Skocz do zawartości

[koła] Nowe koła 29" dla 100kg


Arni220

Rekomendowane odpowiedzi

Założę nowy temat i w nim będę się pytał o nurtujące mnie problemy.

 

Na początek obręcze. 

Ważę ok. 100kg i już wstępnie wybrałem obręcze WTB, ale teraz jaki model? 

- Frequency i23 lub i25

- KOM i23 

 

Tak jak wspomniałem, najważniejsze by nie gięły się pod moimi 100kg. Przeznaczenie to ambitne starty w maratonach. Zakładać chcę opony 2.2 do 2.4. 

Obydwa modele mają chyba po 32 otwory, 36 nie mogę bynajmniej znaleźć. Które wybrać? Wolał bym KOM ze względu na wagę, ale czy nie są za delikatne?

 

Tanią alternatywą mogły by być Dartmoor Rocket v2, ale nie wiem czego one warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtb frequency i23 spokojnie dadza rade. wtb teraz tez ma kom i25, tez ciekawa opcja

Z tanszych i wcale nie gorszych opcji jest DTswiss m442 czy e512, sa to bardzo dobre obrecze idealne pod 100kg :)

No fakt, nieco cięższe ale o 100zł tańsze, rozważę je, ale puki mnie stać to WTB KOM. Tylko czy wytrzymają pode mną? Dawajcie info :)

 

No i prosił bym o podpowiedź na druga część pytania. Opony 2.2/2.25 do 2.4 - wybrać 23 czy 25 w środku? Najnowsze trendy ile podpowiadają do ścigania w maratonach, bo różnica wagowa pomiędzy KOM 23 i 25 to raptem 17 gram?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie startuję w maratonach i może dlatego wydaje mi się że średnice opon podane przez Ciebie są za duże na moją intuicję maratony to 2 do 2,2 ale jak piszę nie siedzę w temacie

 

co do ilości otworów to spotkałem się w necie z opiniami że 36 szprych wcale nie przekłada się na wzmocnienie kół względem 32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie startuję w maratonach i może dlatego wydaje mi się że średnice opon podane przez Ciebie są za duże na moją intuicję maratony to 2 do 2,2 ale jak piszę nie siedzę w temacie

Dla przeciętnego Kowalskiego 2.0 do 2.2 wystarczy, ale pod 100kg minimum jednak to 2.2. W 26" jeździłem na 2.1 i na niższych ciśnieniach łapałem snejki, a i trzymanie nie było takie jakie bym chciał, szczególnie w piachu. Opony miały realnie 49/50mm. Teraz mam XK 2.4 oraz RK2.2 i jest wielka różnica, ale opony nie mają swojego wymiaru bo tylko 54m. Jeśli do nowego roweru założę szersze obręcze 23 lub 25mm to spokojnie powinienem 54mm uzyskać już z opon 2.2, a więc będzie i przyczepnie i lekko.

Pytanie tylko co lepiej 23 czy 25 pod moja wagę by z oponek 2.2 mieć faktyczny wymiar producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ilości szprych... może być 32 ale 36 zawsze będzie mocniejsze, jak możesz wybieraj szerszą obręcz. Koło 28 " jest wiele bardziej wiotkie. Można temu zaradzić przez zastosowanie szerszych obręczy. Z drugiej strony ta wielkość powoduje że jeździ się szybciej i wygodniej zarazem. Wiem że można 24-28 szprych... ale przy wadze 100kg brałbym 32 ...bo pewnie będziesz z tą wagą zchodził... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym 26" mam koła zaplecione na alu nyplach i jak na razie się nic nie dzieje, a z 10 maratonów obskoczyły i w góry trekingowo z plecaczkiem pojechały. Hmm, no nie wiem sam, czy tak duży wpływ na wytrzymałość ma rozmiar 29"?

To samo szprychy, teraz mam Sapimy Race, 32szt, zaplot 3X. Coś zmienić w tym temacie w 29"? W szosie mam nawet D-Light, no ale w niej obciążenia są mniejsze jednak. Tym niemniej w obecnych zestawach wszystko działa jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

U mnie też było fajnie. Przez półtora roku. Potem nagle zaczęły lecieć jak zęby po strzale bejsbolem w mazak.

 

Jak w przeciagu 3 tygodni musiałem po raz 3 rozklejać ghetto aby dostać się do nypli które akurat walnęły, postanowiłem je na wszelki wypadek podmienić na mosiężne.

 

Część DOSŁOWNIE rozpadała się pod dotykiem klucza do szprych...

 

Nie wykluczone, że to wpływ zgniłęj, brytolskiej pogody i używania tego w pełnosztywnym singlu...

 

Jak dla mnie NIGDY więcej alu nypli...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego też alu tylko na przód jako zło konieczne i zbicie wagi. Nyple alu mają być markowe- sapimy.... po 2 latach dalej można je centrować.... ;-) D-layt to szprycha dedykowana do MTB... Race to wyśmienita szprycha.... sprawdzona w bojach. Lepiej się spisuje w kole niż leader- ma świetny stosunek cena/jakość szczególnie wersja srebrna.

Sapimowskie nyple alu wytrzymują spokojnie 2 sezony u CIARACHA ;-) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nieno, bez jaj... Jakie są oszczędności wagowe na nyplach mosiężnych vs alu?

 

Pomijając całą ideę Wagomirstaw, która wzbudza we mnie rechot jeśli juz zdejmować wagę to w miejscach z których sie da to zrobic bez obawy o funkcjonalność i żywotność części.

 

Jakoś do mnie nie przemawia

ważę stówke, to sobie wsadzę alu nyple, ale tylko z przodu

:D

 

Szacunek...

I.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ivan.... to są rzeczy sprawdzone a nie jakieś tam wymysły. Każdy ma wybór. 100 kg nie dyskwalifikuje użycie alu nypli na przednim kole. Najbardziej odczuwalne zabijanie masy jest na kołach szczególnie 29... a czym dalej od osi tym ma być lżej. Są pewne kompromisy między wagą a wytrzymałościa.... jedni widzą ich sens, a inni nie ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...