PaVlo7485 Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 Witam, jestem w trakcie zmieniania napędu z ósemki na Dyna-Sys. Co mam: -klamki XT SL-M780 -przerzutka tył XT RD-M786-GS (średni wózek) -przerzutka przód XT FD-M770 TOP (dolny ciąg) -korba 9rz. (48/36/26)T Rower crossowy na kołach 28 cali (700x35C) w 70% jeźdzę po asfalcie, teren wyżynny (dosyć płasko, krótkie podjazdy do 20%). Wcześniej jeździłem na kasecie 11-28 i tej samej korbie 48-36-26 i to była w miarę dobra konfiguracja tzn. podjazdy nie stanowiły problemu, przełożenie 48-11 jednak doś żadko używane, z górki lepiej mi się jechało na 48-13. Pytania są takie: -jak poradzi sobie XT RD-M786-GS z kasetą szosową przy takiej korbie? -czy może lepszym rozwiązaniem będzie wywalić 26T z korby i dać kasete 11-36 (w przypadki 3 blatów na korbie i tak dużej kasecie teoretycznie pojemność przerzutki sobie nie poradzi, a jak jest w praktyce)? -może zmienić trzeci blat w korbie na 42T? -łańcuch 10rz. XT stosować w przypadku kasety XT czy nie będzie różnicy w mięszanie Ultegra-XT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mapmen Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Do jazdy głównie po asfalcie lepsze jest ciaśniejsze stopniowanie 11-28, ale przerzutka, którą masz obsługuje kasety z zębami 32-36 (a nie od 28) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Potwierdzam to co napisał kolega mapmen. Sam jeżdżę na takim sprzęcie jak opisujesz i zmieniłem kasetę na 11-28 właśnie ze względu na lepsze zestopniowanie czyli głównie 11-12-13-14-16... Co do przerzutki się nie wypowiem no nie mam rozeznania w tym temacie, ale skoro piszesz że jeździłeś na 11-28 to chyba przerzutka Ci działała? A jeśli rzadko korzystasz z blatu 48 to może zmień na 42 czy 44? Sam się zastanawiam nad takim manewrem bo do 48 to trzeba już sporej górki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 -jak poradzi sobie XT RD-M786-GS z kasetą szosową przy takiej korbie? W tym roku zrobiłem to samo co Ty czyli przerzutka XT RD-M773 i kaseta 105 12-27. Dopiero po paru ładnych godzinach udało mi się sparować te dwa podzespoły. Polecam Ci mój temat http://www.forumrowerowe.org/topic/168498-naped-jaka-kaseta-szosowa/ Przednia przerzutka nie zabangla z takimi tarczami w korbie znalazłem w necie że największa tarcza dla niej powinna mieć 42T, taniej Ci będzie poszukać zmieniarki niż wymieniać korbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PaVlo7485 Napisano 17 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Potwierdzam to co napisał kolega mapmen. Sam jeżdżę na takim sprzęcie jak opisujesz i zmieniłem kasetę na 11-28 właśnie ze względu na lepsze zestopniowanie czyli głównie 11-12-13-14-16... Co do przerzutki się nie wypowiem no nie mam rozeznania w tym temacie, ale skoro piszesz że jeździłeś na 11-28 to chyba przerzutka Ci działała? A jeśli rzadko korzystasz z blatu 48 to może zmień na 42 czy 44? Sam się zastanawiam nad takim manewrem bo do 48 to trzeba już sporej górki Właśnie tak teraz myślę żeby zamienić blat 48 na 44 i wtedy zapewne kaseta była by w pełni wykorzystana, pojemnośc korby wtedy by spadła na korzyść przedniej przerzutki ale czy rozwiązanie 44-36-26T nie miało konsekwencji w pracy napędu? Jeszcze jest kilka kwestji które nie daja mi spać: -czy korba 9rz. różni się jakoś od dyna-sys (chodzi mi głównie o odległości między blatami)? -czy przednia manetka z kompletu dyna-sys bedzie chodzić tak samo z przednią przerzutką dyna-sys jak i do napędów 9rz. (czy te przerzutki czym się różnią)? -czy korby przystosowane na 2 blaty są kompatybilne z przerzutką 3rz. i manetką 3rz.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.