Skocz do zawartości

[opony] jakie najszersze opony do szosy?


lukasz318

Rekomendowane odpowiedzi

ale chcesz dokonać zmiany bo na obecnych 24mm (możesz podać co to za opona?) próbowałeś już jeździć po tych szutrach i nie daje rady ? 

 

co do zmiany - jeśli by się zmieściła to bym spróbował na Twoim miejscu SCHWALBE SPICER REFLEX 700X30C , ale nie mierz samego rozstawu widelca tylko to co się mieści między szczękami hamulców , a bieżnik to nadal slick - wiem , ale myślę że utwardzone szutry wytrzyma spokojnie, ale na asfalcie gdzie spędzasz większość czasu będziesz miał dalej spokój , bardziej pomoże tu szerokość i ew. mniejsze ciśnienie niż jakiś pseudobieżnik...tak myślę , tak też praktykowałem i doszedłem do wniosku że albo 23c  albo 30c ale z bieżnikiem przełajowym, czyli w moim przypadku SCHWALBE CX PRO 700x30C, na twardym jeżdżę na napompowanym na max czyli 6.5bar i oprócz hałasu odczuwam tylko lekkie opory -  natomiast przy tym bieżniku po miękkim i mokrym lesie przy nieco upuszczonym ciśnieniu to już jest mega różnica, mogę powiedzieć że wspina się dobrze ;)

 

różnicę przy tym  SPICER REFLEX  odczujesz przede wszystkim taką że masz tam 'większy' zakres ciśnienia  , tzn na te szutry możesz nieco ciśnienia upuścić, a i max dla tej opony to 7.0bar

 

teoretycznie mógłbyś próbować czegoś na wzór SCHWALBE CX COMP 700x30C   , jest tam bieżnik, ale mi się wydaje że te klocki ani specjalnie Ci nie pomogą na tych szutrach, a mogą tylko denerwować na asfalcie, a przy 30km/h up  wygrywać jakieś melodie nawet ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawierzchnie celowo podałem trochę na wyrost, tak naprawdę interesuje mnie mokry asfalt (nie stojąca woda i ulewny deszcz), delikatnie brudny asfalt i okazjonalnie utwardzone krótkie odcinki piaszczysteych drog stanowiące <3% pokonanego dystansu. Moje opony to Continental Grand Prix 24mm na których bieżnik jest bardzo symboliczny, pomyślałem ze 4mm szersze opony z delikatnym bieżnikiem będą bezpieczniejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana opon jest zbędna (jak już to na typowe przełajówki). Katuje swoje kolarki na szutrach, w lasach, dolinach, w błocie i deszczu (jesienią i zimą też - ostatnio wczoraj). Jeździłem na 28c, 25c, a teraz we wszystkich rowerach mam 23c i większych różnic nie czuję. Flaka łapie częściej na asfalcie niż na ostrych kamieniach i zawsze jest to spora wyrwa w boku opony, także z bieżnikiem czy bez opona nie ma szans. A taki mały bieżniczek tak ci wiele nie da (jeśli w ogóle coś daje). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni czują, drudzy nie, większość owszem. 

Opona 23c innej 23c nierówna, podobnie jak w innych rozmiarach - zależy od producenta. Może się okazać że Twoja 23c będzie miała zaniżony rozmiar a 28c którą kupisz zawyżony i obie wypadną w okolicach rozmiaru 25c.

Wg mnie sensownie byłoby sprawdzić to na sobie, przynajmniej z jedną oponą zamontowaną z przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Ja generalnie nie wyczówam żadnych różnic w sprzęcie rowerowym, poza oponami :)

 

Pomiędzy 23c a 28c jak na mój gust jest KOLOSALNA różnica w komforcie.

 

A już wogóle to najlepszy układ dla mnie był 32c na przedzie a 28c na tyle.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jeździłem na Diamante Vittoria Pro w rozmiarze 23x700. Od jakiegoś czasu używam opon Conti GP 4 Seson w rozmiarze 28x700 i różnica w komforcie jest odczuwalna. Poza tym Conti dzięki specjalnej mieszance świetnie nadają się na mokry asfalt. Polecam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie spoczywaj tak szybko na laurach. ;)

Skoro twierdzisz, że masz tam ileś zapasu, to pogooglaj o szerokościach różnych producentów/poszukaj innych modeli opon.

Z tymi szerokościami producentów też bywa różnie.

Wiele też zależy od szerokości obręczy, na jakiej chciałbyś taką oponę osadzić, ale z prześwitami w typowej, współczesnej szału nigdy nie będzie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukiwania nadal trwają, 28 mm,które na tyle były na styk z przodu mają spory zapas tak duży że zrobię przymiarke na 32, na tył poprosiłem zaprzyjaźniony sklep mają coś znaleźć, jak ogarnę dam znać, napisze też o wrażeniach z jazdy jaką wyczulem różnicę ale na to potrzebuje czasu i pogody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...