Skocz do zawartości

[Manetki XTR Dual Control] Proszę o wycenę i opinnie.


ezios

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy, że uszkodzisz to do wymiany masz całość bo nie masz ani przerzutek, ani hamulca. Typowe rozwiązanie dla rowerów trekkingowych, czy miejskich. Nie będę wspominał o kwestii ustawienia i regulacji klamkomanetki bo zawsze lepiej jest ustawić i wyregulować oddzielnie klamkę od hamulca i manetki. Co do ceny... nie jest to zestaw pierwszej młodości i za całość dałbym max 300,- jeśli bym potrzebował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 zł za ten niewydarzony styrany wynalazek ? nic bym za nie nie dał, ergonomia działania to  koszmar ... za mniej niż 300 można dostać nowe XT 3X9 :

http://allegro.pl/shimano-xt-sl-m770-manetki-3x9rz-rapidfire-linki-i4773553411.html

Ergonomia działania dużo lepsza.

 

PS

Nie wiem jaką masz przerzutkę, do manetek DC potrzebna jest przerzutka z odwrotną sprężyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem jaką masz przerzutkę, do manetek DC potrzebna jest przerzutka z odwrotną sprężyną.

Nie potrzebna, ale zalecana... Z Top Normal działają dobrze, ale na początku zmiana biegów jest mało intuicyjna (w każdej manetce zmieniasz biegi na cięższe w "odwrotną" stronę).

 

Odnośnie ergonomii... kwestia osobnicza. Ja mam małe dłonie i lubię klamkomanetki - wygrywałem nawet z nimi ogólnopolskie maratony kilka lat temu. Ale faktycznie większość znajomych na nie narzekała...

 

 

 

Nie będę wspominał o kwestii ustawienia i regulacji klamkomanetki bo zawsze lepiej jest ustawić i wyregulować oddzielnie klamkę od hamulca i manetki.

A tego w ogóle nie rozumiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w grupie tych, dla których ergonomia jest koszmarna :whistling: poza tym założenie ich z normalną przerzutką to zaprzeczenie idei Shimano ...

Bardzo wielu uzytkowników forum robi tu sprzętowe kombinacje stojące w sprzeczności z ideami Shimano.

 

 

 

A tego w ogóle nie rozumiem

 

Być może chodzi o ustawienie względem siebie obu komponentów, co w przypadku zestawu nie jest możliwe. Bo jeśli chodziłoby o samą regulację hamulca i przerzutki  to faktycznie też nie kumam :)

 

Co do użytkowania - duale mają dokręcaną "łopatę" dla osób potrzebujących innej niż zakładana przez S koncepcji obsługi - miałem styczność z rowerami zaopatrzonymi w DC kilkanaście razy i w każdym przypadku łopata nie była zdemontowana przez właściciela. Widocznie filozofia się niekoniecznie sprawdza u szaraków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja bym prędzej napisał do sprzedającego i zapytał o powód sprzedaży całego zestawu wraz z kierownicą i mostkiem, dla mnie dziwne połączenie.

 

Być może warto się dopytać o stan gwintów w klamkomanetkach, żeby nie okazało się, że śruby są wklejone bo ktoś zerwał gwint, a teraz żeby lipy nie było to sprzedaje razem z kierownicą itp.

Mimo wszystko nie kupiłbym tego zestawu. Ze względu na to, że jak coś się zepsuje to trzeba wymieniać całościowo to po pierwsze. Druga sprawa to ten zestaw wyszedł w okolicach 2005/6 roku, więc parę sezonów jazdy ma za sobą, nie wiadomo czy mechanizm nie jest już zużyty, czy nie ma luzów, w związku z tym jak z precyzją zmiany przełożeń.

Wolałbym nowe manetki XT, które spokojnie za 250 zł kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Być może chodzi o ustawienie względem siebie obu komponentów, co w przypadku zestawu nie jest możliwe. Bo jeśli chodziłoby o samą regulację hamulca i przerzutki to faktycznie też nie kumam

Dokładnie oto mi chodziło :) Nie zawsze klamka hamulca i dźwignia manetki są ustawione pod tym samym kątem, a w tym przypadku nie da rady zrobić tego.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeżdżone przez 1000 km a sprzedaje bo mu nie potrzebne. Kupił coś innego.

Niezla bajka, 1000km to nie jedni robia w miesiac. Sprzet zakladajac z roku 2006  co daje ~125km rocznie ;)

Wizualnie to one mi wygladaja na dobre 10k km. Nie kupuj chyba ze jestes ortodoksyjnym fanem dualcontrol, zejdziesz z ceny i zapewnisz sobie prawo zwrotu gdybys uznal ze sa zuzyte. Na moje nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie oto mi chodziło Nie zawsze klamka hamulca i dźwignia manetki są ustawione pod tym samym kątem, a w tym przypadku nie da rady zrobić tego.

A jeździłeś w ogóle na DC? Wiesz o czym mówisz? Czy po prostu teoretyzujesz? Dalej Cię nie rozumiem... W DC masz tylko "klamkę hamulca" i nie ma w nich żadnych "dźwigienek manetki" (ewentualnie jest jedna alternatywna, całkowicie zbędna i demontowalna), więc po prostu ustawiasz TYLKO "klamkę hamulca" (nie ma żadnego kąta pomiędzy "hamulcem" a "dźwigienkami", bo ich po prostu nie ma). Jeżeli dłoń poprawnie leży na hamulcu to zmiana biegów po prostu z fizjologicznego punktu widzenia jest wygodna...  Więc raczej to jest plus, bo niektórzy potrawią ustawić klasyczne hamulce i maneteki tak, że głowa boli. W DC jeżeli klamka hamulca jest źle ustawiona (nie tworzy linii z palcami/przedramienim) to po prostu zmiana biegów jest niewygodna co wymusza zmianę położenia klamki...

 

Inną kwestią jest już sam mechanizm działania manetek w DC (duży skok, mniejsza szybkość zmiany biegów w krytycznych sytuacjach), ale to jest kwestia osobnicza i kwestia w jaki sposób te manetki się wykorzystuje. Ja w jednym rowerze cały czas ma DC XT i naprawdę je sobie chwalę :) Ale z głosami krytyki i opinią, że na pewno nie jest to najbardziej uniwersalne rozwiązanie zgadzam się w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...