Skocz do zawartości

[opona] Jaka na przód?


Alsew

Rekomendowane odpowiedzi

Mam obecnie na rowarze zalożone opony Schwalbe Land Cuiser 1.9-2.0 Poruszam się na rowerze glównie po ścieżkach rowerowych których w mojej okolicy dostatek, od czasu do czasu las. Chcialbym zostawić Land Cruisera na tylnim kole i w ten sposób "dojechać" obie opony, a na przód chcialbym oponę która poprawi stabilność i bezpieczeństwo na zakrętach i w lukach. Myślalem o Crossmarkach. Jak to się zgra??? A co byście proponowali na przód o niskich oporach toczenia? A może coś węższego niż 1.9?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo Land Cruisery mają bieżnik ciągly przez środek opony,dobrze się toczą ale nie są mistrzami w hamowaniu, więc obawiam się że w zestawieniu z Race Kingami na przodzie ostre hamowanie mogloby się skończyć niezwykle efektownym przelotem przez kierownice :woot: Moje typy na przód to Maxxis Crosmark, Schwalbe Smart Sam lub Cx Comp. Oczywiście zdaję się na waszą opinię i propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smart Sam też będzie dobry.

Zależy czego potrzebujesz. Czy będziesz swoje Land Crusery miał na asfalt, a inne na teren czy po prostu chcesz opony, które dadzą więcej przyczepności w terenie kosztem minimalnych strat na asfalcie.

Race King czy Smart Sam, to szybkie i trwałe opony. Hamowanie nie musisz się obawiać, kwiestia przywyknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy będziesz swoje Land Crusery miał na asfalt, a inne na teren czy po prostu chcesz opony, które dadzą więcej przyczepności w terenie kosztem minimalnych strat na asfalcie

Chyba się nie rozumiemy. W Moim odczuciu Land Cruiser dobrze sprawdza się jako opona napędowa, chociaż szybko się kończy . Szukam czegoś co dobrze się zgra na przód. Czytalem na forum, że można stosować różne opony i raczej poleca się na przód coś bardziej 'agresywnego' i może być nawet ciut szersze. Przez jakiś czas mialem bardziej terenową Kende na przodzie (bez paska na środku opony) i bylo bezpieczniej, choć nie tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Schwalbe Marathon Plus/Tour, Conti Cyclocross Speed?

 

Te Continentale fajne. Myślę że optymalna dla mnie będzie opona tzw przelajowa. W stylu Schwalbe CX Comp. Jakie jeszcze propozycje??? Zależy mi żeby można bylo jeżdzić też w miarę bezpiecznie np po deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obręcze Mavic xm 317, ale jaką mają szerokość to nie wiem, z tego co czytałem to zalecane są opony w przedziale 1.75 - 2.15. Nie wiem na jaką oponę z przodu się zdecydować. Najlepsza bylaby przełajowa, ale użytkuję roweru także teraz, kiedy to w zasadzie zawsze jest mokro, a tego typu opony kiepsko radzę sobie na mokrych nawierzchniach (może nawet gorzej niż Land Cruiser). Myślę, że do późnej wiosny najbezpieczniej będzie założyć uniwersalną oponę XC typu:

- Schwalbe Smart Sam 2.1

- Continental Race King 2.0

- Maxxis Crossmark

- Geax Saguaro 2.0

Która z nich będzie najszybsza na utwardzonych drogach??? Może jakaś inna w tym typie?? (nie jęźdzę po asfalcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crossmark jest fajny na tył, na przedzie nie miał większych zalet. Jeżeli jeździłeś na Land Cruiserach to nie szalałbym z bieżnikiem, bo opory będą Cię drażnić. Prędzej dałbym kuzyna Crossmarka, Maxxis Raze. Jeżeli ścieżki nie będą specjalnie zabrudzone to dopisuję się pod Continental Cyclocross Speed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak też zrobilem :thumbsup: :thumbsup:  Porównalem wszystkie te opony w sklepie. Race King ma najmniejsze i najgęściej poukladane kostki na oponie, więc stwierdzilem że będzie najszybszy i kupilem wersję 2.0 na drucie. Zalożylem na przednie kolo i zupelnie inny rower :woot:  Co prawda na równym terenie już nie tak latwo utrzymać szybkość w powyżej 30 km/h, ale za to na każdym podjeździe, rower poprostu wspina się na szczyt. Nie wspominając o skuteczniejszym hamowaniu, trakcji, latwiejszym pokonywaniu nierówności... Polączenie Race King i Land Cruiser uważam za bardzo udane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crossmark jest fajny na tył, na przedzie nie miał większych zalet. Jeżeli jeździłeś na Land Cruiserach to nie szalałbym z bieżnikiem, bo opory będą Cię drażnić. Prędzej dałbym kuzyna Crossmarka, Maxxis Raze. Jeżeli ścieżki nie będą specjalnie zabrudzone to dopisuję się pod Continental Cyclocross Speed.

 

 

Ciekawi mnie jakie tak naprawdę opory toczenia ma Land Cruiser. Nigdzie nie znalazlem takich danych. Na pewno są to zupelnie różne wartości dla przodu i tylu. Kiedyś zalożylem tylnią oponę tak jakby wynikalo to z kierunku bieżnika. Rower na równym terenie poprosty mknąl, po przelożeniu jej tak jak zaleca producent,  już nie bylo tak szybko. Obecnie mam z przodu Race Kinga i zastanawiam się czy zmiana tyniej opony z Land Cruisera też na Race Kinga wplynela by znacząco na szybkość roweru. Land Cruiser jest dużo cięższy i na tyle też jakiś tam opór stawia. Co myślicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...