olek19 Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 ok myślałem że na tym 960 nie chcą dać się przejechać w ogóle, teraz rozumiem co i tak nie zmienia faktu że to dwa różne rowery i chyba ciężko będzie się spodziewać po 960 podobieństw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Olek mają tę samą geometrię ;-)) daje to jakiś ogląd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 no może jak zobaczy jak pracuje porządny widelec hamulce i piasty, porzuci zamiar zakupu roweru z xc30, hamulcami z grupy acera i najprostszymi piastami od shimano ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Olek chm chyba się za bardzo zapętliłeś.... PRIMO RAMA... piasty shimano toczą sie tak samo...wynika to z ich konstrukcji- kulka + konus. Coś za coś... nieco słabszy amor- lepsza rama i koła....osprzęt działa tak samo. W rowerze najważniejsza jest RAMA ... możesz się zgodzić chyba?? Poczuć się za UŁAMEK CENY przez moment jak Nino Schurter - BEZCENNE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejga Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Olek widziałeś co pisał autor w pierwszym wątku ? Jeżdżę wyłącznie w terenie, lasy, delikatne pagórki Mazowsze. Nie myślałem o amatorskim ściganiu się, ale nie wykluczam Wiadomo, że fajnie by mieć Scale 900 z mega wypasionym sprzętem, ale na to co autor potrzebuje to mu ten osprzęt z Scale 960 w 100% wystarczy i jeszcze mu zostanie zapasu. I przesadzasz z tym straszeniem amorem XC30, na tym forum polecane są rowery w zbliżonej cenie do tego amortyzatora i da się na nich jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 piasty shimano toczą sie tak samo...wynika to z ich konstrukcji- kulka + konus rozumiem że precyzyjnie wykonana metalowa kulka i ta ulepiona z gliny również toczy się tak samo bo kula to kula, @@woojj, ty ogarniasz w ogóle że w wyższych modelach piast są łożyska maszynowe stożkowe a nie kulki i konusy może jeszcze wianuszki ? osprzęt działa tak samo a to nie wiedziałem że pomiędzy tymi grupami w shimano czy sram nie ma żadnej różnicy poza nazewnictwem po co w ogóle ten wyścig technologiczny lepsza rama i koła w tym scale 910 wszystko jest lepsze nawet śruby użyte do jego skręcenia rama jest ważna ale nie ona odpowiada za amortyzacje, sztywność i wytrzymałość i toczenie się kół, zmianę przełożeń czy sztywność napędu w rowerze nawet śruby użyte do jego skręcania mają znaczenie bo jak Ci śruba w mostku pęknie i odpadnie CI kierownica to polecisz na zęby i możesz zakończyć przygodę z rowerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Olek nie obrażaj się... ale chyba nie masz pojęcia o czym piszesz...coś gdzieś zasłyszałeś i teraz powtarzasz... Rozebrałeś kiedyś piasty shimano....????? choć jeden model.... W piastach żadnego producenta nie używa się łożysk stożkowych maszynowych... a wiesz dlaczego???? Doczytaj.... a potem porozmawiamy ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Informacyjnie bo niezłe bzdury się tu produkuje. Czołowym producentem piast "na kulkach" jest Shimano. Starsze modele posiadają tylko i wyłącznie łożyskowanie typu konus-kulki. Obecnie również takowe wspomagane łożyskiem stożkowym. Co do wyśmiewanych "wianków" to proszę zerknąć na budowę XT HB-M785 i zobaczyć jakie tam pracuje łożysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 ...łożysk stożkowych się nie używa ze względu na zbyt wysokie opory toczenia..... shimano konsekwentnie od lat 60 stosuje w piastach kulki+ konusy ponieważ toczą się dobrze i mają niskie opory toczenia a przy tym bardziej odporne na siły występujące w kole rowerowym. Sekretem większej wytrzymałości tego rozwiązania jest kierunek oddziaływania sił na styku bieżnia-kulka-konus.... to filozofia shimano słuszna , ale nie jedyna . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 piasty shimano toczą sie tak samo...wynika to z ich konstrukcji- kulka + konus Piasty Shimano nie kręcą się tak samo. Również piasty na maszynach nie kręcą się tak samo - nie wiesz czemu? osprzęt działa tak samo Osprzęt również nie działa tak samo. Zapytam z ciekawości (nie jest to atak na Ciebie) z którymi grupami miałeś styczność? Sekretem większej wytrzymałości tego rozwiązania jest kierunek oddziaływania sił na styku bieżnia-kulka-konus. Kolejna teoria bez przełożenia na realia. Uwzględniłeś jakość materiału? wykonać lżejszą piastę o niższych oporach toczenia, ale znacznie mniej trwałą (częste wymiany łożysk)... Kolejna teoria niezgodna z rzeczywistością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pziet Napisano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Przeprasza, że przerywam te ślusarskie pogaduchy (bo trochę iskrzy Ale mam pod nosem to: http://www.haibike.de/produkte_detail_pl,72530,17154,detail.html I co? W porównaniu ze Scottem na przykład. Cenowo myślę, że ok. 3500 - 3600 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 tobo osprzęt w porównywanych rowerach .... nie ma różnicy ... niezauważalna. Różnica w toczeniu piast shimano jest niemal nie zauważalna. Różnica polega na jakości ich wykonania.... szlifowane konusy. Uwierz mi że piastę Deore i XTR ustawisz tak samo.... liczba obrotów koła po zakręceniu będzie ta sama... Największy opór w tego typu piastach stanowi jej uszczelnienie i bębenek. tobo ile w życiu naprawiałeś piast??? ile ich rozebrałeś .... czemu shimano nie stosuje łożysk maszynowych???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 @woojj z racji profesji @tobo ostatnie pytanie jest delikatnie to ujmując nie na miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Mogę podać w przybliżeniu ile serwisowałem / naprawiałem piast Shimano - 2-3 tysiące. Innych również podobną ilość. Różnica w toczeniu piast Shimano jest zauważalna. Są duże tolerancje między dwoma sztukami tego samego modelu. Skoro jakość elementów i ich wykonania jest inna więc i różnica w pracy jest. Shimano nie stosuje łożysk maszynowych - bo nie. Mają swoją koncepcję produktu i tyle. Nawet najwyższe modele piast Shimano są w dzisiejszych kategoriach wagowych ciężkie. Mogłyby być dużo lżejsze jednak wtedy nie byłyby produktem dla masowego odbiorcy. A Shimano produkuje dla milionów a nie dla wybrańców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Przeprasza, że przerywam te ślusarskie pogaduchy (bo trochę iskrzy Ale mam pod nosem to: http://www.haibike.de/produkte_detail_pl,72530,17154,detail.html I co? W porównaniu ze Scottem na przykład. Cenowo myślę, że ok. 3500 - 3600 zł. Temat przybrał już absurdalną wielkość więc jak dasz radę to przypomnij do czego to porównanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Dlatego tak robi bo jest to podyktowane kompromisem między trwałością a niskimi oporami toczenia.... Koła slr Mavica po sezonie jazdy w maratonach wymagają niema 2 krotnej wymiany łożysk- wszystkich .... w XTR nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pziet Napisano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Temat przybrał już absurdalną wielkość więc jak dasz radę to przypomnij do czego to porównanie. Scott Scale 960. Chcę się przymierzyć do czegoś jeszcze, co mam w pobliżu. A sklep z Haibike mijam w drodze do pracy. Temat już jest dawno nieaktualny, a tematami można obdzielić z 6 innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Jeśli lubisz rowery zgrane kolorystycznie to przemyśl dobrze czy Hai jest właściwym wyborem. Jak padnie któryś hamulec to masz małe szanse nabyć zamiennik wizualnie zgodny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pziet Napisano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 A rzeczywiście... Nie zauważyłem. A poza tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Haibike to dobra marka.... pewnie w wyborze zadecyduję drobnostki. Co do osprzętu- XT i deore króluje - tu różnicy nie zauważysz... Lecz wśród wymienionych Scott ma najlepszą rame i koła .... i może to powinien być atut w wyborze - To moje zdanie. Ale ostatecznie TY wybierzesz. Haibike ma dość toporne (ciężkie) piasty i hamulce Tektro ....taki mały minus w stosunku do konkurentów tobo coś mi się wydaję że robimy podobne rzeczy .... ;-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 28 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Panowie @@olek19, @@woojj, @@maciejga, dajcie sobie już na wstrzymanie. Każdy z Was ma odrobinę racji co do wyboru właściwego roweru jednak proszę zakończmy na tym co zostało powiedziane. Dalej niech zadecyduje autor tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 czasem dyskusja schodzi na złe tory ;-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pziet Napisano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Witajcie, przepraszam, za dłuższą chwilę milczenia... Wracam do tematu, bo zakup jeszcze niedokonany. Z różnych powodów. Po pierwsze, lubię mieć wybór, dlatego szukam rowerów zbliżonych do Scotta Scale 960 - jak pisałem wcześniej na tej ramie czuję się najlepiej. I tak wpadłem na dwa pomysły: 1. GT Zaskar 9R Sport 2014 - ten model jadę jutro przymierzyć - geometria inna, ale zawsze miałem słabość do GT (marzenie rowerowego dzieciństwa Ten model jest osiągalny za 3700 zł http://www.gt-bikes.pl/rowery/2014-gorskie/xc-race-hardtail/zaskar-9r-sport 2. Mondraker 2014 Finalist Pro - wiem, wiem - nie ma zwężanej główki, ale poza tym - co sądzicie? Czy naprawdę jest taki lekki? Także osiągalny za 3700 zł. http://7anna.pl/product-pol-5326-Rower-Mondraker-2014-Finalist-Pro-29.html Przypominam - Scott Scale 960 w tej chwili w cenie 3600 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Mondraker nie ma poszerzanej główki ale jeżeli chodzi o 29" to nie jest tak istotny problem jak przy kole 27,5". Porównując geometrię tych dwóch rowerów to Finalist ma ramę bardziej przystosowana do sportowej jazdy niż GT. Dłuższa górna rura i niższa główka ramy wymusi na Tobie bardzie aerodynamiczną pozycję na rowerze a dzięki krótszym tylnym widełkom rower będzie bardziej zwrotny. Co do osprzętu to Mondraker tez ma przewagę nad GT. Jedynie GT ma bardziej "rozwojową" ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pziet Napisano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Dzięki @rodszyld69 A jak Twoim zdaniem Mondraker ma się do Scott Scale 960 https://www.scott-sports.com/us/en/products/234246/SCOTT-Scale-960-Bike/ Ja celuję w rozmiar M - 44 cm w Mondraker i 47,5 cm w GT (wg informacji na stronie producenta przekrok 76,6 cm, więc nieco luzu jest). Wtedy górna rura nawet nieco dłuższa w GT, bo 604 mm, ale to szczegół. Jest też nieco inny kąt główki GT 72 proc, Mondrakcer 70,5 proc, Scott 69,5 proc. To plus długość tylnych widełek to najważniejsze różnice w geometrii decydujące o charakterze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.