Skocz do zawartości

[rama] wymiana Giant XTC na RDR Team Pro lub Kross Level A6 '08


tomo63

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szykam porady w sprawie wymiany ramy.

Obecnie jeżdże na 22" (XL) Giant XTC3 '08 - dość sportowa geometria z górną rurą o długości 620mm. Od początku kiedy mam tą ramę próbuję jakoś się do niej dopasować, ale jakoś bez efektu.

Rama teoretycznie nie jest za duża (mam 192cm wzrostu) ale nawet mimo żąglerki mostkami (od 60 +15stopni przez 100mm 0stopni do 110mm +8stopni) nie za bardzo mi ta rama pasuje. Problemem są drętwiejące plecy i przydłuższej jeździe także dłonie (mimo używania chwytów Ergon GR-2). Minimalnie pomogła wymiana Kierownicy na giętą.

 

Jeżdżę rekreacyjnie tak maks 90km. Miałem okazję zrobić kilka kilometrów na Krossie Level A2 '08 i było o niebo wygodniej niż na moim XTC.

Obecnie rozważam możliwość przesiadki z XTC na ramę Krossa z rócznika 2008.

Ramy te zasadniczo różnią się od siebie,
górna rura: XTC  620mm, A2/A4/A6/A8: 590mm --- mierzone po rurze
Rozmiar ramy: XTC 22", A2: 21"

rura sterowa: XTC: 160mm, A2: jakieś 140mm

Waga: XTC: 1750g, A2: 1850g

 

Rozważam także ramę RDR Team PRO, która jeśli chodzi o kąty jest praktycznie identyczna do Krossa Level A2/A4/A6/A8, ale jest znacznie lżejsza od krossa (przynajmniej na papierze) i waży według producenta ~1650g.

 

 

http://www.rdr-bicycles.de/mountainbikes/rdr-pro-weiss-anthrazit-lasur/

 

http://allegro.pl/bardzo-lekka-rama-kross-level-a6-pod-v-ki-i-tarcze-i4627233592.html

 

geometria obecnej ramy: https://dl.dropboxusercontent.com/u/228163/geometry%20xtc%20al%20all_2008.jpg

 

I zdjęcie jednej z ostatnich konfiguracji roweru (siodło już zmieniłem na wygodniejsze WTB):

https://dl.dropboxusercontent.com/u/228163/IMG_0853.JPG

 

Z góry dziękuję za uwagi/porady.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał być EDIT ale chyba nie wiem jak....

Do tematu:

Ramy RDR Team Pro są dostępne z czasem dostawy około 10dni ale już niestety nie w cenie promocyjnej 849zł a 1099zł.
DH Fun ma też mieć nowe ramy Ridley z karbonowym tylnym trójkątem, ale jak na moją wagę to już przesada.

Jutro jeszcze jedna testowa przejażdżka i chyba będę zamawiał 21" krwistą ramę A6, w cenie RDR starczy jeszcze na sztycę 410mm Thomsona i stery maszynowe :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie karbonu i aluminium jakoś mnie nie przekonuje.

Zdecydowanie potrzebuję czegoś mocnego.

 

Ciekaw jestem opini o ramie Kross Level A8 2014? (http://allegro.pl/rama-kross-level-a8-nowa-tanio-i4728174419.html) czy one pękają podobnie do roczników 2012, 2013?
Było chyba kilka tematów na forum o pęknięciach w okolicy suportu.

Może mam trochę rozstrzał z tymi ramami od modelu z 2008 do modelu 2014 ale ta 2008 jest sprawdzona trwała i wygodna, a ta 2014 zdecydowanie nowocześniejsza (adapter hamulca, rura sterowa, mocowanie przerzutki, suport).

 

Generalnie nadal skłaniam się bardziej ku rocznikowi '08 bo sprawdzony ale nowe kusi.

 

Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tak, żeby dokończyć co zacząłem...

 

Ramka zakupiona - 21" Koross Level a4 '08, waga bez haka i sterów 1820g, do 22" ramy XTC trochę jej brakuje (Giant XTC '08 z hakiem i czterema śrubkami bidonu 1695g).

 

Najważniejsze - wreszcie jest wygodnie!

Niedługo uaktualnię sprzęt w forumowym garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...