Skocz do zawartości

[Koła] lekkie 29 do XC


jazw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W nowo zakupionym rowerku (HEAD AdaptEdge Carbon) producent zamontował kółka Fulcrum 29 Red Power SL, które ważą bez zacisków 2050g. Pytanie czy jest sens schodzić z wagą kół o 500g nie tracąc sensownej sztywności, moja waga to 72kg, tereny dla kółek to w rocznym przebiegu 85% nizinny teren i 15% górskie szlaki. Kwestie finansów pomijam. W BikeStacji proponują mi taki secik:

 

Obręcze notubes crest 29"
Piasta tył DT swiss 240s
Piasta przednia DT 350 (20 MM)

Szprychy DT aerolite

Nyple DT prolock Alu

Waga ok 1570g

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu masz ośkę 15mm, a nie 20mm.

Może weź lepiej piasty pod proste szprychy, da to lepszą odpornośc na zmęczenie materiału.

Do tego obręcze proponowałbym DT XR331. Są 10g cięższe od Crestów, ale wytrzymują większy naciąg od Crestów i powinny zapewnić wyższą odporność na ew. uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli póki co wychodzi tak:

 

obręcze - DT XR331
P: XR 331 29 DISC PRE NE 28 BL 01P 1223
T: XR 331 29 DISC PRE NE 32 BL 01P 1250
 
piasty - DT 350s pod szprychy proste
P: 35P 100 DBIS SA15 R28 S S
T: 35P 135 DBIS QR AS R32 S S
 
szprychy - DT competition Straight pull czy DT competition standard czy może Pillar X-tra 1420?
 
wychodzi +-1550g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpryche krzywa dostaniesz w kazdym sklepie/serwisie. Szpryche prosta prawie na 100 procent nie. Bedziesz musial gnebic tego kto Ci te kola sprzedal lub liczyc na dobre wiatry w lokalnym serwisie, a i z tym moze byc problem - nie wiem jakie w Polsce sa warunki zakupu szprych przez serwisy ale czesto sa one oferowane w paczkach. Jesli taki jest warunek to watpie zeby jakis serwis zainwestowal pieniadze w kilkadziesiat szprych, ktorych potem prawie na pewno nie sprzeda.

Mam watpliwosci czy specjalna sztywnosc kol z takimi szprychami ma znaczenie przy tej wadze i warunkach eksploatacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały sezon przejeździłem na prostych szprychach i nie uszkodziłem ani jednej.

Tak jak Rulez mówi, jeżeli się na tym znamy, to zamówmy sobie kilka na zapas. A jeśli się nie znamy, to po prostu oddamy do warsztatu, który podejmie się ściągnięcia takich szprych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały sezon przejeździłem na prostych szprychach i nie uszkodziłem ani jednej.

Tak jak Rulez mówi, jeżeli się na tym znamy, to zamówmy sobie kilka na zapas. A jeśli się nie znamy, to po prostu oddamy do warsztatu, który podejmie się ściągnięcia takich szprych.

Mam wrazenie ze nie wiesz o czym piszesz :)

PRZECIETNY warsztat w miescie X i proste szprychy = problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie ma problemu mieć kilka szprych na zapas i dać je serwisowi żeby wymienił je w przypadku pilnej potrzeby ;)

 

A zalety szprych prostych są całkowicie namacalne

Te same piasty DT 350s w przypadku prostych szprych są o 60gramów lżejsze niż zwykłe DT 350s. Szprychy nie pracują na zgięciu przez co koło jest wyraźnie sztywniejsze. Jest mniejsze ryzyko zerwania szprychy, ponieważ nie występują dodatkowe naprężenia na zgięciu.

 

Jak dla mnie to w kolegi przypadku jedynie bym się zastanawiał nad obręczą, czy DT czy ZTR.

Jak dla mnie ZTR Crest jest lepszym rozwiązaniem, dobrze zapleciona obręcz jak na tą wagę jest bardzo sztywna. W DT XR331 mam małe wątpliwości czy jest równie sztywna. Za 2-3tygodnie będę składał 2 identyczne zestawy z tym że jeden na Crest drugi na XR331 i wtedy będę miał bezpośrednie porównanie obu obręczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Wlaśnie jestem po składaniu kół na XR 331 w połączeniu z piastą DT 350s 28h straight pull i szprychami pillar psr tb2016.

Mimo 28 szprych obręcz jest naprawdę sztywna, jest godna polecenia. Niemniej Cresta w tym momencie równie wysoko cenie.

W tej kategorii wagowej walka jest wyrównana.

XR 331 może wymagać większej uwagi przy zaplataniu ze względu na to że podkładki pod nyplem muszą się ułożyć, jednak nie jest to wielkim problemem.

Crest jest 1mm szerszy

XR331 jest tańszy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...