Skocz do zawartości

[odchudzanie] Unibike Viper GTS 2014


SpinDoktor

Rekomendowane odpowiedzi

Hej :)

 

Początkiem roku szukałem roweru do "tańca i różańca". Uniwersalny sprzęt do jazdy na lekko po szosie i wyprawy pod sakwami. Został mi polecony tytułowy Unibike Viper GTS 2014. Od razu powiem, że teraz bym go nie kupił :) Złożyłbym jakiś przełaj, oparty na ramie np. Accenta CX ONE. Ale jednak, mam Vipera i nie zawaham się go dalej używać :) Niestety opcją sprzedaży i złożenia powyższego nie wchodzi w grę. Zostaję viper i pomysły na modyfikację.

Do rzeczy... nabyłem wagę elektorniczną  i po zważeniu roweru wyszło 16,5 kg :| Dużo, zresztą czuję jego mułowatość podczas jazdy na lekko. Podczas wyprawy nie ma problemu, zresztą dochodzi bagażnik, sakwy etc.

Katalogowy osprzęt pozostał w większości za wyjątkiem:

 

opony: Schwalbe Marathon Plus 18x1.5
pedały: Shimano SPD Alivio PD-M324
siodło: Selle San Marco race gel - do wymiany po zimie
rogi: Author ABE-004
koszyk na bidon: Kelly's ratio i Topeak Modula Cage z mocowaniem opaskowym na ramie
oświetlenie: Energizer Bike Light tył, przód Mactronic Scream + odblaski
licznik: Sigma 1009

GPS: eTrex 20

 

Pomysły na zbicie wagi.

Lżejsze opony i węższe. Te założę na wyprawę, gdyż ani razu nie złapałem gumy. Wezmę zwykłe marathony 1.2 i prawie kilo do przodu.

Amortyzowana sztyca do wymiany bo i tak mnie wkurza. 200-300 g małym kosztem.

 

I teraz gwóźdź programu: wymiana na sztywny widelec. Przez 95% czasu i tak jest włączona blokada. I tu jest problem. Chciałbym zostawić V-ki, sakiew z przodu nie motuję. Czego się obawiam? Zmiany geometrii. Nie wiem co wybrać. Koszt nie istotny, mogę wydać więcej, ale sensownie. Szukam po necie vipera/crossfirea/zethosa ze sztywniakiem i niestety nie mogę znaleźć. Kilka prób na forum było, ale nie wiem jak się skończyło. Autorzy nie odpowiadają na PW.

 

Koła wymienię z czasem, jak te się zużyją.

Siodło wymienię w przyszłym roku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Che ta waga to jakiś mega kwas...  rowery stlowe z lat 90 ważyły mniej... 

 

Sztyca ...... siodło (po co gel) mostek i kierownica..... Opony - to odczujesz. Chwyty- gąbka

Widelec unikaj ALU jest sztywny jak diabli -pląby potracisz ;-))) lekki stalowy widelec nada odrobiny amortyzacji... lub karbon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jezeli można wiedzieć, to dlaczego nie przełajka na ramie accenta? Viper kosztuje nowy 2 tys tak? Jeżeli jestes gotowy go radykalnie odchudzić przez dorzucenie nowych,lżejszych opon i np lekkiego widelca na przód to musisz liczyć około 500-800zł. (jak nie więcej no bo carbonowy wideł kosztuje jednak sporo).
Jeżeli udałoby Ci się sprzedać obecny rower za powiedzmy 1,5 tys czy nawet nieco mniej to masz budżet nico ponad 2 tys na złożenie przełaja.
Set rama accenta+widelec accenta kosztuje w zestawie chyba 999zł z tego co pamiętam. Do tego uzywany osprzęt 2x9 ultegry czyli seria 6500 i jest git. Sam składałem na ultegrze zimówkę jakiś czas temu i jak się dobrze zakręcisz i będziesz przeglądał allegro to zestaw: manetki+przerzutka tył+przerzutka przód+korba+suport możesz wyrwać za 450zł.
Tak tylko się pytam, no bo rama accenta jest super lekka, do tego ultegra mimo, że nieco wiekowa też jest lekka i fajnie działa, więc za 2 tys możesz złożyć rower w wadze~10kg albo poniżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Che ta waga to jakiś mega kwas...  rowery stlowe z lat 90 ważyły mniej... 

 

Na dojazdy do pracy reanimowałem Gianta GSR 400, z pełnymi błotnikami, siodełkiem-fotelem, bagażnikiem i koszykiem waży 18,6 :)

 

 

Widelec unikaj ALU jest sztywny jak diabli
kg :)

 

To już zakodowałem, info od kilku osób. Pamiętam przeglądając oferty.

 

 

Zmierz i podaj wysokość amortyzatora , mam widelec force tylko wersja bez piwotów , wysokoś widelca to 47 cm.

 

SR SUNTOUR NVX ma 49 cm. 2 cm różnicy to niewiele, ale te piwoty :/

 

Szytwnych widelców jest od groma, ale problem jest z dobraniem odpowiedniego pod 28" i V-ki. Do kół 26" jest multum widelców, jak się trafi wersja pod 28", który nie będzie za krótki, to albo jest pod tarcze, albo v-ki się montuje na wysokości odpowiadającej kołom 26".

 

lesieque - masz rację, ale jak pisałem wyżej niestety ta opcja odpada. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup widelec Force wersja z v-kami. Różnice w tłumieniu nierówności pomiędzy aluminiowymi a stalowymi widelcami są według mnie minimalne. Twój amortyzator ma wysokość 49 cm a odejmując wstępne ugięcie- około 1-2 cm mamy 47 cm czyli wysokość Force. Geometria nie zmieni się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ten force to ciekawa opcja:

Widelec 28” FORCE TREK 1 i 1/8” czarny połysk, Ahead.

- Długość widelca od osi piasty do dolnej miski sterowej: 445 mm, (tragedii nie powinno być)

- Długość rury sterowej: 260 mm,

- Materiał : aluminium (Al. 6061),

- Rura sterowa aluminiowa,

- Mocowanie zacisku hamulca tarczowego - IS,

- Piwoty do hamulców v-brake - TAK,

- Waga: 690 g.

 

Cena 210 zł.

 

Zapowiada się ciekawie i chyba się na niego zdecyduję.

 

firefoks - trochę wymieniłem sprzętu, dołożyłem etc. i wyszła taka waga. Info w pierwszym poście. Edytowane przez SpinDoktor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam posiadam Vipera (model 08) i też mam pomysł by zrobić z niego "przełaja" bo mój podobnie jak twój ważył ok 15 kg (rozmiar 23"). Widelec to rozważam kilka opcji m.in. mosso i ten force co wymieniłeś. czasem na alle trafiają się stalowe widelce które ważą trochę więcej niż taki alu jednak powinnien gwarantować odrobinę więcej komfortu. Z oponami to do "przełaja" nie zakładaj zbyt wąskich bo nie wjedziesz na ścieżki leśne czy polne

jeśli chodzi o wagę można tu powalczyć jeszcze np z siodełkiem, wiem że te seryjne to ciężke gnioty ;) sam zainwestowałem w san marco skn które waże połowę fabrycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że widelec aluminiowy to dobry wybór?

 

Nie. Mam sprzeczne opinie dot. twardości alu kontra stal. Ma piwoty i w miarę fajną długość. Przymierzałem się do accenta trekkingowego - 60-70 zł, ale długość tylko 405 mm. Stanowczo za krótko.

 

 

 

nie zakładaj zbyt wąskich bo nie wjedziesz na ścieżki leśne czy polne

 

Z reguły nie jeżdżę po takich. Jeżeli wjadę to przypadkowo. Do jazdy po terenie mam MTB 26". 

 

 

firefoks - i jak wrażenia z użytkowania? Po czym jeździsz?

 

Edit: lit.

Edytowane przez SpinDoktor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie. Mam sprzeczne opinie dot. twardości alu kontra stal. Ma piwoty i w miarę fajną długość. Przymierzałem się do accenta trekkingowego - 60-70 zł, ale długość tylko 405 mm. Stanowczo za krótko.

Widelec alu jest najgorszym wyborem jeśli chodzi o widelce (przed nim stal i karbon).

Używałem na asfalcie widelca alu w rowerze mtb, z oponą 2 cale. Taka opona na twardym podlożu nieżle tłumi drobne nierówności (nigdy nie byłem fanem bardzo wysokich ciśnień), rower nie był eksploatowany w terenie. Nadgarstki i dłonie nieźle to pamiętają.

Dyskomfort może być nieodczuwalny lub mało odczuwalny na początku jazdy, jednak wraz z dystansem zmęczenie będzie rosnąć.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma co demonizować aluminiowego widelca. Od dłuższego już czasu używam w jednym z moich rowerów widelca alu Accent CX One i nie zauważyłem, żeby pogorszył się komfort. Wcześniej miałem zamontowany widelec karbonowy, tak że mam porównanie. W obu konfiguracjach przejechałem tysiące kilometrów. Robiłem przejazdy grubo ponad 300km i nie ani razu nie narzekałem na ból nadgarstków, dłoni itp. Ważniejszą kwestią jest dobór dobrych chwytów i ewentualnie rogów, które pozwolą m.in. na urozmaicenie ułożenia dłoni, co ma duży wpływ na komfort jazdy. 

 

Jakiś czas temu ten rower wyglądał tak (ważył ok. 8105g, jest opisany na forum):

 

zdjecie,600,287936,20120626,speeder-pior

 

 

a teraz wygląda tak. Jego waga wzrosła dość znacznie, głownie przez dodatkowy osprzęt:

 

b9120-u8124_orig.jpg?1402036923

 

Edytowane przez 4gotten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do opinii przedmówcy, od 2 sezonów jeżdżę na aluminiowym widelcu z przodu w swoim Phanaticu i nadgarstki mi nie odpadły, nie wyrosły mi również ani ostrogi ani rogi od takiej jazdy ;) Oczywiście to jest moja opinia i nie wszyscy muszą się z nią zgadzać ale jeździ mi się dużo wygodniej, nie czuję żadnego dyskomfortu ani kosmicznych wstrząsów (gripy mam zwykłe piankowe) więc demonizowanie widelca alu uważam za mocno przesadzone. Mam tez rower stalowy i szczerze mówiąc nie widzę znaczącej różnicy, statystyczny Kowalski nawet nie odczuje takiej zmiany. 

 

Widelec wygląda tak: http://screenshooter.net/99995669/pphtoho

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi nadgarstkami to moim zdaniem bardziej istotna jest wygodna postawa na rowerze niż amortyzaror- odpowiedni dobór mostka, kierownicy(szerokość, wyprofilowane) oraz oczywiście pasującą rama. U mnie na przykład w unibajku evolution 17 z wąska gieta kierownica z amorem xcm chwytami byle jakimi z nadgarstkami nie mam problemów nawet przy 300km. Natomiast w Garym Fiszerze big sur 17.5 z widelcem Fox szeroką prosta kierownica z rogami i dosc pochylona pozycja mimo częstej zmiany pozycji dłoni 100km daje się we znaki- cierpna nadgarstki, czuje jakieś dziwne tiki ;) musialbym w nim chyba założyć krótszy mostek z wiekszym wzniosem i węższa gieta kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam po polskich sklepach innego widelca o odpowiedniej długości i niestety niczego sensownego poza tym forcem nie znalazłem. Oczywiście pytam również mailowo o dostępność. Zaryzykuje z tym ALU i zobaczymy. Na dłuższe wyjazdy i wyprawy to i tak zamontuje lemondkę. Do jazdy na lekko od 50 do 200 km to myślę, że dam rade.

Z drugiej strony nie spotkałem innego unibika z wymienionym amorem na sztywny widelec. O czymś to świadczy i mnie nurtuje... Ktoś musi być pierwszy :-)

Edytowane przez SpinDoktor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wracam do tematu. Sztyca i siodło wymienione, a opony poczekają na wiosnę. Ogólnie 1300 g w dół :) Mamy zatem 15,2 kg. Siodełko jak na razie accent derry, będzie nowe, lżejsze, jak będę miał pewność co do rozmiaru :)

 

Wracam do sztycy Smica Pro 31,6 mm x 350 mm. Nie jestem w stanie wyregulować odpowiednio kąta pochylenia siodełka. Wychodzi taki koszmarek jak na poniższym zdjęciu. Czy to Unibike ma rurę podsiodłową pod dziwnym kątem, a Smica ma zbyt małą możliwość regulacji?

 

28bdy7r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...