Skocz do zawartości

[Piasta]Przegląd piasty z łożyskami maszynowymi


marcinek1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam piastę:
http://www.kupkolo.cz/zadni-naboj-force-6der-cerny_z92036/

 

Kupiłem ją w wakacje. Chciałbym tylko zobaczyć czy łożyska dobrze się kręcą i może nasmarować je.

Moje pytanie jest następujące. 

Jak ją rozebrać?

z tego co czytam Zinn polec narzedzie: Freehub Buddy firmy morningstar ale ja takiego nie posiadam.

Z tego co wyczytałem potrzebny będzie imbus 5 i 10 ale czy coś jeszcze?

Musze to wiedzieć żeby później nie wyszło że czegoś nie mam i piasta zostanie na wpół rozebrana i bedzie czekać miesiąc :)

 

Oczywiście jeżeli się uda to chciałbym zobaczyć też co tam się dzieje w bębenku. Piasta ma chyba jeszcze gwarancje ale nie pokoi mnie to że kaseta "Pływa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero pół roku ją masz i już chcesz coś z nią robić? A po co? Mam podobną piastę Novateca na łożyskach maszynowych Do42sb od 2,5 roku. Łożyska jeszcze luzu nie złapały a już ponad 10 tysięcy przejechane. Jedyne co zrobiłem to profilaktycznie nasmarowalem zapadki na ratchet ringu. Jak nie ma żadnych niepokojących objawów. typu stuki itp to jeźdż i ciesz się jazdą. łożysk nie ma co smarować szczególnie jeśli są uszczelnione. Smaru w łożysku starczy na pewno do śmierci łożyska.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Łożyska jak najbardziej jest co smarować, nawet jeśli są uszczelnione. Uszczelnienie łożysk jest niewystarczające jeśli pozostałe elementy piasty nie uszczelniają wnętrza od dostępu wody.

2. Łożyska często kręcą się bardzo dobrze nawet jeśli złapały wodę, szczególnie na początku. Jeśli jeździ się w warunkach kiepskiej pogody to tym bardziej warto piastę otworzyć i zobaczyć jak z jej szczelnością, stanem smaru i obecnością rdzy.

3. Piasta może nie mieć żadnych niepokojących objawów a wymagać serwisu - okres gdy naciągnie brud a jeszcze nie zostanie zaatakowana przez rdzę

 

4. Bębenek jest na kulkach, ma dwa wejścia dla wody - uszczelka od strony stycznej z korpusem i uszczelka od strony nakrętki zewnętrznej. Łożyska maszynowe w tego typu piastach lepiej znoszą żywioły niż łożyskowanie bębenka. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzisiaj piasta przeszła serwis ale coś jest z nią nie tak.

Otóż przed rozkręceniem ciężko się kręciła więc odkręciłem dekielek od strony przeciwnej do napędowej i odkręciłem podkładkę.

Wziąłem drewienko i mocno puknąłem młotkiem w ośkę. Wypadła ośka z nałożonym łożyskiem. myślałem że te łożysko jest tam wbite ale nie... One tylko było BARDZO MOCNO zakręcone więc poszedłem na serwis aby mi to odkręcili. Odkręcili.

W rękach trzymam nakrętkę,tulejkę,ochronę łożyska, Łożysko i ośkę. W domu sprawdzam stan 2-ch łożysk- wszystko w jak najlepszym porządku smar w środku jest przeźroczysty nie ma żadnych oporów więc składam wszystko w jedną całość. I tu zaczynają się problemy.

Wbiłem ośkę ze wszystkimi częściami na drugie łożysko.Wszystko niby w jak najlepszym porządku a jednak dalej coś ciężko chodzi i nie wiem czemu.

Zrobiłem wszystko tak jak w ZINN-ie było napisane.

I teraz pytanie co jest nie halo...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...