Kompozytor Napisano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Witam serdecznie rowerzystów forumowiczów Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem znawcą ani rowerowym maniakiem dlatego też mam wiele pytań w głowie i żadnych odpowiedzi. Rowerem jeżdżę tylko w lato i tylko w weekendy- też nie każdy :-) ( w tygodniu nie wyrabiam czasowo). Przebieg na sezon to jakieś 1200 km. Mój rower posiada kasetę HG31 11-30 z przerzutką Alivio a na przodzie jedna zębatka 38. Mam wrażenie, że czasem brakuje mi wyższego przełożenia. O ile 30 kmh to jeszcze pojedzie to żeby mieć 35 kmh na liczniku to muszę się nieźle nakręcić. Mam do was pytanie, co założyć na przód żeby nie przesadzić. Ile ząbków? Dodam, że tu gdzie obecnie mieszkam jest tylko i wyłącznie teren płaski, kompletnie płaski. Nie wiem jak to będzie chodzić na 40,42,44,46 czy co tam jeszcze na rynku jest. Nie mam porównania. Czy jak bym wymieniał przednią zębatkę, to czy muszę wymieniać łańcuch( obecnie mam KMC Z72 116. Z góry dziękuję za rady Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Ja po zmianie z 32 > 34 na płaskim przy tej podobnej kadencji miałem średnio jakieś 3-5km/h szybciej na kole 26". Ja bym w twoim przypadku dał 40 albo 42. Nie wiem jaką masz nogę, ale jak przesadzisz to możesz mieć zbyt twarde przełożenia które mogę męczyć przy dłuższych jazdach. Łańcuch może wystarczy, a może nie. Trzeba założyć i sprawdzić czy wózek przerzutki nie będzie przeciągnięty za bardzo przy największej zębatce z tyłu. Teoretycznie możesz sobie policzyć max prędkość przy zadanej kadencji (np. 80rpm) na tym kalkulatorze. Trzeba podać przełożenia i wielkość koła http://www.bikecalc.com/gear_speed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Myślę, że 42 będzie dobre. Po zmianie na 40 może nie być dużej różnicy, natomiast korba 44 jest już spora. Weź też pod uwagę długość ramienia, trzeba je dobrać do długości nogi. To również wpływa na kadencję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foxi Napisano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Ja mam 44 z przodu i 11 z tyłu na takim przełożeniu jadę spokojnie ponad 45km/h - 48km/h w zupełności wystarcza przy sprintach idzie się rozpędzić do ponad 60 ale trzeba się trochę już namachać jednak większy problem z prędkością obracania jest raczej brak siły do pojechania na rowerze MTB Co do łańcucha musisz przeliczyć raczej powinno być ok ale dla świętego spokoju lepiej to zrobić. Zastanawiam się czy tak jak w wymianie kasety może istnieć tutaj ślizganie się łańcucha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kompozytor Napisano 18 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Myślę, że 42 będzie dobre. Po zmianie na 40 może nie być dużej różnicy, natomiast korba 44 jest już spora. Weź też pod uwagę długość ramienia, trzeba je dobrać do długości nogi. To również wpływa na kadencję. Widzisz, nawet nie wiedziałem, że są różne długości ramienia. teraz tak patrze na internecie i widzę , że standard to 17 cm. A co ty byś polecał? Ewentualnie czy możecie polecić coś konkretnego - model lub aukcja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Chcesz wymieniać całą korbę? Po co? Wystarczy przełożyć samą zębatkę. Jak masz 180cm+ to korby 175mm są optymalne w większości przypadków. Jakbyś podał jeszcze co to za rower to byłoby łatwiej coś doradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 O ile da się wymienić samą zębatkę. Najlepiej idź za radą kolegi ishi. Sprawdź z jaką kadencją jeździsz i zrób sobie porównanie na kalkulatorze. Będziesz wiedział czego od danej tarczy "oczekiwać". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kompozytor Napisano 18 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Chcesz wymieniać całą korbę? Po co? Wystarczy przełożyć samą zębatkę. Jak masz 180cm+ to korby 175mm są optymalne w większości przypadków. Jakbyś podał jeszcze co to za rower to byłoby łatwiej coś doradzić. Jest to rower składany przez kolegę kolegi kolegi :-) Ta korba wygląda strasznie strasznie i chętnie bym ja wywalił. mam plastikową osłonę na łańcuch a pod nią kryje się to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Zaista korba jeżeli działa poprawnie i nie ma dużych przekosów łańcucha to ja bym jej nie ruszał tylko wymienił sam blat. Jak się nie znasz za bardzo na sprzęcie to możesz sobie tylko biedy napytać np. dobierając złą linie łańcucha, q-factor itd. Musisz zobaczyć na ilu ramionach mocowana jest zębatka (3/4/5) i spróbować określić rozstaw śrub tzw. BCD https://en.wikipedia.org/wiki/Crankset#Bolt_circle_diameter_.28BCD.29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kompozytor Napisano 18 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Robi się interesująco :-) Luzów niw ma żadnych i chodzi poprawnie natomiast wygląd straszy więc i tak bym zmienił całą korbę. Pytanie - na co muszę zwrócić uwagę przy wymianie samej korby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 U siebie miałem 44T / 34-11T. Pokrywało wszelkie moje potrzeby. Od krótkich wspinaczek na pochyłości >20% aż po sprinty. Właściwie to zębatki 11T i 13T używałem sporadycznie, bo nadrabiałem kadencją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Chyba niska kadencja no chyba ze podjazdy robisz z predkoscia 25 km\h i wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Dlaczego tak uważasz? 25 km/h jest dla przełożenia 44T/20T, a patrząc w drugą stronę to co to za problem rozpędzić się do 20 km/h przy 44T/34T? Opór w pedałach właściwie żaden, nawet na średnich podjazdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Jak chcesz wymienić całą korę, to najważniejszą rzeczą jest oś suportu. Myślę, że jej końcówka jest na kwadrat, ale nie musi być. Dlatego korba musi mieć otwór w odpowiednim kształcie. Jest jeszcze długość ramienia, zazwyczaj 170/175mm w zależności od długości nogi. I to praktycznie wszystko, reszta to już jedynie różnice w masie i jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Witam serdecznie rowerzystów forumowiczów Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem znawcą ani rowerowym maniakiem dlatego też mam wiele pytań w głowie i żadnych odpowiedzi. Rowerem jeżdżę tylko w lato i tylko w weekendy- też nie każdy :-) ( w tygodniu nie wyrabiam czasowo). Przebieg na sezon to jakieś 1200 km. Mój rower posiada kasetę HG31 11-30 z przerzutką Alivio a na przodzie jedna zębatka 38. Mam wrażenie, że czasem brakuje mi wyższego przełożenia. O ile 30 kmh to jeszcze pojedzie to żeby mieć 35 kmh na liczniku to muszę się nieźle nakręcić. Mam do was pytanie, co założyć na przód żeby nie przesadzić. Ile ząbków? Dodam, że tu gdzie obecnie mieszkam jest tylko i wyłącznie teren płaski, kompletnie płaski. Nie wiem jak to będzie chodzić na 40,42,44,46 czy co tam jeszcze na rynku jest. Nie mam porównania. Czy jak bym wymieniał przednią zębatkę, to czy muszę wymieniać łańcuch( obecnie mam KMC Z72 116. Z góry dziękuję za rady Pozdrawiam Popracuj nad kadencją , w 26 przy 36x11 bez problemu można kręcić 45km/h przy normalnej kadencji . Wiem z autopsji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kompozytor Napisano 19 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Suprort jest na kwadat. Był wymieniany rok temu w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Suport masz pakiet, czy oś i łożyska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kompozytor Napisano 19 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Nie mam zielonego pojęcia, kompletnie się na tym nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kompozytor Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Jak chcesz wymienić całą korę, to najważniejszą rzeczą jest oś suportu. Myślę, że jej końcówka jest na kwadrat, ale nie musi być. Dlatego korba musi mieć otwór w odpowiednim kształcie. Jest jeszcze długość ramienia, zazwyczaj 170/175mm w zależności od długości nogi. I to praktycznie wszystko, reszta to już jedynie różnice w masie i jakości. Wygląda to u mnie tak. Jak to cholerstwo ściągnąć? Możecie podesłać jak wygląda klucz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Jakbyś wrzucił trochę większe zdjęcie, to by było łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kompozytor Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Nie wiem właśnie czemu jest limit 250 KB na zdjęcia i dwa już załączyłem wcześniej i teraz pozostało na trzecie 12KB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Wrzuć na jakiś inny serwer np. na tufotki czy coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kompozytor Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0dd13191dd21aeac.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a888bd525a31ae7.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Odkręcasz kluczem nasadowym widoczną śrubę. Następnie wkręcasz zwykły ściągacz do korb i wkręcasz wystającą z niego śrubę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kompozytor Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 A jak wygląda zwykły ściągacz do korb?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.