Skocz do zawartości

[2015] Nowości Unibike


rodszyld69

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Nowościami które bardzo często nie dają korzyści tylko wymuszają zmianę sprzętu.
Właśnie oto chodzi :) . Osoby posiadające rowery jeszcze mogą się bronić przed takim narzucaniem nowości ale konsument kupując nowy rower, praktycznie nie ma na tym polu dużego manewru. <_<
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mało rowerów MTB na kołach 26.

 

Czy silniejszy? Kwestia dyskusyjna. Swoją drogą wątpię że jest aż takie zapotrzebowanie na większe koła.

Taka firma jak Unibike bierze to co jest na rynku. 

W roku pańskim 2015 wielcy rowerowi świata mają w ofercie 29 i 27,5. Do takich rowerów produkują części producenci. Ilość zamówionych sztuk popularnych gratów wpływa na cenę zakupu i zysk producenta. Z punktu widzenia producenta rowerów biznes 26 cali jest (coraz bardziej) nieopłacalny. Do tego Unibike nie kształtuje trendów, tylko idzie za trendami światowymi, europejskimi i również polskimi.

Nie będzie wielu rowerów w ofercie firm, tak jak nie będzie wyboru ram i widelców pod v-brake.

To nie kwestia tego czy jest zapotrzebowanie na większe koła tylko czy te większe koła przeciętnemu Kowalskiemu przeszkadzają w cieszeniu się jazdą rowerem. Z mojego doświadczenia wynika że absolutnie nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po co ta gadka. Zawsze bedzie wielu zwolennikow kola 26" i wielka bulwersacja dlaczego jest malo rowerów 26" w ofercie , dlaczego nam cos narzucają itp. nie o tym temat. 

 

Co jakiś czas wchodze na strone unibike i obserwuje co u nich nowego. Jestem bardzo ciekawy malowania nowej kolekcji, ponieważ 2014 zbytno mnie nie porwała, jak dla mnie rowery były zbyt "szare". Wiem ze kolorem sie nie jezdzi itp, ale tak z samej ciekawości interesuje mnie jak to bedzie w tym roku. 

Ceny... szału ni ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jeszcze masz wątpliwości <_< zobacz ja producenci nas zmuszają do podporządkowania się ich "propozycjom" np główka taperowana, hamulce tarczowe, koło 29" i 27,5", napęd 10 11 rzędowy i jeszcze parę rzeczy by się znalazło :whistling:

Czujesz się zmuszany bo - absolutnie nie zrozum tego co napiszę jako przytyku czy poniżenia - jesteś Polakiem i aspekt ekonomiczny odgrywa dużą rolę. Popatrz jednak w takiej kwestii jak rozmiar koła szerzej - rynek rowerowy to przede wszystkim sprzedaż nowych rowerów a te cieszą się na świecie bardzo dużym wzięciem - nabywcy nowego roweru jest w przeważającej części obojętne jakie koło ma tenże rower, bo nabywca bierze NOWY rower i tyle. Jeśli bierze nowy to do nowego dostanie kompatybilne części. Starego będzie używał w drugiej lub trzeciej kolejności i takowy rower - jeśli ktoś go zatrzyma - z reguły jest utrzymywany w sprawności "na sztukę" czyli tym co jest dostępne, nawet jeśli nie jest to równorzędne z jakością komponentów jakie rower ma. A jak się już nie da odpalić bajka to trafia on w kąt garażu lub na złomowisko. W przytłaczającej większości przypadków ludzie nie "rzeźbią". 

Z mojego podwórka rowerowego (zbliżonego do wielu innych rynków, które są głównym odbiorcą rowerów na świecie) wynika że rower kupuje się na poziomie swoich potrzeb i nie przezbraja się go w nowe rzeczy. "Apgrejdy" mają miejsce w przypadku drogich komponentów miejsce bardzo rzadko - widelce, ramy to mało popularny w sprzedaży towar. 

 

 

Zawsze bedzie wielu zwolennikow kola 26" i

Ani zawsze ani wielu.

Jeśli masz ochotę i czas to przewertuj tematy zakupowe nowych rowerów choćby na tym forum. 

Zawsze będą zwolennicy koła 26 cali, tak jak nadal będą chętni na v-brake, czy inne rzeczy które dziś mają niewielki udział w rynku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czujesz się zmuszany bo - absolutnie nie zrozum tego co napiszę jako przytyku czy poniżenia - jesteś Polakiem i aspekt ekonomiczny odgrywa dużą rolę.
 To nie dotyczy tylko naszej nacji, wiele osób z zamożniejszych krajów też się zastanawia zanim wyda ojro :P  więcej, wystarczy wejść na zagraniczne fora. Oczywiście że statystycznie nie jesteśmy tak zamożni jak kraje na zachód od nas co nie znaczy ze mamy czuć się gorsi.

 

Z mojego podwórka rowerowego (zbliżonego do wielu innych rynków, które są głównym odbiorcą rowerów na świecie) wynika że rower kupuje się na poziomie swoich potrzeb i nie przezbraja się go w nowe rzeczy. "Apgrejdy" mają miejsce w przypadku drogich komponentów miejsce bardzo rzadko - widelce, ramy to mało popularny w sprzedaży towar. 
Zgadza się, właśnie jestem po zakupie nowego roweru. Na początku w planach był Triban 500, ale później podniosłem sobie poprzeczkę i celowałem w Canyona Endurance ale skończyło się na przełaju ze względu na uniwersalność. Wybrałem rower w takiej konfiguracji abym nie musiał zbyt szybko jakiś podzespołów wymieniać. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unibike pokazał (raczej mało pokazał oprócz cen) swoją ofertę na 2015

 

http://www.unibike.pl/mtbsport.php

Z drugiej strony ciekawy sposób prezentacji nowej oferty :)

Prawie na pewno sami jeszcze nie wiedzą jak będą wyglądać ich produkty? Prezentacja na dany rok zazwyczaj publicznie odbywa się już ze 6 miesięcy wcześniej. Nie wspominając o tym że kilka miesięcy przed rozpoczęciem nowego roku produkcja w firmach jest już zakończona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas wchodze na strone unibike i obserwuje co u nich nowego. Jestem bardzo ciekawy malowania nowej kolekcji, ponieważ 2014 zbytno mnie nie porwała, jak dla mnie rowery były zbyt "szare". Wiem ze kolorem sie nie jezdzi itp, ale tak z samej ciekawości interesuje mnie jak to bedzie w tym roku. 

Ceny... szału ni ma...

 

Możesz nie czekać. Malowanie i kolory identyczne jak w latach poprzednich. Generalnie firma bardzo odporna na wszelkie uwagi, również na temat kolorów. Wszysto im się dobrze sprzedaje i nie zamierzają nic zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Generalnie firma bardzo odporna na wszelkie uwagi, również na temat kolorów. Wszysto im się dobrze sprzedaje i nie zamierzają nic zmieniać.
 Sprzedają dobrze bo wziąwszy pod uwagę maksymalne obciążenie roweru to praktycznie nie mają konkurencji wśród "naszych" producentów. DMC dla rowerów z kołami 26" i 28' wynosi - 140 kg więc Unibike jest doba alternatywą dla osób z większa nadwagą, chcący zamontować fotelik dla dziecka lub dla sakwiarzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z całym szacunkiem ale niektóry to się już kompletnie w d...poprzewracało. Szały nie ma ale jak popatrzeć na ostatnie flagowe modele to do czego się tu przyczepić?? Na pokładzie porządny osprzęt, hydraulika Deore/SLX, Orbity FSA, Mach'y, Sapim, powietrzne widlaki, wreszcie taper.

 

Czepiamy się nowych standardów a mufa gwintowana też nie papu?? Zajefajny sprzęt i jestem pod wrażeniem ale co ja tam się znam.

 

"Mała kicha" zdechła ale tego trupa jeszcze będą reanimować tylko upłynie jeszcze trochę wody w Wiśle ;)

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wcześniej pisałem w innym temacie, ale ten chyba jest bardziej właściwy.

 

Będąc niedawno na przeglądzie mojego crossa w centrali Unibike w Bydgoszczy, dostałem info od pracownika, że na sezon 2016 firma Unibike wprowadzi po raz pierwszy w historii rowery szosowe. Będą trzy oczywiście na trzech poziomach cenowych, wszystkie najprawdopodobniej rama AL chociaż nie wiem co z najdroższym. Środkowy ma być w kwocie ok. 4000zł i ma nokautować cenowo w porównaniu do konkurencji. Brak szerszych informacji jak na razie, oficjalne info ma być dostępne w okolicach lutego 2016 (trochę późno wg mnie).

 

Nie bardzo wiem co znaczy "nokautować cenowo", ale bezwzględnie Unibike powinien wysłać te rowery do testów dla możliwie niezależnych testerów. Jakoś średnio widzę zbyt na rower za 4k i więcej jeżeli jest to pierwszy projekt ramy itp. i nie wiadomo czego się spodziewać. W związku z tym, że planuję zakup szosy to z pewnością będę śledził ten projekt w Unibike.

 

Pozdrawiam

crux

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...