Skocz do zawartości

[1500-1700 zł] Nowy rowerm jaki?


5z0p3n

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zwrociłem wczęsniej uwagi na budowę głowki ramy. Czy prosta bedzie problemem?  Myslałem że to jestem jeden producent czyli "uniwersalne" złącze.

 

 

Pozostałe mają prostą. Tak jak pisałem wyżej: w wypadku crossów póki co nie ma to żadnego znaczenia, ale już w wypadku koła 27.5" to poważna wada.

 

Wydaje mi się przesadą zwracanie uwagi na główkę ramy w rowerze za ok 1500, przecież raczej nikt nie będzie pakował w taki rower amortyzatorów wysokiej klasy, a jeśli nawet to znajdzie zawsze jakiś z prostą rurą (autor zamierza jeździć po asfalcie, nawet pisze, że nie będzie jeździł po lesie)

 

P.S. Osobiście z tych co podałeś to kierowałbym się ku Unibike, tylko może pomyśl o kołach 29 cali, w zasadzie mają same plusy i dla Ciebie wydają się idealne

P.S.2. Do roweru MTB możesz założyć mniej agresywne opony i przy kołach 29 będzie to dobry rower na asfalt, a w drugą stronę przy kupnie crossowego roweru już nie podziałasz (mówię z własnego doświadczenia bo sam kupiłem pierwsze crossa i musiałem go sprzedać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu dokładając "parę złotych" więcej masz przyzwoitego 29er http://allegro.pl/rower-29er-sprint-apolon-hydraulika-alivio-okazja-i4907353861.html

 

a 29er jak ktoś tu wcześniej wspominał niemal same jeżdzą, a tak na poważnie to obecnie 29er to najbardziej uniwersalne rowery no i chcąc mieć rower na lata nie pakowałbym się w małe koło, może niekoniecznie z powodu obaw o brak części bo tych na pewno nie zabraknie ale z powodu że to duże koło będzie raczej przyszłością

 

 

 

Wydaje mi się przesadą zwracanie uwagi na główkę ramy w rowerze za ok 1500

 

 

święta racja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się przesadą zwracanie uwagi na główkę ramy w rowerze za ok 1500, przecież raczej nikt nie będzie pakował w taki rower amortyzatorów wysokiej klasy, a jeśli nawet to znajdzie zawsze jakiś z prostą rurą (autor zamierza jeździć po asfalcie, nawet pisze, że nie będzie jeździł po lesie)

 

P.S. Osobiście z tych co podałeś to kierowałbym się ku Unibike, tylko może pomyśl o kołach 29 cali, w zasadzie mają same plusy i dla Ciebie wydają się idealne

P.S.2. Do roweru MTB możesz założyć mniej agresywne opony i przy kołach 29 będzie to dobry rower na asfalt, a w drugą stronę przy kupnie crossowego roweru już nie podziałasz (mówię z własnego doświadczenia bo sam kupiłem pierwsze crossa i musiałem go sprzedać)

 

Tylko nie ma takieo na 29 tkach :/

No właśnie tak mi się tez wydaje że altwiej w ta stronę zmienić.

 

"tu dokładając "parę złotych" więcej masz przyzwoitego 29er http://allegro.pl/ro...4907353861.html"

 

Owszem ale to już mocno przekracza mój budżet. początkowo było 1500 i tak już wzroslo do 1700 max!!

 

Widze że o koła 29 ciezko w tej klasie i przywoitym osprzecie.

 

A to:

 

http://www.secesja.pl/do/item/Tacana-7_2015/Tacana7

lub ta 29? http://www.secesja.pl/do/item/FUSION-29-2014/FUSION29 Może udało by sięzejsc z ceny im ta 100 jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

http://www.secesja.p...-7_2015/Tacana7 lub ta 29? http://www.secesja.p...9-2014/FUSION29 Może udało by sięzejsc z ceny im ta 100 jeszcze
 

 

No myślałem o tym Fusion 29 pójdź i na miejscu zobacz co Ci lepiej leży, a ja pędzę do Secesji zobaczyć na tą Tacane 7 :D Nie wierzę że jest w takiej cenie ... tam jest chyba literówka 4199 powinno być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zastanawiam się nad jedną kwestią. Czy wlasnie rower MTB nie jest bardziej uniwersalny? W nim zawsze moge wymienić opony na ciensze

 

Otrzymujesz wtedy albo udawanego crossa albo pokrakę udającą MTB, nie do końca wiem jak to nazwać to masz dwie opcje...

 

 

 

w crossowym już nie do końca.
 

 

Dziwne stwierdzenia masz - skoro Cross ma automatycznie cieńsze opony od MTB to Cię nie rozumiem ?? 

 

Kolejna sprawa to trudno będzie znaleźć jakiegoś fajnego 29era do 1500zł. Jak sam widzisz coś ciekawego można dopiero wyrwać w kwocie okolo 2000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wierzę że jest w takiej cenie ... tam jest chyba literówka 4199 powinno być

 

albo wbiła im się cena zakupu ;)

 

 

 

Cross ma automatycznie cieńsze opony od MTB

 

cross a 29er to zupełnie 2 różne rowery nie tylko opony inna specyfika ramy, widelec o mniejszym skoku, większe przednie zębatki, to naprawdę zmienia całkowicie rower dlatego zainteresowanemu najpierw proponowałbym wybrać się do sklepu i spróbować przejżdzaki na crossie i 29er i określić jaki rodzaj chce bo takie szukanie tego lub tego jest bez sensu bo w końcu stwierdzi wezmę tego crossowego bo jet 100 zł tańszy albo wezmę tego bo jest zielony a ja lubię zielony i okaże się że nie do końca takiego roweru oczekiwał 

 

dlatego jak już będzie wiedział konkretnie jaki rodzaj roweru szuka to wtedy można przejrzeć ofertę w necie bo jest sporo taniej niż w sklepach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wydaje mi się przesadą zwracanie uwagi na główkę ramy w rowerze za ok 1500, przecież raczej nikt nie będzie pakował w taki rower amortyzatorów wysokiej klasy
A co powiesz na NRXa D w Kandsie Maestro? :P Są tacy, co kupują tańszy rower, a potem stwierdzają, że jednak pewne rzeczy im nie odpowiadają i szukają czegoś z wyższej półki. W wypadku crossów czy 29erów problemu nie ma i jeszcze dłuższy czas nie będzie, ale w wypadku 27,5" ewidentnie główka taper to standard, a z prostą można co najwyżej low-end dostać. Kupowanie 27,5" z prostą główką ma tyle samo sensu, co MTB na szosę. 

 

A jeśli chodzi o fajne 29" w rozsądnej cenie, to długo nic nie przebije Tasso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rowerek wygląda naprawdę fajnie. Ma dobre parametry?

 

Czy 19calowa rama jest dla gościa o 180 cm wzrostu? widzę ze innej nie mają.

 

Co jak sie kupuje przez neta? Rozumiem ze nie jest wtedy wyregulowany? Jak jest z tym pierwszym serwisem aby zachować gwarancje?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co jak sie kupuje przez neta? Rozumiem ze nie jest wtedy wyregulowany? Jak jest z tym pierwszym serwisem aby zachować gwarancje?
 

 

Zdecydowanie odradzam taki zakup, zwłaszcza jak nie masz opcji wcześniej go przymierzyć. Rower powinien przyjść teoretycznie wyregulowany, ja dostałem dwa razy średnio wyregulowane, ponadto nie masz właśnie pierwszego serwisu na którym przeważnie reguluje się ponownie rower po tym jak części się dograły (koszt ok 50-80zł). W przypadku jak Ci rama nie przypasuje albo cokolwiek jestes w plecy za wysyłke ok 100 zł W przypadku jakichkolwiek problemów musisz rower odsyłać (to nie jest mała rzecz więc trochę zachodu z tym jest). 

 

Poza tym poczytaj o tym rowerze: http://www.forumrowerowe.org/topic/169175-rower-limber-tasso/

 

Ja bym go nie kupił, na papierze wygląda to dobrze, ale na papierze się nie jeździ. 

 

Idź przymierz się do tych Unibikow, moze Ci jeszcze coś innego wpadnie w oko, potarguj się i będziesz miał rower dopasowany z serwisem na miejscu. 

 

P.S. Jest takie przysłowie "Co tanie, to drogie" ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dziwne stwierdzenia masz - skoro Cross ma automatycznie cieńsze opony od MTB to Cię nie rozumiem ??

 

Chodzi o to że do Crossa nie założe szerszych opon.

 

Maciejga:

"

Poza tym poczytaj o tym rowerze: http://www.forumrowe...r-limber-tasso/

 

Ja bym go nie kupił, na papierze wygląda to dobrze, ale na papierze się nie jeździ."

 

Całkiem nieźleo nim piszą. Wiadomo że nikomu się nie dogodzi w pełni. Postram się jutro zbadać ten sklep i porównać 29" MTB z Crossem tej samej firmy. Może dadza mi się przejechać chociaż trochę. Na co zwracać uwagę podczas testów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie każde pęknięcie na ramie czy to aluminiowej czy karbonowej automatycznie skreśla zakup...Sprawdź ogólnie czy czujesz się komfortowo na rowerze, działanie hamulców, sprawdź także czy koła nie biją zbyt mocno na boki, jeśli tak to sprzedawca przed zakupem powinien je wycentrować, działanie napędu, spotkałem się z sytuacją, w której sprzedawca zamieniał oryginalnie, katalogowe założone kasety, hamulce, przerzutki na inne, tańsze, także na to też uważaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, nie wiem czy zrobił to tylko w moim wypadku, czy w innych rowerach też - był to mały sklepik + nibyserwis (sprzedawca pierwszy raz widział amortyzator powietrzny), ogólnie teraz jak tam przejeżdżam to sprzedaje także fajerwerki itp. Zawsze kiedy wchodzę do takiego sklepu udaję kompletnego laika i "testuję" widzę takich sprzedawców. Gościu "dostał" fajną reklamę przy kilku klientach wtedy ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Byłem dzisiaj w secesji.

 

Sprzedawca odradził mi unibike a poleciłe ghost se 1300 http://www.secesja.pl/do/item/SE-1300_2014/SE1300

 

mysalem o modelu 1200 nawet.

 

Przejechałem  sie nim. Jest bardzo wygodny. Cos pomiędzy mtb a crosem w pozycji prowadzenia. wygodny tylko koła 26" zy to faktyczie taka wada?

 

Co o nim myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sprzedawca odradził mi unibike a poleciłe ghost se 1300
 W dużej mierze sprzedawcy polecają to co mniej schodzi ale nie jest to regułą.

 

Cos pomiędzy mtb a crosem w pozycji prowadzenia. wygodny tylko koła 26" zy to faktyczie taka wada?
To tak jakbyś kupił sobie telewizor analogowy, oglądąć będziesz ale czy warto robić krok w tył (przepraszam za off-top)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W dużej mierze sprzedawcy polecają to co mniej schodzi ale nie jest to regułą.
 

 

Niestety często jest to prawdą. Sprzedają to co nie schodzi albo to na czym mająnajwiększą marżę.

Ja bym nie kupił 26, oczywiście da się jeździć, ale obecne trendy to 27,5 / 29. 

A dla Ciebie i tego gdzie zamierzasz jeździć im większe koło tym lepiej, poza tym jak będziesz chciał go sprzedać to będzie Ci dużo ciężej oraz skoro

A jeździłeś na tym unibiku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tak nie demonizujcie kół 26". Wiadomo, ze producenci je uśmiercili na obecną chwilę, ale aż niedobrze się robi czytając po raz kolejny kalkę z marketingowych bełkotów o nowych "lepszych", "trendi", etc. kołach.

Rozpatrzmy kilka przypadków.

Jak ktoś kupuje rower z dolnego przedziału cenowego, nie jest entuzjastą i po prostu jeździ, a jakieś części wymienia dopiero jak padną, to wszystko jedno co kupi. Najwyżej kolejny rower kupi na większej kiszce jak już nie będzie nic w 26" poza starymi używkami.

Wg mnie jest teraz dobry czas by zapolować na rowery z górnej półki w 26”, bo wbrew niektórym napaleńcom i specom od marketingu szeptanego, 26" nie zostało nagle tylko na półce makrokesz i oczko wyżej i mogą się spokojnie trafić rożne niesprzedane niedobitki i leżaki magazynowe. Producenci i sklepy będą chciały to wypchnąć, bo trzeba wciskac nowe, a więc i dobre rabaty mogą się posypać. Oczywiście trzeba wiedzieć co się robi i być świadomym, że dobrych części typu koła czy amortyzatory będzie coraz mniej i unikać niespodzianek typu brak główki tapered, ale spokojnie może być z tego sprzęt na kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś kupuje rower z dolnego przedziału cenowego

 

Wg mnie jest teraz dobry czas by zapolować na rowery z górnej półki w 26”,

Trochę się to wyklucza ;)

 

 

 

Najwyżej kolejny rower kupi na większej kiszce jak już nie będzie nic w 26" poza starymi używkami.

Tak ale coś ze starym pasuje zrobić, już teraz bardzo ciężko sprzedać używany rower na 26, za rok,dwa [/size]będzie jeszcze ciężej

 

Autor zastanawiał się nad górski vs cross, większość jeździ po asfalcie i dziurawych drogach więc uważam, że dla niego 29 będzie lepszym wyborem zwłaszcza, że różnica w cenie/osprzęcie 26 vs 29 na tym pułapie cenowym jest marginalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpatrzmy kilka przypadków.

 

Konkretnie dwa przypadki opisane poniżej tego zdania - czytanie ze zrozumieniem aż tak boli? ;)

 

Stary sprzęt można po prostu zutylizować. Tak samo nikt nie kupi za większa kasę zużytego strucla na większych kołach, zwłaszcza jak był z dolnej połki. A tak tego typu rowery służą - są używane póki się jeszcze jakoś toczą i trzymają w miarę w jednym kawałku.

 

PS. Jak jeździ po asfalcie to są szosówki, a jak głównie po mieście i ma być nie aż tak "sportowo' to są rowery pokroju np. Kross Seto, a nie MTB czy cross ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary sprzęt można po prostu zutylizować.

Może skupmy się na problemie autora a nie co bym kupił za 10 000.

 

Stary sprzęt można po prostu zutylizować.

 

Czyli radzisz komuś kto kupuje rower za 1 500, kupić cokolwiek najwyżej za rok wyrzuci i kupi sobie inny ?

 

Tak samo nikt nie kupi za większa kasę zużytego strucla na większych kołach, zwłaszcza jak był z dolnej półki. A tak tego typu rowery służą - są używane póki się jeszcze jakoś toczą i trzymają w miarę w jednym kawałku.

Dalej może trzymajmy się wątku i kupna roweru za ok 1 500. Jeśli Autor za rok/dwa stwierdzi, że mu nie pasuje ten 29er z jakichkolwiek powodów, będzie mu dużo łatwiej go sprzedać z mniejszą stratą niż 26. Niestety czy tego chcemy czy nie marketing rządzi.

 

P.S. Rozumiem, że sam byś w tym przypadku kupił 26 i to polecasz Autorowi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że i tak nie sprzeda go za więcej niż 1/4-1/5 ceny, nawet jak będzie na dużej kiszce. Nie mówimy tu o ambitniejszych konstrukcjach z dobrym osprzętem, które trzymają cenę.

Dwa - znam z autopsji (znajomi-nieentuzjaści) typowy sposób użytkowania kupionych z taką myślą rowerów. Rower to rower, najlepiej (pseudo)góral "bo wszyzscy takie mają", służy toto póki się nie rozsypie, za rok czy dwa o ile nadal jeździ to nikt się nie ogląda za nowym modelem, części wymienia się tylko jak się zużyją/zepsują i to tylko te najistotniejsze (na łysej oponie przecież dalej da się jeździć póki nie pęknie, itp.), ot czysto utylitarne podejście.

 

Osobiście do jazdy po asfalcie i prostych drogach w mieście czy miasteczku szukał bym sztywniaka z biegami w piaście, ale ja dziwny jestem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie ty widziałeś rowery za 1/4 - 1/5 ceny, ostatnio sprawdzam regularnie ceny używanych i nie wadziłem jeszcze takich okazji na 29er

 

P.S. Sam sprzedałem w ostatnich latach trzy tanie (1000-1500) rowery tracąc ok 20%, jednak były nie zajeżdżone i w bdb stanie wizualnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przeczytaj jeszcze raz pierwszy post i nie patrz na autora tematu pod kątem rowerowego maniaka, który dba, dłubie, wymienia i interesuje się rynkiem Zobacz sobie co i za ile wisi np. na takim olx.

a) patrze na Autora, przez pryzmat swoich doświadczeń tzn dokładnie chciałem kupić taki sam rower, do podobnych celów,

B) nigdy nie wymieniłem (jeszcze) nic w moich rowerach, w poprzednich rowerach które sprzedałem nawet nie czyściłem łańcucha

c) akurat rozważam opcję też kupna używanego roweru i przeglądam olx i nie widziałem tam 29 za 1/4 ceny

 

np:

- http://olx.pl/oferty/q-unibike-29/

- http://olx.pl/oferty/q-scott-scale-970/ (nowy mozna kupic za niecałe 2300 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...