Skocz do zawartości

[Uszkodzenie] krzywy Manitou Skareb


czyzol12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów ;)

Z tej strony świeżak ze swym pierwszym postem, więc wszystkie pomocne informacje dotyczące błędów w poście mile widziane.

Posiadam amortyzator Manitous Skareb (modelu nie jestem w  stanie rozpoznać), który zakupiłem wraz z używanym rowerem równo dwa lata temu. Byłem wtedy bardziej zielony w tej tematyce niż teraz, więc nie zauważałem niektórych rzeczy, które doświadczony jeździec od razu by wyłapał.

Ostatnio spostrzegłem, że moje przednie koło jest conajmniej dziwnie pochylone w lewo. Okazuje się, że amortyzator najwyraźniej z jednej strony jest krótszy (tudzież z drugiej dłuższy :D ).
Planowałem go rozebrać i sprawdzić, co z nim jest dokładnie nie tak, ale może ktoś wcześniej miał już ten problem. Ponadto może ktoś wie, czy dostanę uszczelki do tego amorka w cenie trochę niższej niz na allegro (100 złotych).


Na tym zdjeciu widać minimalny odchył koła w lewo.
http://zapodaj.net/26116b2662af5.jpg.html

 

 

 

Na poniższym zdjęciu widoczna jest dodatkowa podkładka (zaznaczona czerownym kółkiem), która zmniejsza efekt przechylenia koła, teraz ledwie widoczny. W takim stanie zakupiłem rower i go użytkuję.http://zapodaj.net/e62b953c152d4.jpg.html

 

Przeszukałem fora i nie udalo mi sie natrafić na tego typu problem i stąd ma miejsce ten post.
Pozdrawiam
Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło raczej jest odchylone w prawo patrząc do przodu  (tył w lewo) ... takie coś może być spowodowane skrceniem osiowym goleni dolnych. Gdyby jedna goleń była "krótsza" wtedy koło było by odchylone od pionu a nie od osi roweru)

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło raczej jest odchylone w prawo patrząc do przodu  (tył w lewo) ... takie coś może być spowodowane skrceniem osiowym goleni dolnych. Gdyby jedna goleń była "krótsza" wtedy koło było by odchylone od pionu a nie od osi roweru)

Może na zdjęciach tego nie widać, ale koło jest odchylone właśnie od pionu, a nie przekręcone względem osi obrotu. 

Ono idzie dosłownie pod skosem do podłoża ;) Nie chcę ściągać tej podkładki (ona jakby podnosi prawy goleń), bo to gwarantuje mi ponowną zabawę z ustawianiem hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest jakieś lekkie skrzywienie przy hakach ?

Tak jak pisałem przed chwilą w odpowiedzi na post Ruleza. Gdy z prawej strony jest podkładka, to koło sie prostuje, co jakby wskazuje na to że ten lewy goleń (patrząc od tyłu) jest dłuższy.

Myślałem bardziej and tym, czy to może być spowodowane np niedoborem oleju w prawej goleni.

No ale robiąc to będziesz mógł wystawić diagnozę ;-)  

Tutaj nie ma czego diagnozować, skoro kiedyś już to robiłem ;p Mogę to zrobić jedynie w celu przedstawienia na zdjęciu bardziej przechylonego koła i niczego więcej ;c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taki razie jutro posprawdzam wszytskie wymiary suwmiarką i zobaczę, co może byc nie tak.
Kiedyś w jednym z serwisów sprzedawca powiedział mi, że im czasem wyginają się kowadła (jeśli dobrze pamiętam; chodzi mi o tę część która łączy się z rurą sterową). Istnieje jakakolwiek szansa na wyrównanie tego typu problemów, czy tez zostawić go w spokoju i ewentualnie szukać innego amorka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

co do uszczelek - uszczelki Evil Genius są warte swojej ceny i moim zdaniem zapewniają najlepsze uszczelnienie na rynku. Nie kombinowałbym z innymi ;)
Co do widelca - siłą rzeczy gdyby golenie były krzywe to moim zdaniem przez brak osiowości gorzej by pracowały, albo np powodowałyby wytarcie anody z nierówno pracującej strony. No chyba że się mylę. Rulez tu jest specem.
Jeszcze mógłbym założyć że koło nie jest zaplecione centrycznie i daje złudzenie krzywych goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby koło było krzywe to biło by na boki; jakby było przeciągnięte na jedną stronę to wystarczy założyć je na odwrót bez zacisku hamulca i będzie widać że jest bliżej nadal tej samej strony. Jest to ewidentne zdeformowanie goleni dolnych amortyzatora.

Mam to samo tylko w łagodniejszym wydaniu w moim byłym Skarebie. Dolne golenie są ultra-lekkie i niestety mają widocznie tendencję do gięcia się. Lekarstwo to albo nowe golenie, albo prostowanko. Wyprostować można bardzo łatwo przy pomocy kawałka pręta gwintowanego fi 10 mm, nakrętek, podkładek no i płaskownika z otworem na końcu. Można też prostować przy pomocy starego przedniego koła, ale musi być ono proste i mocne. Trzeba najpierw zdjąć dolne golenie i przykręcić do nich stare koło lub oś z pręta i płaskownikiem na środku. Dalej wystarczy odpowiednio napierać na koło lub płaskownik, aż do wyprostowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na zdjęciach tego nie widać, ale koło jest odchylone właśnie od pionu, a nie przekręcone względem osi obrotu. 

Ono idzie dosłownie pod skosem do podłoża ;) Nie chcę ściągać tej podkładki (ona jakby podnosi prawy goleń), bo to gwarantuje mi ponowną zabawę z ustawianiem hamulców.

 

Na pewno nie widać tego na zdjęciu, koło względem piwotów jest w takim samym położeniu, za to na pewno widać, że zdględem osi roweru jest odchylone, może zrób zjęcie od przodu roweru, a nie z góry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam wiec za zły dobór zdjęcia, który może tylko dla mnie był jednoznaczny. Generalnie dziisja psrawdzałem czy nie jest krzywe; zmieniałem je z innym, przkładałem moje na inny rower i wychodzi na to, że krzywy jest amortyzator, bo za każdym razem wynik był taki sam. Rozbiorę go jakoś w ciagu miesiąca i postaram się wyprostować w sposób kótry przedstawił Djzatorze. Z wynikami podzielę się jak tylko wykonam tę robótkę ;) 
Tymczasem dziekuję wszystkim za zaangażowanie!
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To chyba masz widelec z plasteliny. Jeżeli amortyzator dało by się naprostować w taki sposób, to deformował by się po każdym ostrzej wziętym zakręcie :bye2:

Nie amortyzator a golenie dolne.

Wystarczy je zdjąć z widelca pociągnąć na zewnątrz albo do siebie by zauważyć że są elastyczne - na podkowie, i w tym miejscu całość pracuje, bez względu na klasę i kaliber widelca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...