Skocz do zawartości

[Obręcze do 27,5+] Konwersja 29 do 27,5 z oponami 2,8 cala


Zbyhoo

Rekomendowane odpowiedzi

No powodzenia w projekcie:) ja mam na obreczach 25 ale czekam na 45 od WTB :) oponki 2.8 a rama to Kross Unplugged :)

 

Mógłbys wiecej zdjęć okolic tylnych widełek zrobić? Bo mnie interesuje czy zmieszczę w Peak'a taką oponę.

Gdzie i po ile wyszło ci kupno tych WTB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

No powodzenia w projekcie:) ja mam na obreczach 25 ale czekam na 45 od WTB :) oponki 2.8 a rama to Kross Unplugged :)


Napisz słowo więcej, jak się zachowuje ta opona na tak wąskiej obręczy.

Poza tym fajny projekt.Się nam rodzynki chowają po forum. :thumbsup:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team

Sorry maniacy stali,ale mimo fajnego wyglądu roweru @zion,ze sztywnym widelcem i takimi oponami chyba nadaje się on tylko do orania pola :laugh:.

Takie mam wrażenie,ale poprawcie mnie jeśli się mylę.

 

Pewnie tak. Z tym, że on to pole przeora a Ty na swoich pederasticzeskich rejskingach lub dancinralfach utoniesz i utkniesz na pierwszej miedzy :P

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kriss, nie obraź się, ale wracaj może do ...Thorgala, może Jolan popłakuje.... ;)
Na forum jest kilka tematów a net wręcz przepełniony wszelkiego rodzaju ideami, nawiedzonymi rowerzystami, rowerami "k.. po jakiego grzyba". Chcesz w takim temacie podyskutować-wnieś coś od siebie (a nie tylko propozycje orania ugoru). Poczytaj, podumaj - "po co". Ten wątek temu nie służy, zdecydowanie.

ps: ale wracając do Twojego pytania - zaryzykuję odpowiedź: UŻYTKOWOŚĆ JEST DUŻA :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerokie opony (czyt. szerokie opony + szerokie obręcze + niskie ciśnienie w dętkach) dają duże opory toczenia, zwłaszcza widać to na asfalcie. Mają również większą masę rotowaną, zatem trudniej je rozpędzić i zatrzymać (to drugie nie zawsze jest wadą). W terenie zaś dają fantastyczną trakcję, amortyzują drobne nierówności, ułatwiają wspinanie się (trudno "zerwać" grunt pod kołem), wyżej wybijają przy podskokach, co tam jeszcze...

Generalnie jest to frajda poczuć jak zupełnie inaczej zachowuje się rower na dużym laczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kriss, na "właściwie zadane pytanie" właściwa odpowiedź ;)

Wiesz zapewne co to FAT i do czego służy, zatem takie 650b w wersji 2,8-3,0" to taki...pół fat.

Zakręceni powiedzą - większy komfort niż klasyczna opona mtb to i amora można się pozbyć, lepsza przyczepność, a i lżejsze to od FATowych balonów, łatwiej rozpędzić,przyhamować. A jeszcze w ramę 29" można wcisnąć - czyli łatwa konwersja (w przeciwieństwie do FATa który wymaga wszystkiego pod siebie).
Negatywnie nastawieni będą mruczeć - cięższe niż 29, wiele więcej nie daje a do wyporności pełnego FATa mu daleko. I jeszcze nie ma wyboru na rynku.

I jak widzisz wszystko zależy od tego czy wg Ciebie szklanka jest do połowy pusta czy pełna, tylko tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeżeli pozwolicie to podepnę się pod temat Zbycha z prośbą o opinię na temat sensu tej operacji.

 

Użytkuję Treka SF i potrzebowałbym trochę więcej amortyzacji i przyczepności w górach. Pomyślałem o zmianie widelca, niestety spece z Treka pogrozili mi palcem, że oprócz sknocenia geometrii odetną mnie od gwarancji stąd temat większego amora chyba odpada. Szersze i agresywniejsze opony niż założone Saguaro 2,2 spowodują, że przy większym błocie oszlifują mi lakier na dolnych widełkach albo urwą wodzik przerzutki. Jednak wygięcie tych widełek wskazuje, że przy mniejszym kole można by założyć jakąś Gomę 2,4 lub inną nawet 2,5.

 

Pytanie na ile dołożenie grubości i szerokości gumy do obecnej spowoduje poprawę trakcji i zwiększy amortyzację, przy założeniu że nadal mam tylko 100mm z przodu.

Temat kosztów jest drugorzędny bo i tak planuję zmianę kół, tylną obręcz rozwaliłem już w górach dwa razy więc i tak potrzebuję coś wytrzymalszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
ta obręcz jest dedykowana do tej opony na przód a na tył i25

polecam dogłębniejszą lekturę co niektórych recenzji :D bo potem szerzą się takie ciekawostki jak ta przytoczona przez Ciebie ;) 

 

@ errwin, jeżeli naprawdę nie możesz tam włożyć nic szerszego a tej ramy Ci szkoda (hmm no właśnie skoro koszty nie grają roli ta rama jest Ci nadal potrzebna..?) tok myślenia słuszny. Co do komfortu - na pewno tak jeżeli dobierzesz właściwe ciśnienie i odpowiednio szeroką obręcz, a że średnica będzie zbliżona najazd na wszelkie korzonki czy głazy zbliżona.

Co się zaś tyczy przyczepności - wykorzystując dość ciekawe dane innych (bB grudniowy numer):

powierzchnia styku opony: 

29x 2,1 (rara) - 31mm2

29 x 2,25 (NoNic) - 39mm2

WTB Traiblaster - 46mm2

Czyli w porównaniu z jakimś tam anorektykiem ściganckim to prawie 50% większa powierzchnia styku(!), ale już przy jakimś kapciu 29x2,3 różnic aż tak wielkich nie będzie.

I to ostatnie wydaje mnie się dość ciekawym i nie jednoznacznym wynikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Użytkuję Treka SF i potrzebowałbym trochę więcej amortyzacji i przyczepności w górach. Pomyślałem o zmianie widelca, niestety spece z Treka pogrozili mi palcem, że oprócz sknocenia geometrii odetną mnie od gwarancji stąd temat większego amora chyba odpada. Szersze i agresywniejsze opony niż założone Saguaro 2,2 spowodują, że przy większym błocie oszlifują mi lakier na dolnych widełkach albo urwą wodzik przerzutki. Jednak wygięcie tych widełek wskazuje, że przy mniejszym kole można by założyć jakąś Gomę 2,4 lub inną nawet 2,5.

 

Bo kupujecie takie rowery, a potem chcecie w nie wtykać nie wiadomo ile (vide kolega wojtas7). Nikt Ci napisze ile możesz tam zmieścić, suwmiarka w łapę, pomiary innych na danej obręczy w szukajce google i inne kombinatorstwo z pożyczaniem szerszych obręczy od kolegi włącznie.Choć guma-gumie nie równa, to różnicę pomiędzy 2.2, a 2.5 na pewno poczujesz, nawet na mniejszym klocku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję Treka SF i potrzebowałbym trochę więcej amortyzacji i przyczepności w górach. Pomyślałem o zmianie widelca, niestety spece z Treka pogrozili mi palcem, że oprócz sknocenia geometrii odetną mnie od gwarancji stąd temat większego amora chyba odpada. Szersze i agresywniejsze opony niż założone Saguaro 2,2 spowodują, że przy większym błocie oszlifują mi lakier na dolnych widełkach albo urwą wodzik przerzutki.

Bzdura. Geometria Treka G2 wcale nie jest popsuta poprzez zmianę widelca. Prowadziłem wszechdługie wywody fizjologiczne na ten temat ze starszyzną plemienną tego forum. W końcu w swojej Cobii wstawiłem sztywny, z innym offsetem, nawet przydługi widelec i jestem zadowolony. Chcesz wymienić amortyzator w Treku i zachować gwarancję, nie rób tego w salonie Treka :thumbsup:

 

Jak chcesz lepszy amortyzator dedykowany do Treka 29er, to pisz na PW. Mam na sprzedanie powietrznego RS Recon z geometrią G2.

 

Z tyłu w Superfly powinien wejść Ardent 2.4 na standardowej obręczy (wew 18mm), ale pod warunkiem, że masz napęd 1x10 bez przedniej przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli naprawdę nie możesz tam włożyć nic szerszego a tej ramy Ci szkoda (hmm no właśnie skoro koszty nie grają roli ta rama jest Ci nadal potrzebna..?)

 

WTB 2,8 to nawet przy ramie 27" tam nie wejdzie. Ale dziękuję za wskazówki testowe z bB, zima się zaczęła więc mam co myśleć. A co do kosztów to miałem na myśli koła, nie ramę. Innej na razie nie mam więc ta jest potrzebna :). Dlatego rozważam właśnie zmianę kół albo ramy do przełożenia osprzętu ale to już trochę więcej niż koła kosztuje.

 

z pożyczaniem szerszych obręczy od kolegi włącznie

 

I taki też mam pomysł ale chciałem zapytać mądrzejszych od siebie zanim sam wyciągnę wnioski. A z tym "wtykaniem w rowery" :) to pełna zgoda ale czasami mając już rower zmienia się optyka lub - jak w moim przypadku - prędkość i fan w górach. Nie zamierzam przekombinować tylko trochę poprawić ale z sensem, stąd pytanie do fachowców. Ostatecznie zainwestuję w nowe koła 29" a za sezon lub dwa pomyślę o zmianie ramy lub roweru, na ile skarbonka rodzinna pozwoli.

 

Z tyłu w Superfly powinien wejść Ardent 2.4 na standardowej obręczy (wew 18mm), ale pod warunkiem, że masz napęd 1x10 bez przedniej przerzutki

 

No właśnie z tą przerzutką mam problem bo wodzik mam blisko bieżnika dlatego właśnie pomyślałem o kołach 27". A na singla nie zamienię, bo koń w górach nie uciągnie :) Teraz mam 2x10 i w moim przypadku to jest optimum na beskidy.

Co do amora to pamiętam naszą rozmowę o geo, ale żeby moja zmiana miała większy sens to przydałoby się co najmniej 130mm a to już mocno ingeruje w główkę ramy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

.

 

Z tyłu w Superfly powinien wejść Ardent 2.4 na standardowej obręczy (wew 18mm), ale pod warunkiem, że masz napęd 1x10 bez przedniej przerzutki.

 

LOL!!!

 

To się nazywa standard... Dla mnie standard to MINIMUM 21mm wewnętrznie. Zakładnie 2.4 na obreczy 18mm wewnętrznie to pomyłka jest. Ano to nie zbliży się do 2.4 cala, ani nie da wszelkich pożytków trakcyjno-tłumieniowych...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z toba całym swym jestestwem co do sensu 2.4 na 18mm. Tak się niestety składa, że producenci rowerów MTB na siłę pchaja w standardowe koła rawki 17-19mm (jak w 90% rowerów Treka) i na to zakładają opony 2.25 cala. Pożytku z tego żadnego.

Koledze erwin chodziło chyba o info, ile w tyle Treka się zmieści.

Mój Ardencik 2.4 leży w szafie, czeka na nagły napływ gotówki i szerszą obręcz, bo standardowe Trekowe AT850 są "wąskie".

 

Ktoś stad kiedyś wsadził Knarda na 17mm obręcz. To jest dopiero pogaństwo!

 

Orientujecie się może czy jest jakaś realnie odczuwalna różnica pomiędzy obręczą 22mm a 25 mm dla opon 2.4 cala?

Myślę nad zakupem obręczy DT Swiss dla siebie: 533D (22mm) - tanie kontra M442 (22mm) lub E512 (25mm) - drogie. Nie wiem, czy warto pakować dodatkowe 80zł za 70g mniej albo 3mm szerzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...