Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Świeżo założone SLX m675 - czy skracać?


pablo191f

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Właśnie skończyłem montować zestaw hydrauliki SLX m675. W zasadzie była to wymiana z Tektro Auriga Comp.

Niestety człowiek głupi i uczy się całe życie. Zamiast zmierzyć oryginały i zamówić odpowiednie długości to wziąłem stockowe (1000 + 1700), gdyż liczyłem, że różnice nie będą duże.

Wygląda to tak:

IMG_20141024_212028_s.jpg

 

Skracać te przewody?

Przód jest 20cm dłuższy niż fabryczny, natomiast tył aż 40cm (Tektro były 1300 na tyle).

Czy poza beznadziejnym wyglądem i ewentualnym telepaniem się przewodów zbyt duża długość może mieć jakieś inne skutki?

 

Jeżeli już skracać to macie jakieś porady poza przeczytaniem oficjalnej instrukcji Shimano? Mniemam, że nie obejdzie się bez konieczności odpowietrzenia całego układu...

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ewidentnie wymagają skrócenia. To spaghetti przeszkadza w czasie jazdy, haczy o gałęzie i wyciera metal.

 

Skrócenie przewodów to prosta czynność. Wyciągasz (dobrze jest na boku, żeby oleju z klamki nie wylać) kabel, skracasz, nasuwasz baryłkę, wbijasz pin, zakręcasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nada się. 

Jest 99 procent szans że zapinając przewód do hamulca nie zostanie on zapowietrzony. Nie potrząsaj klamką po odpięciu kabla. Nie szarp przewodem przy wciskaniu czy wbijaniu końcówek.

Najpierw utnij przewód w miejscu gdzie ma być zamocowany do klamki, potem wykręć resztę przewodu z klamki. Z odciętego kawałka będzie wyciekał płyn - jeśli zdołasz go złapać do jakiegoś naczynia i będziesz miał strzykawkę to zbierz do strzykawki te parę kropli i przed podłączeniem przewodu do klamki kapnij po kropli do końca przewodu i do gniazda w klamce trzymając ją wejściem do góry - tak powstałe "lustro" płynu pozwoli na wykluczenie pęcherzy powietrza z miejsca przyłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. W wolnej chwili powalczę z tym.

 

EDIT:


No i niecała godzina roboty i (chyba) sukces. Jak zawsze najstraszniejszy jest pierwszy raz. Efekt:

 

IMG_20141025_172314.jpg

 

Cała procedura wykonana zgodnie z Waszymi wskazówkami (w tym temacie, ale także w innych na tym forum).

Co ciekawe wydaje mi się, że było trochę powietrza w prawej klamce. Rower kładłem na bok. W przypadku lewej klamki po wyjęciu przewodu od razu widać było olej w tłoku, natomiast przy prawej klamce olej był głębiej. Po dolaniu kilku kropel i zmontowaniu całości klamka jakby trochę twardsza się zrobiła, chociaż może to być autosugestia.

 

W każdym razie operacja przebiegła bez komplikacji. Dzięki wielkie za rady! Piwko się należy :)

Pozdrawiam!

 

do zamknięcia

Edytowane przez pablo191f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostanę przy tym układzie co jest ;) Linek od przerzutek nie ma jak zamienić, bo przy rurze podsiodłowej musiałby zrobić kolejny krzyżak. Do przedniego hamulca jest fabryczny uchwyt przy uszczelce kurzowej, więc wydaje mi się, że lepiej tak zostawić. Tył mógłbym przeciągnąć na drugą stronę, ale nie wiem czy sens się już w to bawić i czy nie będzie za krótki przewód teraz

 

@Fenthin:

Cóż ja poradzę, że ta naklejka sama się prosi o naklejenie w tym miejscu ;)

Edytowane przez pablo191f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...