Skocz do zawartości

[Opony] Jakie do przełaja, szersze niż 700x35C?


TomoTonyHalik

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam ja sobie lekką przełajówkę (28" koła) na bardzo lekkich i szybkich oponach - Maxxis Larsen Mimo CX. Ogólnie niby opony fajne, bo stosunkowo niedrogie (80 zł szt), dość lekkie przy tej szerokości (330 gram dla 35C) i szybkie. Problem jest tylko tak, że są bardzo miękkie, przez co bieżnik znika w oczach oraz wymagają jazdy na większym ciśnieniu żeby nie łapać snejków, oraz co najgorsze - bardzo łatwo się zakopują w sypkim gruncie.

Szukam więc czegoś szerszego, co nie będzie tak grzęznąć w luźnym terenie i  zwiększy ogólny komfort jazdy (mniejszy strach przed dobiciem, lepsze tłumienie nierówności).

Pogodziłem się z myślą, że będzie musiało to być coś cięższego, choć warto podkreślić, że waga ma dla mnie bardzo ważne znaczenie (rower w granicach 8 kg, wolał bym by za bardzo nie przytył)

Czy znacie jakieś oponki o szerokości 1,6-1,8" / 40-46C, w miarę lekkie, o szybkim terenowym bieżniku? (nie semi slicki i nie miejskie/trekkingowe - na szosę mam inne koła i opony, ale też nie lekkie traktory w stylu NN)

Zastanawiałem się nad Conti Cyclo X-king, jednak trochę zraziła mnie jakość wykonania X-kingów w MTB (miałem, nie układały się dobrze na obręczy), bo sam bieżnik był ok. Nie są też najlżejsze z tego co widzę, ciągle liczyłem że znajdę coś co mi podpasi szerokością i beżnikiem nie ważącego więcej niż 400 gram :(

Jakieś propozycje?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu miałem takie oponki Ritchey Comp Z.E.D 700 w rozmiarze 42C i były nie do zajechania w terenie przy tym lekkie ale niestety ich już nie produkują :( Obecnie jedyne co mi przychodzi do głowy to Schwalbe Smart Sam 28x1.6 lub 28x1.75 ale tu już waga jest dosyć spora więc pewnie Cię nie zainteresują. 

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/52021-opony-schwalbe-smart-sam-28-x-175-700-x-45c/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samów 1.75 Evo już nie ma - a jedynie te były blisko 400g (415-430g).

 

Szukałem niedawno podobnych opon do przełaju/gravel-bike'a, skończyło się na prawie półkilogramowych (~485g) Clement X'Plor MSO w tańszej wersji - 60TPI

(tańsza, ale mimo cały czas sporo złotówek). Prawie dwukrotnie droższa wersja 120TPI jest nieco lżejsza.

 

Przykładowe zdjęcie (700x40C):

clementxplormoretirecloseuptread.jpg

 

Jak dopuszczasz okolice nawet 1.8" (wejdą takie?) i ma być lekko to Furious Fredy 29 x 2.0" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w mojej ramie są dość duże prześwity: tył 53mm, przód 55mm, więc w zasadzie jedynym ograniczeniem jest waga - wiadomo, im węższe tym lżejsze, przy czym nie chcę schodzić poniżej 40C, bo wtedy wybór padł by zapewne znowu na Maxxisy Mimo CX :P
A te furious Fredy jaki mają wymiar w najszerszym miejscu?

I czy ten bieżnik nie jest aby zbyt mały - sprawia wrażenie wręcz symbolicznego jeśli idzie o wielkość. Chodzi w sumie tylko o to, żeby się opona nie ślizgała, co na twardych przełożeniach w przełaju jest zmorą.
Bo ogólnie wolał bym szerszy kapeć z mniejszym bieżnikiem, aniżeli węższy z wyraźniejszym, o ile waga była by zbliżona a opona się nie ślizgała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyclocross speed mam i jestem zadowolony aczkolwiek te opony na pewno zakopia sie w piachu. Na rzeczywista szerokosc opon duze znaczenie ma szerokosc obreczy. Powiedz kolego co to za rama ma takie przeswity i czy tyl mierzyles na ddole i na gorze?

 

Sprawdz jeszcze surly knard 700x42c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama typowo przełajowa, chiński karbon.

Na oponie Continental Twister 42x622 (1,6" x 28"), która w najszerszym miejscu ma 38,5mm, prześwity na tylnych widełkach prezentują się tak: 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/4833146/13384988.jpg?1415294495

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/4833146/13384989.jpg?1415294495

Na przednim widle luzu jest jeszcze kilka mm więcej.

Miejsca jest więc dość dużo, pytanie tylko czy dość dużo na wylajtowaną wąską oponę do tłentynajnera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj upchnalem w swojego crosstraila opony conti raceking 29x2.0. Przeswitu za duzo nie zostalo ale dalo rade. Przejechalem wczoraj 20km lesnymi drogami po blotnistych drogach, ale nie po bagnie. Oponki zachowuja sie znakomicie, ale zapewne waza duzo wiecej nie bys chcial.

Ps sorki za brak ogonkow, cos mi sie telefon zbiesil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie bardzo zaciekawiły mnie lekkie opony do 29'erów, wcześniej w ogóle je nie brałem pod uwagę, ale jest kilka intrygujących modeli.

Wszystkie grubo ponad 400 gram (zwykle w okolicach 500g), ale w sumie jeśli jazda będzie dzięki temu płynniejsza (mniej uślizgów, zakopywania się i lepsze hamowanie) to mogę poświęcić się na rzecz wagi. W odwodzie mam komplet kół na szosę, złożę je sobie najwyżej na mega lekko i prawdziwą piórkową wagą będę się cieszył na długich wypadach szosowych, a w terenie postawię na wygodę, w końcu i tak prawie nigdy nie robię w lesie więcej niż 80 kilometrów.
Teraz tylko muszę chyba w praktyce sprawdzić czy opona o rozmiarze 29"x2.00" wejdzie w widełki i da jakiś znośny prześwit.

Z najciekawszych modeli jest chyba wylajtowany Furious Fred od Schwalbe, ewentualnie bardziej terenowo ale też już z wagą pod 500 gram jest Hutchinson Black Mamba, Maxxis Beaver, Conti Race King (mam ją w rozmiarze 26"x2.2 - świetna oponka) oraz teoretycznie jest też w tym rozmiarze Schwalbe Racing Ralph. Innych ciekawych modeli nie znalazłem, będę więc musiał poczytać dokładniej o rzeczywistych wagach poszczególnych modeli i porównać co jeszcze jest w akceptowalnej wadze.
No chyba, że znacie jeszcze jakieś inne lekkie kapcie w rozmiarze 1.8-2.0 x 622?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem na próbę Furious Fredda do przełaja. Wagowo rewelacja przy tym rozmiarze (29x2,0), bo raptem 342 gramy - tyci więcej, niż moje aktualne 35C. Bieżnik nawet ok, porównując do opon MTB może i skromny, ale w zestawieniu z oponami przełajowymi jest naprawdę nieźle. W zasadzie jedyny minus jest taki, że oponka na spokojnie zmieści mi się tylko z przodu, z tyłu niestety górne widełki przyjmują ją bez zająknięcia, ale na dolnych widłach boczne klocki opony szurają włoskami o ramę, więc niestety wszelkie kapcie w tym rozmiarze odpadają.

I w sumie lipa, bo potem jest spora dziura jeśli idzie o szerokości opon. Chyba jedyne co znalazłem w miarę lekkie to Conti Cyclo X-King 700x42C http://allegro.pl/continental-cyclo-x-king-700x42c-przelaj-zwijana-i4799455393.html - ponoć w granicach 400 gram przy wersji 180 Tpi (trochę dziwne, bo nie jest to wersja RS czy inna lekka na mieszance black chill). Wolał bym coś raczej w przedziale 700x45-46C, ale nic sensownego - lekkiego z choćby lekkim terenowym bieżnikiem - nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pojeździłem trochę na szerokim kapciu z przodu, jestem bardzo zadowolony z szerszej oponki. Na asfalcie czuć że jedzie ciężej, na ubitych leśnych trasach różnica jest niewielka, za to na grząskim terenie szersza opona sprawdza się świetnie - w wielu miejscach musiałem dosłownie przedzierać się przez piach, teraz zaś rower szedł sprawnie do przodu, co najwyżej tył mi uciekał i zakopywał się. (to dla mnie nowość, zwykle przód się wbijał w piasek i było po jeździe)

Kolejny plus opony pojawiał się na korzeniach czy kamieniach - przy wjeżdżaniu z impetem na tego typu przeszkody, często czułem nieprzyjemne uczucie dobicia opony do obręczy - zdarzyło mi się złapać snejka w ten sposób, mimo dużego ciśnienia w oponie (4 bary); na szerszej oponie czegoś takiego nie doświadczyłem, zwłaszcza czuć różnicę, gdy przednie koło mam 29x2,0 a tył ciągle na 35C. Najchętniej założył bym Furious Fredda także na tył, niestety się nie mieści i będę musiał znaleźć coś węższego - a szkoda, bo jazda na szerszych oponach w mojej okolicy (sporo piachu i korzeni) jest zwyczajnie przyjemniejsza i gładsza. (mniej hamowania i przyspieszania, łatwiej utrzymać stałą prędkość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

...w Polsce jeszcze nie znalazłem ale jest taka oponka "żwirowa", "nowość" wzorowana na terenowej legendzie. WTB Nano 40c. http://www.wtb.com/products/nano-40c
Bardzo szybka na twardym, pójdzie w piachu, w pełnym błocie się zakopie (choć ja na wersji 29x2,0 ujeżdżam ją jesienią po terenie). Mega komfortowa. Waży trochę więcej niż te 400 ale wg mnie warta poświęcenia kilku gramów (mnie też waga nie pasowała dopóki nie zacząłem na niej jeździć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Bontrager CX0?

38-622 (faktyczna szerokosc na obreczy 17mm to 39mm, wiekszy niz niektore reklamowane jako 42-622). Deklarowana waga producenta 375g, na jakims blogu znalazlem ze nawet pare gram lzejsze. Nie wiem tylko czy bieznik nie za maly jak na Twoje wymagania.

 

87634.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie teraz mam kiepsko z kasą, ale po świętach, ewentualnie na nowy rok poszukam już konkretnie drugiej opony, ale raczej będę celował w co najmniej 42C, żeby nie było dużych dysproporcji w szerokości między przednią a tylną oponą. Wybór w tej szerokości jest dość słaby, ale coś może jeszcze się znajdzie. W ostateczności wezmę chyba klockowatego smart sama 1,75 albo Conti Cyclo X-king 42C - lub poszukam tych opon w wersjach "lżejszych" za granicą. A może tymczasowo zamontuję kowadło które mam, czyli Conti Twister 1,6" i zobaczę jak się jeździ? (zniechęca tylko waga opony 581 gram :P )

Szkoda, że nie ma furious fredda evo tl w wersji 1,8 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

A Bontrager CX0? 38-622 (faktyczna szerokosc na obreczy 17mm to 39mm, wiekszy niz niektore reklamowane jako 42-622). Deklarowana waga producenta 375g, na jakims blogu znalazlem ze nawet pare gram lzejsze. Nie wiem tylko czy bieznik nie za maly jak na Twoje wymagania.


Jakiś linkacz do tego bloga?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...