scq Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 Pierwsza wypowiedź - witajcie! Zapragnęło mi się w końcu podjąć konstrukcji pojazdu, co do którego założenia od ciut czasu błądzą mi po głowie... Tak więc: konstrukcja rowerowa, czyli oparta na ramie rowerowej. Raczej sporej (tak ze 23"). Koła tak ze 28". Pochodzenie: raczej "archaiczne" - rower z gatunku Ukrainy/Urala/Rometa itp... Bo: prosta budowa, taniość dostania, odpowiedni rozmiar. Pojawia się jednak pewien problem - dobrze byłoby to zamortyzować, a jak wiadomo - te ramy są twarde jak ruskie ogórki kiszone. Amortyzatorów jakichkolwiek brak (nie licząc sprężyn w siodełki). Szersze koła i przerzutki oraz lepsze hamulce również by się przydały. Jako że doświadczenie w sprawach mechanicznych mam (oj, sporo starych motocykli się miało!), to od tej strony jakoś dam radę. Problem jest jednak taki, że nie mam obeznania w sprawach zakupowych dot. części do rowerów o współcześniejszej konstrukcji od wcześniej wspomnianych. O tym głównie chciałbym uzyskać pomoc. Co ważne dla całego pomysłu - rower ten chcę wyposażyć w silnik. Jaki? - albo ruskie KO, może ciut poprzerabiane, albo jakaś własna konstrukcja na podstawie silnika motorowerowego lub -cyklowego. To się zobaczy... Przeznaczenie: głównie turystyka. Jazda po asfalcie, lasach, drogach kiepskich i dobrych... Do wszystkiego. Jakieś sugestie i pomysły dot. wspomnianego poszukiwania bazy do budowy tego cuda? PS. Pozdrowienia dla cudownych moderatorów - o jedno słówko się czepiać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Ten silnik chcesz spalinowy czy elektryczny? W pierwszym przypadku zbyt wielu chętnych do pomocy raczej nie znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scq Napisano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Ktoś chyba spał na czytaniu ze zrozumieniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 W obecnych czasach oprócz tego ruskiego można mieć wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Komuchomor Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Stalinowy jest ten silniczek. ...spalinowy. (ech, ta klawiatura... ) Rama i widelec typu ukraina to możliwość zamontowania hamulca nożnego (torpedo), bębnowego lub rolkowego (pod warunkiem zastosowania odpowiedniej piasty); wszelkie zaciski szosowe, tarcze, fałki - odpadają. Amortyzatory takie jak w górskich rowerach - odpadają (zostaje sztyca amortyzowana). Przerzutki - odpadają (chyba, że piasta wielobiegowa). No i do tego trzeba by jeszcze założyć silnik, czyli dodatkowa zębatka z drugiej strony, a przy torpedo nie idzie bez spawania... jest to przeróbka z lekka pozbawiona sensu, zwłaszcza, że sowieckie rowery zapewne mają też inne gwinty i wymiary różnych rzeczy, niż kapitalistyczne rowery ze zgniłego, imperialistycznego Zachodu, co stawia pod znakiem zapytania fizyczną możliwość wykonania takiej przeróbki. Jak koniecznie chcesz jeździć na silniku, kup sobie spartamet. Będziesz miał pewność, że ktoś to przetestował pod kątem rozwijanych prędkości, a co za tym idzie, mniejsze prawdopodobieństwo zgonu gwałtownego a przedwczesnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scq Napisano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Tak więc: konstrukcja rowerowa, czyli oparta na ramie rowerowej. Raczej sporej (tak ze 23"). Koła tak ze 28". Pochodzenie: raczej "archaiczne" - rower z gatunku Ukrainy/Urala/Rometa itp... Bo: prosta budowa, taniość dostania, odpowiedni rozmiar. Pojawia się jednak pewien problem - dobrze byłoby to zamortyzować, a jak wiadomo - te ramy są twarde jak ruskie ogórki kiszone. Amortyzatorów jakichkolwiek brak (nie licząc sprężyn w siodełki). Szersze koła i przerzutki oraz lepsze hamulce również by się przydały. (...) Jakieś sugestie i pomysły dot. wspomnianego poszukiwania bazy do budowy tego cuda? Tak dla przypomnienia, wytłuściłem ważniejsze fragmenty. Odpowiedź o kiepskości starych ram - nie na temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cysiul Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 a nie lepiej kupic sobie motocykl albo skuter? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Jak już to jako baza (zresztą tak jak wyżej) - http://allegro.pl/rower-spartamet-sachs-301a-z-silnikiem-spalinowym-i4743606774.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 6 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Załóżcie z autorerm tego tematu: http://www.forumrowerowe.org/topic/172809-rama-full-do-elektryka-arkus-forester-mtb/ spółkę i wymieniajcie się doświadczeniami. Jak widzisz sporo osób Ci tutaj nie pomoże, a wręcz będzie usilnie namawiało, żebyś sobie ten temat darował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cysiul Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 dlatego ze taniej wyjdzie niektore rzeczy są po prostu nieopłacalne. chyba że ktoś naprawdę lubi majsterkować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.