Skocz do zawartości

[opony] Który model wybrać?


Aro666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Tym razem proszę o pomoc w doborze opon do swojej maszyny ;)

Poszukuję sensownego ogumienia w rozmiarze 26x2,1 w przyzwoitej cenie.

Mieszkam w dużym mieście, więc aby pojeździć po hałdach, bezdrożach itp. (co najbardziej lubię) muszę pokonać spore odcinki asfaltowe. Dlatego bardziej skłaniam się do ogumienia XC i lekkiego FR.

Do tej pory używałem Continental Explorer 2.1, które były w standardzie.

Przyznam, że bardzo dobrze zachowywały się na zakrętach przy szybszej jeżdzie, jednak ich żywotność pozostawia wiele do życzenia. Obecnie mam założone kapcie Tioga Terra Firma 26x1,95 zrozróżnieniem na przód i tył.

Tu sytuacja jest zupełnie odwrotna, bo mam je już długo. Niestety w zakretach sprawują się niezbyt dobrze.

 

Wybrałem kilka modeli:

-Maxxis Ignitor

-Panaracer Smoke/Dart

-Panaracer Fire XC Pro

-lub coś z Continentala

 

Wszystkie w rozmiarze 26x2.1 i raczej drutówki.

Z góry dzięki za wszelkie opinie i sugestie.

Pozdro A666

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam geax saguaro do Twoich potrzeb jest wystarczająca a i nie droga tu masz temat o nich http://www.forumrowerowe.org/topic/165651-opony-geax-saguaro-vs-continental-race-king/page-5?do=findComment&comment=1588823 a jesli kupisz w Deca to za komplet dasz poniżej stówy opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oponami Panasonica mam akurat niezłe doświadczenie. Nie są to opony dla ścigantów, którzy liczą każdy gram. Bardzo dobre i trwałe produkty do jazdy mtb. Pamiętaj, że jedna z nich jest przeznaczona tylko na przód (Dart), natomiast zakładanie napędowych Smoke/Fire XC na przód to profanacja.

 

Panaracer Smoke - jeśli będzie asfalt, to odpada. Opona napędowa która idzie jak czołg, ale jest już bardziej klocowata. Polecam na błotniste warunki.

Panaracer Dart - typowa prowadząca opona na przód. Na ziemi/lekkim błocie coś takiego jak uślizg przedniego koła nie istnieje. Im więcej kamieni, tym gorzej. Jeszcze gleby przez Darta nie zaliczyłem, a naprawdę ciężko powiedzieć w którym Beskidzie nie była testowana :)

Panaracer Fire XC - nie znam napędowej opony, która miałaby lepszą trakcję pozostając wciąż w ramach zwyczajnego cross country. Zużywam już drugą, uparte jak osioł - nie jeden podjazd w jesiennych Bieszczadach na niej zrobiłem. W głebokim zwózkowym błocie nie mają się za bardzo czym "odpychać", przez co trochę buksują. Na takie warunki lepszy Smoke.

 

Te 3 opony wyróżniają się wysoką odpornością. Już nie raz słyszałem, że ktoś wyrzuca Continentale po jednym wypadzie w góry, bo się pocięły i połowa bieżnika została na szlaku. Mi jeden komplet Panasoniców wystarcza na 2 sezony pełnej jazdy, wliczając około 2 tygodnie przejeżdżone w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja używam zestawu panaracer fire xc pro na tył - traci przyczepność jak wyrywa trawe :), czyli opona idzie jak burza po wszystkim , dała sobie rade nawet jadąc w rece po śliskich kamieniach  i kenda k837 o ile sie niemylę - podróbka panaracer dart

zestaw przetyrany przez beskid niski , a na codzień używany na podkarpaciu - pogórza i nigdy w przeciwieństwie do moich wcześniejszych saguaro mnie niezawiódł a jego zuzycie na asfalcie jest z nimi porównywalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Ja w takich warunkach śmigam na oponach Geax Mezcal 26x2,1 i są bardzo uniwesalne a przy tym szybkie.

Jedyne kiedy trzeba uważać to na mokrym ale ja unikam jazdy po deszczach.

 

Przejechałem na nich już około 7 tys km i nadal bieżnik przyzwoity. Dodatkowo rzadko łapią kapcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z reguły żywotność i przyczepność (szczególnie na twardym, a superszczególnie na twardym willgotnym) to są atrybuty się wykluczające,

a przyczepność to waarunek bezpieczeństwa.

Moja rada nie skupiać się na cenie i  na drucie bo drut z reguły jest lowend jeśli idzie o mieszanki ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie c1ach za prosty i zarazem konkretny opis Panaracer'ów.

Może znajdzie się jeszcze ktoś z forumowiczów, kto w podobny sposób wypowie się o oponach Maxxis Ignitor?

Ewentualnie jakiś inny model.

To dość często spotykane ogumienie i tez rozważam produkt tej właśnie firmy...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

 

Trafiłem na ofertę opon Schwalbe Rapid Rob w interesującym mnie rozmiarze. Drutówka kevlar guard za 40 pln/sztuka. Warto brać pod uwagę?
 

Też się nad tym modelem zastanawiam bo cena jest kusząca.

Z tego co wyczytałem to jednie chwalą a drudzy narzekają.

Ale i tak się zdecyduje - bieżnik wygląda na dobry no i ta osłona kevlarowa antyprzebiciowa dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...