Skocz do zawartości
  • 0

MTB/Cross 1500zł Kross Hexagon x5 vs. Kelly's Viper 30


Gość Dawid

Pytanie

Witam.

Mam 180cm wzrostu, ważę 95kg i potrzebuję kupić coś w przedziale 1200-1500zł.

Rowerem jeździłem dużo kilka lat temu, przez długie lata służył mi Kelly's Quartz i nie miałem żadnych zastrzeżeń.

Niestety byłem młody i głupi, więc po prostu zamęczyłem ten biedny sprzęt, skacząc na nim i wykonując inne dziwne rzeczy.

 

Na dzień dzisiejszy przejrzałem kilka stron i mój wybór ogranicza się w zasadzie do dwóch modeli podanych wyżej.

Chciałbym abyście doradzili, na podstawie własnych doświadczeń, który z nich wybrać, ponieważ specyfikacje mają w zasadzie identyczną.

Dodatkowo prosiłbym o poradę w sprawie rozmiaru, gdyż według mnie: Kelly's - 19,5 cala, Kross - M/L.

Ponadto stopniowo zamierzam dobierać akcesoria.

Prosiłbym o opinię na temat liczników bezprzewodowych do 100zł.

Dodatkowo interesowałby mnie kompletny strój (koszulka, spodnie, skarpetki, rękawiczki letnie), oświetlenie, sakwy (nie muszą mieć ogromnej pojemności).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że S będzie za mała.

Poza tym szukam raczej roweru uniwersalnego, a jako, że Quartz spisywał się dobrze przez jakieś 8 lat i miał budowę jak w/w rowery, interesują mnie właśnie one.

Chociaż przyznam, cena mogłaby być taka, ja ta w ogłoszeniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast tych dwoch poszukalbym czegos innego.

np ten romet,

http://allegro.pl/rower-gorski-mtb-romet-rambler-8-0-super-prezent-i4869447525.html

masz lepszy amor w nim

 

taka merida

http://www.bikko.pl/rower-gorski-merida-matts-40-md-2013.html

 

w niej masz lepszy naped

 

lub ten kross hexagon x9

 

https://www.sklep.eurorower.pl/pl/p/ROWER-KROSS-HEXAGON-X9-M-CZARNO-NIEB-MAT-2014-WERSJA-EKSPORTOWA/3053

 

lepszy naped, lepsze hamulce, lepsze korby, amortyzator taki sam jak w pozostałeych. W tej cenie nie znajdziesz chyba nic lepszczego. Sklep sprawdzony bo szwagier tam kupował rower.

 

no chyba ze jeszcze kands

http://allegro.pl/kands-energy-1300-2xdisc-alivio-model-2014-nowosc-i4888164615.html za nim przemawia najlepszy amortyzator.

choć ja bym wziąl krossa. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj Dawid, teraz już jako pełnoprawny użytkownik :)

Pragnę serdecznie podziękować za wypowiedzi, a szczególnie Michalik85.

Po zapoznaniu się ze specyfikacją wymienionych rowerów, wielogodzinnej lekturze forum mój wybór najprawdopodobniej padnie na Kands'a.

W tym momencie kosztuje ~1200zł, a resztę pieniędzy przeznaczę na niezbędne akcesoria.

Dodatkowo zamierzam stopniowo ulepszać podzespoły jeśli zajdzie taka możliwość.

 

Jako, że to w zasadzie mój pierwszy post, pragnę wszystkich serdecznie przywitać i podziękować za wiedzę jaką już zdążyłem tu nabyć :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle że bedzie Ci dobrze służył. Wielu użytkowników forum posiada ten rower i sa zadowoleni, niektórzy startuja na nim w maratonach :)

 

z odzieży proponuje Ci ubrania muddyfox. Jest to angielska firma, w polsce praktycznie nieznana dostepna w anglii w sklepach sportdirect i innych sportowych. Sam jezdze w odziezy tej marki i jestem zadowolony. za ok 80 zł masz komplet ubrań, dobrej jakosciowo. Nie kurczacej sie w praniu, nie mechaci sie itp. Zaliczyłem już kilka gleb a ubrania dalej jak nowe. Przykładowe ubrania

koszulka

http://allegro.pl/koszulka-meska-muddyfox-niebieska-xl-i4861157193.html

 

spodenki

http://allegro.pl/muddyfox-nowe-meskie-spodenki-rowerowe-xl-i4876963254.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, na pewno zaopatrzę się w spodenki, a koszulki muszę po przymierzać, bo kilka leży w szafce.

Dodatkowo, co myślisz o tych butach? http://www.decathlon.pl/buty-do-biegania-w-terenie-mskie-kapteren-discover-id_8295044.html

Przeczytałem kilka tematów i wydaję mi się, że będą dobre na początek.

Ponadto zastanawiam się nad licznikiem i ten wydaje się być w porządku: http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/liczniki-rowerowe/bezprzewodowe/p,licznik-bl-1200-sigma,27046.html

DObrze myślę? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie na rower to kazde wygodne adidasy, jesli nie posiadasz spd :) a licznik?

Mój brat taki posiada i jest zadowolny, tez miałem okazje sie pare razy przejechac z tym licznikiem i jest spoko. Ma wszystkie przydatne funkcje. Ja natomiast uzywam licznika Kellys ale przewodowego :) na razie nie bede zmieniał na bezprzewodowy bo ten mi dobrze służy.  Sigma jak najbardziej ok, bardzo dobra firma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że kiedyś przejdę na SPD, jednak na razie czeka mnie wielki powrót do dwóch kółek, a wolę zacząć na spokojnie.

W moim poprzednim rowerze również miałem licznik Kelly's, byłem z niego zadowolony, jednak w moim przypadku, im mniej kabli tym lepiej :)

Uważam, że Sigma będzie dobrym wyborem, bo w końcu to firma typowo "czasowa".

 

Teraz najgorsza część, która wzbudza wiele kontrowersji na forum, czyli oświetlenie.

Jeśli chodzi o tył, zastanawiam się nad: http://www.redcoon.pl/B461589-MacTronic-L-FE52_O%C5%9Bwietlenie?refId=ceneo

Więcej problemów sprawia mi kwestia oświetlenia z przodu.

Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem będzie światło pozycyjne, które będzie miało na celu jedynie zapewnienie bezpieczeństwa.

Natomiast druga lampa służyłaby za oświetlenie drogi.

Wiem, że najlepszym rozwiązaniem są latarki taktyczne od kolegów z forum latarkowego, jednak raczej nie będę potrzebował aż takiej mocy.

Chciałbym, aby lampa oświetlała drogę na kilka metrów do przodu.

Nie chcę, żeby brak widoczność ograniczał zbytnio moją prędkość.

Dodam, że po zmierzchu nie będę zapuszał się do lasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeden z kolegów powiedział poszukaj czegoś używanego nie bądź głupi po raz drugi :-) Ja sam kupiłem Krossa x2 została rama fabryczna i w cenie tego co wydałem miałbym full Xt z jakimś powietrzakiem  .. Moim zdaniem kupić coś używanego . Poważnie mówię nie bierz nowego bo zapłacisz będziesz sobie pluł w brodę . Co do oświetlenia jeśli chcesz coś aby cię inni widzieli to najprostsze światełka 50/30 lumenów . A jeśli coś co oświetla ci drogę by widzieć  to latarka która ma 500 lumenów . Właściwie na przód polecam ci Convoy M1 bądź C8 , a na tył to Mactronica walle  . Latarkę na przodzie posiadam i polecam samochodu puszczają długie bo oślepiam co świadczy o sile latarki ... Maca ma kumpel i jadąc w gęstej mgle ale naprawdę gęstej ... Widać go bez problemu z większej odległości .  Powtórzę raz kolejny   nie bierz nowego bo w cenie 1500 dostaniesz wszystko na słabym osprzęcie . 

 

Link do latarki na przód http://www.fasttech.com/product/1212407-convoy-c8-cree-xm-l-t6-3c-2-group-35-mode-led-flas

 

Link do latarki na tył http://www.ceneo.pl/29984812

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi AdaskoKross, dziękuję za odpowiedź, jednak mam kilka własnych przemyśleń :)

 

 

Tak jeden z kolegów powiedział poszukaj czegoś używanego nie bądź głupi po raz drugi :-) Ja sam kupiłem Krossa x2 została rama fabryczna i w cenie tego co wydałem miałbym full Xt z jakimś powietrzakiem  .. Moim zdaniem kupić coś używanego . Poważnie mówię nie bierz nowego bo zapłacisz będziesz sobie pluł w brodę .

 

 

Powtórzę raz kolejny   nie bierz nowego bo w cenie 1500 dostaniesz wszystko na słabym osprzęcie . 

 

 

 

W moim przekonaniu jednak będzie lepiej jeśli kupię nowy rower.

Primo.

Jestem w zasadzie laikiem i nie będę w stanie ocenić roweru po wyglądzie czy zdjęciach.

Wolę kupić nowy rower, w którym mam fabrycznie nowe części, 

niż wydać te 200-400zł mniej, ale martwić się, czy rower był używany zgodnie z przeznaczeniem oraz czy wszystkie podzespoły są sprawne.

 

Secundo.

Jeśli chodzi o Kands Energy 1300, myślę, że rower w zupełności spełni moje oczekiwania.

Patrząc na osprzęt, przebija nie jeden droższy rower znanej marki.

Rower zbiera w zasadzie same pozytywne opinie na forum, użytkownicy są z niego zadwoleni, robią wiele kilometrów, biorą udział w maratonach, etc.

 

Tertio.

W miarę upływu czasu, wypłata po wypłacie :) zamierzam ulepszać rower jeśli chodzi o osprzęt i akcesoria.

Naprawdę jestem w stanie wydać te 1200zł na rower bazowy, który z miesiąca na miesiąc może być coraz lepszy :)

 

Druga sprawa tyczy się oświetlenia, napisałeś:

 

Latarkę na przodzie posiadam i polecam samochodu puszczają długie bo oślepiam co świadczy o sile latarki ...

 

 

Pogrubiony tekst tłumaczy dlaczego w moim przypadku latarka nie zda egzaminu.

Zamierzam sporo jeździć po drogach publicznych, gdzie oślepianie innych jest ostatnią rzeczą, którą chciałbym robić.

Wstępnie wybrałem sobie zestaw, który przedstawia się tak:

1. "pozycyjne" przód - Cateye TL-LD150-F http://dobresklepyrowerowe.pl/akcesoria/lampy/lampy-przednie/cateye/tl-ld150-f

2. "mijania/drogowe" przód - Roxim RX5 http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/oswietlenie-rowerowe/lampki-przednie/p,lampa-przednia-rx5-premium-roxim,32554.html?skad=ceneo

3. "pozycyjne" tył - MacTronic L-FE52 lub Mactronic Walle II http://www.redcoon.pl/B461589-MacTronic-L-FE52_O%C5%9Bwietlenie

http://www.centrumrowerowe.pl/prezenty/dla-dziecka/p,lampka-tylna-walle-ii-mactronic,313658.html?skad=googlepla&gclid=Cj0KEQiA8MSkBRCP5LaRlcOAusMBEiQAiqldkkn3CjWmTXePlKmxkhXYsBjUl35s7y3h_BVfsOK5dq8aAsyM8P8HAQ

Dodatkowo zdecydowałem się na:

1. buty - Kalenji Kapteren Discover http://www.decathlon.pl/buty-do-biegania-w-terenie-mskie-kapteren-discover-id_8295044.html

2. licznik - SIGMA BL 1200+ http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/liczniki-rowerowe/przewodowe/p,licznik-bl-1200-sigma,27270.html

 

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie najpierw zajmę się latarkami -.- .. Masz tam tryby ... od najsłabszego aż po moc taką jaką pisałem na miasto używasz niskie jakieś 150 lumenów , a na lasu gdzie brak oświetlenia masz fula jakieś 700-800 Czytałeś w ogóle opis tej latarki ? ... Teraz rower ... 

 

Jeśli kupujesz motocykl określasz jego stan to samo z rowerem z tym , że w rowerze jest o wiele łatwiej wystarczy mieć minimalne pojęcie . 

Nie rozumiem twojego wyboru bo tak to wypłacisz się jak ja i z czasem gdy wejdziesz w kolarstwo pomyślisz ,,o cholera on miał racje ... '' Dokładnie jak ja. Będę nagminnie powtarzał , że nie opłaca ci się brać tego kandsa 1.Właściwie najważniejsze  to rama i jego geometria tak samo do czterech liter jak i w krossie . 2.Amortyzator .. wybacz ''uginacz'' który nie wyłapie ci dziur .  3.Przerzutka Alivio która po jakimś czasie lata jak pies za piłką . 4.Piasty na kulkach ale to najmniejszy problem ..  Ile to obczaić używkę spojrzeć na spawy zlokalizować luzy określić stan . Chcę cię przekonać bo w tej cenie naprawdę szału nie dostaniesz , a i tak to wymienisz i tak z tym , że nie wiem czy chcesz wydać potem grube setki , a nawet i tysiące . Ja w swój rower wpakowałem 1500 i jest taki ogarnięty prócz ramy . Podliczając moje wydatki to jakieś 2500 k za rower jeśli bym kupił używany to w tej klasyfikacji cenowej miałbym wycinaka ;p  Co chcę przez to powiedzieć , a to , że sprzedając używki obniżasz znacząco cenę bo co z tego iż mój rower wart jest na tych częściach jakieś 2500 skoro sprzedałbym go za max 1200 ... Naprawdę to przemyśl poczytaj trochę , a nawet i trochę więcej o rowerach , uszkodzeniach wynikających z użytkowania na co zwracać uwagą przy kupnie używanych poważnie bo cały czas mówię o tym bo sam przez to przeszedłem . Jeśli chodzi o nowe to faktycznie kands jest w porządku , a osprzęt no cóż jak za tą cenę to nie ukrywam jest ok ... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie najpierw zajmę się latarkami -.- .. Masz tam tryby ... od najsłabszego aż po moc taką jaką pisałem na miasto używasz niskie jakieś 150 lumenów , a na lasu gdzie brak oświetlenia masz fula jakieś 700-800 Czytałeś w ogóle opis tej latarki ? ...

 

 

Wiem jak świeci taka latarka, jednak nie chcę mi się bawić w robienie osłonek, żeby odcięcie miała na odpowiednim poziomie.

Jak już pisałem, nie będę wjeżdżał w las, kiedy będzie ciemno, więc i tak nie wykorzystam jej potencjału.

Wolę coś, co spełnia StVZO bez kombinowania, a przy okazji przyzwoicie świeci.

 

Jeśli chodzi o rower.

Ostatni raz jeździłem dwa lata temu, a moim sprzętem był Kelly's Quartz z 2002r.

Uwierz, że w porównaniu do tego, co jest teraz, był on na tragicznym osprzęcie.

Przez moje traktowanie, zmiana przerzutki trwała niemiłosiernie długo, amortyzator był związany sznurkiem, żeby w ogóle się trzymał, a całość dopełniała przeskakująca korba.

Quartz ani razu nie przeszedł przeglądu, poza smarowaniem łańcucha i myciem wodą pod ciśnieniem.

Usterki, o których piszę wydarzyły się dopiero, kiedy miał 9 lat, do tego czasu byłem z niego zadowolony i jeździłem naprawdę dużo.

Nie mam pojęcia ile wtedy kosztował, ale mogę zejść do piwnicy i podać Ci całą jego specyfikację.

 

Naprawdę nie wymaga od roweru wiele, ma jeździć i tyle.

Jeśli przez dobry osprzęt, amortyzator i inne podzespoły może być to trochę przyjemniejsze, fajnie.

Nawet nie wiem jakiej używki miałbym szukać w tej cenie.

Zostanę przy nowych rowerach, najwyżej będę żałował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh jesteś uparty... ale po tym co napisałeś polecam dowiedzieć się jak konserwować rower myc itp nie mówię tego złośliwie ale po to abyś nie zajechał potem tego lepszego . W latarce nie trzeba nic dodawać przerabiać  itp kupujesz latarkę ogniwo ładowarkę i jedziesz uwierz mi wykorzystałbyś ... Czy na warunki domowe czy uliczne :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już wiem co i jak.

O ten rower zamierzam dbać, wtedy jeszcze byłem młody i głupi, wykorzystywałem rower do wszystkiego, więc i tak jestem dumny, że tyle ze mną wytrwał :)

Jeśli chodzi o czyszczenie i konserwację, kilka godzin czytania tematów i oglądania filmików już za mną.

 

Z tą latarką chodzi mi o to, że nie chcę razić innych kierowców/przechodniów/rowerzystów.

Niemiło by było, gdyby któryś z nich zaczął mnie gonić, a akcja skończyłaby się tak jak ostatnio mówili we wszelkich wiadomościach.

Zastanowię się nad tą latarką, kupna na FT się nie boję, gdyż jestem ich stałym klientem, dodatkowo posiadam zapas akumulatorów 18650 :)

Możesz mi tylko powiedzieć, jak zamontować taką latarkę na kierownicy lub mostku?

 

Dziękuję Ci bardzo za pomoc, również nie chciałbym, abyś odebrał moje posty jako jakiś atak czy zarzuty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obczaj ''uchwyt A86'' moim zdaniem najlepszy na rynku w klasyfikacji cenowej do 5 zł :D Super montaż bez konieczności stosowanie narzędzi , obracalny o 360* . Jeśli masz kierownicę 25.4 to będziesz zmuszony dodać jeszcze jedną warstewkę gumy aby nie latało góra dół ale to najmniejszy problem .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaskoKross, latarkę, którą poleciłeś i tak będę kupował na FT.

Zdaję sobie sprawę jaki jest czas oczekiwania, gdyż zamawiam stamtąd różne rzeczy już od dłuższego czasu.

Rower i tak zamierzam kupić dopiero styczeń/luty, póki co zdobywam wiedzę i powoli składam sobie cały osprzęt.

 

 

 

Ja mam Convoya S2 z kolimatorem 60*20 na takim uchwycie http://www.fasttech....nt-for-bicycles Do tego C8 jak potrzebuję miotacza fotonów :-), S2 z takim kolimatorem ma wyraźne odcięcie światła na asfalcie i nie daje po oczach

 

 

 

Zawsze można kupić ją na swiatelkach pl, no ale wiadomo - tam to koszt ze 100-150 zł pewnie

 

 

Zostanę jednak przy propozycji AdaskoKross zarówno jeśli chodzi o latarkę jak i uchwyt, a jako główne źródło światła w rowerze, posłuży mi Roxim RX5 :)

Mam nadzieję, że wcisnę wszystko na kierownicę  :laugh:

 

EDIT:

Przymierzę się do ramy 21", ponieważ z tego co wyczytałem, będzie ona bardziej komfortowa, a nie zależy mi na sportowej jeździe.

Koła w Kandsie to 26", ale zawsze można je zmienić :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam preferuję 26 bo jest się bardziej zwrotnym lepiej się skacze , śmigając po piachu na oponach Saguaro 2.0/2.2 Nie miałem problemów aby przejechać w górach również bajka :D . Ale 29 mimo , że jest zwrotny jak świnia w chlewie jadąc po piachu itp opona zachowuje się jak w traktorze :-) No i jedziesz szybciej .  Biorąc koła 29 automatycznie zmieniają ci się cale w ramie . Wiesz mój Ojciec ma 182 cm jeździ na starej ramie Scotta 20.5 ''na kołach 26 i jest mu wygodnie , ma ten sam styl jazdy co ty  leśne ścieżki  asfalt itp. 29 jest droższe od 26 i to pamiętaj ale jeśli już nie rośniesz to bier Pan 26 na ramie 20-21 '' . Zobacz sobie film Jacka z unitedcyclist o kołach jakie wybrać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rosnę już od dawna :)

Po obejrzeniu stwierdzam, że 26" to koła dla mnie.

Dodatkowo mam kilka pytań.

Jakie gripy mógłbyś polecić?

Zależy mi na tym, aby były wygodne, dobrze trzymały się dłoni w rękawiczce i nie brudziły zbytnio.

To samo pytanie co do rękawiczek letnich/zimowych.

Poza tym kwestia pedałów. Dobrze myślę, że platformowe będą najlepsze? http://rowerowy.interbikes.eu/file/35636/platformowe-ns-bikes-3.jpg.webp

BTW.

Bałbym się jeździć na tym rowerze 29" z filmiku :D

Jakoś widelec jednostronny (nie wiem czy tak to się nazywa) nie przekonuje mnie tak samo jak jednostronny wahacz w motocyklu :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...