Skocz do zawartości

[klocki]Merida Green Brake czy Clarks


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem do tej pory na Clarks CPS958 http://rowertour.com/clarks-cps958-klocki-hamulcowe-mtb-v-brake-72mm.html i jestem bardzo z nich zadowolony. Ale ostatnio w Łodzi nie ma w sklepach, natomiast pewna hurtownia ma Merida Green Brake http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-v-brake-merida-green-brake-lodz-i4857586071.html . Jaki sprawują się te klocki w praktyce?

Oczywiście czytałem archiwum, ale opinie były sprzed paru lat, a jak wiadomo na rynku często się zdarza, że produkt który był dobry nagle staje się kiepski, bo ktos tam postanowił ciąć koszty.

Znalazłem tez Meridy z ABS http://allegro.pl/klocki-v-brake-abs-merida-control-anti-lock-lodz-i4789836845.html - to jakaś  ściema marketingowa czy naprawdę działają?

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

natomiast pewna hurtownia ma Merida Green Brake http://allegro.pl/kl...4857586071.html . Jaki sprawują się te klocki w praktyce?
Mam te klocki zamontowane w crossie i złego słowa nie powiem.  Nie słychać aby szurały po obręczy, dobrą maja przyczepność. na pewno nastepnym razem wymienię na takie same.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Thomlodz, Meridy nie znam, natomiast Clarks'y sprawdziłem w wielu smakach - ale jednoskładnikowe. Nie mam zaufania do wieloskładnikowych konstrukcji.

Przepis:

- jeżeli potrzebujesz dużego zakresu modulacji, kup czarną mieszankę (ciche, bardzo miękkie);

- jeżeli jeździsz często w deszczu, kup mieszankę czerwoną (lubią popiskiwać);

- jeżeli chcesz mieć żylety, kup zielone (bardzo głośne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mklos1 Z tego co piszesz wnioskuję, że nie testowałeś. Też miałem takie obawy, ale zaryzykowałem. Naprawdę to się sprawdza. W każdych warunkach dają dobrze radę. Mieszanki tylko twarde, lub tylko miękkie są dobre w określonych warunkach, ale w innych spisują się słabo. Trzyskładnikowe w każdych dają sobie dobrze radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@lyndowss,

Nie mam zaufania do "wielokolorowych", bo jak miękka część ma spełniać swoje zadanie skoro klocek oprze się na twardszej części (popatrz na niektóre konstrukcje).

Prędzej kupiłbym taką konstrukcję: http://www.xlc-parts.com/produkte_detail_en,1221,3632.html lub wspomnianą tutaj konstrukcję Meridy z "ABS" niż Clarska, Authora/Meridę trójkolorową. Poza tym trzeba uważać na tanie wersje dwu/trzy składnikowe. Niektórzy producenci po prostu stosują różny kolor gumy, a skład mieszanki jest ten sam. Ashima stosuje takich chwyt co najmniej w stosunku do klocków do Magury HS.

Oczywiście najbardziej polecane Authory 3CC zbierają dobre opinie, ale mnie jakoś taka konstrukcja nie przekonuje. Natomiast XLC już są zbudowane rozsądnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie mam zaufania do "wielokolorowych", bo jak miękka część ma spełniać swoje zadanie skoro klocek oprze się na twardszej części (popatrz na niektóre konstrukcje).
 Na wiosnę gdy musiałem wymienić okładziny  w hamulcach w sklepie zaproponowali mi klocki  meridy. Trochę sceptycznie do tego podeszłem ale sprzedawca zachwalał je bardzo plus był jeszcze jeden klient który potwierdził że to dobry wybór. Zaryzykowałem, kupiłem i jestem zadowolony. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I mogę potwierdzić to co Koledzy powyżej napisali o Meridzie - tanie, nie miziają obręczy, skuteczne. Hamują o wiele silniej niż np. Saccon (miękkie) czy Avid Rim Wrangler (twarde).

OK, dzięki za wszystkie opinie. A co w sprawie tego "ABS" w klockach?

 

Część w kolorze zielonym wykonana jest z gumy naturalnej i odpowiada za idealne przyleganie klocka do obręczy oraz posiada funkcję tłumiącą siłę hamowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meridy nie znam, natomiast Clarks'y sprawdziłem w wielu smakach - ale jednoskładnikowe. Nie mam zaufania do wieloskładnikowych konstrukcji. Przepis: - jeżeli potrzebujesz dużego zakresu modulacji, kup czarną mieszankę (ciche, bardzo miękkie); - jeżeli jeździsz często w deszczu, kup mieszankę czerwoną (lubią popiskiwać); - jeżeli chcesz mieć żylety, kup zielone (bardzo głośne).

Klocki kupione i przetestowane. Na suchym żyleta, na deszczu trochę gorzej. po pewnym czasie tył hamuje bardzo słabo i trzeba polegać głownie na przednim

Szukałem z ciekawości w necie informacji o tych kolorowych mieszankach gumy, ale żaden z producentów (Merica, Clark's, Alligator, Kool Stop) nie podaje konkretów. Tylko w jednym sklepie przy klockach Clarks było napisane, że czarna guma odpowiada za hamowanie na sucho, zaś czerwona na mokro. A jak jest w przypadku Meridy (zielony-czarny-szary)?

Jeżdżę w różnych warunkach, deszczu staram sie unikać ale jak juz pada to nic na niego nie poradzę :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w przypadku Meridy jest tak samo jak z Authorem 3CC, znane są też pod innymi nazwami czyli różnią się kolorem gumy i nazwą. Drastycznej różnicy pomiędzy mokrymi a suchymi warunkami nie ma, zresztą klocki które hamują na suchym a nie chcą skutecznie zatrzymywać podczas deszczu ja bym od razu zdyskwalifikował.

Tu jest trochę więcej na ten temat:

http://www.forumrowerowe.org/topic/137658-klocki-v-brake-author-3cc/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aj ale jak masz nowe klocki to od wewnętrznej strony dajesz węższe podkładki, jak się trochę zużyją zamieniasz je na szersze. Polecam ten artykuł

No tak.

Przeanalizowałem to sobie i wychodzi mi na to, że ta szersza podkładka od środka powoduje, ze w miarę zbliżania się klocków do obręczy przy hamowaniu maleje kąt pomiędzy powierzchnią klocka a obręczy (oczywiście przy odpowiednim ustawieniu klocków),a więc zwiększa się i powierzchnia styku. Ponadto rośnie użyteczna składowa siły docisku. W niektórych poradnikach np. http://blogrowerowy.pl/wpis/montaz-i-obsluga-hamulcow-typu-v/ jest napisane, że ramiona hamulców musza tworzyć literę V, zas tworzenie litery A jest niedopuszczalne

 

 

Uwaga! Po wyregulowaniu klocków przyjrzyj się, w jaki sposób układają się ramiona szczęk. Jak sama nazwa V-brake wskazuje, szczęki hamulcowe powinny tworzyć literę V. Gdy obręcz jest bardzo wąska lub rozstaw sworzni większy niż standardowy, ramiona szczęk ułożą Ci się równolegle lub nawet (i to jest niedopuszczalne) w literę A. Możesz temu zapobiec, przekładając sferyczne podkładki na śrubie mocującej klocek. Jedna z nich jest wąska, druga szeroka. Zamień je miejscami, niech przy samym klocku będzie szeroka podkładka. to oddali ramię szczęki od obręczy i hamulce znowu przybiorą kształt litery V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie mam zaufania do "wielokolorowych", bo jak miękka część ma spełniać swoje zadanie skoro klocek oprze się na twardszej części (popatrz na niektóre konstrukcje).

No właśnie, a niektóre klocki mają taką konstrukcję jak Merida Green Control http://www.rowerymerida.pl/akcesoria/produkt73/klocki-hamulcowe-green-control.html . Takie jakby 2 trójkąty z gumy zielonej i czarnej. Jaka moze być róznica w praktyce pomiedzy Green Brake a Green Control?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...