Skocz do zawartości

[2200-2400 zł] mtb do ambitnej amatorskiej jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zamierzam sprzedać Kross Level A2 2013 i zakupić coś lepszego do zróżnicowanej amatorskiej jazdy, począwszy od asfaltu jadąc do sklepu czy do pracy poprzez leśne ścieżki i kończywszy na trudniejszym górskim terenie. Jeżdzę przez cały sezon ~50km/tyg. w sezonie więcej. 60% mało wymagające ścieżki leśne i po 20% asfalt i trudniejszy teren. 1-2 razy w roku zaliczam maraton mtb. Lubie zwinną, dynamiczną jazdę, zjazdy, zakręty, wyskoki jak jest możliwość. Budżet jaki chciałbym przeznaczyć to ~2300zł +/- 200zł za nowy rower, nie jestem przekonany do używek. Zainteresowałem się 3 modelami:

Kross Level A6 2014 rama 17 na kołach 26 http://www.pmbike.pl/kross-level-a6-2014

Kross Level R6 2014 rama 17 na kołach 27.5 http://www.top-narty.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=275156

Romet Rambler R-Line 2.0 rama 18 na kołach 26 http://allegro.pl/rower-romet-rambler-r-line-2-0-mtb-26-18-2014r-i4850847091.html

Albo może tańszy 18-calowy Kross Level A6 z 2013r http://www.goride.pl/kross-level-a6-2013-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-283.html

lub Romet Rambler R-Line 1.0 http://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-romet-rambler-r-line-1-0-2014.html

 

Wiem że są to rózne rozmiary ale przy moich 169cm wzrostu i 79cm długości nóg trudno mi jednoznacznie wybrać rozmiar (co do wagi to 68kg). Nie jestem specem ale z tego co poczytałem to A6 ma najlepszy osprzęt, R6 ma koła 27.5 gdzie duża ilość osób poleca jako kompromis między 26 a 29, natomiast Rambler R-Line 2.0 ma 18 calową ramę co wg wyliczeń dla mojego ciała jest najbardziej odpowiednia.

 

I jeszcze jedno, czy takiego roweru nie będzie szkoda użytkować w zimie?


Proszę o opinię,

pozdrawiam Kamel


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie przewaga R6 to koła " przyszłosciowe" 27,5, natomiast z tych wszystkich najlpeszy widelec ma Rambler 2.0. Naped tez ma przyzwoity i jesli pasuje Ci rower na kołach 26" to ja bym sie na niego skuił własnie ze wzgledu na amortyzator.

 

jest jeszcze taki silverback na kołach 27,5

http://allegro.pl/mtb-27-5r-silverback-slade-deore-xcr-air-wyprzedaz-i4847003661.html

ale osprzetowo wolałbym Ramblera 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej myślałem nad czymś polskim właśnie jak Kross czy Romet, chociaż po poczytaniu na forum opinii dotyczących gwarancji Krossa troche się przestraszyłem. Krossa jest jak na lekarstwo i nie byłoby problemu ze znalezieniem sklepu żeby się przymierzyć. Poza tym spodobała mi się geometria mojej A2. Bardziej mi zależy na osprzęcie niż na kołach 27.5, ale jeśli osprzęt nie jest dużo gorszy to może i być średniak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz już wyboru bo nikt już nie wypuszcza dobrej klasy sprzętu na kole 26er. Nie wiem ile możesz przeznaczyć gotówki bez sprzedaży tego A2 ale nie skreślał bym modernizacji tego co masz. Jeśli nie to powinieneś dołożyć do kwoty ok 3 tys i rozglądnąć się za czymś w stylu tego Rometa z powietrznym Raidonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej A2 przeznaczyć chciałbym przeznaczyć 1200-1500zł, ale niektórzy odradzają jego modernizacje http://www.forumrowerowe.org/topic/173852-ulepszenie-roweru-kross-level-a2/ więc już sam nie wiem. 3 tys. to już rower będzie dobrej klasy, a zważając że jeżdzę cały rok, nawet w zimie to nie chciałbym wydać tyle kasy i później wydawać kase na zniszczony przez zimę napęd. Poza tym poruszam się też rowerem po mieście i zostawiam na jakiś czas typu pół h podpiętego przed sklepem i nie chciałbym żeby kusił złodzieja bo wiadomo żadne zabezpieczenie nie jest na tyle dobre. Mógłbym zwiększyć budżet ale musiałyby być to rozsądne wydane pieniądze z możliwością przymierzenia wcześniej roweru najlepiej w woj. Lubelskim.


Co do powietrznego to może ten Romet Rambler 650b 3.0? http://allegro.pl/rower-romet-rambler-650b-3-0-mtb-27-5-17-2014r-i4780152759.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już lepiej zostaw sobie tą A2 na dojazdy do pracy bo jak sam stwierdzasz szkoda niszczyć nowego sprzętu na jazdę w zimie i ponosić ryzyko kradzieży a za tą a2 dostaniesz może z 700-800 zł

 

a jak już chcesz zwiększyć budżet do 3000 to powinien Cie zainteresować ten rowerek http://allegro.pl/mtb-27-5-silverback-slade-2-xt-raidon-wyprzedaz-i4835066113.html

 

masz w nim wszystko co trzeba żeby dobrze pojeździć a i rama jest rozwojowa na przyszłość bo ma tapperowaną główkę widelca także dopóki nie wprowadzą jakieś znaczącej rewolucji w rowerach MTB będziesz mógł utrzymywać dobry rower

 

romety z kolekcji 2014 bym sobie odpuścił dobre rowery pod względem wyposażenia to na pewno ale geometria tych ram jest trochę upośledzona, długie tylnie widelce aż na 455 m i trochę tak wyglądają jak sikierą ciosane, warto poczekać na romety z kolekcji 2015 te modele mustang tylko że od tego co można kupić teraz a wyprzedażach ceny z 30% wyższe no ale sezon to sezon 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem że dużo osób poleca te silverbacki, ale u mnie on odpada ze względu na wzrost i brak możliwości przymiarki (mieszkam w woj. Lubelskim). Nawet producent podał dla ramy 18 to wzrost 170-178cm i poza tym czytałem w podobnym temacie opinie że nawet dla osób 174cm ta rama może być za długa. Co do Rometa Rambler 650b 3.0 to on też ma taperowaną główkę z tego co widzę. Szukam czegoś z 2014 lub 2013 bo zdarzają się obniżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o tym Northecu Gravity 27.5 DR? http://nrowery.pl/rowery-2014/mtb-275/gravity-275-dr

Lub gdybym ewentualnie zwiększył budżet do maks 3200zł to Northec Gravity 27.5 XT http://nrowery.pl/rowery-2014/mtb-275/gravity-275-dr

 

Jak one się mają odpowiednio do Ramblerów 650b 3.0 i 4.0?

 

Zależy mi przede wszystkim na dobrej ramie bo to podstawa.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ogólnie ten Romet Rambler 650b 3.0 nie jest głupi tylko krążą opinie że ramę ma kuślawą poprzez długie tylnie widełki (ponoć 455mm). Nigdzie nie mogę znaleźć jego geometrii;/
W Rometach  27,5" długość tylnych widełek wynosi 435 mm. Takie długie widełki co piszesz mają Romety 29er.

 

A co myślicie o tym Northecu Gravity 27.5 DR? http://nrowery.pl/rowery-2014/mtb-275/gravity-275-dr Lub gdybym ewentualnie zwiększył budżet do maks 3200zł to Northec Gravity 27.5 XT http://nrowery.pl/rowery-2014/mtb-275/gravity-275-dr   Jak one się mają odpowiednio do Ramblerów 650b 3.0 i 4.0?  
Rambler 4.0 według osprzętu z tej czwórki jest najlepszy.

 

Nigdzie nie mogę znaleźć jego geometrii;/
Tu masz  str.78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak oceniacie ramę tego ramblera? Nie ma się do czego przyczepić, nie odstaje od innych w tej półce cenowej? Bo skłaniam się właśnie ku niemu. Czy warto dopłacać 1000zł i wziąć 4? Znaczy się czy taki przeciętny rowerzysta jak ja odczułby różnicę w użytkowaniu między 3 a 4?

 

Ramblera 3 mogę mieć za 2350 zł a 4 za 3300. To chyba dobre ceny:) I nie bardzo widzę coś lepszego w tych okolicach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Znaczy się czy taki przeciętny rowerzysta jak ja odczułby różnicę w użytkowaniu między 3 a 4?
 W tych dwóch modelach wyczuwalna różnica będzie w pracy amortyzatora i manetek, moze być nie wielka różnica w pracy hamulców. Pisałeś że chcesz też jeździć w górach więc polecam zmienić hamulce na min. SLX bo w tych modelach Rometa nie specjalnie sie do takiej jazdy nadają. Ja bym na Twoim miejscu kupił 3.0 za zaoszczędzoną kasę zmienił od razu hamulce. Jesli kupujesz w sklepie to nie będzie z tym problemu, do tego wymieniasz sobie manetki na XT np. te i masz dobry rower na początek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz żebym wziął model 3.0 i wymienił podzespoły (nie wiem czy będzie taka możliwość), ale w innym wątku obstawiałeś 4.0

 

"Epicon v XCR , manetki acera v deore, waga 13 kg v 12 kg, piasty joytech v deore M615, oś 9 mm v 15 mm, do tego można dodać klasę wyżej przerzutki, hamulce, zdecydowanie lepsza kaseta, komponenty (kiera, mostek, sztyca) firmowe w 4.0 w 3.0 są podpisane własnym logiem Rometa. Oblicz sobie ile trzeba wydać kasy aby odchudzić rower o 1 kg  :whistling:"

 

Więc troche nie rozumiem czym się kierować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Więc troche nie rozumiem czym się kierować.
Jak chcesz jeżdzić po górach to hamulce powinieneś wymienić więc powinieneś sieliczyc z dodadtkowym kosztem. według mnie do bezpiecznej jazdy, jak pisałem wcześniej min. Shimano SLX. Jak masz moźliwość dołożenia jeszcze do wymiany hampli to bierz 4.0 ale jak już kasy nie masz to 3.0. Chyba że górki odpadają to hamulce w 4.0 w zupełności powinny Ci starczyć. Oprócz wagi roweru i szpeju w rowerze wazne jest też bezpieczeństwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na start przy przesiadce z v-brake to spokojnie br-m395 wystarczą, ewentualnie zmiana oryginalnych klocków żywicznych na jakiś semi-metal a z czasem za rok 2 jak poczujesz że trzeba coś lepszego to wtedy możesz wymienić hamulce, elementy napędu i inne graty od razu od nowości bym się za to nie brał bo jak zaczniesz to liczyć to wyjdzie że mogłeś od razu kupić rower za 4 klocki 

 

ogólnie tak jeśli masz budżet do 2500 to nic lepszego jak rambler 3.0 nie znajdziesz a jego największym plusem jest rozwojowa rama z tapperowaną główką widelca i nowy przyszłościowy rozmiar kół, na pewno będzie lepszym wyborem niż choćby po stokroć lepiej wyposażony rower na kołach 26

 

jak masz żeby dołożyć do 4.0 to na pewno warto bo za ten tysiak różnicy dostajesz graty które na pewno tego tysiaka są warte ale czy przy początkach jazdy aż tak to odczujesz to nie wiem

 

z zakupem wszystkiego jest jak z zakupem komputera dokładając 50 czy 100 zł więcej od razu dostajesz czegoś więcej czy coś tam lepszego bo jeśli twój budżet jest tak elastyczny to np za 3899 masz już taką maszynę w której masz już wszystko co trzeba by poszaleć http://allegro.pl/mtb-27-5-silverback-slade-1-deore-xt-recon-air-i4861957433.html


Jak tarcze są  dobrej klasy to możesz zostawić ale jak zwykła chińszczyzna to zdecydowanie wymienić.

w romecie 3 i 4 są oryginalnie tarcze shimano pod klocki żywiczne, przy wymianie hampli na slx gdzie stosuje się klocki całkowicie metaliczne i to z radiatorami to raczej trzeba by wymienić i tarcze pod klocki metaliczne te tarcz pod żywice są polerowane i widnie zresztą na nich napis only resin pad a te pod meta są takie szorstkie o strukturze bardziej surowej stali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

począwszy od asfaltu jadąc do sklepu czy do pracy poprzez leśne ścieżki i kończywszy na trudniejszym górskim terenie. Jeżdzę przez cały sezon ~50km/tyg. w sezonie więcej. 60% mało wymagające ścieżki leśne i po 20% asfalt i trudniejszy teren. 1-2 razy w roku zaliczam maraton mtb. Lubie zwinną, dynamiczną jazdę, zjazdy, zakręty, wyskoki jak jest możliwość
Do takiej jazdy 395 będą za liche, nawet wymiana klocków zbyt duzo tutaj nie pomoże. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie są to hamulce najwyższych lotów ale na początek moim zdaniem wystarczą, nie skreślałbym ich tak od razu, na pewno działają lepiej niż tektro czy avid db1

 

ostatnio w jakimś poprzednim temacie parę osób wychwalało pod niebiosa scota scale 960 za nie całe 4 tys i też był na hamulcach br-m395 ale ponoć ten napis na ramie sprawia że chodzą jak xtr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie są to hamulce najwyższych lotów ale na początek moim zdaniem wystarczą, nie skreślałbym ich tak od razu, na pewno działają lepiej niż tektro czy avid db1
 To fakt że są z jeszcze z gorszą modulacją <_< Miałem mozliwość wypróbowania siemano 395 w rowerze crossowym :whistling:  ale test nie był zbyt miarodajny gdyz porównywałem ich prace ze swoimi elixirami 9. Mozna troche poprawić pracę tych hampli wymieniając klocki na dobre metaliki i jakąś sensowną tarczę. Jednak na góry moze to być troszku nie wystarczajace.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jestem zbyt mało doświadczony żeby wyczuć znaczącą różnicę między 3 a 4. Co do hamulców skoro nie są najgorsze to pewnie je zostawie, pojeżdzę i jak będzie mało to wtedy pomyślę nad wymianą. Ale po przesiadce z v-ek i tak raczej będę zadowolony. Jedyne co mi nie pasuje to jak zauważył @rodszyld69 manetki acera, co się chyba średnio komponuje z przerzutkami slx czy deore.

 

Startowałem z takiego budżetu bo zamierzam jeszcze kupić komplet spd ~400zł więc myślałem żeby z tego zrezygnować na rzecz roweru i dokupić kiedy indziej.

 

A i jeszcze jedno czy na tym amorku w 3.0 Suntour 650b (27,5”) XCR AIR RL R 100mm można swobodnie skakać czy lepiej nie ryzykować? Muszę mieć pewność że przy możliwym wyskoku wytrzyma przy wadze ~70kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy co rozumiesz pod pojęciem skakania czy uniesienie roweru do pół metra nad ziemią czy latanie po parę metrów na specjalnie do tego usypanych hopkach bo jeśli to drugie to ten rower na pewno się do tego nie nadaje, a jeśli to pierwsze to spokojnie da radę tylko musisz sobie kupić pompkę do pompowania amorków i odpowiednio do swojej wagi ustawić twardość tego amorka

 

 

 

Ale po przesiadce z v-ek i tak raczej będę zadowolony.

 

 

na pewno mile cie zaskoczą 

 

 

 

manetki acera, co się chyba średnio komponuje z przerzutkami slx czy deore

 

tylko że najnowsze manetki deore to mają 3x10, chyba jedynie z najnowszych modeli to acera oferuje 3x9 także nie za bardzo na co miałbyś to wymienić, a modele deore z przed 3 czy 4 lat mają te same technologie co dzisiejsza acera, jedynym ich plusem to lepsze materiały i wykonanie, poza tym w tym 3.0 masz sl/sr-m390 a one mają już rapid fire plus także nie jest tak najgorzej o nowych manetkach to pomyślałbym przy okazji zmiany kasety i łańcucha jak napęd się zużyje bo te przednie korby i przerzutki spokojnie obsłużą ci już kasetę 10 także wtedy będzie to już jakaś zmiana całości która będzie miała sens  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...