Skocz do zawartości

[koła] Lekkie sensowne koła 26.


Oli7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Poszukuje kół na 26 . Używam obecnie hamulców v-brake XT z równoległym prowadzeniem klocków. Mam zamiar jeszcze na nich pojeździć. Myśląc przyszłościowo o tarczach a używając hamulców v-brake , można kupić piasty pod tarcze i porządne szprychy które będzie można wykorzystać w późniejszym czasie pod hamulec tarczowy . W przyszłości mogę wymienić obręcze pod tarcze jeśli nie będzie  mi wygląd odpowiadał oraz waga.

Obecnie  nie mam funduszy na manetki i hamulce hydrauliczne mam inne wydatki.

 

Moja waga 75-80kg.

 

Moje propozycje zestawu:

 

Obręcze v-brake:

 - Mavic 717 418 g

 - Sun rims equalizer 21  380g

 

Piasty:

Novatec 811/812 anodowane niebieskie(koniecznie)   188g/299g   

Novatec 711/712 anodowane niebieskie(koniecznie)   lżejsze od powyższych

 

Szprychy :

DT Swiss Competition   280g

Sapim dlight  - 300g

Pillar PSR TB2016 300g

 
Nyple:
DT alu prolock niebieskie 20g  - podobno późniejszy serwis to masakra? Zapiekają się i czasami trzeba ciąć szprychę aby koło podcentrować.
 
Wiem, że każda  ta sama część może mieć inną wagę.
 
Myślę jeszcze nad piastami Rotaz?
 
Możecie doradzić co byście wybrali lub ewentualnie zaproponowali coś od siebie , pewnie korzystaliście bądź korzystacie z wyżej wymienionych komponentów?
 
 
Budżet 1000zł
 
Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"mam inne wydatki" i kupuję koła pod vbrejki za 1000zł.

 

przemyśl to jeszcze :-)

 

Taką kwotę zarezerwowałem , ale to stwierdzenie przez Ciebie zawarte nic nie wnosi do tematu.

Koła pod v-brake? Czytaj ze zrozumieniem. Piasty mają mocowanie pod tarcze. Obręcze w niczym nie przeszkadzają chyba ,że w wyglądzie lub wadze.

Proszę tylko o pomoc w wyborze wyżej przedstawionych przeze mnie części na które byście się zdecydowali mając je  do wyboru.

Chyba coś z wagą szprych się nie zgadza, Pilary są lżejsze od Dt Competition.

 

Moja pomyłka. Dt competition  bodajże 380g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się tak kolego nie obruszaj. Skoro piszesz że masz ograniczony budżet, to kupowanie kół za tysiąc złotych tylko po to żeby w najbliższym czasie wyrzucić obręcze do kosza a potem mieć jeszcze problemy żeby przeplatać koła (dobry serwis bierze >50zł za przeplecenie) i szukać obręczy pod tarcze które będą pasowały do tych szprych, jest po prostu rozrzutnością.

Poza tym przeplatanie szprych zwykle kończy się tym że szprychy zaczynają pękać, raz naciągnięta szprycha już nie będzie jak nowa w nowym kole.

 

wybór należy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...