Skocz do zawartości

[1200-1500] Merida Matts 6. 20-V; Kross A2 (2014); Unibike MISSION 26; Kross Hexagon X5 2014


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Obecnie jeżdżę na około 22 letnim Romecie American Patrol. Do tego roku miał przejechane nie całe 1000 km. W tym zrobiłem na nim już 3000 km. Dość już w nim wymieniłem (suport, tylne koło, opony, dętki, siodełko, kasete, łańcuch). Jednym słowem niekończąca się opowieść :) Chciałbym zakupić nowy. Głównie do poruszania się po miejskich dziurach, uskokach, leśnych drogach. Wzrost 193cm, waga 90kg. Lista kandydatów nie jest zamknięta, ale ogroniczyła się do tych modeli:

 

Merida Matts 6. 20-V około 1250zł

Kross A2 (2014) około 1550 zł
Unibike Mission 26 około 1350 zł

Kross Hexagon X5 (2014) około 1250 zł

 

To na czym mi najbardziej zależy to na niezawodności i solidności :) Który wg Was najlepiej spełnia te wszystkie kryteria?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO szukaj raczej roweru typu cross,a nie jakieś pseudo-MTB jak te hexagony i podobne.

Pozwoli sprawniej poruszać się po twardych nawierzchniach oraz na wjechanie w lekki teren.

Jeśli jednak głównie miasto to po prostu rower miejski, bez mydlenia oczu jaki to hardkorowy teren, dziury i taaakie krawężniki, bo Cię zawstydzi pierwsza lepsza starsza pani na sztywnej damce z koszyczkiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejski? I mam zastanawiać się nad każdym większym piaskiem, krawężnikiem a tym bardziej śniegiem? Opony to minimum 1,9 dla mnie :) przez ten rok dokładnie poznałem miasto i ma więcej niespodzianek niż zapomniana leśna ścieżka. Cross być może, ale tam w cene roweru wchodzi dodatkowe akcesoria. A ja większość tego mam już. A kobita niech zawstydza, nie przeszkadza mi to :) Też mam koszyk. Rower nie ma wyglądać tylko jezdzic po kazdym terenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proponuję od razu dozbierać do enduro/fr, a jazdę po mieście wpisać na listę ekstremalnych odmian kolarstwa ;)

Tak na poważniej, cross nie ma żadnych dodatkowych akcesoriów poza tym co niezbędne do jazdy jako takiej. Ewentualnie pomyliło Ci się z trekingiem uzbrojonym fabrycznie w bagażniki, błotniki i inne dynama. Do jazdy po asfalcie, nawet niezbyt równym, nie potrzeba szerokich kapci, amortyzatorów, etc. a i na leśnej ścieżce nie jest to niezbędne.

Zobacz co ludzie wyprawiają np. na przełajach i porównaj to sobie ze swoją jazdą.

 

Z wymienionych wszystkie to podobny poziom, możesz wziąć to co akurat będziesz miał najtaniej w pasującym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak juz będziesz w sklepie zrób sobie eksperyment i poproś o rower szosowy/CX/fitness i przejedź się tym po twardej nawierzchni ;) Nie bez powodu są tam cieńsze opony typu (semi)slick. Cross to rower "wycieczkowy", koło 28" i cieńsze niż w MTB opony pozwalają na sprawniejsze poruszanie się po ubitych drogach. Szersze kapcie to opony terenowe, dają dodatkową amortyzację, a zależnie od bieżnika dają lepszą trakcję w różnego typu trudniejszych warunkach, ale za to generują nieraz potężne opory toczenia na płaskich utwardzonych nawierzchniach.

Dlatego moim zdaniem skoro rower i tak nie zobaczy prawie wcale terenu, to warto nabyć coś co pozwoli sprawnie się poruszać w typowo miejskich warunkach. Jakbym jeździł tylko po asfalcie czy DDR, to wolałbym coś sunącego po tym jak rakieta, a większe dziury objechać czy obejść, niż coś co pozwoli mi niby przejechać ale przez większość czasu będę tracił energię na rozruszanie tego. To co wymieniłeś to właściwie są rowery tylko wyglądające jak terenowe, bo osprzęt i zawieszenie (tam nie ma działających amortyzatorów, są tylko "uginacze") nie pozwala na zbyt dużo i są przy tym dość ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rower nie ma wyglądać tylko jezdzic po kazdym terenie

 

A taki uniwersalizm znajdziesz tylko w rowerze crossowym. Pierwsza i najlepsza propozycja to Kands Maestro - najlepszy osprzęt w cenie do 1500zł i tutaj trudno będzie o konkurencję, no chyba, że jakieś używki. 

 

http://allegro.pl/super-szybki-cross-kands-maestro-28-alivio-2014-i4907753362.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc tyle co jeździsz, a pewnie w tym sezonie pojeździsz więcej ;) wszystkie zajeździsz tzn części eksploatacyjne będą do wymiany (kaseta, łańcuch, suport być może korba).

 

Moim zdaniem wybierz ten w którym Ci geomertia/rama (kolor ;)) odpowiada najbardziej bo resztę i tak wymienisz po sezonie lub dwa.

 

P.S. Jeśli jeszcze nie znasz tajników dbania o napęd to sugeruję zapoznać się z tematem i pilnować by był czysty, ew kupić drugi łańcuch i zmieniać, to pozwoli mu trochę dłużej pożyć.

 

P.S.2 A większe koła Cię nie kuszą ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27,5 trochę tak, tyle że rowery są już droższe o jakieś 200-400 zł. Merida z 27,5 ma mechaniczne hamulce. Podobno to tej kwoty nie są one jakieś super. No i w eksploatacji droższe niż vbrake. W Romecie mam tego starszego typu jeszcze :D droga hamowania to okolo metr i wiecej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MTB za 1500 fajna opcja - http://allegro.pl/rower-29-wheeler-deore-hydraulika-deore-40-i4882009217.html kola 29", napęd 9-tka, hamulce szału nie ma ale na pewno będą lepsze od mechanicznych, amortyzator standard w tej cenie - xct.

 

Zwłaszcza że rama 15" to "jak uszył"  dla chłopa 193 cm / 90 kg :) :)

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt zamontowany w Kandsie jest również montowany w takich meridach ale dopiero przy kwocie +- 2000zł. Skoro nie mówi ci nic "lepszy pod każdym względem" no to kup meridę tylko nie pytaj po zakupie czy był to dobry wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykłady? Proszę: lepsza korba, kaseta, manetki, przerzutki, amortyzator...  :huh: 

 

Jak za tą Meridę miałbyś dać choć złotówkę więcej niż 1200 zł, to taki zakup miałby pozór sensu wyłącznie gdyby geometria jej ramy była absolutnie unikalna i jako jedyna odpowiadała Twoim wyśrubowanym i konkretnym wymaganiom. Czyli nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...