Skocz do zawartości

[baranek] a nexus 7


blady74

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam rower z obręczami i oponami szosowymi z napędem NEXUS 7 (jedną tarczą  z przodu) i prostą kierownicą.

Kolega dał mi pokręcić na swojej szosówce z "barankiem" i całkiem fajnie mi zjeżdżało a i podjeżdżało.

1) Czy jest możliwość założenia "baranka" do "mojego" napędu? (podobno może być problem z odpowiednimi klamkomanetkami) 

2) Czy to w ogóle ma sens?

3) Jeżeli tak to jaką kierownicę wybrać?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie.       

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

Klamko-manetki Versa 8-mio biegowe, pasujacy pod srednice montazowa mostka "baran" I jedziesz...

 

O ile nie miales wczesniej doswiadczenia z baraniastymi kierami polecam cos z plytkim dropem i ergonomicznym gieciem.

 

Jest tego towaru od mlotka na rynku, kwestia ile chcesz wywalic na to floty.

 

A! Versa to dosc spory wydatek, ale moim zdaniem jedyny system pozwalajacy w pelni skapitalizowac pozytki plynace z jazdy na baraniej kierownicy z piasta wielobiegowa.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy problem to właśnie manetki, bo jest inna średnica kierownic.

Nie wiem czy ta 8-biegowa dobrze zgra się z 7 biegową piastą.

 

Alternatywa to "drop bar ends", czyli rogi zmieniające prostą kierownicę w baranka.

https://www.google.pl/search?q=drop+bar+ends&biw=1920&bih=944&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9k1zVObyBIeHPfv2gOgE&ved=0CAYQ_AUoAQ

 

Wtedy manetka zostaje tam gdzie była, a klamki hamulcowe lądują niżej. Półśrodek, ale na pewno taniej i łatwiej wypróbować taką pozycję.

 

Kolejna alternatywa, to normalna kierownica szosowa i dodana poprzeczka na manetkę np. http://www.ebay.com/itm/Bike-Computer-Light-Mount-Extension-More-Handlebar-Space-39g-31-8-26-0-25-4-/191159780161

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Fak... Dopiero zauważyłem, że to Nexus7. Może nie polecieć zatem.

 

Opcjonalnie...

 

Poszukaj jaką ilość linki ciagnie oryginalna manetka od Nexa i postaraj sie dobrać odpowiedniegi, 7-mio biegowego STI:

 

Nowy ----> http://www.evanscycles.com/products/shimano/tourney-a070-2-x-7-speed-sti-shifter-set-ec046455

 

Stary ---> http://www.ebay.com/itm/Shimano-STI-Shifters-RSX-Triple-3-x-7-Seven-Speed-ST-A410-Rebuilt-Guaranteed-/141353021894?pt=US_Shifters&hash=item20e94bf1c6

 

Alternatywny ----> http://www.ebay.com/itm/New-2x7-Road-Bike-STI-Shifters-7-Speed-microSHIFT-Compatible-Shimano-Derailleur-/261605775738?pt=US_Shifters&hash=item3ce8eb597a

 

I zmodyfikuj ciąg za pomocą Travel Agent'a ----> http://www.ebay.com/itm/Problem-Solvers-Travel-Agents-STI-Ergo-Brifters-V-brakes-linear-Silver-Nice-/301399199306?pt=US_Brakes&hash=item462ccace4a - nie musi byc oryginalny, na pewno sam możesz wyrzeźbic podobnego taniej.

 

Taki prodżekt na zimkę :)

 

Szacunek...

I.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkłaniam głęboko.

 

Dziękuję za odpowiedzi Ivanowi MTB i po raz enty Zekkerowi, memu nexusowskiemu guru. 

 

1) Znalazłem coś takiego: 

 

http://allegro.pl/shimano-tourney-st-a070-klamkomanetki-2x7rz-kpl-rt-i4826700849.html

 

2) Potem wybrałem pierwszą z brzegu kierownicę u tego samego sprzedawcy:

 

http://allegro.pl/pro-plt-ergo-anatomic-kierownica-alu-44cm-31-8mm-i4785517088.html

 

Sprzedawca ma jeszcze kierownicę o szerokości jak mniemam 42 cm. Trudno mi uznać która byłaby dla mnie odpowiedniejsza.

 

3) Mostek mam taki:

 

http://w40.wrzuta.pl/obraz/edytuj/token/3MqrxAkXf8R/l9rxbk/1416899144/201411251967

 

http://w40.wrzuta.pl/obraz/edytuj/token/7aPvs48ob4B/1n04nnf/1416899281/201411251968
W związku z powyższym

 

1) czy klamkonanetki odpowiednie?

 

2) czy kierownica OK?, jeżeli nie do dlaczego nie? i proszę polecić inną,

 

3) czy kierownica zagra z mostkiem?

4) czy Travel Agent (http://www.ebay.com/...=item462ccace4a) o którym pisał IvanMTB konieczny?

 

Pozdrawiam serdecznie.

MB.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

Manetki. No i sa, git, ale nie wiesz jaki maja ciag, tzn ile mm kabla ciagna za jednym klikiem. Jak juz pisalem - z reszta pokazujac te same manetki - musisz porownac ciag Nexa i manetki. Wtedy bedziesz wiedzial czy "rolka" bedzie Ci potrzebna.

Kiera/mostek... Tez git, ale kiere masz 31.8 a mostek 25.4. Albo poszukaj nieowersajzowanej kiery, czyli 25.4mm albo wymien mostek na 31.8...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne.

Odkłaniam jeszcze głębiej!

 

 

Manetki. No i sa, git, ale nie wiesz jaki maja ciag, tzn ile mm kabla ciagna za jednym klikiem. Jak juz pisalem - z reszta pokazujac te same manetki - musisz porownac ciag Nexa i manetki. Wtedy bedziesz wiedzial czy "rolka" bedzie Ci potrzebna.

Dzięki serdeczne ale zielony jestem i nie wiem nawet gdzie tego szukać.

- Lepiej poszukać kiery z 25,4 czy wymieniac mostek na 31,8 mm?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Malo jest kierownic 25.4 z ergonomicznym gieciem. Poszukaj, jak znajdziesz to masz bonusa, jak nie to wtedy kup mostek 31.8.

 

Co do manetek, to poprostu zmierz jaka ilosc kabla ciagnie Nexus a jaka klamkomanetki ktore kupiles/chces kupic.

 

 

Opcjonalnie poszukaj na stronie Shimano w mamualach technicznych do poszczegolnych manetek. Powinno byc tam napisane jaki jest ciag kabla...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Opcjonalnie poszukaj na stronie Shimano w mamualach technicznych do poszczegolnych manetek. Powinno byc tam napisane jaki jest ciag kabla...
 

Mam nexusa 7G R45 tyle znalazłem:

Axle Length 182 / 201 (mm) Over Locknut 130mm Spoke Holes 36, 32H Spoke Size #13, #14 Sprocket Options 16,17,18,19,20,21,22,23T Chain Line 16T: 45.3 , 18-23T: 40.3 /45.3 Cassette Joint CJ-NX10 / CJ-NX40 Average Weight Flange Distance (mm) 54.6mm Spoke Hole PCD (mm) 87mm Flange Diameter (mm) 99.6mm Flange Width (mm) 3.2mm Sprocket Thickness (mm) 2.3mm

Ale gdzie w tym "ciąg kabla"?

Co do shimano Tourney ST A070 w oógle trudo znaleźć mi takie dane.

Czego szukać w angielskim "inner cable lenght"?

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Tu masz bardzo pożyteczny art na temat pomiaru ciągu kabla i zastosowania travel agent'a -----> http://alexwetmore.org/?p=559

 

Poza tym pogóglaj sobie "what is shimano nexus 7 cable pull ratio/length"

 

Wyskakuje sporo odnosników do rozmaitych forów, blogów i stron z opisami jak ludzie dali sobie rade z problemem...

 

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się kiedyś obiło o oko rozwiązanie z gripem takim samym jak podlinkował Zangetsu, ale na końcu baranka...

 

Ivan, czy to nie było na przejażdżce w Sutton Park'u - pamiętasz sędziwego pana co miał jakowąś przeróbkę na baraninie??? Mnie szare komórki już prowadzą na manowce, ale Ty miałeś chyba dowód fotograficzny?

 

Pozostaje jeszcze dłubanie w stylu Retroshift - zamiast wydawać na oryginał można popróbować użyć starej nieindeksowanej manetki ze zwykłą klamą i po krzyku, a ile przy tym radości z własnoręcznie wydłubanej zmieniarki ;)

 

Ewentualnie: suicide shifter   :devil:

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak kombinujemy, to można sprawić sobie manetkę indeksowaną do Nexusa7 - SL-7S50.

Kwestia jak to wygodnie zamocować na kierownicy. No i w ogóle zamocować, bo średnica nie ta. Patrząc na manetkę od Alfine8 troszkę materiału można zeskrobać i powinno się wcisnąć.

Przy obrotowej nie wiem czy da radę tak się zabawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Nie wspominałem  o tym wcześniej, ale

1) czy fakt posiadania przeze ,mnie hamulców rolkowych nie zburzy koncepcji?

I jeszcze jedno mam problem ze znalezieniem kompaktowej kierownicy 25.4 mm z małym „dropem”, wobec tego 

2) proszę polećcie jakiś mostek na 31.8 mm.

majac na względzie, że dotychczas jeździłem na prostej kierownicy

3) Czy "to" (http://jtekengineering.com/barendshifter.php) również może być alternatywą w moim przypadku?

i czy to warte zachodu?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Od żopy strony.

 

Manetki, jak najbardziej, beda alternatywą dla STI.

 

Mostek jakikolwiek 31.8 z dopiskiem szosowy. Sprawdź jaki masz aktualnie, oraz weź poprawke na fakt iż kierownica szosowa obniża i wydłuża pozycje na rowerze w chwycie dolnym. Celowałbym w coś około 2-3 cm krótszego niż masz teraz, o ile nie masz zbyt wyprostowanej pozycji przy dotychczasowym kokpicie.

 

Co do hebli rolkowych to wiem tylko, ze istnieja. Nie mam pojęcia jaki mają ciąg. Szosowy czy emtebeczny...

 

Jednakowoż, jeśli decydowałbyś sie na manetki pokazane w swoim poście wystarczy abys zainwestował w kokpit - mostek i kierę - oraz klamki szosowe bez mechanizmu indeksujacego z odpowiednim dla Twojego typu hamulców ciagiem...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hebli rolkowych to wiem tylko, ze istnieja. Nie mam pojęcia jaki mają ciąg. Szosowy czy emtebeczny...

Mają cantilever-owy ;)

Mogą też pracować z klamkami od V-ek, ale z siłą hamowania są problemy. U mnie zwłaszcza przedni wymaga sporej siły w rękach (mimo ustawienia klamki na canti).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wsparcie.

 

 

Jednakowoż, jeśli decydowałbyś sie na manetki pokazane w swoim poście wystarczy abys zainwestował w kokpit - mostek i kierę - oraz klamki szosowe bez mechanizmu indeksujacego z odpowiednim dla Twojego typu hamulców ciagiem

Myślałem, że to urządzenie załatwia mi klamki i manetki, jeżeli nie to myslę, że nie warto. 

 

 

 

Co do hebli rolkowych to wiem tylko, ze istnieja. Nie mam pojęcia jaki mają ciąg. Szosowy czy emtebeczny...

Na "drodze hamulcowej" żadnych przeszkód. Linka wprost od hamulca do klamki (albo odwrotnie) bez żadnych "przeszkód".

Sorry za lamerskie pytanie ale czy posiadanie hamulców rolkowych eliminuje koniecznosć zakupu travel agenta, czy nie ma to związku ze sprawą?   

Szacunek wielki Ivanie.

Pozdrawiam serdecznie.

MB     

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mają cantilever-owy ;)

Mogą też pracować z klamkami od V-ek, ale z siłą hamowania są problemy. U mnie zwłaszcza przedni wymaga sporej siły w rękach (mimo ustawienia klamki na canti).

 

Cantileverowy czyli krótki ciag...

 

Czyli powinno bez problem poleciec z STI, gdyz te maja krótki, szosowy ciag.

 

Czyli jesli chodzi o modyfikowanie hamulcowej strony STI odpada Ci to blady74

 

Jednak ciagle pozostaje koniecznosc zmodyfikowania ciagu mechanizmyu indeksujacaego tak aby pasowal do wymagan Nexusa.

 

STI to dwa mechanizmy w jednej obudowie. Hamulec i indeksacja. Jednakze sa one niezalezne od siebie i trzeba je modyfikowac osobno dla potrzeb hamulcow i piasty - o ile to potrzebne...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wsparcie.

Ukłony niskie.

Sorry bo się trochę pogubiłem:

 

 

Czyli jesli chodzi o modyfikowanie hamulcowej strony STI odpada Ci to blady74

1) Czyli Travel Agent niekonieczny?

 

 

 

Jednak ciagle pozostaje koniecznosc zmodyfikowania ciagu mechanizmyu indeksujacaego tak aby pasowal do wymagan Nexusa.

2) Czyli wystarczy zakupić STI, na szosową kierę i doregulować Nexusa? 

Pozdrawiam serdecznie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...gdyby jednak ciąg STI był za długi dla Nexus'a to może warto by pokombinować z poprzednią wersją manetki(niż zalinkowana przez Zekker), model ST-7S20? Ze zdjęć na necie wygląda iż w razie potrzeby można nieco rozgiąć obejmę lub nawet zupełnie ją odkręcić! Niestety smagam z kalkulatora więc nic nie podlinkuję...

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

Do hamowania nie trzeba nic modyfikowac, do obslugi Nexa potrzebny bedzie Travel Agent, aby zmodyfikowac ciag kabla.

 

Zakreciles sie troche, bo jak sadze uwazasz iz jednym I tym samym kablem obsluguje sie i hamowanie i zmiane biegow.

Obsluguje sie ta sama, ale manetka. Do kazdego rodzaju zadania jest osobny zestaw kabli o miejscowo-specyficznym ciagu.

 

Pewnie mozna zastosowac "cyngla" ale ponownie wraca pytanie, czy wtedy jest sens przesiadac sie na barana, gdyz najwieksze pozytki egonomiczne z zestawu baran-STI I tak zostana zaprzepaszczone rapidem...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...