Skocz do zawartości

[Płyny] Jakich używacie i dlaczego?


RafalSBK

Rekomendowane odpowiedzi

Temat zakłądam z czystej ciekawości, na co zwracacie uwagę wybierają płyn hamulcowy?

Chodzi mi zarówno o DOT4 jak i olej.

 

To może sam zacznę.

 

Używam ATE Super Blue Racing, gdyż ma wysoką temperaturę wrzenia (280st suchy, 198st mokry) znajomy używa w driftowozach.

Dodatkowo jest bardzooo niebieski, a dzięki temu widać kiedy płyn został całkiem wymieniony.

 

Nie wiem czy temat się przewijał, jeżeli tak to chyba dawno temu, bo nie mogłem znaleźć nic świeżego, a na rynku pojawiają się nowe produkty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

99% ludzi zwraca uwagę na cenę bo reszta właściwości raczej jest trudna do zweryfikowania w rowerze.  Używałem wspomnianego ATE bo też mi się trafił przez przypadek i nie czułem różnicy między najtańszym Bendix'em z samochodowego za rogiem. Nie wiem czy jest sens drążyć, bo odczucia będą u każdego bardzo subiektywne, bez jakiegoś obiektywnego testu to tylko cmokanie cyferkami bo w praktyce większe ma znaczenie czy dobrze odpowietrzysz układ i to w większości do szczęścia wystarczy.

Czujesz jakąś różnicę na 5x droższym płynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

na co zwracacie uwagę wybierają płyn hamulcowy?

Przede wszystkim na kompatybilność danego płynu do układu. Jeżleli hamulec ma pracowac na docie to dot lejemy. A czy to bedzie super formula za 50zł za200ml czy zwykły 10zł za pół litra ... ponoć różnica jest odczuwalna.

 

W przypadku oleju, płyn powinien być mineralny. Czy syntetyk zaszkodzi ? pewnie nie ale tego nie wiem. Im bardziej wodnisty, tym lepszy, no i pasuje by był jak najmniej ściśliwy, ale większość olei hydraulicznych taka właśnie jest. Niektórzy ponoć lali oleje 2.5w przeznaczone do widelców w hamulce i odwrotnie i też to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wiem, że ciężko będzie odczóć różnicę w pracy na różnych płynach, ale na pewno jest różnica w temp wrzenia i żywotności.

Przykłądowo producent tego ATE podaje 3 lata trwałości płynu, a nawet zawilgocony po 3 latach użytkowania ma podobną temp. wrzenia do świeżego "suchego" płynu z np Orlenu. 

 

Nie wiem czy komuś udało się zagotować heble w czasie jazdy (zjazdu).

 

Chciałem się dowiedzieć czy oprócz ceny (fakt chyba większość osób na to patrzy) czy macie jakieś swoje ulubione marki płynów?

 

I teraz powoli zmierzam do sedna powodu dla którego założylem ten temacik.

 

Może macie jakieś oleje/płyny które są drogie i/lub niedostępne na naszym polskim rynku, a chcielibyście aby były dostępne i nieco tańsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...