Skocz do zawartości

[korba] Ile koronek na przedniej tarczy


Kompozytor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie rowerzystów forumowiczów

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem znawcą ani rowerowym maniakiem dlatego też mam wiele pytań w głowie i żadnych odpowiedzi. Rowerem jeżdżę tylko w lato i tylko w weekendy- też nie każdy :-) ( w tygodniu nie wyrabiam czasowo). Przebieg na sezon to jakieś 1200 km. Mój rower posiada kasetę HG31 11-30 z przerzutką Alivio a na przodzie jedna zębatka 38. Mam wrażenie, że czasem brakuje mi wyższego przełożenia. O ile 30 kmh to jeszcze pojedzie to żeby mieć 35 kmh na liczniku to muszę się nieźle nakręcić. 

Mam do was pytanie, co założyć na przód żeby nie przesadzić. Ile ząbków? Dodam, że tu gdzie obecnie mieszkam jest tylko i wyłącznie teren płaski, kompletnie płaski. Nie wiem jak to będzie chodzić na 40,42,44,46 czy co tam jeszcze na rynku jest. Nie mam porównania.

Czy jak bym wymieniał przednią zębatkę, to czy muszę wymieniać łańcuch( obecnie mam KMC Z72 116.

 

Z góry dziękuję za rady

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po zmianie z 32 > 34 na płaskim przy tej podobnej kadencji miałem średnio jakieś 3-5km/h szybciej na kole 26". Ja bym w twoim przypadku dał 40 albo 42. 

 

Nie wiem jaką masz nogę, ale jak przesadzisz to możesz mieć zbyt twarde przełożenia które mogę męczyć przy dłuższych jazdach.

 

Łańcuch może wystarczy, a może nie. Trzeba założyć i sprawdzić czy wózek przerzutki nie będzie przeciągnięty za bardzo przy największej zębatce z tyłu.

 

Teoretycznie możesz sobie policzyć max prędkość przy zadanej kadencji (np. 80rpm) na tym kalkulatorze. Trzeba podać przełożenia i wielkość koła

 

http://www.bikecalc.com/gear_speed

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 44 z przodu i 11 z tyłu na takim przełożeniu jadę spokojnie ponad 45km/h - 48km/h w zupełności wystarcza przy sprintach idzie się rozpędzić do ponad 60 ale trzeba się trochę już namachać jednak większy problem z prędkością obracania jest raczej brak siły do pojechania na rowerze MTB :D 

Co do łańcucha musisz przeliczyć raczej powinno być ok ale dla świętego spokoju lepiej to zrobić. 
Zastanawiam się czy tak jak w wymianie kasety może istnieć tutaj ślizganie się łańcucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że 42 będzie dobre. Po zmianie na 40 może nie być dużej różnicy, natomiast korba 44 jest już spora. Weź też pod uwagę długość ramienia, trzeba je dobrać do długości nogi. To również wpływa na kadencję.

Widzisz, nawet nie wiedziałem, że są różne długości ramienia. teraz tak patrze na internecie i widzę , że standard to 17 cm. A co ty byś polecał? Ewentualnie czy możecie polecić coś konkretnego - model lub aukcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wymieniać całą korbę? Po co? Wystarczy przełożyć samą zębatkę.

 

Jak masz 180cm+ to korby 175mm są optymalne w większości przypadków. 

 

Jakbyś podał jeszcze co to za rower to byłoby łatwiej coś doradzić.

Jest to rower składany przez kolegę kolegi kolegi :-) Ta korba wygląda strasznie strasznie i chętnie bym ja wywalił. mam plastikową osłonę na łańcuch a pod nią kryje się to.

post-181200-0-01550700-1418937218_thumb.jpg

post-181200-0-80310600-1418937250_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaista korba ;) jeżeli działa poprawnie i nie ma dużych przekosów łańcucha to ja bym jej nie ruszał tylko wymienił sam blat.

 

Jak się nie znasz za bardzo na sprzęcie to możesz sobie tylko biedy napytać np. dobierając złą linie łańcucha, q-factor itd.

 

Musisz zobaczyć na ilu ramionach mocowana jest zębatka (3/4/5) i spróbować określić rozstaw śrub tzw. BCD 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Crankset#Bolt_circle_diameter_.28BCD.29

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wymienić całą korę, to najważniejszą rzeczą jest oś suportu. Myślę, że jej końcówka jest na kwadrat, ale nie musi być. Dlatego korba musi mieć otwór w odpowiednim kształcie. Jest jeszcze długość ramienia, zazwyczaj 170/175mm w zależności od długości nogi. I to praktycznie wszystko, reszta to już jedynie różnice w masie i jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie rowerzystów forumowiczów

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem znawcą ani rowerowym maniakiem dlatego też mam wiele pytań w głowie i żadnych odpowiedzi. Rowerem jeżdżę tylko w lato i tylko w weekendy- też nie każdy :-) ( w tygodniu nie wyrabiam czasowo). Przebieg na sezon to jakieś 1200 km. Mój rower posiada kasetę HG31 11-30 z przerzutką Alivio a na przodzie jedna zębatka 38. Mam wrażenie, że czasem brakuje mi wyższego przełożenia. O ile 30 kmh to jeszcze pojedzie to żeby mieć 35 kmh na liczniku to muszę się nieźle nakręcić.

Mam do was pytanie, co założyć na przód żeby nie przesadzić. Ile ząbków? Dodam, że tu gdzie obecnie mieszkam jest tylko i wyłącznie teren płaski, kompletnie płaski. Nie wiem jak to będzie chodzić na 40,42,44,46 czy co tam jeszcze na rynku jest. Nie mam porównania.

Czy jak bym wymieniał przednią zębatkę, to czy muszę wymieniać łańcuch( obecnie mam KMC Z72 116.

 

Z góry dziękuję za rady

Pozdrawiam

Popracuj nad kadencją , w 26 przy 36x11 bez problemu można kręcić 45km/h przy normalnej kadencji . Wiem z autopsji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wymienić całą korę, to najważniejszą rzeczą jest oś suportu. Myślę, że jej końcówka jest na kwadrat, ale nie musi być. Dlatego korba musi mieć otwór w odpowiednim kształcie. Jest jeszcze długość ramienia, zazwyczaj 170/175mm w zależności od długości nogi. I to praktycznie wszystko, reszta to już jedynie różnice w masie i jakości.

 

Wygląda to u mnie tak. Jak to cholerstwo ściągnąć? Możecie podesłać jak wygląda klucz?

post-181200-0-93761900-1419710002_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...