sholvakree Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Witam Obecnie jeżdżę na około 22 letnim Romecie American Patrol. Do tego roku miał przejechane nie całe 1000 km. W tym zrobiłem na nim już 3000 km. Dość już w nim wymieniłem (suport, tylne koło, opony, dętki, siodełko, kasete, łańcuch). Jednym słowem niekończąca się opowieść Chciałbym zakupić nowy. Głównie do poruszania się po miejskich dziurach, uskokach, leśnych drogach. Wzrost 193cm, waga 90kg. Lista kandydatów nie jest zamknięta, ale ogroniczyła się do tych modeli: Merida Matts 6. 20-V około 1250zł Kross A2 (2014) około 1550 złUnibike Mission 26 około 1350 zł Kross Hexagon X5 (2014) około 1250 zł To na czym mi najbardziej zależy to na niezawodności i solidności Który wg Was najlepiej spełnia te wszystkie kryteria? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 IMHO szukaj raczej roweru typu cross,a nie jakieś pseudo-MTB jak te hexagony i podobne. Pozwoli sprawniej poruszać się po twardych nawierzchniach oraz na wjechanie w lekki teren. Jeśli jednak głównie miasto to po prostu rower miejski, bez mydlenia oczu jaki to hardkorowy teren, dziury i taaakie krawężniki, bo Cię zawstydzi pierwsza lepsza starsza pani na sztywnej damce z koszyczkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sholvakree Napisano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Miejski? I mam zastanawiać się nad każdym większym piaskiem, krawężnikiem a tym bardziej śniegiem? Opony to minimum 1,9 dla mnie przez ten rok dokładnie poznałem miasto i ma więcej niespodzianek niż zapomniana leśna ścieżka. Cross być może, ale tam w cene roweru wchodzi dodatkowe akcesoria. A ja większość tego mam już. A kobita niech zawstydza, nie przeszkadza mi to Też mam koszyk. Rower nie ma wyglądać tylko jezdzic po kazdym terenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 To proponuję od razu dozbierać do enduro/fr, a jazdę po mieście wpisać na listę ekstremalnych odmian kolarstwa Tak na poważniej, cross nie ma żadnych dodatkowych akcesoriów poza tym co niezbędne do jazdy jako takiej. Ewentualnie pomyliło Ci się z trekingiem uzbrojonym fabrycznie w bagażniki, błotniki i inne dynama. Do jazdy po asfalcie, nawet niezbyt równym, nie potrzeba szerokich kapci, amortyzatorów, etc. a i na leśnej ścieżce nie jest to niezbędne. Zobacz co ludzie wyprawiają np. na przełajach i porównaj to sobie ze swoją jazdą. Z wymienionych wszystkie to podobny poziom, możesz wziąć to co akurat będziesz miał najtaniej w pasującym rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sholvakree Napisano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Dzieki. Nigdy nie jechałem na rowerze z amortyzatorem. 22 letni romet ma sztywna rame. Zobacze te crossy. Ale lubie szerokie opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 To jak juz będziesz w sklepie zrób sobie eksperyment i poproś o rower szosowy/CX/fitness i przejedź się tym po twardej nawierzchni Nie bez powodu są tam cieńsze opony typu (semi)slick. Cross to rower "wycieczkowy", koło 28" i cieńsze niż w MTB opony pozwalają na sprawniejsze poruszanie się po ubitych drogach. Szersze kapcie to opony terenowe, dają dodatkową amortyzację, a zależnie od bieżnika dają lepszą trakcję w różnego typu trudniejszych warunkach, ale za to generują nieraz potężne opory toczenia na płaskich utwardzonych nawierzchniach. Dlatego moim zdaniem skoro rower i tak nie zobaczy prawie wcale terenu, to warto nabyć coś co pozwoli sprawnie się poruszać w typowo miejskich warunkach. Jakbym jeździł tylko po asfalcie czy DDR, to wolałbym coś sunącego po tym jak rakieta, a większe dziury objechać czy obejść, niż coś co pozwoli mi niby przejechać ale przez większość czasu będę tracił energię na rozruszanie tego. To co wymieniłeś to właściwie są rowery tylko wyglądające jak terenowe, bo osprzęt i zawieszenie (tam nie ma działających amortyzatorów, są tylko "uginacze") nie pozwala na zbyt dużo i są przy tym dość ciężkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ILC Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Rower nie ma wyglądać tylko jezdzic po kazdym terenie A taki uniwersalizm znajdziesz tylko w rowerze crossowym. Pierwsza i najlepsza propozycja to Kands Maestro - najlepszy osprzęt w cenie do 1500zł i tutaj trudno będzie o konkurencję, no chyba, że jakieś używki. http://allegro.pl/super-szybki-cross-kands-maestro-28-alivio-2014-i4907753362.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sholvakree Napisano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Nie zależy mi na szybkości Teren zobaczy. Romet po terenie i miejskiej dzungli sie posypał, choć to pewnie nie trudne zwazywszy na wiek. Koła 26". Chce poradę, który z wyżej wymienionych bedzie najmniej awaryjny i wzzechstronny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejga Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Jeżdżąc tyle co jeździsz, a pewnie w tym sezonie pojeździsz więcej wszystkie zajeździsz tzn części eksploatacyjne będą do wymiany (kaseta, łańcuch, suport być może korba). Moim zdaniem wybierz ten w którym Ci geomertia/rama (kolor ) odpowiada najbardziej bo resztę i tak wymienisz po sezonie lub dwa. P.S. Jeśli jeszcze nie znasz tajników dbania o napęd to sugeruję zapoznać się z tematem i pilnować by był czysty, ew kupić drugi łańcuch i zmieniać, to pozwoli mu trochę dłużej pożyć. P.S.2 A większe koła Cię nie kuszą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sholvakree Napisano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 27,5 trochę tak, tyle że rowery są już droższe o jakieś 200-400 zł. Merida z 27,5 ma mechaniczne hamulce. Podobno to tej kwoty nie są one jakieś super. No i w eksploatacji droższe niż vbrake. W Romecie mam tego starszego typu jeszcze droga hamowania to okolo metr i wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ILC Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 MTB za 1500 fajna opcja - http://allegro.pl/rower-29-wheeler-deore-hydraulika-deore-40-i4882009217.html kola 29", napęd 9-tka, hamulce szału nie ma ale na pewno będą lepsze od mechanicznych, amortyzator standard w tej cenie - xct. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sholvakree Napisano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Może faktycznie Cross nadawałby się lepiej, np Merida Crossway 20-V 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Może faktycznie Cross nadawałby się lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 np Merida Crossway 20-V 2015 To ta? Jeśli tak, to skreśl od razu i bierz Kandsa. Nie dość, że lepszy pod każdym względem, to na dokładkę tańszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 MTB za 1500 fajna opcja - http://allegro.pl/rower-29-wheeler-deore-hydraulika-deore-40-i4882009217.html kola 29", napęd 9-tka, hamulce szału nie ma ale na pewno będą lepsze od mechanicznych, amortyzator standard w tej cenie - xct. Zwłaszcza że rama 15" to "jak uszył" dla chłopa 193 cm / 90 kg :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sholvakree Napisano 24 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 To ta? Jeśli tak, to skreśl od razu i bierz Kandsa. Nie dość, że lepszy pod każdym względem, to na dokładkę tańszy. "Lepszy pod każdym względem" nic mi nie mówi Mam zniżkę 20% na Meridy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ILC Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Osprzęt zamontowany w Kandsie jest również montowany w takich meridach ale dopiero przy kwocie +- 2000zł. Skoro nie mówi ci nic "lepszy pod każdym względem" no to kup meridę tylko nie pytaj po zakupie czy był to dobry wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sholvakree Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 No bo będę wiedział, że to był dobry wybór Podaj przykłady, a nie "pod każdym względem" lepszy plastik w pedałach też ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Przykłady? Proszę: lepsza korba, kaseta, manetki, przerzutki, amortyzator... Jak za tą Meridę miałbyś dać choć złotówkę więcej niż 1200 zł, to taki zakup miałby pozór sensu wyłącznie gdyby geometria jej ramy była absolutnie unikalna i jako jedyna odpowiadała Twoim wyśrubowanym i konkretnym wymaganiom. Czyli nigdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.