Skocz do zawartości

[rower] Jaki rower full w niskiej cenie?


JaniXX127

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wiosnę planuję kupno mojego pierwszego fulla, będę raczej szukał czegoś używanego bo myślałem o czymś do 2000 - 2300 zł. Wiem że to mało, nawet bardzo na fulla. Typ jazdy to takie amatorskie enduro ale przy nowym rowerze myślę żeby się trochę bardziej podszkolić. Kolega kupił niedawno Gianta AC i wydaje mi się dosyć spoko. Przeglądając allegro natknąłem się na Rockridera 9.1, wiem że to masówka Decathlon'a ale rama wydaje się dosyć wytrzymała, podobna do gianta. Są jeszcze krossy sign fr1 i fr2 ale nie wiem o nich za dużo. Czy ten rockrider nadałby się do takiej jazdy? Może rozglądać się za jakimiś innymi markami i modelami w tej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten trek to bardzo stary model, do tego kiepsko ubrany w graty - widelec czy hamulce. Firma do momentu wprowadzenia nowego systemu abp miała kiepskie pojęcie o robieniu rowerów amortyzowanych. Jest to rower z kategorii xc, damper nie posiada blokady co osobie zainteresowanej takim sposobem eksploatacji może utrudniać życie.


Ostatni rocznik produkcji takiego modelu to 2006.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby kupić ramę z damperem i na razie włożyć amortyzator ze starego roweru czyli XCR 100mm skoku? Kola i hamulce też musiałbym kupić bo na razie jeżdżę na v-brake.

 

http://allegro.pl/rama-sign-fr1-alu-damper-hak-frs-dh-i4706034555.html

http://allegro.pl/azonic-eliminator-dh-fr-i4700895259.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś na sztywnej ramie, żeby nadawało się pod enduro? Nie jeżdżę tylko na zjazdach, zależy mi też aby na podjazdach w miarę się jechało.

 

Może nie wartko kupować? Aktualnie mam Kandsa Energy 1300 na ramie 17". Wersja z 2009 - 2010 roku, czyli z tą "grubą" ramą. Byłby on dobrą bazą, żeby zbudować enduro, wsadzić do niego amortyzator 130mm skoku? i oczywiście wymiana kół i hamulców bo teraz mam jakieś beznadziejne.

dokładnie ten: http://oi57.tinypic.com/312e0rr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana kół i hamulców nie zmieni tego roweru w enduro, dodatkowo geometria będzie popaprana. Jeśli naprawdę rozważałeś tą opcję, to budzi wątpliwości czy potrzebujesz ramy z ogromnym skokiem. Może coś mniejszego będzie ok?

 

Takie kombinacje nie wychodzą na dobre. Zobacz link poniżej. Całkiem pełnoprawny full (nie jest to enduro), ale niestety całokształt totalnie zmarnowany przez modyfikacje typu zwiększanie skoku i katorżnicze użytkowanie.

http://allegro.pl/gt-i-drive-4-0-sram-x0-za-1-5-ceny-force-sensor-i4716608137.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to ten XCR wystarcza do takiej jazdy jak teraz ale rama trochę budzi zastrzeżenie. Przeżyła parę niewielkich skoków podczas zjazdów ale to rama XC. Może zrezygnować z fulla i nie iść w duże koszta bo profesjonalnie nie jeżdżę? Zmienić tylko ramę a amortyzator zostawić chwilowo taki jak jest, potem ewentualnie zmienić na XCR 120 z nowej serii. W oko wpadła mi rama Kross Sign DS, rozmiar 17 http://allegro.pl/rama-kross-sign-ds-stan-bdb-i4693903500.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już rozsądne koszta i mała strata przy ewentualnym rozmyśleniu się za jakiś czas. Rama na tyle znana i oklepana, że ze znalezieniem opinii nie będzie problemu.

Sprawdź temat zmiany skoku w Suntourze, bo pewnie jest taka możliwość. Ale najlepiej byłoby i tak wsadzić jakiegoś używanego amorka, np. Marzocchi Drop Off jednopółkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam wyciągania XCR'a, robią się luzy. Miałem wyciąganiętego na 120mm i czuć było brak sztywności.

Co do ram do enduro... hmm.. ciężka sprawa.

No jest Eccentric, od NS'a, ale to wysoka półka, rama stalowa, piękna, ale i droga.

Jest Phantom od dartmoora, zalecany skok widelca 100-130mm, także takie am, rama znana i polecana.

 

Co do ram Sign FR - Nie polecam, FR to dosłownie kloc a nie rama, nie ugina się to zbytnio, waży sporo, a i geometria totalnie beznadziejna.
Sign DS? Nic takiego. Rama jak rama. Znam kilka osób co skaczą na tym, raczej nikt nie połamał. Ale ciężka jak do enduro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Dartmoor Primal mi się podoba. Wybrałbym rozmiar M lub L (raczej L), żeby nie była taka malutka. Składając na niej rower mógłbym wykorzystać część podzespołów z tego Kandsa? Głównie myślę o korbie, sterach, amortyzatorze (na 1 sezon) i klamkomanetkach.

 

Części, które bym kupił: koła (tu nie wiem jakie wybrać, najlepiej jakieś w cenie 250 - 300), hamulce (Avid bb5 mechaniczne), kaseta.

 

Co byłoby mi jeszcze potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy takie przekładanie Ci się opłaca. Dużo łatwiej będzie chyba sprzedać cały rower i poszukać używanych części. 

 

Ale XCR możesz na chwilę zostawić tylko musisz kupić stery bo Primal ma główkę "tapered" a XCR pewnie rurę 1 1/8. 

Klamkomanetki mogłyby zostać przy mechanicznych tarczówkach ale chyba lepiej w podobnej cenie kupić jakieś używane hydrauliki.

 

Korba raczej odpada, lepiej kupić coś innego niż na kwadrat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Ceny podzespołów, są dosyć drogie, zwłaszcza amortyzator (jeszcze nie wiem czy xcr zostanie) i kola jakbym nie chciał zostawiać. Może bardziej opłacałoby się kupić jakiś rower z fajnymi podzespołami i jakąś małą ramą, np do dirtu i zmienić ramę na dartmoora? Myślałem o krossie sign ds i podobnych, na tablicy można znaleźć w niskich cenach.

 

W tedy nie rozbierałbym mojego Kandsa tylko sprzedał go w całości. Myślę że 450 - 500 za niego dostanę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...