mechanizator Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 Witam serdecznie Jestem nowy na forum i chciałem wszystkich serdecznie powitać. Chciałem poprosić Was o pomoc z pedałami Time RXS First. Dzisiaj dostałem przesyłkę, założyłem pedały, ustawiłem i przykręciłem bloki i klops... Miałem problem z wpięciem się. Wg instrukcji kluczem imbusowym 2,5mm mogę wyregulować siłę wpięcia/wypięcia, która ustawiana jest w trzech stopniach - fabrycznie na max. Problem w tym, że tam nie ma co za bardzo regulować, albo ja nie rozumiem w jaki sposób. Nic się nie zmienia - kręcę delikatnie, żeby w razie w czegoś nie uszkodzić. Otwór w instrukcji znajduje się w ośce sprężyny - ale tam żadnej śruby imbusowej nie ma Proszę pomóżcie... Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 Te pedały nie maja regulacji sily sprężyny . Zresztą nie jest ona potrzebna - wiem z autopsji . Poprostu pojeździj i sie przyzwyczaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mechanizator Napisano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2014 Bardzo chętnie bym się wpiął i jeździł, ale jestem po ciężkich kontuzjach kolana, a sprężyna w tych pedałach jest tak mocna, że nawet zdrową nogą jest mi ciężko się wpiąć. Po wpięciu luzu nie ma żadnego, a do wypięcia musze zdrowo machnąć stopą i kolano przy tym boli. Moje SPD shimano w porównaniu do tego to ma luzy. Chciałem zmienić pedała na lepsze i zdrowsze dla kolan. Chyba, że muszę 2 miesiące w blokach spacerować, żeby się starły porządnie. Czy w tych XSR First sprężyna jest w każdym modelu tak bardzo mocna? Naprawdę zero luzów roboczych po wpięciu buta. Kiedyś kupiłem SPD M520 shimanowskie, w których była regulacja. No i ta regulacja nie działała, bo sprężyna była wiecznie tak samo napięta - może tu też coś fabrycznie jest nie tak? Rozumiem, ze nie ma regulacji, ale żeby aż tak sztywno? Czy po pierwszych 500km się wyrobi? Dziękuję i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 Time już tak mają że sztywno i mocno trzymają,to jest ich wielka zaleta,powinieneś sprawdzić raczej prawidłowe ustawienie bloków w butach i czy są prawidłowo wkręcone czyli lewy to lewy a prawy to prawy,jeżeli tak to poćwicz na sucho wpinanie i wypinanie ich,powinno być dobrze,z nowymi blokami do Time zawsze jest mały problem z wpinaniem na początku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mechanizator Napisano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2014 Dziękuję Wam bardzo za informacje. Jutro nałożę trochę smaru na blok i poćwiczę na sucho. Szczerze to myślałem, że będę miał większy luz roboczy albo chociaż zbliżony do tego, który mam w SPD, ale na razie jestem zawiedziony Pozdrawiam serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 miałem je i z początku ciężko wpiąć ale musisz je rozjeździć i wychodzić by było lżej , innej opcji nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 popatrz jeszcze na odległości pedału od buta na wpiętym. Jak masz za mały luz, to fizycznie będzie po prostu ciężko ro wpiąć. Nie wiem, jak Ci to wytłumaczyć, ale w niektórych modelach butów boki podeszwy wadzą i blok nie dochodzi do pedału. Reguluje się to podkładkami pod blokiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mechanizator Napisano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Jak na razie na małej 30km przejażdżce sprawdziłem, w tym w ruchu ulicznym w mieście. Musze dobrze wyregulować prawy blok, bo to z tą strona mam najwięcej problemów - po kontuzji i "udanym" leczeniu naszego NFZu mam nieduży kąt obrotu stopą na zewnątrz, przez co czasami ciężko mi tą stronę wypiąć. Wszystko wymaga wprawy Dziękuję i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jip Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Nie wiem co do czego doszedłeś w międzyczasie więc napiszę wszytsko co przychodzi mi do głowy. Mam pedały mtb Time Atac Alium od wielu lat, właśnie z uwagi na kolana, a widzę że RXS to szosowe, więc może coś ci się z tego przyda, a może nie. Z początku było ciężko, bo bloki potrzebują wyrobienia, ale teraz, po 5 latach ... kupiłem kolejne Time. 1) luzy Time ma bardzo duże, jeśli chcesz - luz boczny regulujesz wykręcając plastikowy korek z boku - w osi pedała, uwaga, łatwo go potem zgubić (wiem to po niewczasie), dlatego proponowałbym ci go wykręcić tyle ile trzeba, potem obciąć nadmiar plastiku i wkręcić z porotem jako zaślepkę 2) żeby bloki chodziły lżej potrzebują wyrobienia - ja stwierdziłem, że nie będę czekał, bo kolana bolą - założyłem but na pedał zamontowany na rowerze, parę razy wpiąłem/wypiąłem ręcznie (niełatwa sztuka ale da radę z pomocą kogoś kto rower zablokuje) przyjrzałem się z bliska podczas wypinania gdzie zachacza i "rysuje" blok i - pilniczkiem powolutku, po trochu a to zaogrągliłem, a to zcieniłem krawędź i po iluś tam próbach było już lżej, potem sporo lżej, i tam mam od co najmniej 10.000 jeżeli nie 15.000 dla mojej dziewczyny to i tak za mocno w porównaniu z jej wyrobionymi Quartzami, ale dla mnie - wystarczająco lekko, by kolano nie odczuwało, więc przypatrz się i nie bój użyć rozsądnie pilnika 3) żeby bloki wskakiwały bez nadmiernej siły, być może blok siedzi za głęboko w bucie i brakuje podkładek z gumy między podeszwą i blokiem (u mnie bez problemu od razu, ale u dzewczyny była zabawa z 4 różnymi grubościami dystansu, żeby wyszło optimum) stąd problem z zakotwiczeniem się 4) bloki time są dedykowane prawo/lewo, ale można zamontować je odwrotnie zmieniając kąt wypięcia z 13 na 17 stopni (jak kto potrzebuje). Chciałem załączyć foto bloków nowych i wyrobionych, ale jest jakiś limit pojemności na forum i nie mogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mechanizator Napisano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Dziękuje za tak wyczerpująca odpowiedź JIP. Próbowałem znaleźć cokolwiek do kręcenia, aby poluzować sprężynę, ale z boku pedała mam tylko trzepień z otworem (niegwintowanym) na którym zamocowana jest sama sprężyna i obok drugą czarną ośkę, na której jeden koniec tej sprężyny się opiera. Nie mam tam czym i jak pokręcić. Zostaje, jak napisałeś, rozsądne podszlifowanie bloków - na razie tylko trochę pojeździłem i nie było az tak strasznie, jeżeli chodzi o wypięcie, ale fakt, że but zapięty ciężko chodzi na boki. Przyjrzę się, która część jest wycierana i pobawię się pilnikiem. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Chciałem załączyć foto bloków nowych i wyrobionych, ale jest jakiś limit pojemności na forum i nie mogę.Skorzystaj z zewnętrznych serwisów do wrzucania zdjęć i daj tu link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jip Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 u góry bloki z Time Atac Alium ~5 lat/ min. 10.000 km na dole nówki z Time MX2 być może różnią się troche budową, nie pamiętam, żebyb tamte bloki miały aż takie grube wypustki, ale to było 5 lat temu tu napisałem ciut o pedałach i butach i skąd je ewentualnie wytrzasnąć http://www.forumrowerowe.org/topic/172749-pedaly-spd-jakie-wybrac-i-co-z-butami/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.