Skocz do zawartości

[lampka] Przód , ciemne ulice, las do 300 pln


peepeepee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam prośbę o dobór i opinię na temat lampki, nie taki stary i nie wysłużony Sigma Lighster rozleciał się a i świecił tak sobie w ciemnym lesie (od początku miałem z nią kłopoty).

Jeżdżę do pracy , krótki odcinek mam przez Kampinoski Park Narodowy a obecnie jak wracam to jest już ciemno/po zmroku , w weekendy czy w tygodniu wypady także do KPN , powroty czasem po zmroku.

 

- kwota maksymalnie 300 złotych ;

- zasilanie wymiennymi akumulatorami/ogniwami ;

 

Wstępnie wybrałem zestaw Bocialarka z dodatkami (ładowarka, pokrowiec, uchwyt rowerowy, ogniwo itp.) za 275 złotych + dokupię od razu dodatkowy akumulator ;

Do tego zestawienia dodałem Convoy S8 lub S6 , Ultrafire, coś ze światełek ... cena podobna.

 

Co z tych zaproponowanych lub co innego zaproponujecie w tej kwocie , może być taniej ;-) aby świeciło na tyle dobrze aby sprawnie poruszać się po ciemnych ulicach (bez latarni) i lesie (czasem są to wąskie i kręte single) późnym wieczorem , teraz to już jest zmrok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłbym na kierownicę jakąś latarkę ze światełek, może conwoya S2 z jakimś prostym driverem, do tego 2-3 baterie też z tego forum. Taka latarka spokojnie wystarczy do normalnej jazdy w ciemnościach.

Jeżeli potrzebujesz więcej światła, to dokupisz jakiegoś chińczyka na kask, na przykład z DX. Jak nie chcesz zamawiać za granicą to można kupić też w naszych sklepach, ale będzie drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy moi znajomi jeżdżą z produktami od bociana. Sam zakupiłem u niego najpierw bocialarke 450lm, ostatnio zdecydowałem się na s6. Dla mnie s6 to max co potrzebuje, ale znajomy połasił się na s8 i rzeczywiście jest trochę lepiej. Tak czy inaczej polecam jego produkty. Od dwóch lat kupiliśmy u niego łącznie 9 sztuk i żadna nie zawiodła.

Tak to wygląda obecnie

post-164345-0-47423200-1414655145_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę do pracy , krótki odcinek mam przez Kampinoski Park Narodowy a obecnie jak wracam to jest już ciemno/po zmroku , w weekendy czy w tygodniu wypady także do KPN , powroty czasem po zmroku.

Te jazdy po ciemku w terenie jakieś ambitniejsze śmiganie, czy raczej spokojniejsze?

Jeżeli spokojniejsze, to zastanów się nad konstrukcjami typu Roxim RX5, Philips Saferide 80. Światła będzie dość, a nie będziesz ludziom wypalał oczu latarką.

Ewentualnie zestaw z latarką za około 200zł, a resztę na lampkę do miasta.

 

Jeżeli faktycznie potrzebujesz działa fotonowego do lasu, to kombinuj z daszkiem odcinającym światło zakładanym do jazdy po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie jestem zdecydowany na Bocialarkę , sam Bocian poleca bardziej na rower Convoy S6 15 stopni.

Na placu boju są :

Bocialarka

Convoy S6

Mactronic Tripper BPM-600L

Knog ARC 5.5

Moon XP-500

 

Co z tego wybralibyście i dlaczego ?

Ewentualnie co innego i dlaczego ?

 

Do miasta, gdzie są latarnie mam plecak z odblaskowym i jaskrawym pokrowcem + lampki przednie i tylne pozycyjne, migające.

Lampka potrzebna mi jest jak wracam odcinek przez wioskę gdzie nie ma oświetlenia, przez fragment Kampinoskiego Parku, ewentualnie jak robimy ze znajomymi wypad do Kampinoskiego Parku i wracamy o zmroku o co teraz łatwo ;-?)

Czy ambitnie ... ostatnio dłuższa trasa, średnia ok. 20 km/h ale czasami wypadam do lasu, robię krótszą trasę i czasami jest to v max 30-35 km/h, średnia z trasy w okolicy 27-30 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te jazdy po ciemku w terenie jakieś ambitniejsze śmiganie, czy raczej spokojniejsze?

Jeżeli spokojniejsze, to zastanów się nad konstrukcjami typu Roxim RX5, Philips Saferide 80. Światła będzie dość, a nie będziesz ludziom wypalał oczu latarką.

Ewentualnie zestaw z latarką za około 200zł, a resztę na lampkę do miasta.

 

Jeżeli faktycznie potrzebujesz działa fotonowego do lasu, to kombinuj z daszkiem odcinającym światło zakładanym do jazdy po mieście.

 

po co ten daszek ludzie kombinują to nie wiem, ustawia się takiego Convoya na 10% i nie oślepia bardziej niż diodowe gówienka z marketu (które to nawiasem mówiąc mam na kierownicy i używam w mieście).

 

Pomysłowe mocowanie.

 

Druciarstwo :) ważne że nie wpływa na trzymanie kasku na głowie, i świetnie się sprawdza w lesie na ścieżkach z zakrętami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie kombinują daszek, bo mocnej modowanej latarki z wypasioną diodą i sterownikiem nie kupuje się, żeby używać jej w trybie 10%. (Tak swoją drogą gratuluję dobrych marketowych lampek, jeśli rzeczywiście oślepiają tak jak 10% latarki ze sterownikiem ~3A). Na nieoświetlonej drodze za miastem używam trybów 30-60% ze sterownika 2,8A i nie wyobrażam sobie tego robić bez daszka, natomiast z autopsji powiem, że przerzucanie się między trybami co chwilę, gdy ktoś nadjeżdża z naprzeciwka lub wyprzedza, jest dość upierdliwe. W trybie 9% ciężko się jeździ po słabo oświetlonych drogach (za mało z latarki, a światła dookoła wcale sytuacji na drodze nie poprawiają), światła samochodów z naprzeciwka powodują, że zupełnie nie ma różnicy czy to latarka w niskim trybie czy zwykła diodówka. W zupełnej ciemności 9% wystarcza do jazdy, pytanie tylko po co jeździć w takim trybie skoro ma się mocniejsze i daszek jest konieczny.

 

W temacie natomiast, dorzuciłbym jeszcze zestaw lampy typowo drogowej (roxim philils czy co tam jeszcze jest z fabrycznym odcięciem) + latarka bez bajerów (tylko z mocnym sterownikiem). Taki zestaw pozwoli na komfortową jazdę po drogach, a w lesie czy na pustej drodze zawsze będzie można odpalić "długie". Jedyny minus to konieczność pamiętania o bateriach w dwóch lampach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój 1-szy post na forum, wiec pozdrawiam serdecznie. kupilem dwie latarki (na 2 rowery) - convoy s6 (kolimator 15st - od BocianXX). w miescie używam 0,15%, ew. max 10%. Wszystko powyżej oslepia. Jazda w lesie, polu stala sie przyjemnoscia. EDC X1 tez fajna, ale jak dla mnie za dużo opcji programowania i obawiałem sie czy wszystko ogarnę. używam aku Li-ion 3400 mAh Panasonic NCR-18650B i jestem max zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co ten daszek ludzie kombinują to nie wiem, ustawia się takiego Convoya na 10% i nie oślepia bardziej niż diodowe gówienka z marketu (które to nawiasem mówiąc mam na kierownicy i używam w mieście).

Tyle, że te 10% to okolice 100lm, tyle miały 5W halogeny, z którymi w miarę swobodnie jeździło się po łatwiejszych trasach leśnych.

 

Do miasta, gdzie są latarnie mam plecak z odblaskowym i jaskrawym pokrowcem + lampki przednie i tylne pozycyjne, migające.

To pozostaje tylko problem tych nieoświetlonych miejsc.

 

Bocialarka Convoy S6 Mactronic Tripper BPM-600L Knog ARC 5.5 Moon XP-500

Bocialarka według mnie świeci za wąsko. Światła sporo, ale na krętych ścieżkach nie daje rady.

Tripper tak samo, a nawet jeszcze gorzej. Do tego odcięcie do lasu nie jest dobre (mniej pewnie się jedzie jak nie widać dobrze otoczenia).

Pozostaje wybór między Convoy, Knog, Moon. Dodałbym jeszcze do zestawienia EDC X1. We wszystkich przypadkach światła wystarczy, kwestia doboru szerokości. Musisz poszukać zdjęć i porównać, mi chyba najbardziej pasowała by EDC X1, ale i tak dopiero praktyka weryfikuje potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tyle, że te 10% to okolice 100lm, tyle miały 5W halogeny, z którymi w miarę swobodnie jeździło się po łatwiejszych trasach leśnych.

Nie wiem skąd bierzecie te 10% ( chyba, że taki kaprys ustawienia w sterowniku extended) bo większość Convoyów niski tryb ma w oryginalnym sterowniku 5% a to już robi znaczącą różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zastanowieniu zrezygnowałem z małych latarek zasilanych wbudowanym akku, bo przeważnie świecą na maksa 1.5-2 h a to dla mnie za mało.

 

Na placu boju pozostały :

- Convoy M2 XM-L2 950 lm + 2-4 akku ;

- Sigma Karma + fabryczny akku lub myślałem nad złożeniem 4 x 3350 ;

 

- Sigma PowerLed odpadła ... za droga ... 600 pln to dla mnie stanowczo za dużo

 

ewentualnie

Cateye HL-EL540RC

Sigma Pava

te dwie ostatnie dadzą radę przy jeździe z/do pracy ale pewnie nie dadzą rady w lesie ...

 

Koszt :

- Convoy ma 950 lm , świeci ok. 3h na 100% i kosztuje z 3 akku ok. 470 pln

- Sigma Karma z IION ma 320 lm , świeci ok. 4h na 100% i kosztuje 300 pln

 

Co o tym sądzicie ?

Czy Sigma Karma poradzi sobie z oświetleniem w lesie przy ok. 30 km/h po prostej, ewentualnie na singlu 15-25 km/h

Lepszym wyborem będzie Karma i zaoszczędzenie 170 pln czy jednak Convoy ?

Fotki ze strony Sigmy wyglądają świetnie w kwestii doświetlenia ale jak to w praktyce jest ... mam możliwość zobaczyć Karmę wieczorem koło sklepu ale nie mam porównania do Convoy , mam tylko fotki z netu, może ktoś z Was widział je w akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie najlepszy wybór to convoy, a jeszcze lepiej dwa.

Chociaż by jeden convoy s2 do miasta w niskim trybie i w wyższym do lasu jako lampka świecąca szeroko i oświetlająca bliski teren.

A do tego np. concoy m1 jako światła długie i zamontowana na kasku bądź na kierowcy.

 

Jeśli chodzi o czas pracy to wystarczy się zatrzymać i włożyć naładowane ogniwo. Szczególnie że akumulatory 18650 można kupić naprawdę tanio. Więc nie ma problemu by w trasę wziąć ich jakiś zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowanie silnej lampki na kasku to nie najlepszy pomysł. Smuga światła pięknie wydobywa drogę ale kompletnie nam umyka charakter drogi. Gdy lampkę mamy stosunkowo nisko to widzimy każde zagłębienie, górkę czy kamień gdyż widzimy cień jakie daje każda przeszkoda. Gdy mamy lampke wysoko wszystko wydaje nam się płaskie a w związku z tym potrzebujemy jeszcze więcej światła do rozpoznania terenu.

 

Ja ze swej strony polecam na trasy leśne oraz na drogi o całkowitej ciemności lampkę

 

http://www.aliexpress.com/item/Sale-Trustfire-Cree-T6-3800-Lumen-LED-Bicycle-Light-Bike-Lamp-Waterproof-4-Mode-with/709865741.html

 

Wprawdzie ona ma 3 poziomy świecenia ale tryb najniższy zapewnia mi całkowicie wystarczające światło do poruszania sie po leśnych ścieżkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam 

Convoy S3 2,8A XML2 + kolimator 60stopni lub Stripe 

Convoy M1 2,8A XML2

 

Razem ze szpejem na banggood.com ,4  akumulatorami od Fon'a i kolomatorem od Darka70 ze światełek wyjdzie Cie 200 pln 

Jak  tryby 5-40-100 % Ci nie odpowiadają i chcesz zmodować, to za sterowniki u Darka dasz ~25 zł/1 sztuka. 

Na 40% ze stripem nikogo nie oślepiam. Jak ulica oświetlona to jeżdże na 5%, a M1 odpalam w terenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd bierzecie te 10%

Nie ja to wymyślam.

Poza tym 50lm to nadal sporo jak na latarkowe skupienie światła.

 

Po zastanowieniu zrezygnowałem z małych latarek zasilanych wbudowanym akku, bo przeważnie świecą na maksa 1.5-2 h a to dla mnie za mało.

Takie latarki na maksa mają w okolicach 1000lm, niżej podajesz lampkę, która na maksa ma 300lm. Porównywanie czasu świecenia na 100% mija się z celem.

Cudów nie ma i jeżeli ledy mają podobną wydajność, to przy takich samych akumulatorach i jasności każda lampka będzie działać podobną ilość czasu. Jeżeli mówimy o długości działania, to zaczyna się zabawa w pojemności akumulatorów (np. tworzenie pakietów) lub ograniczaniu jasności.

 

Cateye HL-EL540RC Sigma Pava [...] dadzą radę przy jeździe z/do pracy ale pewnie nie dadzą rady w lesie ...

Zdecydowanie do zabawy w lesie się nie nadają. Dodatkowo Pava to już dosyć stara konstrukcja i w porównaniu do nowych konstrukcji po prostu słaba.

Jeżeli jeszcze nie widziałeś, to przejrzyj porównywarkę: http://www.light-test.info/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=39&Itemid=59&lang=pl

Jest trochę wymienianych tu propozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@peepeepee, Ja posiadam 2x JakaśTamMarka C8 MOD by Upek. Dodatkowo posiadam przysłonki, bo z taka latarką nie da się jeździć po ulicy (tutaj opis: http://blog.bosorowerem.pl/?s=plastyk&submit=Szukaj ). 2x 1000 lm to bardzo komfortowa ilość światła. 2x jest nie bez przyczyny, gdyż rozmieszczam je jak najszerzej na kierownicy. Czasami jeżdżę z chińszczyzną SkyRay, która z deklarowanych 1000lm daje niecałe 400lm. To w zupełności wystarcza by sprawnie i komfortowo poruszać się po lesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co w miejsce Lighster'a kupiłem .... Lighstera a na tył Cuberider II.

Pava faktycznie dzisiaj zniknęła z jednej ze stron Sigmy.

 

Dlaczego taki rozrzut lampek zrobiłem ?

Bo do pracy Lighster mi spokojnie wystarczy a do lasu zakładając wątek nie wiedziałem w co celować.

 

Oglądałem Sigma Karma (320 lm) i PowerLed (900 lm), pierwsza świeci niewiele lepiej niż np. Lightster , kosztuje znośne pieniądze i za to oferuje 4h pracy na maksa, druga świeci elegancko i wziąłbym ją ale kosztuje w jednym z tańszych sklepów 600 pln a są oferty po 8-9 stówek.

Jedna wada powyższych Sigm w mieście jak jest coś do załatwienia , to konieczność zostawienia jej na rowerze albo demontaż całości, bo znając życie znajdzie się amator.

 

Finalnie , jak będę śmigał więcej po lesie po zmroku to wezmę coś mocniejszego , nadal na placu boju jest Convoy lub coś podobnego, ewentualnie PowerLed jak już nie będę miał na co kasy wydać, ewentualnie jakaś 2-3 diodowa i zmontuję sobie pakiet z akku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie ja to wymyślam.

Problem w tym, że wymyślasz i przesadzasz.

Oczywiście problem oślepiania istnieje i nie należy go bagatelizować, ale nie demonizujmy, używając latarki z głowa , korzystając z odpowiednich trybów i ewentualnie daszka praktycznie nie oślepiamy, a przynajmniej nie bardziej niż większość samochodów.

Oryginalne sterowniki Convoyów:

C8 - https://www.fasttech.com/p/1212407 5-40-100%

S3 - https://www.fasttech.com/p/1195015 5-40-100%

S2 - https://www.fasttech.com/p/1195014 5-40-100%

M1 - https://www.fasttech.com/products/1601/10002364/1212401-convoy-m1-cree-xm-l-t4-7c-2-group-35-mode-led-flas 5-40-100%

 

To po pierwsze, po drugie 1000 lumenów to jest na wyjściu latarki niemożliwe i chyba tylko w laboratorium.

Na wyjściu po uwzględnieniu strat na optyce i szybce ( laboratoryjnie czystej, nie zakurzonej itd) mamy przy najsilniejszych sterownikach 800-850 lumenów, a przy tych ciut słabszych nie więcej jak 700.

Teraz 5% z tego to już nawet nie 50 a 40-35 lumenów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam coś od siebie w temacie.

Jako, że na drogę kupiłem Sigma Lighster, to nie dotyczy mnie już problem oślepiania innych użytkowników na drodze, bo mocnej lampki będę używać tylko na wyprawy do lasu.

 

To co mnie interesuje to lampka, która najlepiej oświetli mi drogę, kręte single.

Cały czas na placu pozostają :

- Convoy M2 lub podobna lampka z 3 ogniwami daje ok 3h świecenia przy 100% mocy ;

- Sigma PowerLed z pakietem IION XL daje 3h świecenia przy 100% mocy ;

 

Do zestawienia dodałem SolarStorm X2 z 3xXM-L U2 lub coś podobnego, co o nich sądzicie ? Taka lampka + pakiet zrobiony z dobrej jakości ogniw ?

Co dodalibyście do tego zestawienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że wymyślasz i przesadzasz.

Oczywiście problem oślepiania istnieje i nie należy go bagatelizować, ale nie demonizujmy, używając latarki z głowa , korzystając z odpowiednich trybów i ewentualnie daszka praktycznie nie oślepiamy, a przynajmniej nie bardziej niż większość samochodów.

10% nie było moje, więc mi nie wciskaj tego w usta.

Jedyne realne rozwiązanie to zrobienie odcięcia. Źle ustawione reflektory w samochodach to oddzielny problem i niestety dosyć powszechny.

 

Czy przesadzam, pewnie tak, ale dla mnie nie istnieje takie ustawienie latarki i dobór trybu, żeby to miało sens. Jedyne ustawienie bez odcięcia, to prosto pod koło, czyli nic nam nie oświetla. Tak samo jak tryby pokroju 1%, do tego dochodzi wtedy problem słabej widoczności latarki.

 

Kończę, te wywody, żeby nie śmiecić.

To co mnie interesuje to lampka, która najlepiej oświetli mi drogę, kręte single.

Pojedyncza prawdopodobnie żadna. Trzeba myśleć o kilku, lub kombinować z czołówką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...