Skocz do zawartości

[do 4000] mtb rama amortyzator + trochę sprzętu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam obecnie:

 

  • Rozmiar ramy21"
  • RamaAuthor Basic SX
  • WidelecRST Dirt RA 80mm
  • KierownicaEaston EA70 25.4mm
  • MostekAuthor ACO-ST-07 1-1/8"
  • SztycaRitchey
  • ManetkiShimano Deore
  • Przerzutka przedniaShimano STX
  • Przerzutka tylnaShimano DEORE SLX Shadow RD-M662 SGS
  • HamulceShimano SLX M675 + Shimano SLX SM-RT64 M 180mm
    Shimano V-Brake M432
  • Kaseta/wolnobiegShimano SLX CS-HG80 11-34
  • ŁańcuchShimano CN-HG93
  • KorbaShimano STX RC
  • ObręczeMavic 217
  • PiastyShimano SLX M665
  • Szprychyczarne cieniowane
  • OponyContinental Race King 2.0
  • SteryModus (do wymiany)
  • GripyLizard Skins Lock-ON

 

Jako, że będę miał mały zastrzyk pieniędzy z nowym rokiem, chciałbym trochę zmodernizować rower. Jeżdżę rowerem przez 3/4 roku, dlatego fajnie gdyby działał bez zarzutu na stosunkowo dobrych podzespołach. Waga mi tak bardzo nie przeszkadza, ale jak czasami go wnoszę na 3-cie piętro to trochę mi to ciąży ;-)

 

Jako, że miałem już ramę 21" to nie miałem za wiele opcji do wyboru. Teraz chciałbym ją wymienić na ramę 19". Dodatkowo bardzo w zimniejsze dni irytuje mnie amortyzator. Niestety gdy na zewnątrz temperatura spada do około 0 to czuje się jakbym jechał na sztywnym widelcu. Amortyzacja praktycznie nie istnieje. Niestety amortyzator również kupiłem po kosztach bo za dużo w pewnym momencie miałem wydatków a rower musiał jeździć. 

 

Generalnie chciałbym zostawić to co mam i dołożyć do roweru tak, aby nie przebudowywać wszystkiego. Zastanawiam się, czy jest sens pchać się jeszcze w koła 26" czy już inwestować w 29". Niestety, dla mnie, 99% obecnych ram jest już pod koła 29" i ciężko znaleźć coś rozsądnego pod 26".

 

Tak czy inaczej chciałbym, aby ktoś pomógł mi dobrać odpowiednie komponenty tak aby za stosunkowo podobną cenę złożyć w miarę bezawaryjny i dobry sprzęt.

 

Koniecznie do wymiany:

- gripy - moje lizardy są strasznie styrane...

- przerzutka z przodu - pękła...

- suport

- korba

- pedały

- manetki - ledwo działają...

- hamulce V-brake - padły a niechcę już więcej inwestować w v-brake

 

O ramie myślałem nad Author Traction 19" lub Author Egoist, ale ona jest pod 27,5" a nie 26". Chyba, żeby sprzedać moje Mavic-i i zainwestować w koła 29" i do tego ramę np. Kross'a? Wydaje mi się, że moje koła są całkiem dobre, ale może się mylę?

 

Nie mam natomiast pojęcia jaki amortyzator kupić. Niestety, ale skok jest również związany z ramą.

 

 

Co do wymiany reszty osprzętu:

HAMULEC TYŁ: SLX M675
PRZERZUTKA: SLX M661
MANETKI: SLX M670
KORBA: SLX M670
PEDAŁY: Shimano Saint PD-MX80
 
Do tego muszę jeszcze dorzucić suport.
 
Zbliża się zima więc liczę, że uda się załapać na jakieś dobre promocje ;-)
 
Bardzo będę wdzięczny za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie pytanie czy warto kupować jeszcze rzeczy pod 26". 

Nie jestem specjalistą od sprzętu rowerowego, ale nawet w serwisie jak oddawałem rower to koleś sam powiedział, że koła mam całkiem spoko, bo obręcze są całkiem dobre.

 

Jakbym wymieniał koła to dodatkowo musiałbym zainwestować w koła.

 

Nie katuję roweru jakoś specjalnie mocno i wydaje mi się, że za mniejszą kwotę będę mógł dołożyć trochę do tego co mam, część sprzedać i złożyć całkiem spoko rower, ale może się mylę?

 

Specjalnie napisałem tutaj, żeby nie wydać pieniędzy w błoto. Zakładam, że jak teraz zrobię "upgrade" to z 2-3 lata na nim będę jeździł bez większych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie katuję roweru jakoś specjalnie mocno i wydaje mi się, że za mniejszą kwotę będę mógł dołożyć trochę do tego co mam, część sprzedać i złożyć całkiem spoko rower, ale może się mylę?
 Jak nie masz parcia na większe koło to kup ramę i amortyzator, włóż szpej ze starego roweru jak się nada, resztę dokup i ciesz się z jazdy. Jest jeszcze sporo osób jeżdżących na 26" i póki co jeszcze nie myślą o większym kole.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie mam tylko kupując ramę, to praktycznie tak jakbym kupował szkielet. Tak szybko pewnie drugiej już nie kupię, więc jeśli powiedzmy różnica wyniesie 1tys zł (czyli powiedzmy dokupienie kół - nie wiem czy to dobra kwota!) to może warto dołożyć i mieć już z głowy ewentualne wymiany w przyszłości, lub też przynajmniej mieć większy wybór przy kupowaniu ramy/amortyzator.

 

Także czytając Twoje posty czy mógłbyś ewentualnie polecić mi do roweru 29er. Chodzi mi o amortyzator, koła oraz ramę. Da radę złożyć coś sensownego do np. 4000?

 

Ewentualnie zamiast kół to same obręcze i złożyć coś na moich SLX. Nie mają one jeszcze chyba nawet 2 lat jak je kupowałem.

 

Na pewno chciałbym zostawić ze starego roweru kierownicę, hamulec przedni oraz tylne przekładnie + przerzutkę (wszystkie SLX-y).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej kwocie to można zaszaleć i złożyć sprzęt nie do kupienia jako nowy tym bardziej, że część gratów da się wykorzystać. Mowa oczywiście o 26er. W przypadku 29er będzie drożej ale też powinno się udać.

 

Co do ramy to skorzystaj z oferty Accent'a byle tylko już z poszerzaną główką pod amorek. Lada chwila ma być również pod 27,5" więc wybór jest.

 

Przejdz się po kilku "starych" sklepach w Kraku i zobacz czy czegoś nie mają na stanie. W jednym nawet wisi Reba ze "starą" sterówką pod 26er także możliwości jest sporo. Kwestia tylko decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej kwocie to można zaszaleć i złożyć sprzęt nie do kupienia jako nowy tym bardziej, że część gratów da się wykorzystać. Mowa oczywiście o 26er. W przypadku 29er będzie drożej ale też powinno się udać.

 

Co do ramy to skorzystaj z oferty Accent'a byle tylko już z poszerzaną główką pod amorek. Lada chwila ma być również pod 27,5" więc wybór jest.

 

Przejdz się po kilku "starych" sklepach w Kraku i zobacz czy czegoś nie mają na stanie. W jednym nawet wisi Reba ze "starą" sterówką pod 26er także możliwości jest sporo. Kwestia tylko decyzji.

A czy właśnie jeśli chodzi o 26 to możesz polecić jakiś konkret? Rozumiem że ten peak 26 A jaki armor do tego?

 

Raczej będę skłaniał się ku 26er. Jeżdżę często dip pracy rowerem. Szkoda mi zostawiać lepszy rower pod firma - chyba.

 

Przy okazji bardzo dziękuję wszystkim za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby był konkret to trzeba zdecydować jaki wideł bo to on determinuje wybór ramy a raczej jej główki. Jeśli Peak to ma już taper więc wybór amorka jest spory. Innego konkretu Ci nie podam bo moje ramy Author'a są długowieczne i nie zmieniam ich często. Jak walnęła by moja obecna to w pierwszej kolejności namierzam ponownie Author'a. Mam też inną "starszą" wersję Traction z 1 1/8" i jestem bardzo zadowolony. Pewnie wybór padł by na tę z tegorocznej kolekcji. Moja rada jest jednak taka, że jak chcesz zostać przy 26er to staraj się o ramę taper. Czyli Peak lub jak sam zasugerowałeś Author Traction.

 

W sprawie ramy ważna jest też waga bo ja nie mogę mieć "wydmuszki" stąd Traction. Amorek to też zależy czy śmigasz po górach czy nie ale albo Epicon albo Reba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnąłem sobie oferty i opcje, jakie mnie czekają i wygląda na to, po podliczeniu wszystkich za i przeciw, że chyba skuszę się na 29er. Bardziej przyszłościowe wydaje mi się to rozwiązanie. 

 

Bardzo dziękuję za pomoc! Wiedziałem czego szukać na forum, dzięki czemu przeglądnąłem trochę tematów o amortyzatorach / ramach itp.

 

Peak 29er wydaje się rozsądny i tani. Zastanawiam się jednak czy nie lepiej dołożyć do Kross'a np. Level B8. Z tego co czytałem ma lepszy lakier, na który wszyscy narzekają w Peak-ach. Jeśli nie ma sensu biorę Peak'a. Zawsze zaoszczędzę około 200zł.

 

Amortyzator Rock Shox 30 Gold TK Solo Air 29" 100 lub SR Suntour Epicon za około 1300zł.

 

Koła znalazłem na allegro w cenie 700zł, ale niestety już nieaktualna aukcja ;-( Natomiast widzę, że można zamówić w sklepie DE za ~750zł. Wydaje mi się, że to super opcja. To mnie właśnie skłoniło ku temu zakupowi. 750zł więcej i będę miał rower 29er. Link: http://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-x-1900-spline-29-wheelset-15mm-qr-222902

 

Rower i tak chcę docelowo złożyć w kwietniu tak aby na maj był gotowy. Części natomiast chcę kupić teraz podczas zimy, gdy promocje wydają się być największe ;-)

 

Natomiast jeśli chodzi o resztę to wygląda to tak:

 

HAMULEC TYŁ: SLX M675 289
PRZERZUTKA: SLX M661 down-swing 109
MANETKI: SLX M670 129
KORBA: SLX M670 175mm 42x32x24 369
 
Jako, że z przodu mam hamulec SLX i sprawuje się dobrze, to chciałbym mieć też go z tyłu. Będę niestety musiał wymienić przednią tarczę na przykręcaną i to samo z tyłu - w związku z kołami.
 
Pytanie czy przerzutka, oraz korba będą pasować?
 
Całość wychodzi mi mniej więcej 4000. Jak sprzedam jeszcze części ze starego roweru to nie powinienem z 1 tys mieć w kieszeni. Przynajmniej mam taką nadzieję ;-)
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic podobnego - nie upieram się. Wręcz przeciwnie. Specjalnie piszę tutaj wszystkie moje przemyślenia/wybory, żeby wybrać możliwie najlepszy sprzęt.

 

Z jednej strony czytałem, że Kross lubi pękać. Z drugiej strony faktycznie bardzo dużo ludzi na nim jeździ. Sam mam obecnie Authora i nie mogę narzekać.

 

Znalazłem nawet temat gdzie ktoś porównuje/proponuje właśnie ramy Author Instinct, Peak 29er no i właśnie Kross Level B7 (akurat).

Muszę jednak przyznać, że wizualnie Peak prezentuje się lepiej. btw. ten Author z tego co widzę, też jest w wersji 'tapered'?

 

A koła? Warto brać za taką cenę z DE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin, ale wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem będzie złożenie roweru. Zwłaszcza patrząc na sklepy i na promocje, które obecnie oferują. Sam rower wychodzi taniej np. 400zł a i tak nie ma wszystkiego tego co ja chcę.

 

@beskid - poczytałem trochę o sztwnej osi i widzę, że głównie ma to znaczenie przy np. DH lub mocnym eksploatowaniu amortyzatora. Wydaje mi się, że podczas normalnej jazdy po drodze i od czasu do czasu po lesie i szutrowej drodze nie zobaczę na tyle znaczącej różnicy aby dopłacać do amortyzatora, który będzie obsługiwał QR20.

 

Zastanawiam się nad takim połączeniem. RS Reba Air Solo 2014 + koła DT Swiss 370 Cl/ DT XR400/ CN Spoke Aero 1652g. Czytałem, że przy kasecie SLX lepiej mieć mocniejsze piasty a DT370 podobno są pancerne. Do tego mają Center Lock'a dzięki czemu będzie pasowała moja tarcza i nie będę musiał jej wymieniać.

 

Jeśli chodzi o moją wagę to oscyluje ona w granicach 73kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego mają Center Lock'a dzięki czemu będzie pasowała moja tarcza i nie będę musiał jej wymieniać.

  Zalety i wady Center Lock'a:

Centerlock: 

+ szybki montaż w serwisie 

+ cena samych tarcz hamulcowych 

+ Dt Swiss robi przejściówkę na 6 śrub 

- mały wybór piast (DT swiss/ shimano duża przepaść)  + piasty novatec 

 - demontaż i dokręcanie nie tak podręcznym kluczem jak torx... 

 

6 śrubek: 

+ Duży wybór piast. 

+ duży wybór tarcz 

+ możliwość montażu takiej tarczy poprzez przejściówkę DT swissa na piascie C.L. 

+ małym torxem/imbusem dokręcamy/odkręcamy. 

- czasami się odkręcają 

- śrubki torx są niezbyt pewne dla kluczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena samych tarcz oraz to, że jeżdżę na takiej tarczy z przodu i nie mam co do niej zastrzeżeń przekonuje mnie raczej do CL.

Wiadomo wszystko ma swoje wady i zalety, ale skoro już mam tarczę i jestem zadowolony to chyba nie ma co zmieniać?

 

Może inaczej... czy za taką cenę te koła są w porządku? czy można wyczaić coś lepszego nie koniecznie pod CL - tutaj w zależności od ceny ewentualnie bym mógł coś "dołożyć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, w wakacje stałem przed podobnym dylematem i w końcu zdecydowałem się na składanie nowego roweru na bazie Peak'a 29. I nie żałuję. Przyjrzyj się specyfikacji mojego roweru. Wcześniej jeździłem na Autorze Traction 21' z kołami 26 cali. Przełożyłem z niego mniej więcej te same części co Ty zamierzasz. Najważniejsza kwestia to jednak dobór rozmiaru ramy i złożenie lekkich kół. Koszty wyniosły jakieś 3 tys. Też zachęcam Cię do amora i koła z osią 15 mm z przodu. To jednak dużo daje przy 29erze. Jak masz jakieś pytania to napisz PM. Powodzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...