Skocz do zawartości

[Opony] Zwijana a drutowa, stosunek wagi do ceny


sojekk6221

Rekomendowane odpowiedzi

Geax Mezcal to oponka, którą mogę również polecić. Używam takiej jako napędowej od ~8 tyś. km i bardzo wolno się zużywa.

Myślę że jeszcze drugie tyle spokojnie da radę. Przez ten czas tylko jeden raz miałem kapcia, szkło na ścieżce rowerowej - oponka bez szans była.

 

Na przód jednak Mezcala bym nie zakładał z obawy od "uciekniecie" przedniego koła na większym błotku czy piachu.

Z przodu idealna będzie Geax Saguaro lub Barro Muntain.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zamierzam kupić nową oponę, i wybór padł ponownie na Kende 50-Fifty. Między wersją zwijaną a drutową jest różnica tylko w cenie i wadze, oplot ten sam. Mianowicie, czy 50 gram jest warte 15 złotych? Czy ta różnica będzie odczuwalna?

Nie będzie odczuwalna w żadnym stopniu. Takie odchudzanie ma sens jeśli chudnąć mają inne komponenty/cały rower. Jeśli zmienisz tylko tą oponę to bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga wynika z zupełnie czegoś innego. W zasadzie wszystkie drutówki mają podstawowy rodzaj mieszanki i standardowe - podstawowe technologie jakie stosuje dany producent. Zwijane występują w wielu rodzajach mieszanki, są też bardzo zróżnicowane boki tych opon. Wpływa to na "pancerność" opony. Drutówki są gdzieś po środku jeśli chodzi o wytrzymałość, z trzymaniem w terenie już gorzej bo zwykle robione są z twardej mieszanki. Zwijane mogą być często cięższe od drutówki, ten drut nie przesądza o wadze. I nie mam tutaj na myśli opon zwijanych bezdętkowych bo to jeszcze są.

Za niską wagą w oponach zawsze kryje mniejsza odporność czy to na snejki czy inne uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...