Skocz do zawartości

[2000-3000] Hardtail MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że to chyba ostatnie chwile w jakich można jeszcze kupić dobry rower w niskiej cenie - bo jak mniemam, styczeń to już wzrost cen?

Przeglądałem ostatnio powstałe tematy tego typu i największą uwagę przykuły te trzy rowery:

http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-81--id_8168918.html
http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a6
http://allegro.pl/mtb-27-5-silverback-slade-2-xt-raidon-wyprzedaz-i4835066113.html

 

Dużo mówi się o tym, że rowery 26" są już bezsensowne i nie warto się w nie pakować. Prawda to czy raczej generowanie popytu na droższe rowery o większym kole?

Chciałbym też kupić rower z jak najlepszym stosunkiem ceny/jakość - ba, jak każdy. Chodzi mi o to, czy warto dopłacać te 800 zł względem RR do tego niemieckiego cuda - czy zysk na osprzęcie i jakości jest tego warty?

Czy jakieś inne propozycje?

Jak wygląda zakup roweru przez kuriera - czy jest to bezpieczne w takim sensie, że rower przyjdzie delikatnie rozebrany i trzeba będzie sobie radzić z jakimiś problematycznymi kalibracjami?

 

+ na tym rowerze chciałbym też wykonywać proste triki, tj. nic szalonego, głównie zależy mi na bunny-hopie lecz zastanawiają mnie kwestie wytrzymałości. Czy te rowery mają na tyle duży zapas wytrzymałości by od czasu do czasu mały skok wytrzymać? Generalnie to raczej podobna siła do zwykłego zeskoku z górki czy zjazdu bo zakorzenionej trasie, ale wolę się upewnić by pewnego dnia nie zaskoczyć się jakimś interesującym pęknięciem :]

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dużo mówi się o tym, że rowery 26" są już bezsensowne i nie warto się w nie pakować
 Z "kołami 26" jest jak z napędem 3x8 jeszcze jest tego sporo ale w nowych rowerach montuje się go w najtańszych wersjach.

 

Prawda to czy raczej generowanie popytu na droższe rowery o większym kole?
przeglądnij sobie oferty rowerów na 2015r i policz ile jest propozycji rowerów na małym kole.

 

Chciałbym też kupić rower z jak najlepszym stosunkiem ceny/jakość - ba, jak każdy. Chodzi mi o to, czy warto dopłacać te 800 zł względem RR do tego niemieckiego cuda - czy zysk na osprzęcie i jakości jest tego warty?
Slade- rozwojowa rama z główką tapered, przyszłościowy rozmiar koła, napęd i amortyzator podobnej klasy, koła na lepszych piastach, lepsze hamulce.

 

Czy jakieś inne propozycje?
Trudno znaleźć konkurenta dla tego silverbacka

 

 

Jak wygląda zakup roweru przez kuriera - czy jest to bezpieczne w takim sensie, że rower przyjdzie delikatnie rozebrany i trzeba będzie sobie radzić z jakimiś problematycznymi kalibracjami?
Czeka Cię założenie przedniego koła (wcześniej wyciągnij bloczek w zacisku hamulca-powinien tam być), ustawienie kierownicy i siodła, przykręcenie pedałów i być może wyregulowanie przerzutek oraz hamulców oraz sprawdzenie stanu technicznego całego roweru ( przegląd czy wszystko jest OK)

 

na tym rowerze chciałbym też wykonywać proste triki, tj. nic szalonego, głównie zależy mi na bunny-hopie lecz zastanawiają mnie kwestie wytrzymałości. Czy te rowery mają na tyle duży zapas wytrzymałości by od czasu do czasu mały skok wytrzymać?
To zależy jak małe skoki, dla jednego 20 cm bedzie mały a dla drugiego duży ^_^ 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Artisto, dnia 20 Gru 2014 - 9:36 PM, napisał: Jak wygląda zakup roweru przez kuriera - czy jest to bezpieczne w takim sensie, że rower przyjdzie delikatnie rozebrany i trzeba będzie sobie radzić z jakimiś problematycznymi kalibracjami? Czeka Cię założenie przedniego koła (wcześniej wyciągnij bloczek w zacisku hamulca-powinien tam być), ustawienie kierownicy i siodła, przykręcenie pedałów i być może wyregulowanie przerzutek oraz hamulców oraz sprawdzenie stanu technicznego całego roweru ( przegląd czy wszystko jest OK)

 

kolega kupował od nich rower tej marki, i dostał prawie w całości zmontowany na obu kołach, musiał tylko przykręcić pedała i ustawić kierownicę, reszta była w całości, co do regulacji to tylko przerzutki wymagały delikatnej korekty linkę trzeba było milimetr popuścić i było ok

 

rodszyld ma tu racje ciężko obecnie znaleźć lepszą ofertę rowerów na kołach 27,5 niż silverback, a w 26 raczej nie warto się cofać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Dzięki wszystkim za pomoc. Spodziewałem się większej "burzy", zwłaszcza, że w analogicznych tematach pojawiało się tyle linków, ilość aż przyprawiała o zawrót głowy.

 

Skoro Silverback najlepszy, to cóż - chyba wybór pada na niego. Pozostaje jednak jeszcze kwestia estetyki i geometrii. Mój wzrost to 183 cm, noga ma do krocza ma jakieś 86-87 cm - czy geometria tego roweru w 20" da radę? Bo wybór ogranicza się do 18 i 20, 18 oczywiście za mało.

Co do estetyki - biały rower. Szybko się brudzą czy to nie jest reguła?

 

Szkoda tylko, że ten Silverback ma 2 lata gwarancji, gdy ten RR niemal cały jest na gwarancji wieczystej. Czy ja po prostu nie dostrzegam nigdzie żadnej informacji o gwarancji większej niż 2 lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

"Pedała", tzn. geja? Bo takie coś co się przykręca do korby to jest pedał, a liczba mnoga to pedały...

 

jakby nie napisał to brzmi dwuznacznie, ale mój błąd bo poprawnie pisze się pedały

 

 

 

Spodziewałem się większej "burzy", zwłaszcza, że w analogicznych tematach pojawiało się tyle linków, ilość aż przyprawiała o zawrót głowy.

 

nowych ofert w tym przedziale cenowym już raczej nie przybywa, a raczej co ciekawsze się już kończą szczególnie w popularnych rozmiarach albo zostają same mniejsze ramy albo same największe także nie za bardzo jest już w czym wybierać

 

 

 

Chciałbym też kupić rower z jak najlepszym stosunkiem ceny/jakość - ba, jak każdy

 

chcąc kupić jak najlepiej wyposażony rower w jak najniższej cenie to z tego co się ostatnio tu przez forum przewinęło w kołach 27,5 lub 29 to albo silverback albo romet, no ewentualnie zostaje ci kupno 26

 

 

 

20" może być za duża, zwróć uwagę na długość górnej rury

 

wg mnie będzie dobry, na wysokość na pewno a co do długości to jak dla mnie długa rama jest raczej na plus bo dobrze wyciąga sylwetkę, ewentualnie długość roweru zawsze można skorygować mostkiem bo można zmienić na 1-2 cm krótszy

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz coś wiedzieć konkretnego o Silverbacku Slade 2, to mam go w rozmiarze 18''. Przychodzi w "dużym" kartonie, trzeba tylko, jak wspomnieli koledzy, dokręcić kierownicę, mostek i pedały. Jeżeli chcesz coś więcej to pytaj, aczkolwiek to mój pierwszy rower z trochę wyższej półki i mogę nie ogarniać tematu  :D I jeszcze miałem okazje jeździć tylko dwa razy, więc dużo wrażeń nie opiszę  :( Mam 180cm wzrostu i chyba jest to dobry rozmiar. Co do brudzenia, to na razie wszystko dało się umyć. Lakier jest śliski, także raczej nie musisz się przejmować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

baczus jak dokładnie jest z gwarancją? Producent daje jakąś rozszerzoną, czy te 2 lata o których mowa w aukcji to wszystko?

I ta aukcja to najlepsza cena czy jest sens gdzieś szukać jeszcze? (pierwsze wyniki z google to tylko ta aukcja, w sumie nic poza tym x) )

 

 

wg mnie będzie dobry, na wysokość na pewno a co do długości to jak dla mnie długa rama jest raczej na plus bo dobrze wyciąga sylwetkę, ewentualnie długość roweru zawsze można skorygować mostkiem bo można zmienić na 1-2 cm krótszy

 

Czyli brać 20"? Ktoś ma jeszcze jakieś spojrzenie? Bo osobiście też myślę, że 20" będzie w porządku, 18" zaś może okazać się kapkę z małe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O gwarancję zadzwoń do nich. Ogólnie są dwa lata i wysyłasz im konkretną część, zdjęcie albo cały rower. Nie ma dodatkowej gwarancji producenta bo nie ma też oficjalnego dystrybutora. Tych silverbacków nie kupisz nigdzie indziej w Polsce, ta firma sprowadza je z Niemiec.

Najlepiej zadzwoń do nich, jest miły pan, wszystko ci wyjaśni. Poza allegro powinien zejść z ceny (ale bez przesady, jak możesz tam pojechać to duży plus).

Jeżeli chcesz jeździć dużo odcinków technicznych możesz wziąć mniejszą ramę, ma szlaki itd. większa lepsza może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli brać 20"? Ktoś ma jeszcze jakieś spojrzenie? Bo osobiście też myślę, że 20" będzie w porządku, 18" zaś może okazać się kapkę z małe.

Nie ma nic gorszego niż źle dobrana rama, możesz zaryzykować i kupić przez internet w najgorszym wypadku odeślesz, jak nie chcesz ryzykować kup jakiś na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP jasne, ale czy jest jakaś możliwość "wirtualnego" stwierdzenia która rama będzie najbardziej prawdopodobnie dobra? W końcu to 18" i 20", niby nie dużo różnicy, ale może się okazać, że żadna nie jest dobra i co wtedy >.>

Jeżdżę głównie po terenach leśnych, więc zakorzenione drogi, błoto, czasami piach. Raczej bardziej rekreacyjnie niż wyczynowo. Sporo też po asfalcie, ale akurat czasami te drogi asfaltowe są bardziej hardcorowe niż leśne ;)

 

Przewinął się jeszcze Romet - jaki model? Czy lepiej nie zaprzątać sobie głowy i Silverbacka kupować póki dają? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem zwolennikiem kupna przez internet, ale jak chcesz zaryzykować twoja sprawa. Zadzwoń i dowiedz się jaka rama będzie dla Ciebie najlepsza, myślę że telefonicznie Ci doradzą, dopytaj też jak wygląda opcja zwrotu/wymiany możliwe, że po kosztach wyślą po niego kuriera.

 

Możesz mieć wielkiego pecha i ani 18 ani 20 nie będzie pasować - life is brutal ;) a możesz mieć szczęście i 20 będzie idealna a to co na papierze sprawdzi się idealnie w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP Czemu wybór czegokolwiek jest zawsze tak trudny... Ostatnio wybierałem przez dwa tygodnie tablet graficzny - też w sumie chodziło o rozmiar. Wybrałem mniejszy, ale lepszy.

Tutaj niestety oba rozmiary są równe pod kątem osprzętu i jakości ... 

Dobrze, że są święta więc i tak mam kilka dni "zawieszenia" bo nie ważne kiedy zamówię, i tak dojdzie najwcześniej w najbliższy wtorek. 

 

Wybaczcie, że jeszcze wam chwilę tutaj potruję :x

Wykorzystując zaawansowane oprogramowanie i specjalistyczną widzę przygotowałem tę grafikę prezentującą - coś:

http://www.dropmocks.com/mH0fAo - mam nadzieję, że nie pomyliłem się ze sposobem mierzenia rozmiaru koła x.x Może to pomoże komuś kto ma spore zorientowanie w geometrii i rozmiarach rowerów określić który rozmiar byłby dla 183/87 bardziej optymalny.

Jeździłem do tej pory na makrokeszu który gdzieś tam się przewinął w jakimś moim temacie - mierząc jego rozmiar wyszło mi - jak dobrze pamiętam - 21"

Przez parę dni miałem też okazję pojeździć na Scott'cie - który też się gdzieś w tym samym temacie przewinął. Był on - jeżeli znowu mnie pamięć nie myli - 18". 

Na obydwu jeździło mi się dosyć wygodnie, Scott nie wydawał się za mały, ew. sprawiał wrażenie małego, co pewnie było efektem przyzwyczajenia do 21" kobyły. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W końcu to 18" i 20", niby nie dużo różnicy, ale może się okazać, że żadna nie jest dobra i co wtedy

Dla ciebie najlepszą opcją byłaby rama 19".Rama 18" będzie za mała,a 20" na styk,górna rura może dotykać klejnotów.Chociaż masz długie nogi,jak na wzrost 183 cm,więc? 


 

 

W końcu to 18" i 20", niby nie dużo różnicy, ale może się okazać, że żadna nie jest dobra i co wtedy

Dla ciebie najlepszą opcją byłaby rama 19".Rama 18" będzie za mała,a 20" na styk,górna rura może dotykać klejnotów.Chociaż masz długie nogi,jak na wzrost 183 cm,więc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP Mierząc nogę dokładniej - http://www.bikecenter.pl/i3,dobor-rozmiaru-roweru.html - wyszło jakieś 85 cm, czyli niemal idealnie jak na 19", lekko ponad. 

Przeliczając geometrię tego roweru tj.

307 (odległość suportu od ziemi) + sin(73,5*)*(wielkość ramy) daje:

dla 20" - 796 mm

dla 18" - 743 mm

Gdzie ten najniższy punkt jest - na oko - w 1/5 długości górnej rury. Wydaje mi się, że nawet w najwyższym punkcie w 20" wysokość nie przekroczy 850 mm.

Przy 18" niemal zostaje te zalecane 15 cm odległości, w przypadku 20" 10cm. 

 

Teoretycznie oba wydają się w porządku. W praktyce regulując kąt siodełka, jego wysunięcie czy wysokość sztycy - ew. jeszcze jakieś regulacje na kierownicy - można dostosować rower pod siebie. Więc zastanawia mnie - czemu rozmiar ramy ma aż tak ogromne znaczenie (pomijam tu aspekt zastosowania roweru)? Jedyne co widzę to właśnie bezpieczeństwo miejsc szczególnie wrażliwych ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W praktyce ważna jest też długość roweru :albo za krótki i przy skręcie walisz kolanami o kierę , albo za długi i leżysz wyciągnięty niewiadomo jak.  A przekrok ....nie demonizowałbym :D 

Ja przy 182 jeździłem na HTkach z podsiodłówką 48 cm , fulle 52 , 48 , 47 cm 

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@UP Mierząc nogę dokładniej - http://www.bikecente...aru-roweru.html - wyszło jakieś 85 cm, czyli niemal idealnie jak na 19", lekko ponad. 
Ja przy takiej samej długości nogi, jeżdżę z 19" ramą na 29er, "klejnoty" mam prawie na styk z górną rurą. Szukałem dla siebie 18' która była by idealna w dużym kole. Przy wyborze koła 27,5' dla mnie idealna była by 19". Weź pod uwagę co mówią poprzednicy i sugeruj się też długością górnej rury. Jeśli wybierzesz rozmiar większy rower będzie Ci trudniej dopasować go pod siebie niż wybrałbyś rozmiar mniejszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, myślę, że moja mielonka w głowie wypluwa chęć posiadania 18" - skoro rower ma 27,5" koła, to można zejść z rozmiarem ramy (chociaż nie wiem, czy ta logika ma sens). Gdyby koło było 26", to wtedy 20" byłby ok. Ktoś potwierdza? Ktoś zaprzecza? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez parę dni miałem też okazję pojeździć na Scott'cie - który też się gdzieś w tym samym temacie przewinął. Był on - jeżeli znowu mnie pamięć nie myli - 18".

Scott ma ramy M (17) i L (19)

 

 

Dobra, myślę, że moja mielonka w głowie wypluwa chęć posiadania 18" - skoro rower ma 27,5" koła, to można zejść z rozmiarem ramy (chociaż nie wiem, czy ta logika ma sens). Gdyby koło było 26", to wtedy 20" byłby ok. Ktoś potwierdza? Ktoś zaprzecza?

Ja jeżdzę na Scott Aspect 26 cali M, jeździłem na Scale 27,5 (M) oraz 29 (M) i wszystkie mi pasowały wielkościowo (mam 175cm), jak już jesteś pewny modelu to zaryzykuj najwyżej odeślesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przed chwilą zmierzyć tego Scotta i wychodzi 18" cali, może delikatnie ponad. Ew. jest taki mróz że rama się skurczyła z 19" do 18" :D

Jak na nim jeździłem to wydawał się raczej ok, może kapkę za mały, ale górna rura w jego przypadku to tylko 50 cm (to źle zmierzyłem ale i tak jest krótsza xD), w przypadku Silvera przy 18" jest to 60cm. Do tego dochodzi 0,75" cala wyżej przez rozmiar koła. Myślę, że to raczej miło determinuje, że 18" będzie ok :v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post pod postem, ale Pan ze sklepu od aukcji poradził mi ramę 20" jeżeli rower ma być używany uniwersalnie, zaś 18" jak głównie do trudnych, górskich szlaków. Jako, że mój użytek będzie dominowany przez jazdę inną niż trudne, górskie szlaki to myślę, że w takim razie troszkę większa rama nie zaszkodzi.

 

 

 

Jeśli wybierzesz rozmiar większy rower będzie Ci trudniej dopasować go pod siebie niż wybrałbyś rozmiar mniejszy.

 

 

Tylko to mnie zastanawia - wydaje mi się, że większy rower łatwiej dopasować niż mniejszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...