Skocz do zawartości

[korba] Jaką wielkość tarcz wybrać?


grabek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem na etapie składania napędu (2x10 -  kaseta 11-34) do roweru. I mam dylemat jaką wielkość tarcz korby wybrać.

Rower będzie 29 calowy, prawdopodobnie na ramie stalowej i sztywnym widelcu. Nie będzie raczej nigdy widział gór, ani maratonu. Ma służyć do ciągnięcia przyczepki, dojazdu do pracy (80% asfalt), wycieczek i zwykłych treningów.

Jaka według Was będzie optymalana wielkość koronek do takiego roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem na etapie składania napędu (2x10 -  kaseta 11-34) do roweru. I mam dylemat jaką wielkość tarcz korby wybrać.

Rower będzie 29 calowy, prawdopodobnie na ramie stalowej i sztywnym widelcu. Nie będzie raczej nigdy widział gór, ani maratonu. Ma służyć do ciągnięcia przyczepki, dojazdu do pracy (80% asfalt), wycieczek i zwykłych treningów.

Jaka według Was będzie optymalana wielkość koronek do takiego roweru?

 

jak musi być 2x to stawiałbym na 24/38 ... a nie może być 3x?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w jednym rowerze 22/36 jak dla mnie na asfalt jest to za mało.... biorąc pod uwagę że jest to rower 29" i faktycznie z tego co piszesz gór on widzieć nie będzie a 80% asfaltu to w ogóle zastanawiałbym się nad sensem wchodzenia w 2 blaty z przodu. Jeśli już jednak bardzo się uparłeś to celowałbym w coś pokroju 24/38 (podobnie jak przedmówca). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak musi być 2x to stawiałbym na 24/38 ... a nie może być 3x?

 

Nie ma takiej potrzeby. Nawet myślałem nad 1x.

 

jak musi być 2x to stawiałbym na 24/38 ... a nie może być 3x?

 

 

Shimano robi 40/28. Będzie duża różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co jak możesz mieć 24/38 - Shimano FC M615 (przeznaczona do napędu 2x10) Co do różnicy to pomiędzy 38 a 40 nie ma kosmosu, natomiast wolałbym mieć w rezerwie na podjazdy mniejszą zębatkę 24 niż 28. Pisałeś coś o przyczepce - ta 24 może się przydać w niektórych warunkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu, skoro na asfalt i raczej po płaskim, to nie założysz szosowej korby kompaktowej 50/34 i do tego kasety 11-28? Powinno wystarczyć i być w miarę uniwersalne i szybkie. Sprawdziłem na jakimś kalkulatorze i przy kadencji 90 będzie i oponach 29" x 2,1 oraz długości korby 172,5:

-50-11 - prędkość 56,3 km/h (w razie jakiejś górki będziesz mógł dokręcić

-34-28 - prędkość 15km/h więc będzie lekko i nawet poważniejsze górki (pow. 15%) powinieneś pokonać. 

 

realny zakres użytecznych przełożeń będzie dość spory:

- od 34-21 do 34-12

- od 50-24 do 50-15

 

Przepraszam, wiem, że to nie koszerne i do 29erów są malutkie korby, ale to chyba dlatego, że takie ramy głównie w teren i góry. Ale Ciebie to nie dotyczy, stąd moja luźna propozycja. 

 

pozwodzenia

adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

-34-28 - prędkość 15km/h więc będzie lekko i nawet poważniejsze górki (pow. 15%) powinieneś pokonać.
 jesteś pewien, że autor wątku jest wystarczająco mocny na takie przełożenia? Bo ja 13% na 28-32 podjeżdżałem z wielkim trudem i dopiero po przesiadce na 28-36 nie muszę na szczycie odsapnąć. A i tak kusi mnie zmiana najmniejszego baltu na 26T :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Shiryu,

 

 

 jesteś pewien, że autor wątku jest wystarczająco mocny na takie przełożenia? Bo ja 13% na 28-32 podjeżdżałem z wielkim trudem...

 

 

... Nie będzie raczej nigdy widział gór, ani maratonu. Ma służyć do ciągnięcia przyczepki, dojazdu do pracy (80% asfalt), wycieczek i zwykłych treningów...

 

 

:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak Dziobelek zaznaczył, autor wątku celuje w prosty teren. Ja Tylko zaznaczyłem, że takie przełożenia przy kadencji 90 są do zrobienia nawet przy sporych nachyleniach. Nawet w płaskich miastach zdarzają się górki po 10+%. W Warszawie też takie mamy:)

I spoko na takich przełożeniach: 34-28 autor da radę wjechać spokojnie z dobrą prędkością. A jak  nie da rady, no to już sorry, gregory. Przełożenia typu 22x34l;ub 26x34 na płaskie twarde drogi - to chyba nie można polecać...


 jesteś pewien, że autor wątku jest wystarczająco mocny na takie przełożenia? Bo ja 13% na 28-32 podjeżdżałem z wielkim trudem i dopiero po przesiadce na 28-36 nie muszę na szczycie odsapnąć. A i tak kusi mnie zmiana najmniejszego baltu na 26T :P

współczuję. Toż to podrywa przednie koło, a 13% nie jest jakieś krytyczne...

No chyba, że w piachu, wietrze w twarz, rowerze, który waży 20kg, rowerzyście bez kondycji. @Shiryu - autor będzie jeździć po płaskim i w miarę twardym terenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej samemu wyliczyć jakiej zębatki potrzebujesz? Przecież to na tyle indywidualna sprawa, że słuchanie porad w stylu "weź 38 bo ja taką mam" jest trochę bez sensu. Jeździłeś zapewne rowerem i sam najlepiej wiesz na jakich przełożeniach najczęściej. Skorzystaj z kalkulatora których w internecie sporo i dopasujesz sobie to co Ci najlepiej pasuje. Ja mam korbę 48/36/26 i najczęściej jeżdżę na 36. Tylko po cholerę Ci taka informacja? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie prościej samemu wyliczyć jakiej zębatki potrzebujesz? Przecież to na tyle indywidualna sprawa, że słuchanie porad w stylu "weź 38 bo ja taką mam" jest trochę bez sensu. Jeździłeś zapewne rowerem i sam najlepiej wiesz na jakich przełożeniach najczęściej. Skorzystaj z kalkulatora których w internecie sporo i dopasujesz sobie to co Ci najlepiej pasuje. Ja mam korbę 48/36/26 i najczęściej jeżdżę na 36. Tylko po cholerę Ci taka informacja? ;)

 

Bo nie wiem jaka jest różnica między takim samym napędem w rowerze 26 i 29. Teraz mam fulla 26 i wiem z jakich przełożeń korzystam najczęsciej, ale nie wiem jaka będzie różnica jeśli rower będzie miał większe koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się trochę pod temat, zmieniam rower na 27,5" i zdecydowałem się na napęd 2x10. Przeliczyłem sobie przełożenia i wyszło mi że zębatka 24 z przodu i tylna 36 da miększe przełożenie niż obecne 22-32. Pytanie jak to się ma do większego koła? Ogólnie cały rower będzie lżejszy od poprzedniego. Korba 38-24 da radę? Obecnie mam zębatkę 44 i z tylną 11'tką wykorzystuję ją tylko na asfaltowych zjazdach w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...