Skocz do zawartości

[2200] rower cross


turkov

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, przymierzam się do zakupu roweru crossowego. Czy w tej cenie Romet Orkan 5.0 będzie jednym z lepszych wyborów? Czy ma on regulację mostka kierownicy?

Czy na takim rowerku poszaleję troche na leśnych ścieżkach?: )  Z góry dziekuje za odpowiedzi

 

http://allegro.pl/rower-28-21-romet-orkan-5-0-m-cross-w-wa-2014r-i4770787371.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orkan 5.0 to ostatnio jeden z najchętniej polecanych, spokojnie można go dostać poniżej 2000 zł, więc nie bój się targować. Objedziesz nim właściwie wszystkie twarde drogi, łącznie z niezłymi podjazdami. Crossy nie lubią ekstremalnych warunków (błoto, kopny piach, strome zjazdy z kamieniami i korzeniami), ale leśne drogi pożarowe to dla nich żadne wyzwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko już cięzko własnie go dostać w cenie poniżej 2000zł: ), kolekcja na ten rok się konczy. Czy moze poczekac do stycznia/lutego, aż wejdą orkany na 2015?: )

Powiedźcie chłopaki czy jest w nim ten regulowany mostek, z gory dzieki: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za babski argument ale kolor nie ten :) a po drugie za mały.

Co możecie powiedzieć o np. wyżej wspomnianym Viper GTS lub jego "mocniejszy" brat Zethos GTS ?

Jeśli cena tego drugiego (rocznik 2014) spadnie przykładowo do 2500zł to warto dołożyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się nie znam ale czy to nie jest tak, że w Zethosie dopłacamy tylko do tych hydraulicznych hamulców ?

Mi zależy przede wszystkim na szybkiej jeździe i płynnej pracy przerzutek. Jeżdżę tylko po asfalcie.

Czy podzespoły które będą najbardziej istotne do mojego stylu jazdy nie będą lepsze w Viper GTS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy podzespoły które będą najbardziej istotne do mojego stylu jazdy nie będą lepsze w Viper GTS ?
Zethos ma klasę lepszy amortyzator, manetki, tylna przerzutkę, lepsza korba. Nie warto pchać się w v-brake które montuje się do najniższej klasy rowerów, teraz rządzą hydrauliki które zdecydowanie są lepszymi hamulcami. Podaj jaki rozmiar roweru szukasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że 21 lub 23. 188cm wzrostu, ale noga długa :) aktualnie mam authora z rama 19,5 i siodełko wysunięte nawet poza poziom minimum jest dla mnie za nisko.

Dla mnie akurat hamulce są najmniej ważne. Wolę porządne vki niż byle jakie hydrauliczne.

 

Ps. Wg Twojego uznania jakby wyglądał ranking biorąc pod uwagę te 3 powyższe modele ? Jeszcze raz powtórzę, że wszystko w rowerze co składa się na jego napęd jest dla mnie najbardziej istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zethos jest lepszy.... co do korby to w czym jest lepsza???? tylko jest lżejsza!!!  Suporty octalink wytrzymują 5 razy większe przebiegi niż te w koranach hollowtech.

Pozatym Zethos ma lepsze koła i lepsze manetki.

Co do wielkości ramy... nie brałbym 23.. chyba ze tylko spokojna jazda po asfalcie. Rower ma potencjał do jazdy w lekkim terenie a tam rama 21 lepiej się sprawdzi. Ja mam 188 wzrostu i brałbym 21.

Przymiarka obowiązkowa. Zasada ... lepiej wybrać mniejszą ramę i podnieść rurę siodła , zmienić mostek, niż za dużą ramę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czepiasz się ;-)) porównywałem Zethosa z Orkanem...  w Viperze jest kwadrat... też trwalszy od holowtecha ;-) Ja bym postawił na octalinka. 
nie czepiam się bo nie ma o co :P   Mam korby na HT2 w dwóch rowerach cross i mtb, poprzednio w tym pierwszym była korba na kwadrat ale jakoś nie uśmiecha mi się do niego wracać Z patentu octalink-a nie dane mi było korzystać więc się nie wypowiem aczkolwiek dużo jest pozytywnych opinii o jego trwałości. :)

 

 

Oba unibike mają lepsze koła od Rometa.
co do kół Zethos ma zdecydowanie lepsze koła, viper można powiedzieć że też, tylko jest jedno ale GTS ma koła pod v-brake więc teoretycznie szybciej zużyje w nich obręcz. Następnym minusem (oczywiście teoretycznie) jest to że w razie mocniejszego scentrowania koła  (nie mylić z ósemką :P ), na Orkanie da się wrócić do domu zaś Viper takiej możliwości nie daje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koła w Unibikach mają lżejsze obręcze... markowe szprychy (śmiem twierdzić że Sapim to obecnie najlepsza marka) a lżejsze koła to większy komfort jazdy, no i lepiej tłumią drgania. Obręcze w Rometach to odynarnie pancerne stożki które mają sens przy wadze pow 120 kg...Romet ma pewnie szprychy ocynki (choć może nie... nie przyznają się) i tandetne opony..najtańsze jakie się da założyć.

Co do suportów.... 20 lat pracy przy sprzęcie na serwisie prowadzi do takich a nie innych wniosków.... cofanie się do kwadratu nie ma sensu.... ale jest trwalszy.

Cały świat działa podobnie. Ma być tanio (choć niekoniecznie) a masz wymieniać ... czym częściej tym lepiej ;-))))

 

 

Amatorowi to wszystko jedno;-)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...