Skocz do zawartości

[opony] uniwersalne 28 cali na 1.75 jakiej firmy?


michal883

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Poszukuję opon jakiś dobrych i nie drogich, powiedzmy do 50-60zł/szt. Waga całkowita roweru ze mną jakieś 110kg.

Opona na 28 cali 1.75 szeroka, szersza nie wejdzie w ramę. 

Jeżdżę po każdej nawierzchni, jakieś 70% asfalt, 30% teren błoto piach itp.

Fajnie, gdyby opona miała dobrą przyczepność szczególnie na zakrętach.

 

Co możecie polecić do tej kwoty?

(mile widziana także wkładka antyprzebiciowa)

 

 

Do tej pory jeździłem na oponach schwalbe smart sam i byłem pozytywnie zadowolony, ale składam drugi rower i może warto kupić jakieś inne opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie opony Schwalbe Land Cruiser, jak dobrze dobijesz powietrza to całkiem nieźle idą po asfalcie ... wiadomo że w pełnym błocie idealne nie będą. Ja byłem zadowolony ... nie polecam ostrego hamowania ... ale to tyczy się wszystkich opon ...

 

 

 

 

 

Pozdrawiam

Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają całkiem fajnie, jest wkładka anty przebiciowa, cena dobra, one dobrze trzymają w zakrętach? Nie ukrywam, że zależy mi na przyczepności, bo jak się leci po asfalcie, to wystarczy trochę piasku na zakręcie i łatwo się złożyć - tu przyczepność się najbardziej przydaje :) , a smart sam na zakręcie tak trochę nie pewnie się trzyma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zastosowaniu jak Twoje musisz iść na kompromis. Nie ma opony, która będzie super szła po asfalcie, trzymała w zakrętach na asfalcie z dodatkiem piasku i jeszcze nie ślizgała się w błocie. 

 

To co Ci podałem, nada się w miarę i do lekkiego błota i na asfalt. Możesz kupić oponę bardziej szosową, ale wtedy zapomnij o błocie. Możesz kupić bardziej agresywną ... błotną, ale opory na asfalcie będą znaczne i tutaj żadnego złotego środka nie ma ... 

 

Pozdrawiam

Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, błoto to poważny problem dla opon crossowych. Ja używam Continentali Cyclocross Speed 700x42c i poza błotem są rewelacyjne. Fajnie idą po asfalcie, trzymają w zakrętach, nawet piach i mokra trawa nie wywołują nerwowych reakcji. Tylko w błocie momentalnie się oblepiają i długo czyszczą, więc słabo... Nie wiem tylko, czy nie będą za delikatne dla Ciebie, bo jednak w moim przypadku mają do dźwignięcia ze 20 kg mniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszne traktory. Z cst nie mam dobrych doświadczeń, trochę gum złapałem na jednym komplecie. Kumpel miał gorzej, bo zdarzyło mu się nawet złapać dwa kapcie na dwóch oponach tego samego dnia. Schwalbe Landcruiser, to w tej cenie jest naprawdę dobra opona na większość warunków drogowych i pogodowych. Zbliżam się do 10kkm na jednym komplecie i jak dotąd zaliczyłem tylko jednego kapcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, pozostaje przy schwalbe. A gdyby ewentualnie jeszcze pomyśleć o continentalach może na czymś warto zawiesić oko, generalnie zaraz obczaje ceny i zamawiam, bo potrzebuje jutro już złożyć zamówienie, goła koła już gotowe, tylko gum nie ma :)

 

Jeszcze pytanko z innej beczki. Kupiłem felgę dałem do zaplecenia i oczywiście pech mnie prześladuje. Obręcz do serwisu wyszła z paskiem (taśmą) a wróciła już bez niej, tak mi się spieszyło, że nie zauważyłem. Felga czarna, pasek czarny...

Pytanko, czy trzeba dokupić ten pasek, czy można felgę w miejscu dziurek na szprychy przejechać 2 razy izolacją do okoła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory jeździłem na oponach schwalbe smart sam i byłem pozytywnie zadowolony, ale składam drugi rower i może warto kupić jakieś inne opony?

Wydaje mi się że w tym segmencie cenowym jednak Smart Samy nie mają konkurencji. Wszystko to co tańsze będzie miało te same wady (słabe oczyszczanie z błota) i będzie znacząco cięższe.

 

Edit: wygląda na to że piszemy symultanicznie :) Taśmą można przejechać i wystarczy raz, ale ja bym się z serwisem poawanturował :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie, bo już zacząłem zamawiać land cruisery...

Stwierdziłem, że nie mam tyle czasu, żeby czekać aż przyjdą kurierem, jutro obdzwaniam wszystkie sklepy w okolicy i pytam gdzie są i w jakiej cenie,

Jeżeli to w czymś pomoże to rower będzie miał silnik elektryczny i ciężkie akumulatory żelowe, moja waga 70KG, rower około 40, dojdzie jeszcze jakiś bagaż. 

Zauważyłem, że smart sam są dość przyczepne, bardzo fajne w terenie, ale jednak szybko tracą bieżnik na asfalcie, a rower jako elektryczny raczej będzie na większe przebiegi, 15 000km w ciągu roku to minimum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmienia postać rzeczy i to bardzo. Jeśli rower ma ważyć 40 kg(!) to można zlekceważyć masę rotującą. Odpadają Smart Samy bo mogę potwierdzić że szybko tracą bieżnik na oponie napędowej, szczególnie przy niższym ciśnieniu.

Brałbym po taniości i do gry wracają Land Cruisery. Z CST akurat mam dobre doświadczenia, ciężkie lecz wytrzymałe na przebicia, także na uszkodzenia boczne. To co miałem miałem miało bardzo grube boczne ścianki. Lecz ogólnie słabą trakcję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dziękuję wszystkim za pomoc. Jutro obdzwaniam wszystkie sklepy w łodzi, może land cruzery w którymś będą. Jeżeli nie to napiszę co ewentualnie mają, albo zamówię, chociaż wstępnie w poniedziałek juz chciałem zamontować koło i podłączać elektrykę, oraz zamówić jeszcze bateryjki, jak dobrze pójdzie, to może na środę kurier przywiezie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Land Cruisery 26 cali 1.9-2.0 Kupilem najpierw oponę na tyl i bylem z niej bardzo zadowolony, więc kupilem taką sam na przód. Zrobilem na tym zestawie 1000 km w 95% po twardych nawierzchniach. Wniosek z tej przygody jest taki, że ta opona świetnie sprawdza się jako napędowa (jeśli jest zalożona zgodnie z zaleceniami producenta) ale kompletnie nie nadaje się na przód. Dlaczego? Bo jest za ciężka i techniczne pokonywanie nawet krawężnika stanowi duży problem, wlaściwie nie hamuje, brak jej trzymania bocznego w zakrętach na twardym i latwo się wylożyć, nie da się na niej szybko pokonywać dluższych i bardziej stromych podjazdów, a do tego prowadzi rower w koleinach i nierównościach, no i trzeba pamiętać o tym że na mokrej nawierzchni zachowuje się jak slick, a przy ostrzejszej jeździe stosunkowo szybko znika pasek na środku opony. Efekt jest taki, że przednia opona wylądowala na wieszaku, a zamiast niej zalożylem Race Kinga i w polączeniu z Land Cruiserem na tylnim kole jest super.  Myślę, że w polęczeniu z Smart Samami też byloby super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

..nie wiem, czytam forum i głupieję ;) Smart Samy piszą ze ",smart sam są dość przyczepne, bardzo fajne w terenie, ale jednak szybko tracą bieżnik na asfalcie" - juz nie wiem co :(

 

Dlaczego nie warto 1,75 Land Cruisera na tył? przez wagę ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

land crusery okazały się kompletną wtopą. Przy silniku elektrycznym i akumulatorze tył zjechał się w ciągu miesiąca. Jedyne do czego się nadały to przycisnąłem manetkę i spaliłem laczka do wystrzału, wkładka antyprzebiciowa wcale nie jest gruba ge neralnie gówniane opony.

 

Co jest lepszego (pod względem trwałości) bo opony za 50zł na miesiąc to nieco droga inwestycja :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...