plytach chodnikowych, szybsza jazda po wertepach, itp.

 

Cross w porównaniu do mtb zyskuje chyba tylko geometrią bardziej przystosowaną do dłuższych jazd i możliwością osiągnięcia większej prędkości? Czy coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel ma crossa gianta i tam już opony 29x2.1 nie wrzuci bo mu rama z tyłu blokuje, przód nie wiem jak tam ale powinno wejść coś szerszego
główna różnica miedzy crosem a 29er to rama (geometria i właśnie możliwośc włożenia większej opony) i amor (większy skok i możliwość włożenia opony)
też miałem taki dylemat jak ty bo wsześniej latałem crossem i postanowiłem złożyć sobie 29er, zrobiłem sobie furtkę i założyłem korbę crossową 48x36x26, amor powietrzny z blokadą dzięki czemu może być naprawdę twardy. Założyłem kapcie z crossa i miałem 29er cross :) ale zrobiłem z 30km i wróciłem do szerokich kapci i już chyba nie wrócę do cieńszych opon (większy komfort jazdy, ale średnia prędkość idzie w dół 
gallery_173325_3009_852421.jpg 
więc proponuje ci 29er bo z niego zawsze zrobi się coś pod crossa a odwrotnie może być już problem
co do wagi i wytrzymałości to różnie może być jak kupisz badziewie to nie wytrzyma jak dobry sprzęt to spokojnie 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@seczuan, a jak zapatrujesz się na Krossa B7  (http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-29quot/level-b7) z 2014 - mam możliwość go kupić za 3 399 zł, lub Krossa B6 (http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-29quot/level-b6) z 2014 za 2 889. Jak osprzęt i czy w takiej promocji warto brać? Niby b7 ma 20 przełożeń, ale to chyba błąd w opisie? I jak korby w B6 chyba lepiej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło właśnie o ten czy o rocznik 2014?

 Ten Tonopah jest na 2015r

 

Czy istnieje w ogóle szansa zbicia ceny roweru przewidzianego na nadchodzący sezon?

Ja kupiłem w grudniu przełaja na 2015r, dostałem 20% upustu po lekkim targu ;) Myślę że jeszcze jest szansa na dostanie rabatu ale jak długo to będzie trwało to nie wiadomo. Zimy praktycznie nie ma więc i sezon może wcześniej się zacząć. Wtedy z ceny będą bardziej "sztywniejsze".

 

 

na Krossa B7  (http://www.kross.pl/...29quot/level-b7) z 2014 - mam możliwość go kupić za 3 399 zł, lub Krossa B6 (http://www.kross.pl/...29quot/level-b6) z 2014 za 2 889.

 Rowery mtb Krossa DMC mają do 100 kg (115 kg z rowerem i bagażem) Z Twoimi 120 kg nie inwestowałbym w Krossa zwłaszcza że są z problemy z wyegzekwowaniem gwarancji od producenta. Z Twoją wagą polecam Unibika Expert, dopuszczalne obciążenie roweru to 140 kg.

 

Niby b7 ma 20 przełożeń, ale to chyba błąd w opisie?

To nie błąd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd są te wszystkie wiadomości o dopuszczalnej wadze (bo nie mogę znaleźć), ale skoro ktoś tak mówi to coś w tym jest (najlepiej poszukać na stronie producenta jak nie ma takiej informacji to zadzwonić i zapytać) i skoro unibike daje do 140 to spoko możesz poważnie zastanowić się nad tym expertem 29
porównywałem go do modelu z 2014 roku (2015 - 4000zł a z 2014 znalazłem za 3200) i różnią się głownie tylko albo aż 

  • 2014 rama pod amor równy 1-1/8 i amor ROCKSHOX XC30 TK29 i [rzerzutka przód deore a nie slx
  • 2015 tu już tapared i SR SUNTOUR RAIDON 29
  • i oba te rowery niestety oś 9mm (ale podejrzewam że wystarczy bo jak pisałeś to nie bedziesz nim po górach skakał)

    mają całkiem dobry osprzęt, zdziwiło mnie włożenie hamulców slx zazwyczaj dają słabsze, posiadam takie na tarczach 180 i potrafią 100kg zatrzymać całkiem dobrze

    link do 2014 za 3200 

pomyślał bym nad zakupem tego za 3200 zawsze to 800zł różnicy(może jeszcze coś zejdą)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd są te wszystkie wiadomości o dopuszczalnej wadze (bo nie mogę znaleźć), ale skoro ktoś tak mówi to coś w tym jest (najlepiej poszukać na stronie producenta jak nie ma takiej informacji to zadzwonić i zapytać)

  http://www.kross.pl/pl/serwis/faq Trzeba wejść w zapytanie: Jaka jest dopuszczalna masa rowerzysty? Jezeli chodzi o Unibika to jest opisane w instrukcji obsługi http://www.unibike.pl/pliki/kartagwar2015.pdf. str.4 pkt.12

 

 

pomyślał bym nad zakupem tego za 3200 zawsze to 800zł różnicy(może jeszcze coś zejdą)

 Albo powalczyć o niższą cenę Experta 2015 bądź tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano są takie wiadomości :) trzeba było pogrzebać 

model z 2015 jest bardziej przyszłościowy jeżeli chodzi o rozbudową, a dokładnie o amortyzator. Producenci powoli zaczynają się wycofywać z produkcji amortyzatorów prostych i większa oferta jest już w tapered, co nie znaczy że pod 1-1/8 nie można kupić czegoś ciekawego aczkolwiek jednak jak to będzie wyglądało za rok albo 2?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba dokonałem decyzji i postawię na Evado 7.0. Wybieram się jeszcze do serwisu aby przymierzyć się do ramy z 2014 i 2015. W zależności od jak się na nich będę czuł zadecyduje, który model wybrać.

  

Jeśli chodzi o 2014 to mogę ją dostać tylko wysyłkowo bo pozostało ich tylko parę szkód w nielicznych sklepach poza moim miejscem zamieszkania. 2015 mogę dostać z 15% upustem od ręki, a może uda mi się utargować coś jeszcze – i to w wielu sklepach obok mnie.

 

@@rodszyld69,@@seczuan, @@ILC, powiedzcie mi tylko jak jest ze sprzedażą wysyłkową i przeglądem zerowym? Czy serwisy je faktycznie robią? Jakie są minusy zakupu roweru przez www? Wiem, że niektóre sklepy stacjonarne po serwisie zerowym dokonują za miesiąc kolejnego przeglądu regulacyjnego za darmo.  

Czy różnica na minus w 2015 dotycząca klasy niższej przedniej przerzutki oraz słabszej kasety są mocno odczuwalne? Czy to będzie powodować jakąś większą awaryjność?

 

Rzuciła mi się w oczy też obniżka 25% na Krossa Level B7 z 2013 roku (specyfikacja: http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc29/level-b7-29er). Który po obniżce kosztuje około 2700 zł. Może warto się nim zainteresować? Tylko przy swoich parametrach wzrost 196 cm, długość nogi 92 cm, według strony Krossa, powinienem mieć ramę XL w sklepie dostępna L. Na ramę L maksymalna długość nogi to 84 cm. Da się to zniwelować ustawieniami aby się dobrze jeździło na krótszych i dłuższych trasach?

 

Czy prędkość na rowerze przy takim samym stopniu pedałowania będę miał szybszą na evado czy b7?

 

Wielka prośba o odpowiedzi na wszystkie pytania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób tu narzeka na awarie ram 29" Krossa... ja bym go odpuścił.... to jest ogólnie problem firm którym się wydaje że 29 to to samo co 28 na grubych oponach. Zastanów sie jeszcze nad markami o większej renomie w produkcji 29" rowerów.

Gdybym ja miał do wydania 4000 na rower to wolałbym mieć fajny napis na rurze głównej ;-) to gwarancja dobrej jakości ramy, szczególnie to ważne przy konstrukcjach 29 ". Będziesz miał ciut gorszy osprzęt, ale porządnie zrobioną ramę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiele osób tu narzeka na awarie ram 29" Krossa... ja bym go odpuścił.... to jest ogólnie problem firm którym się wydaje że 29 to to samo co 28 na grubych oponach. Zastanów sie jeszcze nad markami o większej renomie w produkcji 29" rowerów.

 

A to nie była przypadłość ram z roku 2011 i wcześniejszych? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...