Skocz do zawartości

[ do 1500/1600zł] jazda miejska, krótkie wycieczki


Yacenty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Chciałbym kupić rower męski do jazdy do pracy ( kilka kilometrów) oraz na krótkie wycieczki raczej szosowe. Nie mam pojęcia o sprzęcie i osprzęcie dlatego zwracam się do Was o pomoc w wyborze odpowiedniego roweru. Mam 188cm wzrostu i ok 100kg. Myślę, że odpowiednia będzie rama 21". Jest jeden wymóg - jazda wyłącznie w pozycji z wyprostowanymi plecami ( jestem po operacji kręgosłupa ). Przeglądałem internet i zaciekawiły mnie takie oferty:

 

(oczywiście biorę pod uwagę również sprzęt używany)

 

1. http://rower-sport.pl/pl_PL/p/ROMET-WAGANT-4.0-LTD-2014/2174

2. http://allegro.pl/niemiecki-meski-rower-trekkingowy-deore-mifa-i4779083068.html

3. http://allegro.pl/piekny-alu-rower-meski-buffalo-kola-28-deore-xt-i4784435240.html

4. http://allegro.pl/rower-diamant-elan-deluxe-pelne-deore-i4767328382.html

5. inne propozycje?

 

Proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery wybierasz przyzwoite, ale na żadnym nie będziesz siedział wyprostowany.

Przede wszystkim, na ramie o rozmiarze 50-52cm to będziesz jechał "w kucki". Wiem co piszę, sam mam tylko 1cm więcej wzrostu od Ciebie i jeżdżę na rowerze o ramie 61cm. Szukaj rowerów z ramą od 58 do 61cm i między takimi wybieraj.

 

Jeśli chcesz aby rower był dostosowany do jazdy w wyprostowanej pozycj,i to zwróć uwagę na dwie rzeczy:

- rura podsiodłowa ramy powinna być jak najbardziej odchylona do tyłu od pionu (wynika to z faktu, że rowerzysta pedałuje lekko do przodu, a nie pod siebie)

- mostek kierownicy powinien zapewniać taką regulację aby kierownicę (najlepiej giętą) można było podnieść na wysokość kilka centymetrów powyżej siodełka. Nie może ona też być wychylona do przodu.

 

U holenderskich producentów (Batavus, Gazelle, Sparta, Union, Koga...) jest zawsze największy wybór takich rowerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Zakładałem, że  niewiele rowerów spełni moje wymogi dlatego już z góry zakładałemm właśnie wymianę wspornika pod kierownicę i ją samą aby dostosować pozycję dla siebie. Z wymienionych wyżej modeli ku któremu byś się skłaniał? Co prawda nie siedziałem na rowerze o tak dużej ramie jak piszesz ale w sklepie wydawała mi się kolosalna stąd mój wybór 21-22,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana mostka kierownicy w rowerze, który nie jest do tego przystosowany może być trudna i/lub nieopłacalna.

Szczerze, to rowery które pokazałeś są przyzwoicie zbudowane, ale wg mnie na Ciebie za małe. Nie polecam żadnego, ze względu na rozmiar.

 

Dla odmiany polecałbym wypróbowanie takiego roweru (w sensie rozmiaru, wyposażenia, geometrii itp).:

http://www.rowerowaholandia.pl/meskie/meskie-rowery-uzywane/koga-miyata-roadrunner.html

 

I bardzo ważne koniec. Na Twoim miejscu nie kupowałbym roweru bez możliwości przejechania się nim przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerek który zaproponowałeś to pewnie konstrukcja jakiej powinienem szukać, lecz ten choć dość fajnie wyposażony to zdecydowanie mi się nie podoba. Nie lubię nie schowanego olinkowania oraz tego typu zabudowy łańcucha oraz tylnej. Znalazłem coś takiego: 

 

http://olx.pl/oferta/rower-meski-koga-miyata-terraliner-alu-deore-CID767-ID5SJPr.html#eacb12b89a

 

Ten dość skromnie wyposażony, chciałbym oświetlenie w piaście, dobry bagażnik i zdecydowanie lepsze błotniki ale konstrukcyjnie i wielkościowo chyba coś dla mnie. 

 

Bardzo chętnie kupiłbym coś takiego, gdyby dało się to dość łatwo dostosować do jazdy wyprostowanej:

 

http://allegro.pl/rower-meski-trekkingowy-deore-xt-bardzo-lekki-i4773752822.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie

Dość długo trwało poszukiwanie odpowiedniego dla mnie sprzętu ale w końcu na św. Mikołaja dotarł do mnie wyszukany rowerek. Oto on:

Stevens Esprit

-rama  58cm - 23cale

- amortyzator -  SR SUNTOUR LOCKOUT

 - przerzutki tył - SLX

- przerzutki przód - Deore LX

- zmieniarki SLX

- manetki Deore

- hamulce v-brake - Deore LX 

 - mostek scorpo wymieniłem na wysoki regulowany

-  kierownica OXYGEN Pistol 

- piasta tylna Deore LX

- dynamo w piaście Deore LX

 - oświetlenie LED z czujnikiem zmierzchu

 - korby SLX

- obręcze wzmacniane MAVIC

„Troszkę” przekroczyłem zakładany budżet lecz rowerek który nabyłem jest jak na zdjęciach w stanie idealnym – „jak nowy”.

Pozostaje tylko wymiana siodła, które wydaje się być dla mnie mało komfortowe. Zadek już po kilkunastu kilometrach protestuje J. Nie wiem na razie co założę.

 

PC090020.jpg

 

 

PC090023.jpg

 

Taki był pierwotnie mostek kierownicy

 

4826196200.jpg

 

 

PC090007.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który mostek kirownicy dostałeś? Bo na dwóch zdjęciach są różne mostki.

Ten rower jest przystosowany do jazdy w lekko pochylonej pozycji i do takiej pozycji ma też dobrane siodełko (oraz geometrię ramy). Jeśli próbujesz na tym rowerze jeździć wyprostowany to stąd może wynikać dyskomfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który mostek kirownicy dostałeś? Bo na dwóch zdjęciach są różne mostki.

Ten rower jest przystosowany do jazdy w lekko pochylonej pozycji i do takiej pozycji ma też dobrane siodełko (oraz geometrię ramy). Jeśli próbujesz na tym rowerze jeździć wyprostowany to stąd może wynikać dyskomfort.

 Temat mostka jest opisany i wyjaśniony w powyższym poście. Można to również wywnioskować z postów wcześniejszych. 

Obecna moja pozycja do jazdy jest więcej niż satysfakcjonująca a z siodłem to gdy trochę więcej pojeżdżę to wówczas zadecyduję. Może wystarczy jego lekkie pochylenie...

Poprzedni mostek ( scorpo ) chętnie sprzedam choć ceny jego nie znam. Wiem tylko że waży 150g a to zdaje się całkiem nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...