Skocz do zawartości

[piasta tylna] Co dobrego wybrać za ~400 zł?


djzatorze

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

 

Przy okazji drugie pytanie: Może jednak warto wziąć używkę Hope'a dla samego mechanizmu zapadkowego i od razu wymienić łożyska?

 

A po co? Lozyska w starej Pro2-ce mialy u mnie przebieg USS Enterprise, byly traktowane cisnieniowka i ciagle chodzili jak na poczatku...

 

Co moge tylko zalecic to sprobowac wylapac najnowsza wersje Evo z systemem zapadkowym 40T.

 

Jeszcze szybciej sie zbiera i lepiej wspolparcuje z osiami przelotowymi 142x12 - taki fjuczerpufing...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma 3 zapadki, ale zazębia się "szybko" w sensie o mały kąt, to czemu nie... Nie ma jednak nigdzie informacji o kącie zazębiania więc muszę zakładać że mało zapadek = duży kąt. Dziękuję za pomocny link kolego marcin_ostrów. Hope Pro 2 EVO ma świetnie rozwiązane to konwertowanie między różnymi standardami osi, byłoby idealnie dostać coś tańszego z takim ficzerem. Do tego 10° kąta zazębiania i stalowa oś i będziem świętować :D Bębenek może być amelionunowy, zawsze można zrobić patent z żyletką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

http://www.superstarcomponents.com/en/switch-ultra-rear-hub.htm

 

Nowy Switch dalby rade. Stalowy beben, wymienne koncowki, mozliwosc zrobienia 135x10 na przelotowke...

 

Do ogarniecia za jakies 350-400 ziko...

 

Tylko pyatnie czy wtedy nie lepiej poszukac w Polszcze oryginalnego Novatec'a, bo ze SSC to przenaklejkowany Joy nie mam zadnych watpliwosci...

 

Szacunek...

I.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ishi: bardzo przydatne zdjęcie, dzięki niemu wiem już że nawet D042SB ma o 1/3 lepszy kąt zazębiania niż Siemano :P W mojej deorce jest bodajże 16 ząbków, czyli 22,5° luzu między zazębieniami. Hope Pro 2 EVO ma 40 ząbków i 4 zapadki, co daje nam 9°. Zatem różnica między Shimano Deore FH-M525 a Novatec D042SB jest większa, niż między Hope 2 Pro EVO a Novatekiem. Oczywiście pomijam tu inne bajery funkcjonalne piast. Daje to do myślenia, czy rzeczywiście w tej chwili nie lepiej byłoby mierzyć niżej...

 

http://www.superstarcomponents.com/en/switch-ultra-rear-hub.htm

 

Nowy Switch dalby rade. Stalowy beben, wymienne koncowki, mozliwosc zrobienia 135x10 na przelotowke...

32 dziury :bye2:

 

BTW, ishi, zrób lepiej serwis szprych, bo na tym zdjęciu są one trochę ponadgryzane :laugh:

 

Edit: ktoś wie skąd wziąć dokładne info czym się różnią poszczególne modele Novateków? Bo na ichniej stronie internetowej jest bardzo mało informacji. Jedyne co to można sobie szukać w kategoriach Road / mtb / DH/FR. Niezła wydaje się D362SB, ale za mało wiadomo żeby wydawać na nią 4 dychy więcej niż na popularną D042SB. Jedyne co widzę to sztywna oś 10 mm. "Zachęca" mnie również jej waga, tzn. jest ciężka jak skurvesyn ołów :002: 431g... Może będzie solidnym kawałem żelastwa nadającym się do katowania, a kąt zazębiania 15° nie taki zły? D882SB zdaje się być nowszą jej wersją (jeszcze cięższa!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

BTW, ishi, zrób lepiej serwis szprych, bo na tym zdjęciu są one trochę ponadgryzane

 

 

Się jeździ to i jakieś straty muszą być ;) 

 

Anyway. Co  do Novateców to rozważałbym tylko modele z 4 łożyskami i stalową osią i bębenkiem.

 

Chyba że reprezentujesz wagę piórkową. Ja akurat mam 100kg+, wiec taka piasta + 36h + mocna obręcz must be!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

32 dziury :bye2:

 

 

 

Hmmm... Nie żebym coś sugerował, ale na codzień widywałem klocków ponad 100kg, jeżdżących na pełno sztywnych singlach z piastami 32h bez problem. Większość zależy od kołodzieja, jak dobry to nawet ze średniej obręczy I piasty zrobi zayebyste koło. No o i szprychy/nyple. Solidne w pierwszym przypadku i na pewno nie aluminiowe w drugim...

 

A tak jeszcze co do hołpa. Tam też można wstawić stalowy bęben... Standardowo jest alu ale można dokupić stalkę za jak pamiętam 30-40 funtów...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stać mnie na szaleństwa ze zmianą obręczy na coś fajnego z 32 dziurami ani ze zmianą szprych na coś solidnego. Na kupno Hope'a i jeszcze do niego bębenka również. 400 zł jest barierą nie do przekroczenia... Coraz bardziej skłaniam się ku piastom Novatec z półki frirajdowej, a kółka high-endowe będą musiały poczekać. Przydałoby się jeszcze dowiedzieć który Novatec będzie najlepszym wyborem; na pewno D362SB wygląda obiecująco. Ale poza obrazkiem i skromną specką ze strony producenta nie wiem o niej nic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

LOL!!!

 

To ja się nie dziwię, że masz problemy z kołami. Fela nawet najlepsiejsza z czasem traci swoje koliste właściwości, materiał się męczy i przebudowywanie po raz kolejny tej samej przestaje się kalkulować.

 

Szczególnie jak ktoś waży tyle co ciężąrówka cegiel i z gracją cegły lecacej z 3 piętra porusza się na rowerze. Wtedy i 40 szprych nie pomoże :)

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując, zamówiłem Novatec D362SB w wersji srebrnej (bo tylko taka była). Szkoda że jest prawie stówę droższa od D042SB a różni się chyba tylko osią. Trudno, oś musi być solidna jak ma być jakaś sztywność. Smutnym wydaje się fakt, że niewielki jest wybór gdy chce się czegoś więcej niż podstawowe nie-szimano na maszynach, a nie ma się 600 zł do wydania. Temat do zamknięcia, dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@djzatorze

Napisz tak 2-3 zdania, jak jusz zapleciesz koło na tej piaście. NT-D361SB/NT-D362SB to chyba jedyne propozycje ze stalową pseudosztywną osią 135x10 w cenie nie wymagającej oddania nerki do lombardu.

 

Zbieram się z zaplotem kół na wiosnę i ta piasta rzeczywiście bije DT 370 i NT-D042SB, które rozważałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rambolbambol: Siur, jak tylko szprychy do mnie dojadą to zarzucam wszelkie deadline'y i plotę. Na chwile obecną mogę powiedzieć, że piasta zgodnie z informacją na stronie, jest pierońsko ciężka. Ale na oko 1/3 wagi to waga ośki. Wykonana jest bardzo dobrze, nie mam do czego się przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

EKHMM...

 

Ja tu tak grzecznie się zapytuję: jak się waści koło w tyle kręci?

Miesiąc mija i żadnych przemyśleń, wrażeń, spostrzeżeń. Sonecik jakiś albo haiku na temat pracy Novatec D362SB byś może napisał.

Czy te 135x10 jest rzeczywiście bardziej koszerne niż QR? Czuć tę sztywność?

Czy mając thru-axle zamiast QR nie będzie trzeba ustawiać zacisku hamulca za kazdym razem jak się koło zdejmuje?

To ciężki kloc podobno, masz stalowy bębęn?

Naprawdę muszę to wiedzieć, bo inaczej głowa mi pęknie (QR czy thru axle, DT Swiss czy Novatec) ... a koła zapleść muszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Towarzyszu Rambolbambolu, przemyśleń niewiele bo i jazdy niewiele. Tzn pokulałem się trochę po lasach ale co to za jazda jak co chwilę pada deszcz... Pokrótce tyle zauważyłem odnośnie Novatec D362SB takie rzeczy:

  • Oś 10 mm thru-axle, potężny kawał żelaza, wpływa dość marginalnie na sztywność tyłu. Ale jednak już się nie zdarzają dziwne szurania tarczy o klocki, gdy się ciasno skręci. Po wyjęciu i włożeniu koła z haków, hamulec muszę regulować w 1/3 przypadków. Wcześniej - prawie zawsze. Uwaga - ważę 55 kg więc rower się pode mną specjalnie nie gnie.
  • W jeździe nie zauważyłem prawie żadnej różnicy, pomimo sztywnej osi i nieco szybszego zazębiania się. Minimalnie łatwiej jest poderwać przednie koło roweru, z racji właśnie minimalnego zmniejszenia się kąta zazębiania. Ale - jakbym nie był wyczulony na tym punkcie to bym pewno nie zauważył...
  • Piasta jest diabelnie ciężka, głównie przez oś. Bębenek również jest stalowy, ale niespecjalnie ciąży. Korpus i wszelkie elementy piasty zdają się być dość toporne i grube w porównaniu z Shimano. Mi tam to odpowiada, wolę żeby piasta była ciężka ale solidna. Uszczelnienie... nie znalazłem :teehee: Tzn. spasowanie metalowych osłon jest bardzo precyzyjne, ale chroni to przed piachem ale nie przed wodą.
  • Piasta jest bardzo cicha. Myślałem, że smar się trochę rozpłynie i będzie słychać gromkie cykanie, ale nie. Miłośnicy grzechotu będą zawiedzeni.

Piasta jak piasta. Na pewno lepsza niż Deore. Trzymając ją w ręku czuć że się nie rozpadnie tak szybko :laugh: Ale czy faktycznie, to się okaże w przyszłym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdybyś teraz miał brać piastę, to jaką być wybrał?

Ja rozważałem DT 370, ale dwie zapadki + zerowe uszczelnienie skreślily ją z listy.

Potem DT 350, ale cena piasty, adaptetów i części zamiennych też skreślaja ją z listy. Ta piasta kosztuje a wszystkie koła i tanie okazje jej zakupu to DT 350 bez adapterów albo zacisków. Koszt kompetu adapterów do piasty + nowej osi to koszt nowej piasty Novatec + zaplot koła.

Dartmoory, SS Components, Joytech i inne to tak naprawdę Novatec.

Waga? Shimano M475, które mam ważą 320g i 534g z zaciskami. D362 i tak będzie lżejszy.

No to pytanie który Novatec?

Zależy mi na dobrym uszczelnieniu, stalowym bębenku i może dodatkowo osi Thru-Axle, żeby koło zaśrubować antykradzieżowo w rowerze. D881, D812, D362??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja coś napiszę, bo także takową piastę użytkuję, ale dłużej :)

 

Piasta jest składową koła (Novatec 362SB, Vuelta Rodi DH, Sapim Leader 2mm) zamontowanego w rowerze do "FR". Przez te dwa lata użytkowana głównie na trasach zjazdowych na Czarnej Górze i na Dzikowcu, czasami do lokalnego pojeżdżenia.

 

Warunki użytkowania - każde (sucho, deszcz, błoto, śnieg). Przebieg ciężko określić, rower bez licznika. Waga jeźdźca ok 78 kg.

 

Spostrzeżenia?

 

- Oś 10mm wygodna w użytkowaniu tak samo jak QR. Subiektywnie trochę czuć, że  koło jest sztywniejsze  Nigdy nie miałem potrzeby ponownego ustawiania zacisku po demontażu koła..

 

- Tak jak pisze Kolega wyżej piasta jest ciężka, masywna. Wykonana poprawnie, nie widać niedoróbek czy tego typu rzeczy.

 

- Co do uszczelniania za dużo nie powiem, gdyż... tej piasty nigdy nie rozbierałem :) Po prostu nie było takiej potrzeby. Kręci się dobrze, nie ma luzów, nie wydaje dziwnych dźwięków. Poza ładnym tyrkaniem bębenka :)

 

Ogólnie piasta bardzo dobra jak za tę cenę. Lekko ze mną nie miała a spisuje się nadzwyczaj dobrze.

 

Edit: Dodam, że piastę kupiłem nową za 130 złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do uszczelniania za dużo nie powiem, gdyż... tej piasty nigdy nie rozbierałem

 

Jeżeli uszczelnienie jest podobne do D042SB to można po 2 latach wymienić smar na zapadce dla świętego spokoju.

 

Ja swoją otworzyłem dopiero po 4 sezonach bo pierwsze łożysko zaczęło się lekko przycierać.

 

http://independent.waw.pl/mtb-xc-enduro/45-serwis-piasty-novatec-d042sb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czaiłem się ponad miesiąc i nie wyczaiłem w takiej cenie... Była na allegrzu jakieś 15 zł taniej niż w sklepie, ale zdjęcia były kiepskie i nie byłem pewien czy nie kupię innego modelu niż chciałem (z zewnątrz piasty w starym "malowaniu" nie różnią się praktycznie niczym!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...