Skocz do zawartości

[Obręcze]Pomoc w wyborze obręczy do koła 26''


Cruiser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , wczoraj z moim sprzęcie pękła obręcz i odkształciła się , w związku z tym poszukuję jakiejś w miarę dobrej w przystępnej cenie na kółko 26 cali.Obecnie mam obręcz mavic 317 , chciałem kupić podobną ale chodzą po około stówki a wołałbym coś tańszego.Chciałem jeszcze zapytać jak wygląda zmiana obręczy ponieważ nigdy tego nie robiłem i co potrzebne jest prócz klucza do szprych.

 

 

 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre i tanie obręcze robi Accent. Porządne opinie zbiera Airplane 26" ale są też inne modele.

 

Wymiana obręczy polega na zapleceniu ponownie na starej czy nowej piaście. Potrzebna jest do tego spora wiedza i doświadczenie. O ile zapleść idzie się dość szybko nauczyć to prawidłowy naciąg szprych to już nie wielu potrafi. Dlatego wielu korzysta z gotowych już złożonych kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie myślałem o kupnie całego koła ale skoro cały rower sam serwisuje to czemu miałbym nie dać rady z obręczą  :thumbsup:

Z jakimś poradnikiem powinno być ok a jak wygląda sprawa z dobraniem odpowiedniej , czy szprychy i nyple będą pasowały od starej jak nie kupie takiej samej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza kluczem do szprych dobrej jakosci jesli masz nyple aluminiowe to jeszcze przydalaby sie centrownica.

jesli masz kolo na vki, to prawdopodobnie bedziesz mial sporo z tym problemu, bo takie hamulce duzo mniej wybaczaja niz tarcze.

Ogolnie bez sprzetu pierwsze kola skladane samemu raczej marne maja szanse na dlugie zycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wszystko do siebie pasowało musisz kupić obręcz o takiej samej średnicy wewnętrznej tj. ERD. Inaczej szprychy mogą być za długie lub za krótkie. W innym wypadku musisz kupić też nowe szprychy. Ich długość dobierzesz korzystając z kalkulatora doboru długości szprych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze zdjęcie mojej obręczy.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d353dcc2e8d4a94.html

 

Kupił bym taką samą ale stówka to nie jest mała kwota i pewnie w tej cenie znalazło by się coś lepszego.

 

Proszę o możliwie jak najszybszą pomoc ponieważ potrzebuję szybko się z tym uporać :thumbsup:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są identyczne (wieczorem sprawdzę czy to na pewno 317, bo od dawna leży), ale sam sobie tego dobrze nie przepleciesz, jak robisz pierwszy raz i nie masz centrownicy. W serwisie na zaplecenie wydasz 50zł, wiec lepiej szukaj gotowej używki lub nówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to zobacz bo zależy mi na czasie , myślę że dam sobie radę sam , centrowałem już koła kombinerkami z odchyleniem po kilkanaście mm w paru miejscach na tolerancję dosłownie paru mm więc myślę że z odpowiednim kluczykiem do szprych i poradnikiem z forum dam sobie radę a jeśli nie to dam do zaplecenia bo reszta czyli kaseta i piasta są markowe i bardzo dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu iż nigdzie nie mogę znaleźć tych mavików 317 na 32 szprychy postanowiłem kupić komplet innych , wyszperałem coś takiego:

 

http://cyklisci.com/obrecz_26_accent_pathfinder_32h_cnc_czarna,2,8639.html

 

Wysokość mają identyczną ze starymi obręczami i są szersze wewnątrz o 2mm i w związku z tym mam pytanie czy będą pasowały stare szprychy , nyple i opony 

 

http://bike.michelin.co.uk/tyres/michelin-country-rock#dim

 

Prosiłbym o szybką odpowiedź.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na te obręcze:

 

http://www.rowerek.pl/Products/Show/124779/600_10_03_ACC_Obrecz_Accent_Pathfinder_26_32_otwory_czarna

 

Mam problem z montażem otóż przednie koło poszło mi gładko , jako centrownicy użyłem wyśrodkowanych klocków hamulcowych jednak z tylnym mam problem otóż przy dokręcaniu nypli żeby koło było proste do ramy wszystkie nyple z jednej strony muszę odkręcić więcej niż z drugiej, przez to z jednej są napięte a z drugiej luźniejsze.Rama jest prosta , wcześniej zamontowane koło na starej obręczy też było idealnie proste.Ma ktoś pomyśl co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...